Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Renault testuje elektrické Kangoo Z.E. bezdrátově nabíjené ze silnice

21.5.2017, Milan Šurkala, aktualita
Skladování elektrické energie je u elektromobilů velký problém. Baterie jsou stále velké a těžké. Renault společně se společnostmi Qualcomm a Vedecom vyrobil a vyzkoušel testovací dráhu pro bezdrátové nabíjení elektromobilů ve Francii.
Doba přeje elektromobilům, stále je ale nutné vyřešit několik problémů. Tím hlavním už není ani tak ekologická výroba elektrické energie, nýbrž její skladování. Baterie jsou stále velké, těžké a materiály pro jejich výrobu a zpracování nepatří zrovna mezi ekologické zázraky. Proto společnosti Renault, Qualcomm a Vedecom přišly v rámci evropského projektu FABRIC se speciální silnicí, která má zvládat nabíjet projíždějící elektromobily.


Renault Kangoo Z.E. na testovací trati

zdroj: Qualcomm



Systém zvládá bezdrátově dobíjet okolo 20 kW, což má s přehledem stačit na rychlost 100 km/h. Testovací trať byla postavena v Satory, Versailles u Paříže a na délku má 100 metrů. O trať se postarala především společnost Vedecom a Qualcomm, naopak vybavení a úpravy ve dvou testovacích elektromobilech Renault Kangoo Z.E. měl na starosti Vedecom s Renaultem. Systém takto nabíjených vozů se nazývá DEVC (Dynamic Wireless Electric Vehicle Charging). Testovaný systém DEVC bude předán společnosti Vedecom, která provede všechny další testy jako je např. i efektivita přenosu, schopnost identifikace konkrétního elektromobilu a další detaily jako je např. další komunikace auta s tratí (nabíjecí protokoly) i vliv umístění vozidla nad silnicí.


Renault Kangoo Z.E. na trati

zdroj: Qualcomm



FABRIC je projekt za 9 milionů EUR, který je částečně hrazen EU. Začal v únoru 2014 a skončí v letošním prosinci. Celkem zahrnuje 25 partnerů z 9 evropských zemí. Zahrnuje výrobce součástek pro automobily, poskytovatele služeb i společnosti zabývající se výstavbou silnic. Tento způsob nabíjení by mohl dobře posloužit k rozšíření elektromobility, neboť by nebylo potřeba tak velkých baterií. Nebylo by ani nutné mít tyto silnice úplně všude, stačí aby jich bylo dostatečně mnoho. Elektromobily by tak problém omezeného dojezdu s dlouhým nabíjením mohly v určitých případech přetavit naopak do velké výhody neomezeného dojezdu.

Zdroj: renault.com, extrahw.com
reklama