reklama
Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Tesla Model 3 Performance na okruhu: padá výkon a jsou sériové brzdy stále mizerné?

Včera, Milan Šurkala, aktualita
Tesla Model 3 Performance na okruhu: padá výkon a jsou sériové brzdy stále mizerné?
O elektromobilech Tesla je známo, že jejich verze Performace a Plaid jsou sice pekelně rychlé, ale jen na chvíli. Co faceliftovaná verze Modelu 3 Performance? Bude to už konečně lepší? Test z Nürburgringu dá odpověď.
Tesla nedávno uvedla výkonnou verzi Performance k faceliftované verzi svého elektromobilu Model 3. Je však známo, že tyto výkonné verze (včetně Plaidu) jsou sice extrémně rychlé, ale také jim dosud na okruzích docházel postupně dech a velmi špatně na tom byly brzdy. Zlepšilo se to s faceliftem, nebo je to pořád hrůza? Youtuber Misha Charoudin to otestoval spolu s českým majitelem tohoto vozu s příznačnou RZ "M3P TESLA". Výhodou je, že použitý software pro monitorování stavu ukazoval spoustu důležitých informací, např. odebíraný výkon (také výkon přes přední i zadní invertor), rekuperaci, stav baterie, teplotu a také max. dostupný výkon.
 
 
Vůz začal s 96% stavem baterie a 470km dojezdem, maximální dostupný výkon činil 393 kW a baterie měla teplotu 26 °C, přední i zadní stator pak 31 °C. Jak se ale záhy ukázalo, sériové brzdy jsou dobré tak pro normální silniční provoz, ale rozhodně ne na okruh. Kouřit se z nich začalo už po pouhých 3 minutách ostré jízdy. YouTuber si nicméně velmi pochvaloval sezení za volantem a velmi dobré jízdní vlastnosti. Na tom se na rozdíl od brzd v Tesle zapracovalo.
 
Plný výkon vydržel do teploty baterie cca 45 °C, statory už měly okolo 100 °C a 80 °C, což bylo necelých 4,5 minuty, pak začal být postupně snižován. Nedochází tedy k náhlému, ale postupnému snižování výkonu. Chvíli před 6. minutou začal padat pod 300 kW a na cílové rovince, kde auta sjíždějí zase zpět z okruhu pryč (při jízdách veřejnost se zpravidla jezdí jen jedno necelé kolo), bylo minimem už jen dokonce 168 kW. To je sotva 43 % maximálního výkonu, to je opravdu velmi výrazný propad. Pokud jde o stav akumulátoru, ten byl na 67 % a dojezd okolo 330 km. Jedno kolo (a z části ne ostré kvůli chlazení brzd) si tak vzalo zhruba 30 %. Statory už měly tou dobou 113 °C a 83 °C, baterie 58 °C. 
 
Při zvolnění se ale dostupný výkon velmi rychle vracel zpět, a už kdyby se chtěli zařadit do fronty na další kolo, měli k dispozici skoro 350 kW, což by patrně vyskočilo zpět na maximum, než by vjeli na okruh. Otázkou je, jak dlouho by vydržel při druhém kole. Tesla Model 3 Performace tak stále není ideálním vozem na okruhy.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama