Huawei se chlubí 139 miliony prodanými telefony v loňském roce
8.1.2017, Jáchym Šlik, aktualita
Huawei sice v roce 2016 nesplnil stanovený cíl počtu prodaných smartphonů, přesto může výrobce slavit. Za minulý rok jich prodal rekrodní počet a o čtvrtinu více než v roce předchozím. Dobře jde na odbyt vlajková loď P9, stejně jako nový phablet Mate 9.
Huawei se světu pochlubil dalším impozantním číslem. Za celý rok 2016 se čínské společnosti podařilo prodat 139 milionů smartphonů. Přesto nebyl o chlup splněn cíl 140 milionů, který si Huawei stanovili na začátku loňského roku. Ani přesto nemusí zástupci společnosti truchlit, ve srovnání s rokem 2015 se jedná o 29% nárůst. Číslo se stane ještě zajímavějším, pokud dodáme, že podle analytické společnost IDC zažil globální trh se smartphony meziroční nárůst jen 0,6 %. Prodejní výsledky čínského výrobce tedy velmi rychle rostou i v době, kdy celý trh spíše stagnuje. Tržby skupiny Huawei Consumer Business Group vzrostly za poslední rok o 42 % na 178 miliard juanů, v přepočtu více než 650 miliard korun.
Huawei se v poslední době snaží prezentovat jako prémiová značka, a tomu odpovídají i zvyšující se ceny produktů. O high-endové modely Huawei P9 a P9 Plus je přesto zájem, nedávno bylo oznámeno dosažení milníku 10 milionů prodaných kusů, jde tedy o nejprodávanější vlajkové lodě této značky. A daří se také teprve nedávno představenému phabletu Mate 9, o který je údajně zatím o 50 % vyšší zájem než o předchůdce Mate 8. Huawei dodává, že na 33 trzích po celém světě drží alespoň 15% procentní podíl, v osmi evropských zemích se dokonce může pochlubit pětinovým podílem v segmentu smartphonů.
Zdroj: Areamobile.de
Huawei se v poslední době snaží prezentovat jako prémiová značka, a tomu odpovídají i zvyšující se ceny produktů. O high-endové modely Huawei P9 a P9 Plus je přesto zájem, nedávno bylo oznámeno dosažení milníku 10 milionů prodaných kusů, jde tedy o nejprodávanější vlajkové lodě této značky. A daří se také teprve nedávno představenému phabletu Mate 9, o který je údajně zatím o 50 % vyšší zájem než o předchůdce Mate 8. Huawei dodává, že na 33 trzích po celém světě drží alespoň 15% procentní podíl, v osmi evropských zemích se dokonce může pochlubit pětinovým podílem v segmentu smartphonů.
Zdroj: Areamobile.de