Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Praskající kryt XPERIE X1 takříkajíc "LIVE"... II.

4.6.2009, Pavel Koza, aktualita
V polovině dubna začala moje anabáze s reklamací XPERIE X1, koupené přes internet v Anglii. První problém nastal při pokusu dopravit ji osobně do servisu Sony Ericsson v Kladně. Přesně den před výletem na západ Prahy jsem zjistil, že Sony Ericsson změnila servisní organizaci a že už se to na Kladně nedělá.
Nyní je vše pěkně centralizované a ke svozu i rozvozu využívá SE služeb společnosti DPD. Dobrá, zabalil jsem XPERII do krabičky, přiložil fakturu, na které byla ŠPATNÁ adresa (přestěhoval jsem se, stane se:), DOBRÉ telefonní číslo a PODROBNÝ popis dvou problémů, které bych rád odstranil. Odeslal a čekal...



Minulý čtvrtek (28.5.) už mi bylo čekání dlouhé, a tak jsem zavolal do servisu (telefonní číslo se dalo zjistit přes infolinku SE), jak to s reklamací vypadá. Příjemná paní mi řekla, že to posílají dávkově a že zrovna ten den by měla být moje zásilka na cestě. Zajásal jsem, poděkoval a zavěsil. V pátek ale nic nedorazilo a v pondělí dopoledne také ne, tak jsem zavolal do servisu znovu, jesli mi nemůžou poskytnout DPD číslo záslky, že si to vyřídím sám. Paní mi odpověděla, že číslo DPD nemůže zjistit, ale ať počkám, že to určitě dorazí. Zkusil jsem tedy zavolat do DPD, jestli jim nebude stačit říct jméno a adresu, ale nestačilo. Dle slečny na telefonu mohou vyhledávat výhradně podle DPD čísla. Pokud to není nějaké bezpečnostní opatření, jako že sevence čísel není lineární a tedy se dost těžko dá uhodnout, tak mi to v době počítačů a databází přijde poněkud zvláštní. Ale OK, zase jsem čekal.

Ani další den, v úterý, nenastala žádná změna, takže jsem znovu volal do servisu, jestli přeci jen nějak nemůžou zjistit to DPD číslo. Paní (asi jiná) mi opět řekla, že DPD číslo balíku z nějakého (nerozuměl jsem jakého) důvodu prostě nemá, ale že je prý problém v tom, že jsem na té adrese nebyl zastižen a že na zásilce není uvedeno telefonní číslo. Ale že když jí ho dám, tak že už to zařídí. Dobrá dobrá, dal jsem telefonní číslo a opět čekal...

Nastala středa a pro změnu zase nic. Opět volám do servisu, kde mi další paní sdělila, že je dobře, že volám, protože mě sháněl kurýr DPD, který na mě nemá číslo?!? Ale že mi dá číslo mobilního telefonu toho kurýra a že se domluvíme spolu. Hurá. Volám na číslo kurýra a nic... Ani za hodinu nic... Za další dvě hodiny příchozí hovor z kouzelného čísla, den je hned takový veselejší. Vysvětlím pánovi, co potřebuji a on mi po chvíli hledání sdělí, že žádný takový balík v autě nemá. Bohužel. Nesměle se ptám, jestli ho náhodou nemohl předat někmu jinému, ale "to prý snad ani ne". Vážně uklidňující. Na další telefonování nemám sílu.

Dnes ráno další telefonát z neznámého čísla. U telefonu DPD. Že prý mě nemůžou sehnat, ale mají pro mě balíček. Ptám se, kde právě se řidič pohybuje, že se někde potkáme. Pán mi odpoví, že není řidič, ale je ve skladu v Říčanech a že jestli chci, můžu se pro balíček stavit osobně. NEUVĚŘITELNÉ! Beru auto a jedu do Říčan. V recepci se mě slečna ptá, co potřebuji. Vysvětlím jí svůj problém, sdělím všechny potřebné údaje, ona je někam zatelefonuje, po pár minutách se konečně otevřou dveře a já držím v ruce krabičku ze servisu. Klapka, střih, happyend. Skutečně? Ale kdeže...

Po otevření krabičky to vypadá dobře. První závada je vyreklamována, zařízení koupené v Anglii a poslané do servisu s plastovou kartičkou X1 Support s napsaným IMEI číslem a kopií faktury na reklamaci stačilo, umělohmotné tělo přístroje je vyměněné a blyští se novotou. Vše podrobně popsáno v reklamačním protokolu. Jenže ouha, o druhé závadě (špatně fungující tlačítko foťáku popisované i v recenzi XPERIE) není v reklamačním protokolu ani slovo. Začínám mít neblahé tušení, zapínám telefon, aktivuji foťák, namačkávám spoušť a... samozřejmě nic, displej bliká jako zběsilý, zaostřit nelze, je možné pouze spoušť domáčknout a pak se někdy zaostří a vyfotí, někdy zase nezaostří a vyfotí, prostě špatné. Takže si to celé zopakuji...

Závěr? Asi takto:
  1. Zařízení Sony Ericsson zakoupené v EU vám pravděpodobně vyreklamují bez problémů i v ČR. Nevím, jestli je to nějak upravené legislativně nebo je to jen dobrá vůle výrobce, ale v mém případě má SE kladný bod. Stačia k tomu kartička s IMEI kódem a kopie faktury.
  2. Ten ale ihned SE ztrácí za lajdáckost servisu. Člověk jim tam popisuje závadu a oni ji naprosto ignorují a vrátí zařízení neopravené. Kdyby to byl nějaký občasný problém nebo něco složitho, tak to pochopím, ale pokud by se pokusili vyfotit jednu fotku, musí na to přijít.
  3. Problém s praskajícím krytem je podle mého názoru tak masový, že pokud na zařízení nebudou jasně patrné další známky závažného mechanického poškození, reklamace proběhne bez problémů.
  4. Jelikož se vše děje nepřímo přes DPD, zvýrazněte v zásilce dobře adresu a kontaktní telefon, ušetříte si tak spoustu zbytečných starostí. Nijak nezastírám, že za problémy s přepravou si můžu z velké části sám. Ke cti servisu navíc slouží, že všechny mé telefonáty byly vyřízeny naprosto zdvořile a profesionálně, žádné "co už zase otravuje" v telefonu nebylo cítit ani náznakem. Ale obecně je to prostě nepříjemné, takže se tomu snažt vyhnout.

Přeji vám při reklamacích více štěstí.
reklama