Tesla zvažuje užití olověných baterií v Superchargerech
14.6.2019, Milan Šurkala, aktualita
Rychlonabíječky elektromobilů potřebují efektivně skladovat energii, kterou se pak nabíjí automobily. Tesla zvažuje, že pro vykrývání špiček a nabíjení mimo špičku začne využívat moderní olověné akumulátory, což by mělo vše zlevnit.
Špičkový odběr elektřiny při nabíjení elektromobilů se na rychlonabíječkách často vyrovnává pomocí přídavných akumulátorů. Ty se mohou nabíjet mimo špičku a díky tomu nejsou na elektrickou síť takové nároky. Samotné rychlonabíječky to nicméně ve výsledku prodražuje. Jednak jsou zde další nabíjecí ztráty navíc, jednak samotný lithiový akumulátor není zrovna nejlevnější. Nejen automobilka Tesla tak zvažuje přechod na moderní olověné akumulátory s využitím uhlíku, které jsou levnější než lithiové.
autor: Jakob Härterderivative work: Mariordo (Mario Roberto Durán Ortiz) [CC BY-SA 2.0]
Zájem o nasazení nové technologie olověných akumulátorů vyjádřily i jiné společnosti. Navíc nejde o staré tradiční olověné akumulátory s tekutým elektrolytem, ale o moderní typ, který už má elektrolyt pevný. Mimo olova je tu použit i již zmíněný uhlík a skelná vlákna jako podpůrná struktura. Podle Consortium for Battery Innovation (CBI) by větší zavedení této technologie mohlo znamenat velký rozmach rychlonabíječek elektromobilů, které by navíc byly i provozně levnější. Tyto akumulátory navíc nejsou ničím, nač by se muselo čekat, v průmyslu se už tptož nějakou dobu používají.
Zdroj: autocar.co.uk