Miliarda downloadů na Apple App Store. Co na to Microsoft s Windows Marketplace? Nic...
24.4.2009, Pavel Koza, aktualita
Můžete Apple zbožňovat, můžete ho nenávidět, ale asi nikdo nemůže popřít, že možná největší síla Apple spočívá v marketingu, jinými slovy schopnosti ukázat a prodat své produkty a své úspěchy. Posledních několik dní se neslo ve znamení čekání na dosažení mety 1 miliardy stažených souborů z App Store.
Tento okamžik nastal právě ve čtvrtek a od té chvíle se počítadlo vydalo na cestu k dalším nulám za jedničkou. Apple toho samozřejmě dokonale využilo (tolik nul za sebou je prostě tahák), jednak uspořádalo soutěž s cenami pro toho, kdo si aplikaci s tímto pořadovým číslem stáhne, ale hlavně se více i méně specializovaná média tomuto tématu věnují a Apple je (opět) středem pozornosti. A co na to Microsoft?
Ten si pěkně v tichosti a především pečlivě (čti neuvěřitelně pppooommmaaallluuu) připravuje svůj nový Windows Marketplace for Mobile a když už se o něm dostanou nějaké informace na veřejnost, jedná se vesměs o negativní a laickému pohledu nesmyslná rozhodnutí. Jako například to, že přístup do Marketplace budou mít pouze zařízení se systémem Windows Mobile 6.5. Jinými slovy se Microsoft bez mrknutí oka vzdá té hlavní a dost možná jediné výhody, která je navíc velmi silná i z marketingového hlediska, a začne od nuly. Místo aby zahltil média a především vývojáře propagací ve smyslu "oslovte 40M+ potenciálních klientů" a začal zpět dobývat ztracené pozice, začne zase pěkně od začátku, aby se snad někomu z těch čísel nezamotala hlaval.
Jistě, můžeme diskutovat o tom, že u centralizovaného obchodu se to počítá snadno, zato milióny a miliardy downloadů Windows Mobile aplikací z tisíců různých míst nikdo nespočítá. O to ale přece vůbec nejde. I kdybych bral v úvahu, že pro výrobce i Microsoft jsou zajímavá pouze nově prodaná a nikoliv stará či aktualizovaná zařízení, je tento argument v tomto případě nesmyslný, protože Microsoft bude mít z každé prodané aplikace 30%, což je v mnoha případech víc (a to se bavíme o jednotlivé aplikaci), než kolik má z licence Windows Mobile. Ne, tohle mi hlava nebere... Vám ano?
Ten si pěkně v tichosti a především pečlivě (čti neuvěřitelně pppooommmaaallluuu) připravuje svůj nový Windows Marketplace for Mobile a když už se o něm dostanou nějaké informace na veřejnost, jedná se vesměs o negativní a laickému pohledu nesmyslná rozhodnutí. Jako například to, že přístup do Marketplace budou mít pouze zařízení se systémem Windows Mobile 6.5. Jinými slovy se Microsoft bez mrknutí oka vzdá té hlavní a dost možná jediné výhody, která je navíc velmi silná i z marketingového hlediska, a začne od nuly. Místo aby zahltil média a především vývojáře propagací ve smyslu "oslovte 40M+ potenciálních klientů" a začal zpět dobývat ztracené pozice, začne zase pěkně od začátku, aby se snad někomu z těch čísel nezamotala hlaval.
Jistě, můžeme diskutovat o tom, že u centralizovaného obchodu se to počítá snadno, zato milióny a miliardy downloadů Windows Mobile aplikací z tisíců různých míst nikdo nespočítá. O to ale přece vůbec nejde. I kdybych bral v úvahu, že pro výrobce i Microsoft jsou zajímavá pouze nově prodaná a nikoliv stará či aktualizovaná zařízení, je tento argument v tomto případě nesmyslný, protože Microsoft bude mít z každé prodané aplikace 30%, což je v mnoha případech víc (a to se bavíme o jednotlivé aplikaci), než kolik má z licence Windows Mobile. Ne, tohle mi hlava nebere... Vám ano?