Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Peugeot představil plug-in hybridy 508 a 3008

25.9.2018, Milan Šurkala, aktualita
Peugeot to už v minulosti zkoušel s naftovými hybridy, ty se ale moc neujaly. Tentokrát to zkouší znovu a vypadá to, že i lépe. Peugeot 508 a 3008 dostanou benzinové hybridy s velkým akumulátorem, v druhém případě dokonce i s pohonem všech 4 kol.
Většina automobilek má dnes ve výrobním programu vedle tradičních vozů i nějaké ty hybridy nebo elektromobily. Společnost Peugeot to v minulosti zkoušela s hybridními vozy kombinujícími naftový motor a elektromotor, ty se však příliš velkého úspěchu nedočkaly. Elektromotor nebyl příliš výkonný (27 kW) a baterie pobrala jen málo elektrické energie (1,1 kWh). Nyní však automobilka Peugeot ohlásila nové plug-in hybridy 508 HYBRID (resp. 508 SW HYBRID) a 3008 HYBRID4. Ty už vypadají podstatně slibněji. V obou případech budou kombinovány s mnohem výkonnějším 80kW elektrickým motorem, který bude vypomáhat přeplňované benzinové šestnáctistovce PureTech.
 
Peugeot 508 HYBRID a 30008 HYBRID4
 
klikněte pro zvětšení
 
Hybridy budou podporovat čistě elektrický provoz až do rychlosti 135 km/h v režimu Zero Emission. To se může hodit třeba u těch, kteří mohou každý den nabíjet a nenajedou příliš velké množství kilometrů. Akumulátor by totiž měl u modelu 3008 postačit na ujetí 50 km dle reálnější normy WLTP (60 km dle stávající NEDC). Samozřejmostí je podpora rekuperace. K dispozici budou i režimy Sport, Hybrid, Comfort a u čtyřkolky i 4WD.
 
Peugeot 508 SW HYBRID
 
klikněte pro zvětšení
 
Peugeot 3008 GT HYBRID4 bude díky hybridnímu pohonu podporovat pohon všech čtyř kol (elektromotor bude pohánět zadní kola využívající nezávislého zavěšení). Jeho benzinová šestnáctistovka bude naladěna na 147 kW (200 koní) a celkový výkon soustavy tak bude moci dosáhnout až 220 kW (300 koní). Automobil tak z 0 na 100 km/h zrychlí za pouhých 6,5 sekundy. Vůz ujede na 13,2kWh akumulátor již zmíněných 50 km, průměrná spotřeba benzinu pak dle WLTP normy činí 2,1 litru na 100 km. Vůz bude vybaven systémem adaptivního tempomatu s funkcí Stop&Go i udržováním v jízdním pruhu.
 
Peugeot 508 HYBRID interér
 
klikněte pro zvětšení
 
Automobily Peugeot 508 HYBRID a 508 SW HYBRID budou mít poháněna pouze přední kola. Jejich šestnáctistovka bude naladěna na 132 kW a spolu s 80kW elektromotorem bude možné dosáhnout maximálně výkonu 165 kW. Tady už výrobce použil trochu menší 11,8kWh akumulátor, ale i ten by měl vydržet na solidních 40 km čistě na elektřinu dle normy WLTP. Kombinovaná spotřeba dle této normy bude činit 2,1 litru na 100 km. Zástavba akumulátoru nezmenšuje velikost zavazadlového prostoru a ten má 487 litrů u sedanu a 530 litrů u kombíku. Slabší verzi s pohonem předních kol dostane posléze i model 3008 HYBRID.
 
Peugeot 3008 GT HYBRID4
 
klikněte pro zvětšení
 
S přenosem točivého momentu na kola bude pomáhat 8stupňová automatická převodovka e-EAT8. Pokud jde o nabíjení akumulátoru, s 6,6kW 32A nabíječkou by mělo být možné ji nabít za hodinu a 45 minut. Dotyková obrazovka pak bude zobrazovat stav nabití, statistiky spotřeb i elektrický dojezd a další údaje. Využít bude možné také mobilní aplikaci MyPeugeot. Přestože byly vozy představeny, na prodej si ještě docela dlouho počkáme, plánovány jsou totiž až na podzim 2019.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama