Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Komentáře od jkjk
Dobrý článek. Shodou náhod jsem si totéž relativně nedávno sám počítal a i přes to, že jsem na to šel jinou cestou ­(konkrétně přes statistiky přepravního výkonu inidivuální osobní dopravy ­(mil. oskm­) a průměrnou zaplněnost automobillů­), výsledek byl řádově stejný ­(resp. o něco nižší, elektřina pro 100% elektromobilů mi vycházela o něco málo nižší než současný export elektřiny­).

Je však nutné si uvědomit, že velkou roli hraje také časová nerovnoměrnost spotřeby elektrické energie v rámci dne, týdne i roku. Ty rozdíly jsou velké, konkértně v roce 2015 to ve dni maxima ­(9.2.2015 v 12:00­) bylo téměř 11 MW ­(minimum pak bez započtení PVE 8 MW­), ve dni minima ­(2.8.2015 v 5:00­) pak 5 MW ­(maximum pak 7 MW­), když v obou případech šly ještě 2 MW na export.

Tedy ve finále bude hodně záležet na tom, kdy se budou elektromobily nabíjet. Ze stejného důvodu je tedy nesmyslné tvrzení o tom, že ­"spotřebu ČR by pokryly pouhé čtyři jaderné elektrárny velikosti Temelína­", pro vykrytí spotřeby jsou nutné jak základní, tak špičkové elektrárny, pokrývat 100% spotřeby základní elekrárnou ­(mezi které ty jaderné patří­) je nesmysl a to i ekonomicky. V takovém nesmyslném připadě by bylo třeba těch Temelínů 5,5, přičemž ten ­"pátý a půltý­" by většinu roku běžel naprázdno.
Odpovědět1  0