Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Není vše ztraceno, Aston Martin představuje Vanquish s benzínovou V12

Dnes, Milan Šurkala, aktualita
Není vše ztraceno, Aston Martin představuje Vanquish s benzínovou V12
V dnešní době je je stále méně časté, když se představí nějaká neelektrifikovaná vozidla. A mají-li spalovací motor s vysokým počtem válců, jde už skoro o zázrak. Aston Martin přesto představuje Vanquish, GT s benzínovou V12.
I když spousta států tlačí elektrifikaci aut horem dolem, ne všude to má odezvu u zákazníků, jakou by si politici (a vlastně i do elektromobility přinucení výrobci aut) přáli. Prodeje elektromobilů už moc rychle nerostou, přesto vidíme stále větší počet více či méně elektrifikovaných aut. K tomu se přidává downsizing, který naštěstí v některých třídách u některých firem mizí (tleskáme např. Volkswagenu, který se zbavil 1.0 TSI v autech, kam nepatří), nicméně absence víceválcových aut je dlouhodobě jasně patrná. Překvapením, nad který zaplesá každého petrolheada, tak může být uvedení nového vozu Aston Martin Vanquish. Žádný hybrid a 12 válců k tomu. Ano, Bugatti má sice i 16válec, ale tam už jde nyní o hybrid.
 
Aston Martin Vanquish
 
Zatímco Vanquish z počátku tisíciletí měl atmosférickou V12 o objemu skoro 6 litrů (a dle mého názoru byl hezčí, ale to je subjektivní), novinka přece jen udělala trochu ústupek moderní době a jde o přeplňovaný motor. A to dokonce dvakrát. Jde o 5,2litrové biturbo V12 se 48 ventily, které dává maximální výkon 835 koní (614 kW) při 6500 otáčkách za minutu. Točivý moment vrcholí kulatou hodnotou 1000 Nm v rozsahu od 2500 do 5000 ot./min. Maximální rychlost vozu je 345 km/h a z 0 na 100 km/h zrychlí za 3,3 sekundy. I když tu není elektrický pohon a baterie, navíc bylo využito hliníku a uhlíkových vláken, jde o poměrně těžký vůz s hmotností 1910 kg. Není divu, toto není zrovna supersport jako spíše vysoce luxusní GT.
 
Aston Martin Vanquish
 
Vepředu má 6pístkové brzdy a keramické 410mm kotouče, vzadu jsou 4pístkové se 360mm keramickými kotouči. Nechybí spousta elektronických systémů jako ABS, pokročilé ESP, CBC (Corner Braking Control), EBD (Electronic Brakeforce Distribution), EBA (Emergency Brake Assist) a další. Vůz obouvá 21" pneumatiky Pirelli P Zero PZ4 s rozměrem 275/35 ZR21 vepředu a 325/30 ZR21 vzadu. Auto je 4850 mm dlouhé, 2044 mm široké, 1290 mm vysoké a postavené je na prodlouženém rozvoru na 2885 mm. Světlá výška činí 120 mm. Najdeme tu 248litrový zavazadlový prostor (zhruba tolik měl krátký Favorit) a palivovou nádrž na 82 litrů benzínu. Kombinovaná spotřeba vozu je 13,7 litru na 100 km dle WLTP, při dálničních rychlostech by měla být jen 11,1 l/100km, nicméně při nejnižších rychlostech (městský cyklus) by měla vystoupat na 26,2 litru/100 km.
 
Vůz je vybaven 8stupňovou automatickou převodovkou ZF. Vevnitř najdeme dvě 10,25" obrazovky (pro přístrojový štít a infotainment), samozřejmostí je podpora pro Apple CarPlay. Najdeme zde také 1170W audio systém Bowers&Wilkins s 15 reproduktory.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama