Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Zájem o elektrická Audi klesá a firma chce zavřít továrnu, zaměstnanci ohnivě protestují

Včera, Milan Šurkala, aktualita
Zájem o elektrická Audi klesá a firma chce zavřít továrnu, zaměstnanci ohnivě protestují
Trh s elektromobily se nevyvíjí tak dobře, jak by si automobilky přály. Společnost Audi dokonce plánuje zavřít továrnu v Belgii, což vedlo k výrazným protestům, které se neobešlo bez zabavení klíčů a zakládání ohňů.
Už dobře víme, že růst prodejů elektromobilů není ani zdaleka tak překotný, jak projektovaly plány většiny automobilek. Ty tak nyní ruší své nerealistické vize ohledně ještě rychlejšího přechodu na elektromobilu, než jaké vyžadovala legislativa (např. Ford), spousta dalších v posledních týdnech oznámila snížení plánů (např. Volvo a Toyota). Nyní tu máme další problém, konkrétně ohledně belgické továrny Forest blízko Bruselu, kde Audi v poslední době vyrábělo elektromobily. Jenže továrna se kvůli nízkému zájmu o ně má zavřít, což se nelíbí zdejším zaměstnancům. Ti totiž neví, jaká budoucnost je přesně čeká, a jak se vlastně bude továrna zavírat.
 
Celkem je ohroženo okolo 3000 pracovních míst, přičemž do protestu šlo okolo 100 zaměstnanců. Ti před továrnou zapalovali pneumatiky a pyrotechniku. Také zabavili klíče od kompletních, ale i nedokončených vozů, které hodlali vrátit až poté, co jim automobilka dá jasné stanovisko, co se bude dít. Firma naopak vyhrožovala žalobou. Produkce v továrně stojí už od července, kdy automobilka oznámila nízký zájem o elektrický vůz Q8 e-tron a naplánovala restrukturalizaci produkce. Jedním z řešení měla být i výroba modelu od Volkswagenu, ale ani to nedopadlo dobře. Pokud se tak továrna nemá zavřít, dalším řešením by mohl být její prodej jiné automobilce, která by zde vyráběla vozy jiných značek.
 
Zaměstnanci se nechali slyšet, že to automobilka a její vedení pokazila se svým přechodem na elektromobily. Chtěli dle jejich slov inovovat a měli být pilotní továrnou, ale narazili s ní do zdi. Nefunguje to a jsou to oni, kdo za to zaplatí. Někteří také dodávají, že Evropa je v elektromobilitě hodně pozadu a že se máme podívat na čínské vozy, jak jsou výrazně vyspělejší.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama