Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Xiaomi začne některé své produkty oficiálně dodávat i do Evropy

9.3.2015, Jáchym Šlik, aktualita
Hugo Barra oznámil, že Xiaomi začne přes svůj oficiální webový obchod Mi.com nabízet své výrobky i v Evropě. Zpočátku nepůjde o smartphony ani tablety, ale jen různé příslušenství jako jsou sluchátka, chytrý náramek nebo power banky.
Už mnohokrát jsme v minulosti slyšeli o údajném oficiálním vstupu Xiaomi na evropský nebo dokonce přímo český trh. Nikdy z toho ovšem nevzniklo nic jiného, než jen další forma přeprodeje zařízení. Ovšem zdá se, že se konečně blýská na lepší časy. Xiaomi by mělo už brzy začít nabízet své produkty i evropským zákazníkům, a to přímo přes svůj oficiální internetový obchod Mi.com. To znamená, že zboží už nepůjde přes žádného prostředníka, ať už čínského či evropského přeprodejce, což by mohlo znamenat ještě nižší ceny.

Otevření oficiálního internetovému obchodu evropským zákazníkům oznámil Hugo Barra, vice prezident Xiaomi a také, díky svému předchozímu působení v Googlu, také jakási osobnost zastupující čínskou značku na mezinárodních trzích. Přes Mi.com ovšem nebude možné na starém kontinentě koupit smartphony ani tablety, místo nich zde bude společnost nabízet své „vedlejší“ produkty, jako jsou sluchátka, power banky či chytrý náramek Mi Band.

Podrobnosti o vstupu na evropský trh zatím zůstávají zahaleny tajemstvím. V tuto chvíli bohužel nevíme, na jakých konkrétních trzích bude Xiaomi své produkty nabízet. Jen spekulovat můžeme i o tom, jaké budou obchodní podmínky a ceny. Ani to nejdůležitější, tedy kdy ke zpřístupnění Mi.com v Evropě dojde, v současné době nevíme – může se tak stát za pár týdnů, ale i za půl roku.




Stránka Mi.com má sice i svou mezinárodní verzi v angličtině, nic si odtamtud ale zatím neobjednáte


Jde o další krok k expanzi čínské společnosti na západní trhy. Přibližně před měsícem uspořádalo Xiaomi tiskovou konferenci v San Francisku, na které byl oznámen oficiální vstup na americký trh. Stát by se tak mělo někdy v letošním roce, ani za oceánem ale Xiaomi nebude nabízet své smartphony či tablety, ale jen mobilní příslušenství a produkty pro chytrou domácnost, jako jsou třeba žárovky nebo čističky vzduchu.

Jako důvody, proč se Xiaomi příliš nehrne do expanze své nabídky smartphonů a tabletů na americký trh, uvedl Hugo Barra především logistické překážky, mimo jiné nutnost certifikace hardwaru a testování infrastruktury i softwaru. I přesto ovšem můžeme částečný vstup čínského výrobce na trhy v USA a Evropě považovat za „oťukávání“ a pokud půjde vše podle plánů, dočkáme se snad brzy i možnost objednání smartphonu a tabletu přes Mi.com.

Pro jednoho z největšího výrobců chytrých telefonů na světě (podle některých statistik až třetího největšího) zůstává v současné době prioritou Indie, kde se Xiaomi velmi daří. Dále společnost své výrobky oficiálně nabízí v Číně, Hongkongu, Taiwanu, Filipínách, Singapuru, Malajsii a Indonésii. Hugo Barra také dodal, že se Xiaomi snaží profilovat jako „lifestylová značka“.

Zdroj: CNET.com
reklama