Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Porsche Taycan v USA ujede jen 201 mil, dle normy v EU zvládne 280

14.12.2019, Milan Šurkala, aktualita
Normy pro měření spotřeby a dojezdu dokážou dát roztodivná čísla. Dokonce i přesnější norma WLTP je ale stále o 40 % optimističtější než americká EPA. Alespoň co se elektromobilu Porsche Taycan Turbo týče.
Všichni víme, že stará norma NEDC byla naprosto nereálná jak pro běžná spalovací auta, kde byly reálné spotřeby v průměru o cca 20-50 % vyšší dle typu motoru, tak byla podobně mimo i pro elektromobily. Nová norma WLTP je mnohem přesnější, ale jak se ukazuje, i ta dokáže dávat velmi výrazně odlišné výsledky než jiné normy. Velký problém tak má nyní automobilka Porsche. Ta totiž v EU udává, že její elektromobil Porsche Taycan Turbo ujede se svým 93,4kWh akumulátorem 280 mil (450 km).
 
Porsche Taycan Turbo
 
V USA ale mají jinou metodiku EPA, a když podle ní změřili dojezd téhož auta, nestačili se divit ani oni, ani lidé v Porsche. Vyšlo jim totiž pouhopouhých 201 mil (323 km). Pro srovnání, základní Tesla Model S má dojezd dle stejné normy 373 mil (600 km), ve variantě Performance pak 348 mil (560 km). Porsche tak nyní chtě nechtě musí uvádět toto čísla v technických údajích, přestože dle jeho vlastního měření je dojezd o něco vyšší (cca 275 mil, resp. 442 km) a i reálné testy vozu ukazovaly spíše hodnoty někde kolem 240 mil (386 km). Jsou tak zklamáni, ale nezbývá jim nic jiného, než naměřená čísla akceptovat.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama