njn když Německo má dojem že to zvládne větrákama a solárama... No já si to nemyslím, navíc až se začnou vracet staré FV panely z oběhu ve velkém, zřejmě teprve pak se začne někdo drbat na hlavě co s tím. teprve pak možná někoho napadne, že to celé solární šílenství je jeden velký eko-pr...er
Odpovědět7 0
Odpovědět2 0
obávám se že zejména v USA tomu všemu pomáhá nepříliš štastně zvolený název funkce "autopilot". Evokuje plnou autonomitu a v USA kde je hromada nemyslících lidí....
Odpovědět4 0
"First up, we need to dig deeper into Tesla's battery production facilities and the processes involved in assembling them. IVL, the Swedish Environment Institute, has come up with a report which outlines the potential carbon impact of battery production. It shows that battery manufacturing gives rise to 150-200 kilograms of CO2 equivalent per kilowatt hour of produced battery. Tesla Model S for example, has a 100 kWh battery which means that when someone buys the car, they already are taking home a battery that has created an average of 17.5 tonnes of CO2 in its production process."
Odpovědět1 0
ad A) jak pak ale budete zásobovat města zbožím? kamion zastaví někde na předměstí a co? do těch marketů to odnosíte v taškách?
ad B) 300kg to jako opravdu? To by šlo snad jen za použití kompozitů, což sice technicky umíme, ale finanční stránka věci se vám líbit nebude. lepší je se věnovat rozvoji MHD, příměstské dopravy, která skomírá. MHD musí být levná, rychlá a pohodlná, pak se lidé ve městech vykašlou jet autem a celkově se městům uleví.
Co se týče ekologických zdrojů energie tak se obávám že pokud neovládneme jadernou fúzi, úplně čistě ji produkovat nebudeme, její spotřeba roste příliš rychle, je zde veliká nechuť stavět jaderky, soláry jsou z pohledu recyklace noční můrou, větrné v ČR postrádají smysl s vyjímkou několika málo lokalit. Tzv. obnovitelné zdroje jsou pak také pastí.
takže z mého pohledu jsou dvě možnosti k ekologičtějšímu světu...
1) každý z nás se chytne za nos, ustoupí trochu ze své pohodlnosti a uvědomí si, že je odpovědný za stav životního prostředí svými rozhodnutími (co kupuje, jak dlouho stojí ve sprše, kolikrát týdně leští svého plechového miláčka, kolik chemie používá atd...). To je úplně to nej řešení, bohužel si myslím že vcelku nereálné. Člověk je tvor pohodlný a sobecký, takže dokud to půjde, bude se držet svého i kdyby se kolem hroutil svět.
2) zvládneme efektivní a udržitelnou jadernou fúzní reakci nebo jíný podobně výkonný zdroj energie
ad B) 300kg to jako opravdu? To by šlo snad jen za použití kompozitů, což sice technicky umíme, ale finanční stránka věci se vám líbit nebude. lepší je se věnovat rozvoji MHD, příměstské dopravy, která skomírá. MHD musí být levná, rychlá a pohodlná, pak se lidé ve městech vykašlou jet autem a celkově se městům uleví.
Co se týče ekologických zdrojů energie tak se obávám že pokud neovládneme jadernou fúzi, úplně čistě ji produkovat nebudeme, její spotřeba roste příliš rychle, je zde veliká nechuť stavět jaderky, soláry jsou z pohledu recyklace noční můrou, větrné v ČR postrádají smysl s vyjímkou několika málo lokalit. Tzv. obnovitelné zdroje jsou pak také pastí.
takže z mého pohledu jsou dvě možnosti k ekologičtějšímu světu...
1) každý z nás se chytne za nos, ustoupí trochu ze své pohodlnosti a uvědomí si, že je odpovědný za stav životního prostředí svými rozhodnutími (co kupuje, jak dlouho stojí ve sprše, kolikrát týdně leští svého plechového miláčka, kolik chemie používá atd...). To je úplně to nej řešení, bohužel si myslím že vcelku nereálné. Člověk je tvor pohodlný a sobecký, takže dokud to půjde, bude se držet svého i kdyby se kolem hroutil svět.
2) zvládneme efektivní a udržitelnou jadernou fúzní reakci nebo jíný podobně výkonný zdroj energie
Odpovědět0 0