U Matlabu si mohu licenci přenést zjakéhokoliv počítače na jiný.
A po 1 rok mám právo na upgrade.
Takže by si uživatel koupil Teslu a k ní si přikoupil Autopilot. Pokud by Teslu sešrotoval, tak by autopilot přeregistroval na nové auto.
A po 1 roce by si mohl za relativně malý poplatek koupit na rok upgrade.
--------
To, co dělá Tesla, je svinstvo.
Odpovědět1 0
Tesla už toho autopilota vrátila (otázkou je, zda jen do toho auta nebo i v jiných případech).
Odpovědět1 0
Z toho co hovoril Linus, tak ten autopilot nebol nikdy zakupeny.. tesla robila update aut a zistila ze na tom aute ziaden autopilot by nemal byt..
Typujem to na majtel kupil autopilota, dal do bazaru auto a hned ako sa predalo tak kupu autopilota zrusil a dostal tak naspat $8k od tesly
Odpovědět1 1
Koupíte si auto, ale je to zajíc v pytli. Kdykoliv si Tesla vzpomene, vám jej teoreticky může klidně i zamknout či zneprovoznit... Super. Takové auto chce přeci každý.
Teď už jen nechat zákazníka platit za funkční stěrače, možnost otevírat okénka, u řidiče ovšem za super poloviční slevu. Otevírání zadních dveří na řidičově straně také za příplatek, ale jen s podepsaným prohlášením, že si je řidič vědom toho, že vystupování spolucestujících do vozovky je nebezpečné. Vyhřívání skel a zrcátek také za příplatek. Dále bude měsíční poplatek za provozuschopnost, tedy že s vozem vůbec bude možné jezdit (Samozřejmě sleva za jízdu v nočních hodinách.)... Co se týká cen pak Euro bez převodu, tj. $1=1€ ...
Odpovědět1 0
Na tento byznys model přechází většina automobilek, prozatím ty luxusní. Podobné věci jako SW updaty za příplatek lze v některých zemích najít např. i u BMW, Mercedesu a dalších. A počet bude stoupat.
Odpovědět0 0
Mě by ani nevadilo to, že se dá připlatit za něco jednorázově při nákupu, ale najíždí se na model SaaS a to ve spojení s tím, že prakticky ztrácíte kontrolu na zařízením, které běžného občana stojí někdy i více jak roční plat je prostě neakceptovatelné. Když nějaká firma prodává např. Office jako SaaS a vám se přestane líbit, že odebrali funkce, které jste měli rádi, tak máte snadnou možnost přejít ke konkurenci, protože je to finančně akceptovatelné, ale když si pořídíte auto, jehož užitnou hodnotu výrobce mění jak se mu zlíbí a navíc k horšímu, pak takové auto jen tak nevyměníte, protože je to prostě hodně moc peněz a hodně moc života, které jste věnovali tomu, abyste si takové auto koupili. Dosud jsem Tesle fandil, ale přestávám ji mít rád. Ani, má zajímavá a pokroková auta, ale za takovou cenu(a teď nemyslím jen peníze)? Ne, děkuji...
Odpovědět1 0
To nemusí být zas takový problém. Na SaaS nenajíždějí jen samotné funkce k autům, ale i samotná auta. Takže to směřuje k tomu, že prostě platíš třeba 5000 Kč měsíčně za auto a jestli se ti něco přestane líbit, tak vrátíš auto a začneš platit 5000 Kč měsíčně za jiné auto.
Odpovědět0 0
Jestli ty ceny ($1 = 1 EUR) nejsou dány také tím, že v USA jsou uváděny ceny bez DPH (cca 20 % v EU) a není v nich clo (10 %). Tohle Tesla asi moc neovlivní.
Odpovědět0 0
... asi záleží, zda je autopilot "vázaný" na majitele či na HW (auto). Podobně se bránil MS prodeji licencí k zakoupeným OS i SW, nakonec to rozsekl (ve prospěch zákazníků) až Evropský soudní dvůr, takže smíte prodat licenci z vámi již nepoužívaného OS / SW. Ten ovšem nemá pravomoci na USA.
Odpovědět1 0
Jenže v tomto případě byl prodáván/kupován celý stroj. To by se rovnalo tomu, jako by byl prodáván celý počítač včetně OS a ne jen samotný OS bez počítače. Problém s Windows OEM je/byl, že je/byl vázán na HW.
Odpovědět0 0