Hra FieldRunners nyní i pro zařízení s Windows Phone
31.5.2010, Pavel Koza, aktualita
Když jsem se před pár měsíci radoval z toho, že byl pro Windows Phone platformu přislíben vývoj skvělé hry Flight Control, vzpomněl jsem i další vynikající "logický rychlík" s názvem FieldRunners, ve kterém máte pomocí několika důmyslných (a hlavně smrtících) zbraní za úkol zabránit přeběhnutí, přejezdu a přeletu nejrůznějších vojáků, vozidel a letadel z jednoho konce obrazovky na druhý.
Znalcům stačí naznačit "Tower Defense" a hned ví, o čem je řeč. Na iPhonu patří hra mezi dlouhodobě nejoblíbenější, protože kromě výborného a chytlavého herního konceptu nabízí i skvělé technické zpracování. Takže jsem se zaradoval, že nyní je tato hra k dispozici i pro Windows Phone platformu. Ale ještě předtím, než na Handmarku utratíte svá těžce vydělaná 4 EURA za osmimegabytový instalační balíček, doporučil bych vám přečíst si druhou část novinky, především pokud znáte originál na iPhonu.
Trvalo mi přesně 3 vteřiny, než jsem se rozhodl hru si koupit. Co na tom, že je 5x dražší než na iPhone, zhruba 100 Kč není nepřekonatelná překážka a dobré vývojáře rád podpořím. Jenže... Celou hru očividně portovala nějaká jiná skupina zaměřená na Windows Phone a slušně řečeno to odflákla. Veškerá dynamická grafika (tedy cokoliv kromě pozadí) vypadá především na velkém displeji HD2 podivně - obrázky jsou očividně velmi neuměle zvětšené a nevyhlazený okraj tomu dodává korunu. Animace působí směšně a nikoliv roztomile, k dispozici není ani grafické menu, takže nastavení hry prsty trochu problém. Za zásadní problém ovšem považuji nemožnost zoomování hracího pole. U HD2 s podporou multitouch mi to do hlavy nejde už vůbec, hra je kvůli tomu především ve vyšších levelech dost obtížně hratelná, hráč ztrácí přehled. O tom, že chybí zvuky (výstřely, výkřiky...) nebo že je ovládání proti iPhonu dost nepřesné se mi ani nechce psát.
V seznamu kompatibilních aplikací je sice pouze HTC HD2 a pár dalších modelů s WVGA obrazovkou a skutečně například na SE XPERII X2 je hra kvůli blikání obrazu nekratelná, takže stojí za to toto doporučení respektovat. Osobně jsem ale hodně zklamán a pokud by měl port Flight Controlu dopadnout podobně, tak ať se na to autoři radší vykašlou...
P.S. Pokud bych neměl zkušenost s originálem, asi určitě bych nebyl tak přísný. To hlavní hra umí a za těch pár korun asi stojí. Ale takto můžu jen zamáčknout slzu v oku a doufat, že Handmark brzo vydá nějakou aktualizovanou verzi hodnou HD2.
Trvalo mi přesně 3 vteřiny, než jsem se rozhodl hru si koupit. Co na tom, že je 5x dražší než na iPhone, zhruba 100 Kč není nepřekonatelná překážka a dobré vývojáře rád podpořím. Jenže... Celou hru očividně portovala nějaká jiná skupina zaměřená na Windows Phone a slušně řečeno to odflákla. Veškerá dynamická grafika (tedy cokoliv kromě pozadí) vypadá především na velkém displeji HD2 podivně - obrázky jsou očividně velmi neuměle zvětšené a nevyhlazený okraj tomu dodává korunu. Animace působí směšně a nikoliv roztomile, k dispozici není ani grafické menu, takže nastavení hry prsty trochu problém. Za zásadní problém ovšem považuji nemožnost zoomování hracího pole. U HD2 s podporou multitouch mi to do hlavy nejde už vůbec, hra je kvůli tomu především ve vyšších levelech dost obtížně hratelná, hráč ztrácí přehled. O tom, že chybí zvuky (výstřely, výkřiky...) nebo že je ovládání proti iPhonu dost nepřesné se mi ani nechce psát.
V seznamu kompatibilních aplikací je sice pouze HTC HD2 a pár dalších modelů s WVGA obrazovkou a skutečně například na SE XPERII X2 je hra kvůli blikání obrazu nekratelná, takže stojí za to toto doporučení respektovat. Osobně jsem ale hodně zklamán a pokud by měl port Flight Controlu dopadnout podobně, tak ať se na to autoři radší vykašlou...
P.S. Pokud bych neměl zkušenost s originálem, asi určitě bych nebyl tak přísný. To hlavní hra umí a za těch pár korun asi stojí. Ale takto můžu jen zamáčknout slzu v oku a doufat, že Handmark brzo vydá nějakou aktualizovanou verzi hodnou HD2.