Volvo XC40 Recharge: první elektrické SUV značky
19.10.2019, Milan Šurkala, aktualita
Volvo se chce stát jakousi evropskou Teslou a být prémiovou značkou vyrábějící elektromobily. Vedle značné hybridizace portfolia to má být i uvádění nových typů elektromobilů a prvním z nich je SUV XC40 Recharge.
Čína je doslova zblázněná do elektrického pohonu a majiteli dnešního Volva jsou právě z Číny, takže není divu, že v této automobilce tak mohutně prosazují elektrický pohon. Chtějí co nejdříve vytvořit plně elektrickou automobilku (jakousi evropskou Teslu) a zatímco v roce 2020 mají plug-in hybridy tvořit 20 % prodaných aut, v roce 2025 chce, aby už 50 % vozů Volvo bylo čistě elektrických a zbývajících 50 % budou plug-in hybridy. Prvním krokem k elektrickému portfoliu má být vůz Volvo XC40 Recharge.
Jde spíše o menší SUV, které doznalo několika menších designových změn (plná přední maska) a spalovací motor byl vyměněn za elektromotory. Celkově zde můžeme čekat hodně slibných 408 koní (rovných 300 kW), maximální točivý moment 660 Nm a dojezd přes 400 km dle reálnější normy WLTP, takže i v reálu by se to mohlo pohybovat někde kolem 350 km. Díky podpoře rychlého 150kW DC dobíjení je možné nabít 80 % 78kWh akumulátoru za 40 minut. Podporováno je i standardní 11kW AC nabíjení.
Zrychlení z 0 na 100 km/h se má odehrát za 4,9 sekundy a maximální rychlost byla tradičně omezena na 180 km/h. Kvůli velkému a těžkému akumulátoru se snížila světlá výška vozu z 211 na 175 mm, objem zavazadlového prostoru se zmenšil ze 460 na 413 litrů, ale naopak přibyl vepředu malý prostor o objemu 31 litrů. Znatelně se zvýšila hmotnost ze 1497 kg (u spalovací verze) až na 2150 kg u elektrické.
Vůz používá infotainment systém postavený na Androidu. Aby byla elektrifikovaná auta zajímavější pro zákazníky, první rok nabíjení bude zdarma (Volvo zpětně proplatí nabitou elektřinu za první rok podle její průměrné ceny).