tak samozřejmě, těch nabíječek tam pak bude aspoň sto a budou tam mít i vlastní elektrárnu, nejlépe solární... :-D
Odpovědět0 0
pět nabíječek ve Špindlu je fajn, pokud elektromobil skoro nikdo nemá. Ale kolik by jich tam muselo být, kdyby tam při současných vlastnostech elektromobilů přijeli elektromobilem všichni?
Odpovědět0 0
tak pochopitelně, nejlépe se navyšuje z nuly. Dojezd u spalovacích motorů jednoduše neni téma které by automobilky musely řešit, protože je dostatečný aby drtivou většinu řidičů ve většině situací nemusel zajímat, takže si automobilky můžou dovolit dojezd nezvyšovat na úkor jiných parametrů a neni problém k nějaké blízké pumpě přijet a během jednotek minut natankovat. To že je spalovací motor z fyzikálního ohledu méně efektivní většinu lidí srdečně nezajímá, většinu lidí zajímají jiné metriky efektivity jako jednorázový dojezd/nádrž, dojezd/doba tankování, cena/užitná hodnota vozu,... a tam elektromobily pro většinu obyvatel zatim těžce ztrácej.
Odpovědět0 0
jenže při srovnání elektromobilů se spalovacími motory nesrovnáváme velikost nádrže s velikostí akumulátorů a jestli se velikost nádrže zvětšuje nebo zmenšuje, ale dojezd na "plnou" (a někdo i dobu za jak dlouho tu plnou "natankuje"), případně jak se ten dojezd změní při aktivaci dalších systémů.
Odpovědět0 0
a jakej maj teda teď ty auta se zmenšenou nádrží dojezd?
Odpovědět0 0
tak zmenšovat uměle dojezd na úroveň dojezdu elektromobilů by šlo už dnes a zatim se to masivně neděje.
Odpovědět1 0
tak ten pokles dojezdu je u elektromobilu problém hlavně v tom, že se z mizerného dojezdu stane naprosto zoufalý. Když se mi u spalováku sníží dojezd na plnou nádrž z 900 km o 20 %, tak mě to fakt netrápí tolik, jako když se mi sníží dojezd z 200 na 160. A zvýšením efektivity by se nejspíš zvýšil i dojezd, takže když to místo to odpadního tepla půjde do dojezdu a pak si zapnu topení, tak se teoreticky dostanu na stejný dojezd na nádrž jako dnes, možná lepší, protože se bude zahřívat jen interiér a ne celý motorový prostor.
Odpovědět2 0