Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Komentáře od Sakini
No bude to výzva, mimo Evropu se mi nechce ­- zatím bude tajně doufat, že si narazí šňupák o realitu. A tak jak se momentálně svět vyvíjí, auta můžou být v 2030 naše nejmenší starost.
Odpovědět3  0
Takže si nekoupím Ford, Volvo, Audi, Volkswagen... Kdo dokáže zůstat u spalovacích motorů, bude král prodejů.
Odpovědět2  0
Ty mínusy mě nepřekvapují, od zelených aktivistů jsem už zažil horší. Je ohromně jednoduché věřit v jakousi dokonalou utopii, ideálně s titulem z fakulty filozofie nebo něčeho podobně technicky užitečného. Opírám se o 22 let praxe v chemii, plus vývojovou praxi v oblasti ropných produktů v posledních letech, a na svém názoru si můžu klidně stát dál.
Odpovědět0  0
Moderní ekodoba dává prostor opravdu divokým nápadům, a i očividným bejkovinám jako tenhle projekt. Pokud by ten benzín opravdu byl z CO2, byla by jeho výroba tak monumentálně drahá a nesmyslná, že by to byl přímo antiekologický počin roku. Spálením uhlovodíků z paliva vzniká energie a CO2 ­(plus další chemické produkty­), a pokud budou chtít znovu vytvořit uhlovodík, potažmo takovou směs uhlovodíků jako je benzín ­(tedy složitější uhlovodíky­), tu energii do toho zase budou muset dát ­- a potažmo jí budou potřebovat ještě víc, protože ztráty při procesech atd. Je potřeba do řetězců dostat vodík a další prvky, což je energeticky náročné, pokud to palivo pak při spálení energii má vydat, musí ji nejdřív získat. A to by jim vznikl čistý surový benzín, takže ještě potřebná aditivace a podobně, další náklady. Technologicky to je proveditelné, ale ve výsledku to bude jen miniskulní produkce na parádu, která bude děsivě drahá ­- pokud nebudou rovnou lhát a někde ze skryté nádrže nebude přitékat surový benzín koupený v rafinerii. To už bych spíš vzal extrakci metanu z atmosféry ­(který je na rozdíl od CO2 skutečným a vážným znečišťovatelem ovzduší­) a jeho prodej pro CNG auta, i když obsah metanu ve vzduchu je dost malý. Je to stejná zelená fantazie jako plast ze vzduchu. Bohužel automobilky při neustále silněji utahovaných šroubech emisních limitů musí vymýšlet čím dál větší kotrmelce.
Odpovědět2  2
To sklo má být hlavně neroztříštitelné, což je ­- zůstalo v celku ­(takto modifikovat skla si může i u nás nechat každý na svém autě, není to nic unikátního­). Díky tomuhle ­"selhání­" získala Tesla celosvětovou propagaci, která by stála obrovské peníze. Vážně někdo věří tomu, že Musk si osobně neprověřil celkovou připravenost prezentace? Kdyby vážně chtěli instalovat neprůstřelná skla, nemusí vyvíjet nic nového, je jich na trhu dostatek a se zaručenou odolností. A hlavně ­- proč by to dělali na civilní vozidlo pro masovou výrobu? Jako marketingový tah perfektní, mluví o tom celý svět.
Odpovědět0  0
Jo jo, za pár, už jen pět let.
Odpovědět1  0
Většinou to zřejmě bude osobní averze k směru vývoje spojená s tvrdou palicí. Už před nějakou dobou se jeden z redaktorů Světa motorů nepokrytě přímo v jejich časopisu chlubil, že kdykoliv má příležitost tak připarkuje dobíjecí stanice aby nikdo nemohl nabíjet, že mu nikdo nic nemůže protože to není přestupek, a jak Oktávka zablokuje tři pozice najednou. Prostě někdo to má zapotřebí.
Odpovědět1  0
Od té doby, co může znamenat finální dopad v řádech stamilionů dolarů, pokud je možné prokázat že ty sliby byly nereálné záměrně ­(kvůli ovlivňování kurzu akcií a podobně­), je to ­"poškození kapitalismu­" a to je dnes zločin ze všech největší. Samozřejmě prokázat něco takového je dost těžké.
Odpovědět1  0