Dívám se na to tak, že i když v době kdy se to dostane na trh nebude většina aut jezdit na elektřinu z baterií nebo vodíku, což je nepravděpodobný, tak jde o palivo vyráběný ne z primární suroviny ale z odpadu, který se podobně jako spalovací motory snaží nejen EU eliminovat. Navíc pokud dobře počítám na základě tohodle článku https://www.enviwiki.cz/wiki/Spotřeba_energií_v_dopravě tak aktuálně se ročně spotřebuje na výrobu paliv množství ropy odpovídající přibližně polovině té zásoby polypropylenu kterou teď máme, jenže zároveň se taky 80% roční spotřeby ropy použije právě na paliva, zatím co na výrobu polypropylenu se spotřebuje jen zlomek z toho zbytku. Sice jsem nenašel roční produkci PP odpadu, ale bojím se že nebude převyšovat spotřebu. Jasně. Chybí mi hodně dat na relevantní výpočet jestli bude dostatek PP na výrobu toho paliva, ale z logiky věci je uplatnění něčeho takovýho ruská ruleta. To bych se spíš zaměřil na recyklaci plastů a hledání jinýho paliva resp. pohonu obecně.
Odpovědět0 0
Takže řešíme náhradu paliv z ropy tím že budeme dělat paliva z plastu který se vyrábí z ropy? A až dojde ropa tak budeme hledat další náhradu? Trochu krátkozraký řešení vzhledem k tomu kolik času a peněz sežere vývoj a vzhledem k tomu že uplatnění to bude mít po relativně krátkou dobu vzhledem k poptávce po ropných palivech. Bylo by lepší se věnovat vývoji technologií pro efektivní a ekologickou výrobu elektřiny a vývoj co nejefektivnějších a nejšetrnějších akumulátorů.
Odpovědět0 2