Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak
Registrace: 27.6.2016
Komentářů: 21, score 0.2 | Svět hardware: 69/-0.1
Účast v Expertiádách: 0
Účast v Týdenních šancích: 0
Mám fotoaparát: –
Chci fotoaparát: –
Měl jsem fotoaparáty: –

Nejvíce přínosné komentáře

Komentář z 8.11.2016 s hodnocením +2:
Měl jsem možnost jezdit relativně v mnoha elektromobilech. Citroen Saxo, Peugeot Partner, Peugeot iON ­(s ním jsme podnikli cestu 100km ve třech dospělých chlapech, což byla dosti dobrodružná cesta­), Nissan Leaf, Kia Soul, VW eUP, VW eGolf, BMW i3, Tesla Model S. A možná jsem i na něco zapomněl. Jednoznačně největší zážitesk byl s Teslou a puštěným autopilotem na české okresce bez vodících bílých čar ­- jak někdo říká, ze to nejde, tak to šlo, ale :­-­)­)­) No prostě zážitek. :­-­)

Ty auta jsou od jednoduchých až po extrémně složité a drahé. Elektroauto jde vyrobit velmi levně i velmi draze. Mě se kupodivu ovládá nejlépe to nejlevnější a nejjednodušší. To bylo to malé Saxo. Naprosto úžasné vozítko. Jednoduché, žádné ­"zbytečnosti­" jako tempomat, vyhřívání všeho možného, elektrické ovládání všeho možného atd. Prostě auto které se pohybuje a řídí proudovým pedálem dpředu a jedním obyčejným tlačítkem se přepne pro směr vzad. Žádná zbytečná obludná řadící páka jako v Kia Soul. Auto do města úplně ideální. Dnes by ho byly schopni ty velké automobilky vyrobit kdyby chtěli za téměř shodnou cenu jako spalovák. Ale oni řekli ne, musí to mít alespoň litá kola, veškeré vymoženosti, jako internet, elektricky ovládané všechno, tempomat navigace, kamery, řadící páky s miliónem funkcí atd. Abychom mohli chtít za takové auto alepoň 3­/4 miliónu a mohli říkat no vidíte, že jsou ty elektromobily drahé :­-­)­)­) My Vám to říkali.

Máte pravdu, že hlučnost v autě závisí na jeho typu, ale to je snad logické, že v Saxu bude hlučnost větší než v MBMW i3. Ono to saxo mělo třeba docela dost hlučný měnič. Člověk když stál vedle něho, tak to bylo až nepříjemné.

Mluvil o tom rozdílu, který je prostě úžasný. Hlučnost uvnitř, nebo venku je u elektromobilů o dost menší. Což je nejlépe poznat, když přesednete ze spalováku do eauta. Ideálně je si půjčit nějaké eauto alespoň na několik dní, V CŘ je už i víc půjčoven, kde si elektromobily můžete půjčit. doporučuji.

S tím start­-stop systémem to není až tak úplně pravda. Jeho hlavní funkce je zastavit motor, když jeho činnost nic nedělá, nebo není k užitku. Tj. hlavně na zastavení na semaforech. Ale situace když řídící jednotka vyhodnotí že motor běží zbytečně a vypne ho, je víc a nemusí to být jen při zastavení na semaforu. Například u Peugeotu vypíná motor už při dobržďování, při malých rychlostech pod 20 km­/h.

Valivý zvuk od kol slyšet je, ten není nulový. Ale jsme opět u toho kde a za jakých podmínek toto vlastně posloucháte.
Tam kde jezdí auta 20­-30 km­/hod, to budou pomocné silnice mezi domy, obytné zóny, apod. ­(nepočítám 30­-ky na hlavní silnici, protožetam 30 žádné auto nejede­). Na těchto vedlejších silnicích vetšinou máte velmi malý provoz. Pár aut do minuty. V tomto úrovni ­"hluku­" uslyšíte ­(i z mé vlastní zkušenosti­) jakýkoli elektromobil.

Samozřejmě je pravda, že spalovák na takových místech uslyšíte daleko lépe než elektromobil, hlavně když nedáváte pozor, nebo máte na uších sluchátka, nebo se koukáte do mobilu. Pak vám ­"rachot­" spalováku tento vnitřní klid naruší spolehlivěji, než elektromobil.

Ano hluk eauta v některých situacích zanikne v okolním hluku. To nepopírám, ale říkám, že těch situací je velmi málo a s postupným snižováním hluku v ulicích, to bude lepší a lepší. Dnes na hlavní ulici v hluku vpohodě zanikne i řev spalováku. Nicméně jak jsem už říkal, v určité situaci může jet spalovák na volnoběh a neuslyšíte ho taky.

Proč se s nástupem elektromobilů začíná řešit nebezpečí od bezhlučnosti, když pro spalováky tohle nebezpečí hrozí taky? Proč se to neřeší i u spalováků?

Na světě jezdí už přes milión elektromobilů, v ČR kolem 1000­-ky. Myslím, že kdyby to byla opravdu reálná hrozba, už by se něco takového stalo a bylo by to v médiích hrozně propíráno jako jsou ty elektromobily nebezpečné.
Komentář z 16.8.2019 s hodnocením +1:
Sorry, ale to není pravda. Můžeme spekulovat o tom, jestli mohl zastavit lépe, ale třeba to nešlo. Nebo že tam měl dát nějakou výstrahu, ale to je tak všechno. Za nabourání auta do něj, rozhodně on nemůže. Navíc měl i puštěné blinkry, ale i kdyby je neměl.
Stejně nese jednoznačnou vinu řidič Tesli. A to jsem velký fanda.

Ale z videa je to na výsost jasné, že řidič Tesli nedával pozor, nevěnoval se řízení a nepřizpůsobil jízdu okolnostem na silnici před sebou.

Není co řešit.

Že na silnici je nějaký problém bylo vidět už z větší dálky, takže řidiči měli možnost snížit rychlost a okolo stojících aut projet pomaleji a ne to tám prohulákat 130 a pak se divit, že tam může něco ­"čouhat­".

Stejně jako okolo stojícího auta na dálnici, které je už z dálky označené, že tam pracují, nejedu okolo nich plnou rychlostí, ale minimálně uberu plyn, nebo přejedu do pruhu dál od stojícího auta, když je tam volno. Ti co projíždějí okolo aniž by alespoň sundali nohu z plynu jsou bezmozci, a arogantní prasata, co si myslí, že když jedou oni, tak jim musí každý uskakovat. Okolo stojících aut se musí dávat pozor, nikdi nemůžete vědět co se tam děje a jestli něco­/někdo nevlítne do silnice. Je tam 1000000x větší pravděpodobnost, že se něco může stát.

Aroganci řidíčů vidím dnes a denně. Zrovna jako ráno. Kdy blbec z levého připojovacího pruhu se narve do mezeri mezi 3 auty, místo aby zmáčknul brzdu, zpomalil dal jim přednost, což měl ze zákona a zařadil se za nimi. Místo toho si myslí, že mu každý musí uhnout a zabrzdit aby se tam on vešel. To jsem viděl 100 metrů prede mnou a pak to samé udělal i mne, když se zase z pravého pruhu vecpal do prostředního na poslední chvíli, místo aby tam přejel hned co mohl a měl tam volno, tak to nechal až na poslední místo, kdy už tam volno neměl a vjel těsně přede mne asi tak 0,5 metr před auto, takže jsem musel brzdit, docela dost rychle brzdit. A ještě drze pak zapnul blinkr, aby se neřeklo.

Joo on si každý myslí, že když jede, že je silnice jen jeho a každý mu musí uskakovat a když má překážku před sebou, tak za to může ta překážka. Kdyby mohli žalovat spadlou větev, tak by to udělali....
Komentář z 24.6.2019 s hodnocením +1:
No jenže policie, která to bude vyšetřovat má jiný názor a dle nich je podle zákona tohle jinak.

Abych řekl pravdu, chápu důvod proč to tak je, proč je ten ­"průběžný pruh­" jakoby rozdělený na připojovací a odbočovací. A Když chci jen projet tak mám přednost před autem přijiždějícím z kruháče.

Ale ne všechny zákony jsou jednoznačný a správný. A zrovna tahle křižovatka je toho zářným příkladem jak je zákon blbě. Tahle situace je nejednoznačná a vždy polovina řidičů to pochopí jinak. Někdo tak, že když je tam značka ­"kruháč, dej přednost v jízdě­" tak dá přednost v jízdě těm co jsou na kruháči i když by mohli projet v průběžném pruhu a hned odbočit. prostě dej přednost v jízdě tak dáváam přednost v jízdě, ne! Na takovém místě jako je tento přeci není určeno kdy je to odbočovací a kdy připojovací a tedy když někdo z kruháče chce vyjet ven tím výjezdem a vjede hned na záčátku toho pruhu do toho průběžného, jak a kdo mu doákže, že neměl přednost, když byl na kruhovém objezdu?

Podle mne jde o to, jestli je daný ­"průběžný pruh­" součástí kruhového objezdu, tj. součástí ­"křižovatky­", nebo je mimo křižovatku. Dle té značky to rozhodně není poznat. Protože když by ten ­"průběžný pruh­" byl součástí kruháče, tak by přeci měla platit přednost autům na kruháči, tj. i když bych chtěl ­"jen projet do odbočky­", tak bych musel dát přednost autům na kruháči.

Ta křizovatka je prostě blbě postavená a takhle by se to dělat vůbec nemělo, aby se předcházelo takovým nebezpečným a nejednoznačným situacím. Na mnoha kruháčích, se takováhle situace předělávala. Protože se tam stávalo spousta nehod. A předělalo se to tak, aby bylo jednoznačně vyznačeno kdo komu dává přednost a nebo průběžný pruh se oddělil od kruháče malým ostrůvkem, nebo jinak. Např. takhle:
https:­/­/mapy.cz­/s­/3uf2N

Velmi podobná situace je na tomto kruháči: https:­/­/mapy.cz­/s­/3uf2U
Stejná nebezpečná situace. Naštěstí je tento tak malý, že řidiči tam nevjíždějí a vždy dávají přednost.
O proti tomu debatovanému je tam rozdíl v tom, že tam nejsou vyznčené čáry oddělující pruhy a tak je to lepší. Ale stejně by bylo daleko lepší, kdyby tam byly alepoň namalované bílé pruhy s vyznačeným prostorem, kudy se má jezdit. Je to nejednoznačné a když by tam byl větší provoz, tak by tam docházelo k nehodám. Stejně jako na ­"kuláťáku­" v Praze v Dejvicích, kde to tak dříve také bylo, ale změnili to na toto:
https:­/­/mapy.cz­/s­/3uf46
Což výrazně zamezilo nehodám.

U velkého kruháče se to dá udělat s oddělením pruhů, tak aby bylo jasné, kde musí člověk dát přednost lidem na kruháči a kdy může projet do odbočky rovnou. Jde to ale musí se chtít a hlavně myslet, což mnoha lidem dělá potíže.
Například nějak podobně jako toto:
https:­/­/mapy.cz­/s­/3uf4y
Ale dá se vymyslet určitě i jiná vhodná řešení dle konkrétních míst.

A raději se čeká až se tam stane nějaký ­"smrťák­" a teprve pak to budou řešit. Místo aby se tomu zabránilo rovnou při stavbě.

Nejméně přínosné komentáře

Komentář z 21.5.2019 s hodnocením -4:
Jasně imbecile za to Čínská diktatura krade může USA.
To je ten nejimbecilnější or co DM slyšel.

Ty jseš jeden z těch co si myslí že zloději jsou oběti a že vlastně když zloděj ukradne kolo které nebylo pripasane alespoň 3x řetězem o tloušťce alespoň 1cm tak že neměl ten zloděj jinou možnost než to ukrást! A že majitel je viník že si to kolo vůbec koupil a že si to kolo nedal na ulici do trezoru!

Ty jdeš fakt imbecil, ještě že jsi se alespoň přiznal.
Komentář z 21.5.2019 s hodnocením -1:
Stejně to dělá Rusko i Čína. Není v tom žádný rozdíl. Tak proč tu každý nadává na USA, když se stejně chovají i ostatní?
Takže USA ve svý zemi si nemůže zakázat cizí firmu, ale Čínská diktatura může!
Jasně je v článku napsáno že v Číně je Google zakázaný už dávno!

A to nikdo nekřičí, jak to že Čína zakazuje? Jak to že Čína může zakazovat co se v jeho zemi ani prodávat a co ne ale USA nemůže?
Komentář z 4.11.2016 s hodnocením -1:
Podle mne snad nejlepší článek co jsem četl ohledně srovnání elektro vs spalovač.
Velmi objektivní. Autorovi blahopřeji.

Jen si myslím, že ohledně ty elektřiny spotřebované na výrobu benzínu je to tak, že celých 1,3 kWh elektřiny je jen ta elektřina a dále je tam ten zbytek co už nikdo neví co je to za energii. Tj. pro výrobu jednoho litru benzínu se spotřebuje cca 1,3 kWh elektřiny + další nespecifikovaná energie potřebná pro další výrobní procesy, ne jen rafinaci.

Níže uvedené video sice není moc relevantní zdroj, ale našel jsem něco podobného i jinde a tady je to velmi názorně uvedeno:
https:­/­/www.youtube.com­/watch?v=UyK5vERQvPo

A ještě bych chtěl doplnit, že někde jsem našel že pro transport ropy se použije cca 3­-4% energie z ní. Což je další minus pro spalováky. Plus těžba ropy, taky nebude žádná extra třída svojí účinností.