Tesla zveřejnila, kolik bude stát nabíjení přes Superchargery
14.1.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Zatímco současní majitelé vozů Tesla mohou doživotně využívat bezplatné nabíjení přes Superchargery, pro nové majitele bude tato výhoda platit jen do vyčerpání limitu. Nyní bylo zveřejněno, jaká bude cena za 1 kWh či minutu v jednotlivých zemích včetně Česka.
Tesla provozuje po celém světě síť rychlonabíječek, které nesou název Supercharger. V nich si mohou majitelé vozidel této značky dobít baterii svého automobilu, a to dosud zdarma. Stávajícím uživatelům modelů S a X tato výhoda zůstane doživotně, noví zákazníci ovšem budou muset za dobíjení přes Superchargery platit. Bude se to týkat zákazníků, kteří si Model S, Model X nebo nový Model 3 objednají po 15. lednu 2017. Tuto skutečnost ostatně Tesla oznámila už dříve, dokonce tato povinnost měla platiti už od začátku ledna. Přesto noví majitelé ročně získají 400 kWh zdarma, platit budou až po vyčerpání tohoto limitu. Nyní jsme se dozvěděli také konkrétní ceny, které budou řidiči platit na dobíjecích stanicích za každou kWh, případně minutu.
Tato částka se liší v jednotlivých světových zemích, na území USA také v případě jednotlivých států a provincií. Cena v České republice bude činit 5 Kč za kWh. Při návštěvě našich sousedů na Slovensku zaplatí řidič 0,20 eur, v Rakousku potom 0,23 eur. I v dalších evropských zemích se ceny pohybují okolo této částky po přepočtu z místní měny. V některých státech bude ovšem Tesla účtovat za čas strávený nabíjením, nikoliv přímo za kilowatthodiny. V takovém případě budou k dispozici dva tarify, což se týká například sousedního Německa a Polska. Při nabíjení 60 kWh či méně zaplatí řidiči 0,17 eur, respektive 0,50 zlotých za minutu. Při nabíjení více než 60 kWh se za sazba za minutu zdvojnásobí.
Cenu za dobíjení může uživatel sledovat na sedmnáctipalcovém dotykovém displeji, který je umístěn na Superchargerech. Tesla na svých internetových stránkách dále uvádí, že cena za kWh je vůči zákazníkům více férová, proto tento typ účtování společnost používá všude tam, kde je to možné. Ceny jsou navíc nastaveny co možná nejpříznivěji, přičemž cílem zpoplatnění dobíjení údajně není zisk, a nic by se na tom nemělo změnit ani v budoucnu. Automobilka začala nedávno řešit také problém již nabitých vozidel, která jejich řidiči nechávají odstavená u dobíjecích stanic, a blokují tak ostatní. Proto zpoplatnila stání již nabitých automobilů u Superchargeru – v Česku byla tato částka stanovena na 9,50 Kč za minutu.
Zdroj: Tesla.com
Tato částka se liší v jednotlivých světových zemích, na území USA také v případě jednotlivých států a provincií. Cena v České republice bude činit 5 Kč za kWh. Při návštěvě našich sousedů na Slovensku zaplatí řidič 0,20 eur, v Rakousku potom 0,23 eur. I v dalších evropských zemích se ceny pohybují okolo této částky po přepočtu z místní měny. V některých státech bude ovšem Tesla účtovat za čas strávený nabíjením, nikoliv přímo za kilowatthodiny. V takovém případě budou k dispozici dva tarify, což se týká například sousedního Německa a Polska. Při nabíjení 60 kWh či méně zaplatí řidiči 0,17 eur, respektive 0,50 zlotých za minutu. Při nabíjení více než 60 kWh se za sazba za minutu zdvojnásobí.
Cenu za dobíjení může uživatel sledovat na sedmnáctipalcovém dotykovém displeji, který je umístěn na Superchargerech. Tesla na svých internetových stránkách dále uvádí, že cena za kWh je vůči zákazníkům více férová, proto tento typ účtování společnost používá všude tam, kde je to možné. Ceny jsou navíc nastaveny co možná nejpříznivěji, přičemž cílem zpoplatnění dobíjení údajně není zisk, a nic by se na tom nemělo změnit ani v budoucnu. Automobilka začala nedávno řešit také problém již nabitých vozidel, která jejich řidiči nechávají odstavená u dobíjecích stanic, a blokují tak ostatní. Proto zpoplatnila stání již nabitých automobilů u Superchargeru – v Česku byla tato částka stanovena na 9,50 Kč za minutu.
Zdroj: Tesla.com