Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

HTC změní design vlajkové lodi a ukazuje One ME

5.6.2015, Jan Pánek, aktualita
HTC představilo model One ME, který má parametry vlajkové lodě a MediaTek Helio X10 na palubě. Také nejspíše změní strategii a novou vlajkovou loď předvede se zcela novým designem a v říjnu se očekává "hero product".
HTC One ME je telefon určený hlavně pro Čínu, to sice nutně neznamená, že se u nás neobjeví, ale čínské telefony od HTC si k nám hledají cestu poměrně složitě. Když to vezmeme kolem a kolem, One ME je v podstatě předělaná varianta HTC M9+, toho bychom se mohli dočkat i v ČR, i když byl zatím oficiálně představen jen pro Asii.

Základní a snad i jediný rozdíl mezi One ME a One M9+ je ten, že One ME je z polykarbonátu a má jen úzký proužek kovu, kdežto One M9+ má celokovové tělo. Zde výčet rozdílů, když nezapočítám hmotnost a rozměry, končí.




HTC One ME


Telefon znova vsadil na procesor Helio X10 od MediaTeku, což je velká změna oproti dřívějším vlajkovým lodím a očividně se HTC vyplácí. Za posledních několik let HTC spolupracovalo u svých nejlepších modelů výhradně s Qualcommem a v jednom případě spolupracovalo s NVIDIÍ (v případě HTC One X a X+).

Každopádně dále má telefon 3 GB RAM, 32 GB interní paměti. Displej má 5,2 palce a QHD rozlišení (1 440x2 560 px), což dohromady představuje jemnost 565 ppi. Zajímavé je i řešení fotoaparátů, kdy se vzadu nachází 20Mpx fotoaparát, tomu pomáhá LED dvojitý blesk, dále umí nahrávat video v rozlišení až 4K. Vepředu už je 4Mpx ultrapixelový snímač, kde dává větší smysl.

Z konektivity potěší vše podstatné: LTE, dualSIM, microSD slot a potom klasická výzbroj. Nezapomnělo se ani na baterii o kapacitě 2 840 mAh. Bohužel není známá dostupnost na globálním trhu, pokud se s ní vůbec do budoucna počítá.

Cher Wangová v Taipei promluvila o dalším působení HTC ve světě chytrých telefonů. V první řadě se ale omluvila akcionářům, protože hodnoty akcií spadly na 12leté minimum. Podle Wangové za špatné výsledky může špatná efektivita a konzervativní marketing.

Dále Wangová prozradila, že v říjnu HTC chystá "hero product" v překladu hrdinský produkt. Vůbec není zřejmé, o co půjde, jedině se ví, že to nebude nová vlajková loď. Ta se chystá až příští rok. Hrdinský produkt bude určitě něco nositelného, ale nemusí to být nutně telefon. Je možné, že HTC představí již dlouho připravované hodinky.

Také řekla, že nová vlajková loď bude výrazně vylepšená a přijde s inovativním designem. Rozhodně ale není problém v tom, že by byly telefony řady One škaredé, to ani náhodou, ale nebýt "dvojočka" v podobě One M8, na první pohled by nešlo rozeznat, jestli se nejedná o novější model. Hranaté sklíčko fotoaparátu není velká designová změna.




Mezi One M9 (na obrázku) a One M8 nejsou z přední strany viditelné rozdíly


Dalším bodem její řeči bylo vylepšení strategie pro prodej smartphonů, HTC by mělo zredukovat výrobní náklady tím, že zlepší efektivitu a optimalizuje dovozy komponent. To je další důležitá složka, protože v důsledku by HTC mohlo snížit i koncové ceny, což by se firmě vrátilo ve větší prodejnosti zařízení.

To je spojené i s marketingem, do kterého chce Cher Wangová investovat o hodně více peněz. Je pravda, že kvalitní smartphony si reklamu udělají i samy (např. OnePlus One, kdy společnost za reklamu neutratila skoro nic), ale na druhou stranu jsou marketingové náklady Applu a Samsungu Electronics 20x větší než u HTC. Takže podle Wanfové musí HTC zlepšit svou strategii na poli marketingu.

HTC dále investovalo meziročně o 4 procenta více do výzkumu, zatímco výdaje na marketing spadly o 4 procenta. Dále bylo ohlášeno, že HTC neprodlouží smlouvu s Robertem Downey Jr., ale udělá tak s Tchajwanskou skupinou Mayday.

Podle Wangové se HTC musí zaměřit na ty správné produkty, jedním z nich by mohlo být i HTC Vive, VR má podle ní velkou budoucnost. Navíc Wangová doufá, že příští rok bude segment ne-smartphonů tvořit 10 % příjmů společnosti.

Zdroje: www.taipeitimes.com, PhoneArena
reklama