Požár Tesly v Šanghaji objasněn, vina padá na modul
29.6.2019, Milan Šurkala, aktualita
V dubnu se rozhořelo několik elektromobilů, mezi nimi to byla několikrát i Tesla. Vyšetřování jednoho z požárů, zachyceném na virálním videu z Šanghaje, bylo skončeno a mohl za to jeden vadný modul akumulátoru.
Dubnový požár elektromobilu Tesla Model S v čínské Šanghaji byl konečně vyšetřen a nyní se už ví i příčina požáru. Tento požár byl zachycen na bezpečnostní kameru a video se stalo doslova virálním. Automobilka Tesla následně sice aktualizovala příslušný software, ale samotný požár jako takový byl způsoben mechanickou závadou. Provedla kontrolu akumulátoru, softwaru, výrobních dat i historie vozidla a zjistila, že se v tomto případě jednalo o vadný modul v přední části akumulátoru, od nějž pak vše začalo.
Moduly se skládají z bateriových článků, které společnosti Tesla dodává Panasonic (v případě Modelu S jde o typ 18650). Ukázalo se tedy, že nejde o systémovou konstrukční chybu, která by vyžadovala zásadní řešení. Každopádně se automobilka bude i nadále snažit přinášet softwarová i hardwarová řešení, která budou v případě vadného modulu dále lépe bojovat proti případným škodám než dnes.
Obavy z článků má i konkurenční společnosti NIO, která v poslední době v Číně zaznamenala tři požáry, což není vůbec málo a chystá tak svolávací akci na 4803 akumulátorů. Přesto se zatím neukazuje, že by elektromobily hořely znatelně častěji než vozy se spalovacími motory (na to nejsou dostatečně dlouhodobé statistiky) a naopak Tesla dokonce (asi až příliš optimisticky) tvrdí, že jsou elektromobily v tomto ohledu 10krát bezpečnější.