Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Google bude vyžadovat pravidelné bezpečnostní aktualizace Androidu

11.5.2018, Jáchym Šlik, aktualita
Google připravuje změnu podmínek svého partnerského programu, která přispěje k lepšímu zabezpečení našich smartphonů. Po výrobcích bude vyžadovat, aby pro své modely vydávali bezpečnostní aktualizace.
Někteří výrobci vydávají bezpečnostní aktualizace pozdě, jiní zase záměrně klamou uživatele. Nápad byl sice dobrý, ale realizace je prozatím velmi špatná. Google sice každý první týden v měsíci vydá bezpečnostní balíček pro zařízení s Androidem, ale na velkou část smartphonů se daná aktualizace vůbec nedostane anebo až s velkým zpožděním – při opravě bezpečnostních chyb je přitom rychlost velmi důležitá. V současné době dostávají výrobci z řad partnerů Googlu aktualizaci s měsíčním předstihem, aby měli dostatek času na její implementaci. Proto se občas některým z nich podaří vydat update dříve než samotný Google. To jsou ovšem spíše výjimky, jinak je situace okolo bezpečnostních aktualizace tristní.
 
 
V blízké budoucnosti by se ovšem situace mohla výrazně zlepšit. Google v první řadě usnadnil bezpečnostní aktualizace, což je zásluha větší modularity systému, tzv. Projectu Treble. Nyní, když byly vytvořeny lepší podmínky, bude chtít Google po výrobcích, aby své telefony pravidelně aktualizovali. Tato podmínka bude součástí dohod, které má americký gigant uzavřené s výrobci. Android je sice open-source software, ale aby výrobci mohli do telefonu předinstalovat aplikace od Googlu a získali další výhody, musejí platit licenční poplatky podle uzavřených dohod. David Kleidermacher, který vede bezpečnost Androidu, si od nových opatření slibuje „masivní nárůst počtu zařízení a uživatelů získavajících pravidelné bezpečnostní záplaty“.
 
V tuto chvíli neznáme konkrétní podmínky, které si Google chce klást. Avšak doufejme, že společnost donutí výrobce k měsíčním updatům, a to u co největšího počtu modelů.
 


reklama