Lamborghini Terzo Millennio, elektrický supersport vyvíjený s MIT
8.11.2017, Milan Šurkala, aktualita
Lamborghini představilo koncept elektrického supersportu Terzo Millennio. Ten vyvíjí ve spolupráci s institutem MIT a bude mít např. technologii superkapacitorů a čtveřici motorů, v každém kole jeden.
Společnost Lamborghini myslí na budoucnost a představila koncept supersportu Terzo Millennio. Ten přináší inovace v pěti velkých oblastech, konkrétně jde o skladování energie, inovativní materiály, systém pohonu, designu a emoce při jízdě. Jak moc se toto ale podaří, to se teprve ukáže. Nový elektromobil je už jeden rok vyvíjen s institutem MIT.
![Lamborghini Terzo Millennio](lamborghini-terzo-millennio-elektricky-supersport-vyvijeny-s-mit/5788/img/lamborghini-terzo-millennio-1.jpg)
Místo konvenčních baterií tak Lamborghini chce použít superkapacitory, jejichž použití si už vyzkoušelo i na modelu V12 Aventador. Tentokrát by to mělo jít ve větším a zkoumá se možnost jejich použití pro dodávání vysokého výkonu při dobrých schopnostech rekuperace a pochopitelně se snaží vylepšit i životnost těchto součástí. Zatím ale těžko říci, nakolik se jim podaří dosáhnout těchto ambiciózních cílů.
![Lamborghini Terzo Millennio záď](lamborghini-terzo-millennio-elektricky-supersport-vyvijeny-s-mit/5788/img/lamborghini-terzo-millennio-2.jpg)
Karoserie bude vyrobena z uhlíkových vláken a její části mají sloužit i jako úložiště energie. Ta by měla být schopna i samovolného opravování drobných poškození. To bude fungovat s využitím mikrokanálků s potřebnými chemikáliemi a výsledkem bude zabránit šíření poškození a jeho zvětšování. Použití uhlíkových vláken také sníží hmotnost vozu.
![Lamborghini Terzo Millennio příď](lamborghini-terzo-millennio-elektricky-supersport-vyvijeny-s-mit/5788/img/lamborghini-terzo-millennio-3.jpg)
Elektromotory budou integrovány do kol, takže zde najdete rovnou čtyři, a tedy i pohon všech čtyř kol. Absence velkého motoru také umožní designérům si více hrát s designem, kde budou méně omezování než v minulosti. Ten bude možné např. lépe aerodynamicky optimalizovat. Světla mají mít tvar písmene Y.
Pokud jde o emoce, tak tam je otázkou, nakolik budou silné bez burácení dvanáctiválce za hlavou, nicméně odezvy elektrických motorů a jejich vysoký točivý moment jistě také nebude k zahození nemluvě o možnosti jeho řízení na každém jednotlivém kole. Zajímavostí budou i technologie jako virtuální cockpit a Piloted Driving. Díky ní je možné na dráze sledovat virtuální "ghost car".
Zdroj: media.lamborghini.com