Autonomní vozy se pomalu dostávají do světa a po několika testech např. v odvozu odpadků nebo sběru cukrové třtiny byl spuštěn první skutečný komerční projekt. Pro společnost Brønnøy Kalk AS vozí autonomní vozy vápenec.
Výborně. Namísto testování stále rizikové technologie v běžném silničním provozu. Soukromá silnice, patrně s naprostým minimem jiného provozu (pokud vůbec nějaký) navigace jen kousek, nulové odchylky, neskočí tomu do cesty chodec a podobně. A kamion nebo těžký náklaďák mi přijde jako vhodnější než osobák. Poskytuje lepší rozhled a jede o dost pomaleji. (tuplem tady, rychlost vozu plného kamení po nafocené cestě asi nebude zrovna vysoká.
PS: Spíš se divím, že tam nevybudují vlečku. mělo by to ještě vyšší kapacitu a když už mají podloží a tunely, tak samotné položení kolejí moc nestojí.
Na rychlejších úsecích to očividně tu třicítku dá. Což na nezpevněném povrchu s 20 tunami kamení na korbě ujde. Nebo kolik to uveze. A současně je to podle mého pro automatiku tak akorát, aby si každý objekt prohlídla a vyhodnotila 10x.