Komentářů: 7, score 0.8 | Svět hardware: 493/1.4 | Digimanie: 8/1.3
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –
Nejméně přínosné komentáře
Komentář z 21.2.2018 s hodnocením 0:
Tak hmotnost se samozřejmě odvíjí od motorizace a taktéž výbavy. Ono se to možná nezdá, ale vyhřívaná sedadla váží poměrně o dost víc, než ta obyčejná, která nemají například ani el. posun. No a takto bychom mohli pokračovat dál a dál. Navíc tím srovnáním jsem samozřejmě neměl na mysli, že mají identickou váhu, ale že ten rozdíl není až tak markantní. Samozřejmě taky záleží na tom, jak to která automobilka udělá. Navíc ne každá baterie váží taky stejně že. Stejně tak je otázkou, jaké jsou použity materiály atd. Pravdou je, že hmotnost u elektromobilů nedělají jen baterie, ale také "bezpečnostní schránka" ve které jsou uloženy. Ta musí splňovat přísná kritéria pro případ dopravní nehody, nebo jinému poškození baterií, či požáru apod. Takže do podpaží by si ji asi jen tak někdo nedal. Navíc je zde výrazně víc kabeláže a ta taky něco váží. No a hmotnost elektrického vozidla je třeba srovnávat s hmotností automobilu se spalovacím motorem s natankovanou nádrží a nikoliv prázdnou a včetně všech provozních kapalin, protože nabitá baterie váží stejně, jako vybitá a benzín či naftu si s sebou taky vozíme. Pokud bych počítal, že například u mého vozidla mám nádrž na 66 litrů benzínu, tak s plnou nádrží je moje auto o cca 55 kg těžší. No a samozřejmě je zde potřeba i olej, který by mohl s ostatními kapalinami (vyjma do ostřikovačů, která nerozlišuje typ motorizace) naroste řekněme o dalších 8 - 10 kg. U některých vozidel to může být ještě víc. Takže ta hmotnost bude +/- obdobná s nějakou tou odchylkou o řádově maximálně desítky kg, nebo do dvou set u toho golfu co uvádíš jako příklad, což se samozřejmě může opět lišit vůz od vozu, dle výrobce a modelu za předpokladu, že bude shodná výbava vyjma motoru pochopitelně.
Komentář z 21.2.2018 s hodnocením 0:
Baterie jsou možná těžký, ale elektromotor je naopak o mnoho lehčí oproti tomu spalovacímu. Takže se ta váha vykompenzuje. Nehledě na to, že tam nepotřebuješ další věci, jako chladič, alternátor, výfuk, katalyzátor, provozní kapaliny s jejich nádržkami, nádrž s benzínem či naftou atd. To vše u elektromobilu odpadá, takže ty baterie ve finále ani hmotnost vozidla se spalovacím motorem ani nepokryjí. Nehledě na to, že elektromotor je mnohem jednodušší, než ten spalovací, takže není třeba ani tolik čidel a zde se každý gram počítá.
Jediným kamenem úrazu zatím opravdu zůstává samotné uchovávání energie a její doplňování. Pokud by však někdo přišel s technologií, která by výrazně a především významně zefektivnila fotovoltaické články, případně by se našel ještě další způsob, kde by se dala energie brát, pak by se stal takový automobil velkým lákadlem pro mnoho lidí a řekl bych, že i schůdnou, použitelnou alternativou.
Jediným kamenem úrazu zatím opravdu zůstává samotné uchovávání energie a její doplňování. Pokud by však někdo přišel s technologií, která by výrazně a především významně zefektivnila fotovoltaické články, případně by se našel ještě další způsob, kde by se dala energie brát, pak by se stal takový automobil velkým lákadlem pro mnoho lidí a řekl bych, že i schůdnou, použitelnou alternativou.
Nejvíce přínosné komentáře
Mých cca 25 - 30 tis. km / rok je nereálných.
PS: Určitě by bylo fajn vůz ještě výrazně odlehčit. Hmotnost určitě na dojezdové vzdálenosti moc nepřidá.
Nejde o to, že to Čína nedělá správně, ale že USA vystupuje v roli té solidní společnosti, ale chová se úplně stejně jako ten "padouch" Čína. Pokud chceme respektovat naše zásady a pravidla, musíme je uplatňovat všude na každého stejně a ne jednou tak, pak jinak a jindy zase vůbec.