V podstatě máte pravdu. Jezdil jsem oba motory v Seatu Leon ST, vlastně 2.0 TDI 110 kW mám stále. Autoři to vystihli podstatu, ty převody v TDI jsou brutální. Navíc já měl verzi 1.4 TSI ACT s vypínáním válců, takže reálná spotřeba byla 5,5 litru. Pocitově TDI táhne mnohem více, ale o tolik lépe nejede, právě pro to zpřevodování. U TDI se musí paradoxně podstatně víc řadit nejlépe nenechat otáčky padnout pod 1800.
Kde se ale začnou hodně rozvírat nůžky je opravdu hodně rychlá jízda nad 150 km/hod. a TDI nemá problém s větším zatížením vozu, kde naopak logicky malý benzínový turbomotor ztrácí trochu dech, ale ne zase tak dramaticky, jako konkurence. Na druhou stranu, ty integrované výfukové svody v hlavě a naprosto sametový chod TSI nabízí rychlé zahřátí a fakt příjemné svezení.
Musím pochválit Seat za výtečný podvozek a odhlučnění, ani to TDI není tak těžkopádné a nedotáčivé a jednoduchá zadní náprava neodskakuje, spolu se 17' palcovými koly je to auto na silnici jako přibité. XDS velmi slušně pracuje na výjezdech ze zatáček. Služební Octavie jsou tvrdé a nepohodlné, na to komfortu byl měli v Boleslavi zapracovat.
Mít na to prachy, tak mám ty Leony 2, na dlouhé jízdy TDI a na krátké TSI.
Kde se ale začnou hodně rozvírat nůžky je opravdu hodně rychlá jízda nad 150 km/hod. a TDI nemá problém s větším zatížením vozu, kde naopak logicky malý benzínový turbomotor ztrácí trochu dech, ale ne zase tak dramaticky, jako konkurence. Na druhou stranu, ty integrované výfukové svody v hlavě a naprosto sametový chod TSI nabízí rychlé zahřátí a fakt příjemné svezení.
Musím pochválit Seat za výtečný podvozek a odhlučnění, ani to TDI není tak těžkopádné a nedotáčivé a jednoduchá zadní náprava neodskakuje, spolu se 17' palcovými koly je to auto na silnici jako přibité. XDS velmi slušně pracuje na výjezdech ze zatáček. Služební Octavie jsou tvrdé a nepohodlné, na to komfortu byl měli v Boleslavi zapracovat.
Mít na to prachy, tak mám ty Leony 2, na dlouhé jízdy TDI a na krátké TSI.
Odpovědět0 0