"Faktem totiž je, že se vodík prozatím vyrábí značně neekologicky" A elektrika snad nee!?.................
Odpovědět0 0
To přeci nikdo netvrdí. Šlo o to, že zatímco BEV by na tu elektřinu mohlo ujet 1 km, v případě vodíku s tímtéž množstvím elektřiny vyrobíme vodík jen na ujetí 500 metrů. Takže vodík je na tom dvakrát hůře.
Odpovědět0 0
2xhůře ??? Záleží na úhlu pohedu - 500m je polovina z 1km, tedy jen o polovinu hůře co se dojezdu za stejnou cenu týče ;-) (daň ze mzdy je cca 50%, ale v případě, že by jste danil sám, by jste dostával o 100% čistého více ;-) Záleží na tom, dívateli se na to shora nebo zespodu... Vše je relativní!)
Tedy hůře je na tom vodík, ale jen jediným(!) parametrem z mnoha! "Jen" výrobmí cenou. :-( Ropná paliva jsou na tom ještě hůře než ceny elektřiny a stejně se na ně jezdí dál nejvíce :-) Jak to??? V tom (jen v ceně) to asi nebude že ;-)
Alektřina je na tom hůře, mnohem hůře(!), zase v jiných parametrech :-( Skladování, rychlost "dotankování" (nabití), hmotnost a j. - např. tepelná ztráta spalováků je v zimě (chladno je ale, hlavně z rána, 3/4 roku :-/ ) k nezaplacení :-)
Ale bojí - elektrika i vodík nejsou zdrojem energie ale pouze palivem, spíše akumulátorem! Ropa se v přírodě najde a jen rafinuje ;-) Tedy ropa je zatím nejen palivem, ale i zdrojem!!! (energie) To je ten zásadní rozdíl, proč je na tom zatím elektrika hůře ;-), ba dle mě nejhůře! :-(
Odpovědět0 1
To s procenty mi vysvětlovat nemusíte, tomu rozumím velmi dobře. Takže ano, 2krát hůře, protože je potřeba 2krát více elektřiny na km, resp. u BEV o 50 % méně. Navíc pro umožnění jeho skladování je nutné ho zkapalnit nebo stlačit, což je dalších i několik desítek procent energie navíc. Takže to máme více než dvojnásobek energie než při přímém spotřebování elektřiny v BEV. Každá ta koncepce má své klady i zápory. Vodík např. v rychlosti tankování a hmotnosti, což ho dělá lepším kandidátem např. pro nákladní dopravu. A ostatně vodík se také neskladuje zrovna snadno.
Odpovědět1 0