Microsoft: Očekávejte menší počet zařízení s Windows Mobile
9.1.2009, Pavel Koza, aktualita
Consumer Electronics Show (CES), to je i spousta konferencí a rozhovorů. A právě v jednom z nich se Todd Peters, marketingový ředitel divize Windows Mobile, nechal bez uvedení podrobností slyšet, že jedním z problémů současných Windows Mobile snižujících jejich konkurenceschopnost je velký počet zařízení a tím značné tříštění zdrojů.
V současnosti je prý kolem 140 různých zařízení nejrůznějších kategorií od velkého množství výrobců a to je prý moc. "Raději bychom měli méně zařízení a mohli jim tak věnovat větší pozornost, protože jen tak nabídneme lepší integraci mezi telefonem a operačním systémem.", řekl Peters. Na podrobnější informace si prý musíme počkat na Mobile World Congress v Barceloně, kde má Steve Ballmer nastínit další vývoj platformy Windows Mobile.
Po pravdě mám stále větší problém se vyznat v tom, co Microsoft dělá a co proklamuje. Včera při zahájení CES se Steve Ballmer chlubil tím, kolik zařízení se vyrábí, kolik výrobců je do výroby zapojeno a kolik různých zajímavých zařízení je na trhu, a dnes to jeden z ředitelů mobilní divize obrátí na hlavu, že to je vlastně jeden z důvodů, proč je na tom platforma WM tak, jak je. Z jednoho krátkého článku je samozřejmě dost ošemetné činit závěry, ale podle mého názoru je mnohem větším problémem WM to, že Microsoft klasicky usnul na vavřínech a za poslední 4 roky vylepšil systém i aplikace méně, než to zvládne skupinka lidí kolem XDA Developers za víkend.
Množství zařízení a hlavně nemožnost Microsoftu mít pod efektivní kontrolou celý výrobní proces zařízení od prvního řádku kódu operačního systému po poslední šroubek je sice z určitého pohledu nepříjemná, ale pokud by si za poslední 4 roky jejich programátoři hráli s něčím jiným než jen ikonkami, barvičkami a přístupem k Exchange serveru, nemuseli jsme se dnes koukat pelotonu mobilních operačních systému z uctivé vzdálenosti na záda. Hlavní roztříštěnost panuje na poli grafických rozhraní pro obrazovku Dnes (TouchFLO, Glide, Spb Shell a mnoho dalších) a to jen proto, že už většině především běžných uživatelů klasické a dost nudné rozhraní prostě nevoní. Nezbývá než se těšit na Mobile World Congress a doufat, že se konečně od Steva dočkáme něčeho povzbudivého.
Po pravdě mám stále větší problém se vyznat v tom, co Microsoft dělá a co proklamuje. Včera při zahájení CES se Steve Ballmer chlubil tím, kolik zařízení se vyrábí, kolik výrobců je do výroby zapojeno a kolik různých zajímavých zařízení je na trhu, a dnes to jeden z ředitelů mobilní divize obrátí na hlavu, že to je vlastně jeden z důvodů, proč je na tom platforma WM tak, jak je. Z jednoho krátkého článku je samozřejmě dost ošemetné činit závěry, ale podle mého názoru je mnohem větším problémem WM to, že Microsoft klasicky usnul na vavřínech a za poslední 4 roky vylepšil systém i aplikace méně, než to zvládne skupinka lidí kolem XDA Developers za víkend.
Množství zařízení a hlavně nemožnost Microsoftu mít pod efektivní kontrolou celý výrobní proces zařízení od prvního řádku kódu operačního systému po poslední šroubek je sice z určitého pohledu nepříjemná, ale pokud by si za poslední 4 roky jejich programátoři hráli s něčím jiným než jen ikonkami, barvičkami a přístupem k Exchange serveru, nemuseli jsme se dnes koukat pelotonu mobilních operačních systému z uctivé vzdálenosti na záda. Hlavní roztříštěnost panuje na poli grafických rozhraní pro obrazovku Dnes (TouchFLO, Glide, Spb Shell a mnoho dalších) a to jen proto, že už většině především běžných uživatelů klasické a dost nudné rozhraní prostě nevoní. Nezbývá než se těšit na Mobile World Congress a doufat, že se konečně od Steva dočkáme něčeho povzbudivého.