Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Renault Kadjar dostává 1.3 TCe, 1.7dCi i LED světla

15.9.2018, Milan Šurkala, aktualita
Oblíbené SUV Renault Kadjar prodělal modernizaci, která zahrnuje např. nová LED světla, tři nové barevné odstíny, vylepšený interiér i nové pohonné jednotky. Novinkou je jak benzinový 1.3 dCi, tak i naftový 1.7 dCi.
Automobilka Renault uvedla inovované SUV Kadjar, kterého se od roku 2015 prodalo přes 450 tisíc kusů. Nyní se objevuje faceliftovaná verze, která pochopitelně vylepšuje některé vlastnosti. Blinkry i přední mlhovky nyní dostaly LED technologii a totéž se týká zadních svítilen. Auto má také více chromovaných prvků a je k dispozici se třemi novými barevnými odstíny Oural Green, Iron Blue a Highland Grey. Interiér dostal novou 7" dotykovou obrazovku systému R-Link 2. Nové jsou ovladače klimatizace a Renault také přepracoval směrování vzduchu.
 
Renault Kadjar 2019
 
klikněte pro zvětšení
 
Zapracovalo se také na kvalitě interiéru a některých detailech jako jsou kliky dveří nebo výdechy klimatizace, přeorganizovány byly také ovladače pro elektrické stahování oken. Sedačky mají vylepšenou ergonomii a posuvnou přední část sedáku pro nastavení ideální délky.
 
Renault Kadjar 2019
 
klikněte pro zvětšení
 
Centrální konzole má větší dva držáky nápojů, podporu Android Auto i Apple CarPlay. Do předních dveří se nyní vejde i 1,5litrová PET láhev. Poněvadž dnešní auta jsou hodně o technologiích, nově nechybí dva USB porty i pro zadní sedačky. Renault také přepracoval sklápění sedaček, takže jednoduchým pohybem lze sklopit zadní sedačky (v poměru 1:2), nicméně snadno lze sklopit také tu přední a vytvořit přepravní prostor o délce 2,5 metru.
 
Renault Kadjar 2019
 
klikněte pro zvětšení
 
Vůz má rozvor o délce 2646 mm, na délku pak měří 4489 mm (+40 mm), na šířku 1836 mm a do výšky má 1613 mm. Zavazadlový prostor má objem 472 litrů, po sklopení se zvýší na 1478 litrů. Stejně jako u předchozího modelu, i nyní zůstává solidní světlá výška 200 milimetrů.
 
Renault Kadjar 2019
 
klikněte pro zvětšení
 
Velké změny se odehrály v nabídce motorů. Došlo současně k upsizingu i downsizingu. Původní 1.2 TCe s maximálním výkonem 96 kW a točivým momentem 205 Nm byl nově nahrazen větším motorem 1.3 TCe (TCe 140) s objemem 1332 cm3. Výkon nyní dosahuje maximální hodnoty 103 kW při 5000 otáčkách za minutu, točivý moment pak vzrostl dokonce na 240 Nm už při 1600 otáčkách. Maximální rychlost tak vzrostla ze 192 na 203 km/h, zajímavostí jsou ale hodnoty zrychlení na 100 km/h. Zatímco verze s manuální převodovkou si pohoršila z 10,1 na 10,4 sekundy, verze se 7stupňovým automatem EDC si polepšila z 10,7 na 9,6 sekundy. Udávaná spotřeba pro manuální verzi stoupla za 5,6-5,8 litru na 5,9-6,0 litru na 100 km.
 
Renault Kadjar 2019
 
klikněte pro zvětšení
 
Downsizing ale postihl druhou verzi. Zatímco TCe 165 měla 1,6litrový motor se 120 kW a 240 Nm, nyní tu najdete TCe 160, které má jen výše zmíněnou třináctistovku. Maximální výkon tak lehce poklesl na 117 kW při 5500 otáčkách, nicméně točivý moment stoupl dokonce na 260 Nm při 1750 otáčkách. Překvapivě tak vzrostla maximální rychlost z 205 na 210 km/h, ale opět se zhoršilo zrychlení z 9,2 na 9,9 sekundy (automat nově za 9,3 sekundy). Menší motor naopak umožnil snížit normovanou spotřebu z 6,0-6,2 litru na 5,9-6,0 litru.
 
Renault Kadjar 2019
 
klikněte pro zvětšení
 
Základní 8ventilový diesel 1.5 dCi (dCi 115) si uchoval objem 1461 cm3, ale jeho výkon vyrostl z 81 kW na 85 kW při 3750 otáčkách a nahoru šel i točivý moment z 250 Nm na 260 Nm při 2000 otáčkách. Maximální rychlost vzrostla ze 181-182 km/h nově na 189 km/h, zrychlení zůstává na 11,7-11,9 sekundy. Výrobce nyní udává spotřebu 4,3-4,5 litru (u staršího modelu 3,8-3,9 litru).
 
Nakonec tu máme ještě nový 1.7dCi (dCi 150) se 16 ventily, který nahradil starší 1.6 dCi 130. Má tedy větší objem 1749 cm3 a výkon znatelně vzrostl z 96 na 110 kW při 4000 otáčkách. Navzdory většímu objemu se ale točivý moment o moc nahoru nedostal, ze 320 Nm šel na 340 Nm při 1750 otáčkách. Dynamické parametry této verze zatím nebyly zveřejněny. Pro český trh byly zatím ohlášeny pouze verze s manuálem a motory TCe 140, TCe 160 a dCi 115.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama