Tesla končí s výrobou 75kWh verzí Modelu S a X
11.1.2019, Milan Šurkala, aktualita
Už za pár dní se základní cena Modelu S a X od Tesly zvýší, patrně o $15000 i více. Tesla totiž dle tweetu Elona Muska přestane vyrábět varianty s nejmenším 75kWh akumulátorem, a tedy i nejkratším dojezdem.
Jak už je u Elona Muska zvykem, pro zveřejňování zpráv o jeho společnostech využívá místo tiskových zpráv spíše svého Twitteru. Tam také oznámil, že od příštího pondělí 13. ledna 2019 nebude možné objednávat základní 75kWh verze vozů Model S a Model X. Děje se tak necelé dva roky poté, co byla ukončena výroba varianty s 60kWh akumulátorem. V případě Modelu S tak z nabídky vypadne verze 75D za cenu $66750 s dojezdem 417 km a maximální rychlostí 225 km/h.
Základem se podle všeho stane verze 100D, jejíž dojezd činí 539 km. Ta dnes stojí $84750, tedy o $18000 více. Její maximální rychlost činí 250 km/h a na 60mph (96 km/h) je také s časem 4,1 sekundy o desetinku rychleji než 75D. Vrchol je tvořen verzí P100D za $123750, který je na 60 mph za pouhých 2,5 sekundy. Zatím není jasné, zda po vypadnutí verze 75D dojde k nějaké úpravě cen modelů s velkým akumulátorem. Je pravděpodobné (ostatně Musk to už naznačil), že z názvu zmizí číslo udávající velikost akumulátoru a v případě více verzí budou dále označovány jako Short/Long Range a podobně jako u Modelu 3.
Starting on Monday, Tesla will no longer be taking orders for the 75 kWh version of the Model S & X. If you’d like that version, please order by Sunday night at https://t.co/46TXqRJ3C1
— Elon Musk (@elonmusk) 9. ledna 2019
Pokud jde o SUV Model X, tak zde rovněž zmizí varianta 75D, která je nyní za $72950. Její dojezd je 381 km, na 60 mph se má ocitnout za 4,9 sekundy a maximálně se může rozjet na 209 km/h. Nový základ v podobě 100D zatím stojí $87950, tedy o $15000 více. Má však podstatně lepší 475km dojezd, také o něco lépe zrychluje, na 60 mph má být za 4,7 sekundy a je možné se rozjet až na 250 km/h. Pokud jde o P100D, tak ta dnes stojí $128950, na 60mph je pak za 2,9 sekundy.
Otázkou nyní je, proč tyto verze mizí z nabídky. Jednou z teorií je, že Tesla chce minimalizovat překryv nabídky, tedy aby nejlepší verze Modelu 3 nekonkurovaly základním verzím Modelu S. Cílem může být i zjednodušení nabídky jako takové. Hovoří se také o tom, že Tesla možná přechází u Modelu S na nové články, které používá už u Modelu 3 (2170 místo 18650) a díky jejich lepším vlastnostem se ani už nechce zabývat menšími variantami.
Zdroj: engadget.com, jalopnik.com