Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Italové pokořili rekord, s Teslou S ujeli přes 1000 km na jedno nabití

6.8.2017, Milan Šurkala, aktualita
V Itálii se pokusili stanovit nový rekord v jízdě elektromobilem na jedno nabití baterie. Vzali si tedy Teslu Model S s největší 100kWh baterií a pokusili se ujet co nejvíce. Podařilo se jim přesáhnout metu 1000 km.
Dojezd elektromobilů je velmi často diskutovaným tématem. Pokud se zmiňují nevýhody elektromobilů, jako jeden z prvních argumentů vždy padne, že se s tím nedá dojet do Chorvatska a někdy ani ne z Prahy do Ostravy. Je pravda, že nabíjení trvá stále dlouho, i s rychlonabíjením jde o desítky minut, nicméně po několika stovkách km si člověk většinou stejně dá delší pauzu. Situace se ale postupně zlepšuje i co se týče dojezdu. Tesla Model S 100D má např. obří 100kWh baterii a Italové (Tesla Owners Club Italia, Ticino a San Marino) zkusili, co vše se z ní dá vymáčknout. Připomeňme, že dle normy NEDC má nabídnout dojezd 632 kilometrů (539 km dle americké normy EPA) a např. u nového Nissanu Leaf se zatím neoficiálně hovoří o dojezdu 550 km.
 
Tesla Model S 100D
 
Vzali standardní Teslu s pneumatikami s nízkým valivým odporem, zaplombovali nabíjecí otvor a vydali se na cestu po cestách okolo provincie Salerno. Výsledkem byla průměrná rychlost 40 km/h, což opravdu není mnoho. Pro představu by bylo však dobré uvést, že pokud pojedete dlouhou trasu po okreskách a vesničky, pojedete i mírně přes limity, bude se vaše průměrná rychlost obvykle pohybovat okolo 60-70 km/h a při hustějším provozu budete rádi i za 55 km/h. Dobrý výsledek byl nicméně způsoben i tím, že se nevyužívala klimatizace a optimalizovali také průjezdy přes kruhové objezdy tak, aby dosáhli co nejmenších výkyvů rychlosti (pokud je překlad z italštiny správný, uměle zpomalovali dopravu, aby mohli plynule projet).
 
Záznam rekordu Tesly
 
Dosavadní belgický rekord z konce června 2017 činil 901,2 kilometrů. Ti použili výkonnější variantu P100D se stejnou 100kWh baterií. Italům se ale při stejné průměrné rychlosti 40 km/h jako v belgickém případě podařilo ujet neuvěřitelných 1078 kilometrů a spotřebovali 98,4 kWh energie. Střídalo se celkem pět řidičů klubu a trasu ujeli za zhruba 27 hodin.
 


Autor: Milan Šurkala
Vystudoval doktorský program v oboru informatiky a programování se zaměřením na počítačovou grafiku. Nepřehlédněte jeho seriál Fotíme s Koalou o základech fotografování.
reklama