Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

VW Multivan T6.1 se digitalizuje a má i elektrickou verzi

23.2.2019, Milan Šurkala, aktualita
Volkswagen přichází s faceliftovanou verzí Multivanu nazvanou T6.1. Ta dostala do vínku spoustu digitálních asistentů např. pro parkování, jízdu ve větru, jsou zde větší obrazovky a přibyla i elektrická verze.
reklama
Legendární Volkswagen Multivan je ve své poslední šesté generaci na trhu od roku 2015 a letos se dočkal mírného faceliftu, varianty T6.1. Tento facelift modernizuje nejen design, ale také techniku, zejména pokud jde o digitalizaci. Volkswagen totiž jistě chce číslo 12 milionů prodaných kusů dále navyšovat, a proto přistoupil k dalším vylepšením. Hlavními změnami jsou noví digitální asistenti, kterých je tu opravdu dost. Zajímavostí, která je standardem pro všechny verze, je Cross Wind Assist. Tento asistent pracuje se systémem řízení a pomáhá neutralizovat účinky bočního větru.
 
Volkswagen Multivan T6.1
 
Vedle systému udržování v jízdním pruhu je zde nově Park Assist. Tento asistent se postará o otáčení volantem tak, aby auto vyjelo z parkovacího místa a řidič tak musí už jen šlapat na plyn a brzdu. Nechybí ani Rear Traffic Alert a možnost automatického zabrzdění, pokud systém detekuje hrozící kolizi. Dále tu máme i Trailer Assist, který znáte už z reklam a pomáhá couvání s přívěsem. Řidič navádí přívěs s pomocí joysticku a displeje, auto se už samo postará o zatáčení.
 
Digitální přístrojová deska má 10,25" displej u verze Multivan Highline jako standard. Řidič má na výběr z několika rozvrstvení informačních přístrojů. Infotainment systém MIB3 pak využívá až 9,2" displej ve variantě Discover Pro (Discover Media má menší 8,0" displej). Méně vybavené verze včetně Caravelle se pak musí spokojit s 6,5" displejem nebo jen klasickým panelem. Najdete tu také SIM kartu pro systém eCall v pro 8,0" a 9,2" verze MIB3 nabídne díky SIM např. i funkce internetového rádia a streamovacích služeb. Tyto verze dokonce umožňují i hlasové ovládání a podporují Apple CarPlay.
 
Volkswagen Multivan T6.1
 
Zajímavostí je možnost posunu sedadel spolujezdce až pod palubní desku, takže v krátkém provedení se maximální délka ložné plochy prodloužila z 2450 mm na 2800 mm. U verze s dlouhým rozvorem je to dokonce z 2900 na 3300 mm. Změn doznal také design vozu, upravena byla např. přední světla, zvětšila se také přední maska.
 
Pokud jde o motory, jsou zde především různé varianty známého 2.0 TDI, které nyní podporuje emisní normu Euro-6d-TEMP-EVAP. Volkswagen lehce zvyšoval maximální výkon, takže základní verze nyní dává 66 kW (místo 62 kW) a výkonnější varianta tohoto motoru nyní nabídne 81 kW (nahrazuje jak 75kW, tak i 84kW verzi). V nabídce zůstává 110kW verze z předchozího modelu (manuál nebo DSG, může být i 4Motion) a totéž se týká verze BiTurbo se 146 kW. Ta je standardně s převodovkou DSG a můžete mít i čtyřkolku 4Motion.
 
Volkswagen Multivan T6.1
 
Ve spolupráci se společností ABT byla nově vyvinuta i elektrická verze. Ta nabídne výkon maximálně 82 kW a bude možné vůz vybavit akumulátorem s 38,8 kWh nebo podstatně rozumnějšími 77,6 kWh. V takovém případě VW udává dle velmi nepřesné normy NEDC dojezd 400 km, takže v reálu můžeme čekat spíše něco lehce pod 300 km (a méně než 150 km u základní).
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama