Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Volkswagen potvrzuje levný elektromobil ID.2 na rok 2025, má mít 38 kWh nebo 56 kWh

14.6.2024, Milan Šurkala, aktualita
Volkswagen potvrzuje levný elektromobil ID.2 na rok 2025, má mít 38 kWh nebo 56 kWh
V minulosti se množily zprávy o tom, že Volkswagen posune nebo úplně odloží projekt levného elektromobilu ID.2. Nyní se ale nechal slyšet, že nad projektem se nezlomila hůl, ale návrh je už v podstatě hotový.
V březnu minulého roku představila společnost Volkswagen koncept levného elektromobilu ID.2all. Ten měl být předzvěstí Volkswagenu ID.2, relativně levného elektromobilu, jehož cena by měla začínat pod částkou 25 tisíc EUR (620 tisíc Kč). Později se začalo proslýchat, že Volkswagen uvedení vozu pozdrží a možná i úplně zruší, nicméně nejnovější zprávy hovoří o opaku. Vůz by se měl představit tak, jak bylo plánováno, tedy v roce 2025 se zahájením prodejů v roce 2026. Návrh vozu by měl být už víceméně dokončen a šéf designu ve VW Andreas Mindt se nechal slyšet, že je ještě lepší než koncept.
 
Zde připomeňme, že koncept měl rozměry 4050×1812×1530 mm při velkorysém rozvoru 2600 mm. Díky zadní vlečné nápravě má i při takových rozměrech obří zavazadlový prostor 490 litrů, což nemají ani některé kombíky nižší střední třídy. Po sklopení měl nabízet 1330 litrů. Koncept měl mít 166kW motor se zrychlením z 0 na 100 km/h za méně než 7 sekund, max. rychlost měla být omezena na 160 km/h. Dá se ale předpokládat, že finální verze bude slabší, toto je pro takový vůz zbytečně vysoká hodnota.
 
Platforma má podporovat akumulátory s 38 kWh a 56 kWh. Nižší cena bude patrně platit pro menší baterii, což by radost z nižší ceny docela pokazilo (s rozumný dojezdem to bude možná zase dost drahé). Menší baterie by měla být typu LFP, tedy složení, které vykazuje nižší energetickou hustotu (vzhledem k malému počtu kWh bývají tyto akumulátory dost těžké), mají zase obrovskou životnost a méně kontroverzních materiálů. 56kWh akumulátor bude jiného typu, který nebyl upřesněn (dá se předpokládat NMC, ale jisté to není), z 10 na 80 % se má nabít za 20 minut a má podporovat 125kW nabíjení. Příznivou zprávou je, že Volkswagen po fiasku s dotykovým ovládáním v osmičkovém Golfu a ID.3, které si vysloužilo nekonečnou kritiku, hodlá vrátit více fyzických ovladačů.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama