Umělá inteligence napsala scénář k reklamě na Lexus
20.11.2018, Milan Šurkala, aktualita
Umělá inteligence začne brzy možná brát práci i uměleckým profesím. Algoritmus totiž byl schopen napsat scénář k reklamě na nový Lexus ES. Ne že by dávala úplně smysl, na city se ale snaží hrát docela dost.
Jaká bude budoucnost, to si jen těžko představit. Vědci se snaží využívat umělou inteligenci (AI) ke všemu možnému a nahrazovat s její pomocí nejrůznější profese. Jak to tak vypadá, mohla by v budoucnu začít psát i scénáře k reklamám. Jenu takovou se jí totiž podařilo napsat. Konkrétně se jedná o nový sedan Lexus ES, který byl představen před dvěma měsíci. Na projektu spolupracovala agentura The&Partnership London, Visual Voice, IBM se svým superpočítačem Watson a University of New South Wales (divize MindX). Tým naprogramoval systém umělé inteligence, kterému předhodil televizní reklamy na auta z předchozích 15 let.
Součástí projektu byla i studie toho, jak lidé reagují na jednotlivé podněty, aby měl systém také informace o emocionálních účincích na lidi. Výsledkem tohoto shluku dat byl po jejich zpracování umělou inteligencí nový scénář na reklamu. V něm pracovník Lexusu provádí finální prohlídku vozu, ke kterému se chová jak ke vlastnímu dítěti. Auto samo "obživne" a vyjede vstříc svému osudu ven z hangáru, přičemž muž za ním pláče, neboť ví, co jej čeká. Další povídání raději přeskočíme, lepší je určitě se na výsledek podívat, než jej opisovat. Lexus uvolnil i dokument k celému procesu, samotná reklama pak začíná přibližně v 8:30 min.
Úplně logická ta reklama sice není, ale už jsme z dílen AI zažili i podstatně větší nesmysly. Docela dobře se povedlo zahrát na citovou linku, což ale pochopitelně podpořil i samotný režisér klipu Kevin Macdonald, jenž už vyhrál i Oskara.
Zdroj: adweek.com, geek.com