Windows Phone 7 Series - .NET, Silverlight, XNA a bez zpětné kompatibility s WM6.x
6.3.2010, Pavel Koza, aktualita
I když se hlavní porci informací (nejen) pro vývojáře dozvíme až na nadcházející akci pro programátory Windows Phone aplikací i her nazvané MIX10, která se koná v USA v Las Vegas ve dnech 15. - 17. března, první oficiální střípky jsou díky blogu Charlieho Kindela z Microsoftu známé již nyní.
Tím asi nejdůležitějším je potvrzení dřívějších spekulací o nulové zpětné kompatibilitě aplikací; všechny aplikace pro Windows Phone 7 Series budou muset být buď zcela nově naprogramované, nebo alespoň výrazně upravené. Mezi další potvrzené informace patří podpora .NET platformy, Silverlightu a platformy XNA pro snadnější způsob vytváření kvalitních her.
Pro vývoj aplikací a her se nyní budou používat různé technologie a platformy. Především se bude jednat o .NET pro psaní hlavního kódu, Silverlight pro vytváření elegantního uživatelského rozhraní a platformu XNA jako prostředek pro vývoj 2D a 3D her.
V příspěvku Charlieho Kindela se autor snaží vysvětlit, jak Microsoft k těmto rozhodnutím došel. Na první pohled je patrné, že cílem Microsoftu bylo být v dobrém slova smyslu odlišný od ostatních a nabídnout snadnější cestu k mnoha důležitým informacím. Na základě mnoha pohovorů s vývojáři měl Microsoft několik hlavních úkolů pro novou platformu WP7 - zaměřit se na celkový "uživatelský zážitek" a převzít za něj větší zodpovědnost, více podpořit úsilí vývojářů a vývojářskou platformu jako celek, a především nabídnout standardizovanou hardwarovou platformu pro pohodlnější a rychlejší vývoj aplikací a především her. Trochu očekávanou nekompatibilitu se staršími i současnými aplikacemi pro Windows Mobile 6.5 je tak nutné vnímat jako jistou daň za výše uvedené; drobnou útěchou je potvrzení podpory Windows Mobile 6.5 "po mnoho dalších let".
Na další podrobnosti si budeme muset ještě týden počkat.
Pro vývoj aplikací a her se nyní budou používat různé technologie a platformy. Především se bude jednat o .NET pro psaní hlavního kódu, Silverlight pro vytváření elegantního uživatelského rozhraní a platformu XNA jako prostředek pro vývoj 2D a 3D her.
V příspěvku Charlieho Kindela se autor snaží vysvětlit, jak Microsoft k těmto rozhodnutím došel. Na první pohled je patrné, že cílem Microsoftu bylo být v dobrém slova smyslu odlišný od ostatních a nabídnout snadnější cestu k mnoha důležitým informacím. Na základě mnoha pohovorů s vývojáři měl Microsoft několik hlavních úkolů pro novou platformu WP7 - zaměřit se na celkový "uživatelský zážitek" a převzít za něj větší zodpovědnost, více podpořit úsilí vývojářů a vývojářskou platformu jako celek, a především nabídnout standardizovanou hardwarovou platformu pro pohodlnější a rychlejší vývoj aplikací a především her. Trochu očekávanou nekompatibilitu se staršími i současnými aplikacemi pro Windows Mobile 6.5 je tak nutné vnímat jako jistou daň za výše uvedené; drobnou útěchou je potvrzení podpory Windows Mobile 6.5 "po mnoho dalších let".
Na další podrobnosti si budeme muset ještě týden počkat.