No když počítají i se snížením odporu a tím i spotřeby díky hroudě bláta, tak tu spotřebu měřili na desetitisíciny ne?
Ale to je jedno.
Kdyby se firmy místo honby za nízkými emisemi hnaly za vývojem a rozšířením alternativních paliv, udělali by daleko lépe.
Mimochodem by mě docela zajímalo jak se řeší emise ve slavné USA. Tam něco jako nařízení EU o emisích asi mít nebudou.
Odpovědět0 0
Pokud vím, nemají tam ty pokuty za CO2 navíc, ale emisní limity mají velmi přísné. Ostatně některé automobilky tam ani neprodávají naftové motory, protože je nedokázaly udělat tak, aby prošly. V EU se vesele prodávají.
Odpovědět0 0
Dlouhodobě se tam se spotřebou pracovalo tak, že vláda zadávala cíl, kde by se měly automobilky pohybovat v oblasti nájezdu mil na jeden galon. Tedy svým způsobem obdoba limitů CO2 v EU. Čili takto byli výrobci tlačeni, aby snižovali spotřebu u svých vozů.
Plus někdy od devadesátých let se pak ještě přitvrdilo a emisní normy mají přísnější jak EU. A opravdu málokdo si tam dovolí v tomto směru podvádět. Jak ukazuje kauza VW, podvod pak něco stojí.
Je jen smutné, že zatímco v USA vysolí VW těžké miliardy za podvod, tak v EU jako by se nic nedělo ... ale kdyby ve Wolfsburgu vyráběli pomazánkový krém a říkali tomu máslo, to by byly pokuty panečku. Za ničení našeho zdraví, ale nedostanou nic.
Odpovědět0 0
U grafů nefunguje možnost otevřít větší obrázek...
Odpovědět0 0
Omlouvám se za chybu, odkazy jsem opravil.
Odpovědět0 0