HTC TouchFLO - uživatelské rozhraní a přehled aplikací II.

8.6.2009, Pavel Koza, recenze
Společnost HTC je zdaleka nejvýznamnějším výrobcem mobilních zařízení s operačním systémem Windows Mobile a nemalou měrou k tomu přispívá i jejich stále zdokonalovaná sada bonusových aplikací.

TouchFLO 3D - Fotografie a Videa (Photos and Videos)

Jak jste si mohli sami všimnout na srovnávacích fotografiích, je Diamond2, tedy první představitel další generace zařízení s novým TouchFLO 3D, skutečně dobrý fotomobil. Na této, na rozdíl od foťáku nijak nevylepšené záložce, si pak můžete své výtvory prohlížet přímo v prostředí TouchFLO 3D. Samozřejmě si můžete zobrazit libovolné fotografie nebo videa ve formátech BMP, GIF, PNG, JPG, 3GP, MP4, WMV stažená z Internetu nebo jiných zdrojů, ale to už pak není úplně ono:) Fotografie jsou rozděleny do alb, každá složka s obrázky představuje jedno album. Složka s fotkami je přednastavena jako výchozí a právě výchozí album se zobrazuje na obrazovce Dnes. Mezi obrázky je samozřejmě možné klasickým tažením prstu přepínat a každá změna je doprovázena efektní animací.

Díky úzkému provázání s aplikací Album je možné snadno provádět řadu operací jako je možnost pročistit fotky a vymazat ty nepotřebné, poslat soubor někomu emailem nebo si prohlédnout vlastnosti souboru. Jednoduchým tapnutím na ikonku fotoaparátu nebo kamery také aktivujete aplikaci pro záznam obrazu v odpovídajícím režimu.

Hudba (Music)

Hudební záložka slouží, jak asi tušíte, pro přehrávání hudebních souborů ve formátech MP3, WMA, AAC/AAC+ a MPEG-4. V základním zobrazení vidíte seznam přehrávaných skladeb včetně náhledů obalů desek, mezi kterými můžete standardní cestou listovat pohybem prstu, dále název skladby a alba, a v neposlední řadě ukazatel, která část skladby se právě přehrává. Samozřejmým doplňkem je i možnost aktuálně přehrávaný seznam skladeb promíchat nebo přehrávat jednu skladbu vícekrát.

Velmi důležitou vlastností hudebního přehrávače je knihovna, kde si můžete prohlížet skladby nakopírované na zařízení, případně z nich vytvářet hudební seznamy. Třídění skladeb je možné podle celkem obvyklých kritérií, jako je název alba, žánru nebo umělce. Výrazně se ale zlepšila možnost přidání skladeb, takže nyní je vytvoření vlastního seznamu možné mnohem pohodlněji a rychleji, než v minulosti.

Přehrávání skladeb samozřejmě funguje i na pozadí, v některých případech ale bylo na zařízení Diamond2 patrné jisté zpomalení, snad šlo jen o nějaký drobný problém, který bude brzo odstraněn.

Počasí (Weather)

Aplikace pro předpověď počasí jsou na mobilních zařízeních velmi populární, a tak záložka s touto službou nemůže chybět ani zde, proti předchozí verzi jsem ale nenarazil na žádné novinky. I když jde v principu o jednoduchou věc, nesmírně propracované grafické znázornění potěší nejednoho příznivce HTC zařízení. V seznamu měst, u kterých chcete informace o počasí až na 5 následujících dní sledovat, může být až 10 položek; pak lze mezi nimi listovat prstem a při každé změně města dojde k efektní animaci.

Teplotu si můžete nastavit ve stupních Celsia nebo Farenheita rovněž automatickou aktualizaci je možné nastavit pouze podle potřeby. Jak jsem již řekl, nic speciálního, ale grafik si vyhrál:).