Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Toyota představuje novou Corollu ve verzi sedan

18.11.2018, Milan Šurkala, aktualita
Po hatchbacku a kombíku přichází třetí karosářská varianta nové Toyoty Corolla ve verzi sedan. Jméno Corolla nahrazuje označení Auris i pro hatchback a kombi, u sedanu zůstává. Poprvé se můžeme těšit na hybridní pohon.
Toyota Corolla se vyrábí už do roku 1966 a ve více než 150 zemích po celém světě bylo za tu dobu prodáno více než 46 milionů aut s tímto označením. Kdyby se Toyota neodchýlila na některých trzích na pár let k označení Auris, bylo by těch milionů ještě o trochu více. Nyní se ale vrací vše do starých kolejí a jméno Corolla ve 12. generaci ponese i hatchback a kombík. Tyto verze již byly představeny před pár měsíci, nyní přichází řada na sedan se stupňovitou zádí.
 
Toyota Corolla Sedan
 
klikněte pro zvětšení
 
I když karoserie tohoto typu není v nižší střední třídě v Evropě úplně nejoblíbenější, po světě ji milují a ostatně i některé evropské státy jsou jim dost nakloněny (např. Polsko, kde se dal sehnat i sedan Hondy Civic 9. generace). Zatímco hatchback má rozvor 2640 mm, u kombíku i nového sedanu bude použit delší rozvor o hodnotě 2700 mm, z čehož budou profitovat cestující na zadních sedadlech.
 
Toyota Corolla Sedan
 
klikněte pro zvětšení
 
Vůz bude mít vepředu i vzadu LED světla, vevnitř najdete 8" dotykový displej, 7" palubní počítač a dokonce i 10" head-up displej. Jízdní vlastnosti budou profitovat z nižšího těžiště, potěší i o 60 % vyšší tuhost karoserie a ve všech verzích bude vzadu použita víceprvková náprava.
 
Toyota Corolla Sedan
 
klikněte pro zvětšení
 
Pokud jde o motory, evropská tisková zpráva je docela překvapivá. I nadále totiž hovoří o atmosférické šestnáctistovce s maximálním výkonem 97 kW, která slibuje spotřebu 6,1 l/100 km dle nové normy WLTP (5,8 l/100 km dle starší NEDC). K dispozici bude se 6stupňovým manuálem nebo CVT převodovkou. Zachování spolehlivého atmosférického motoru bude pro mnohé vítanou informací. Tento motor už u hatchbacku ani kombíku nenajdeme.
 
Toyota Corolla Sedan
 
klikněte pro zvětšení
 
O přeplňované dvanáctistovce se zpráva nezmiňuje, hovoří však o tom, že Corolla u nás poprvé dostane hybridní pohonné ústrojí. konkrétně půjde o benzinový motor s objemem 1,8 litru, který spolu s elektromotorem může vyvinout maximálně 90 kW. V tomto případě se lze těšit na spotřebu 4,3 l/100 km dle normy WLTP (nerealistická NEDC hovoří jen o 3,4 l/100 km). Britská média sice zmiňují i dvoulitrový hybrid, nicméně ani britská tisková zpráva takovou variantu nezmiňuje.
 
Nepřekvapí bohatá výbava a velké množství nejrůznějších asistentů. Ty jsou součástí Toyota Safety Sense a zmínit můžeme např. předkolizní bezpečnostní systém (PCS), adaptivní tempomat (ACC), systém pro hlídání a sledování jízdních pruhů (LDA a LTA), asistent řízení (SC), systém rozpoznávání dopravních značek (RSA), automatické přepínání dálkových světel (AHB). Evropská verze Corolly ve verzi sedan se bude vyrábět v Turecku a začne se prodávat už počátkem roku 2019.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama