Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Meizu Note 9: nová konkurence pro Redmi Note 7

11.3.2019, Jáchym Šlik, aktualita
Meizu přináší novou posilu do střední třídy, která se některými parametry shoduje s konkurenčním Redmi Note 7 (Pro) od Xiaomi. Společnost také potvrdila zrušení futuristického modelu Zero, který si předobjednalo jen 29 zákazníků.
Meizu Note 9 rozhodně nebude příliš velkou hrozbou pro Samsung Galaxy Note 9, míří totiž do střední třídy, kde se utká třeba s nedávno představeným Xiaomi Redmi Note 7 a Redmi Note 7 Pro. Novinka vsází na lesklé tělo, přičemž hlavní slovo dostal plast imitující sklo. Na přední straně se rozprostírá 6,2" IPS displej s rozlišením Full HD+, který obsahuje pouze drobný výkus pro 20MPx čelní kameru. Mnohem zajímavější je ovšem duální zadní fotoaparát, jehož hlavní oporou se stal 48MPx senzor od Samsungu se světelností f/1.7. Po ruce má potom 5MPx pomocný snímač určený k zachycení hloubky ostrosti, takže uživatelé nepřijdou ani o oblíbené fotky s bokeh efektem.
 
 
Pod kapotou tepe osmijádrový procesor Snapdragon 675, který se zatím na trhu ještě nestihl příliš zabydlet. Po ruce má 4GB či 6GB RAM, respektive 64GB nebo 128GB interní úložiště. Zákazníci, kteří jsou zvyklí mít v telefonu uloženo velké množství souborů, by rozhodně neměli šetřit na paměťové variantě – vzhledem k absenci slotu na microSD karty není možnost úložiště rozšířit. Slušnou výdrž zajistí 4000mAh baterie s podporou 18W rychlého nabíjení přes USB Type-C. Operační systém Android 9.0 Pie byl doplněn o rozhraní Flyme 7.2, které kromě jiného vzhledu ve srovnání s čistým Androidem přináší také vychytávky navíc. Hráči ocení třeba funkce Hyper Gaming a Game Mode 3.0. Meizu Note 9 se v Číně prodává od dnešního dne za cenu startující na 1 398 juanech (4 700 Kč bez DPH).
 
 

Nehezký konec pro Meizu Zero

 
 
Minulý měsíc se na webu Indiegogo objevila kampaň smartphonu Meizu Zero, která ovšem skončila naprostým nezdarem. K předobjednání se rozhodlo pouhých 29 zájemců. Jednou z hlavních překážek mohla být cena 1 299 dolarů. CEO Jack Wong ovšem tvrdí, že šlo pouze o pokus marketingového týmu, společnost přitom vůbec neměla v plánu rozjet masovou výrobu tohoto modelu. Od konkurence se měl odlišovat naprostou absencí jakýchkoliv otvorů a konektorů. Keramické tělo telefonu postrádalo port USB-C, nabíjení by tedy probíhalo pouze bezdrátově. Stejně tak chyběl slot na SIM kartu (nahrazen virtuální eSIM), běžný reproduktor (místo něj piezoelektrický měnič pod displejem) nebo tlačítka na boku zařízení (alternativou měly být dotykové senzory na hranách).
 


reklama