Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Dynavix - releasy, rady, zkušenosti

Yankee.106 (231)|3.10.2005 08:13
Tak po včerejšku mám jasno. hx4700 na 100% vyměním za LOOXe720.

Nevím kde je problém, ale jakmile upravím Silnice v trasách a hodnotu DO: posunu kamkoliv jinam z 8, tak při rychlé trase, DNVX zbaběle uteče z paměti a při krátké trase alespoň hrdě oznámí nedostatek paměti, ačkoliv má cca 25MB. Vidím to na nějakou blbou rybu u paměti v HP :? A proč potřebuji posun z nevýznamných lokálních silnic? No protože jsem včera jel z PB do PHY po "staré silnici" (neměl jsem sedačku na děcko, na zpáteční cestě jsem byl ochoten zaplácnout pokutu) a DNVX mě navigoval po pěšinách :evil: kam se vejde tak akorát motorka :!: Tím chci říct, že je DNVX až neskutečně hodně podrobný.

Jo a bylo by dobré mít možnost reportovat zavřené silnice. Na včerejší cestě mě DNVX navigoval do cest, které jsou cca 10-15 let nepoužívané :!: (podle toho jak byly zarostlé stromy).
kopacek (466)|3.10.2005 16:23
[QUOTE="Yankee.106"]Tak po včerejšku mám jasno. hx4700 na 100% vyměním za LOOXe720...[/QUOTE]
Můžu jenom vřele doporučit, zbaběle jsem "zběhl" k LX718, mám tam nainstalováno vše, co na hx, volná paměť 105 MB (!!!!) a DNVX neměl ani jednou "balící" problém.
A ty staré cesty v mapách. Myslím, že už by byl čas (po odladění těch nejhrubších chyb programu v předchozích verzích) na to, abychom měli kam posílat připomínky k chybám v mapách a hlavně, aby je příjemce měl čas a chuť odstraňovat. Protože co nám budou platné všechny další nové funkce programu, pokud budou rezervy v mapách?
RStein (2012)|6.10.2005 19:07
Konecne jsem se zase malinko dostal k testovani Dynavixu 1.2 - na MDA II. Mozna jen k tem teoriim o "nedostatku" pameti je potreba jeste neco dodat.

1) Navolena rychla trasa Praha-Zelivskeho - Praha Ruzyne.

2) Tesne pred odbocenim na Ruzyni z dalnice Dynavix bez jakekoli hlasky spadl
V tomto okamziku nebylo na MDA II spusteno nic jineho, BT bez problemu dale bezelo a Dynavix sel znovu nastartovat. Takze Dynavix IMHO spadnul kvuli pristupu - cteni, zapis - do nejake neinicializovane casti pameti.

Pro Telematix: Tyto problemy bez poradneho review kodu asi nebude snadne vyresit... Mam nejaky vlastni program kvuli testum, takze jsem si jisty, ze shell Dynavixu zpravu WM_CLOSE ani WM_Hibernate neposlal.

Jinak Dynavix naviguje opravdu perfektne, vsechna cest "navigacnimu jadru", ktere je o nekolik sahu vyspelejsi nez zbytek PDA aplikace.

Dokonce i moje antitechnicka tchyne byla na nejake ceste naprosto unesena tim, ze nas ta
krabicka furt sleduje a vede k cili :-D

A jedna mala poznamka k funkcim - spis tip na vylepseni.
Co mi v Dynavixu opravdu silne chybi, je moznost prohlednout si po naplanovani celou trasu jako v TomTomovi. V soucasnem itinerarari se mizerne skroluje, zobrazuje malo informaci (jen ulice, ne mesto). V TomTomovi si mohu prohlednout vsechny manevry ve forme obrazku, mohu si prohlednout manevry jako textove popisky, spustit ihned simulaci prujezdu navolenou trasou a navic si vybrat procentualni navyseni rychlosti simulace oproti predpokladanym rychlostem na ruznych typech komunikace.

Nechal bych se take "inspirovat" funkci pokrocile planovani v TomTomovi. :) Vim, ze nepisete klon TomToma v ovladani, ale nektere vychytavky TomToma urcite oceni i vsichni uzivatele Dynavixu ;)
IvanB_ce4you (46)|8.10.2005 14:18
Co dělám blbě??? Když mám spuštěný Dynavix a plánuju trasu, BT 338 vypnuta a BT na mém MDA III rovněž vypnuto, hodně často se to snaží připojit a program se přepíná do správce BT v MDA.
1)To je u všech PDA normální 2) Tím trpí jen mé MDA III 3) Jsem ťulpas a ještě jsem se to nenaučil správně ovládat Co je správně???
:mad: :?: Odpovědi s označením za 2) či 3) prosím zasílejte pokud možno ohleduplně. Nikdo zrovna rád nečte, že je blbec, nebo, že má jeho PDA v sobě velké masařky. Díky Ivan
kopacek (466)|8.10.2005 15:03
Ahoj Ivane, dáváš hned po startu Dynavixu (pokud nechceš reálně navigovat, ale jenom plánovat trasy, prohlížet mapu, prostě si jenom chceš "hrát") volbu Spustit simulaci? - To způsobí, že program přestane hledat GPSku, bez této volby ji bude Dynavix neustále hledat.
IvanB_ce4you (46)|8.10.2005 15:49
No jo, v tom to zřejmě bude. To je fakt, že jsem to asi nedal. Takže za 3) je správně? No, to si mne moc nepotěšil. Na druhou stranu je dobré vědět, že je jeho cihlička OK. Třeba se to taky časem naučím. Díky za rychlou odpovď.Jinak jsem s Dynavixem na MDA III zatím spokojen. Ivan :cool:
Pavel Stejskal (155)|8.10.2005 19:05
2 IvanB
takže Tě mezi námi vítám, sám jsi už měl možnost zkusit, že pokud k nadnesenému problému někdo z nás zná odpověď, tak se snažíme pomoci. K Tvému problému Ti už napsal odpověď Vítek, a ode mne by jsi dostal stejnou radu.
2 Vítek
tak jak Ti to funguje? Jsi spokojený se změnou, nebo lituješ?
Musím končit, jsem na svatbě, tak zítra. Čeuky
kopacek (466)|8.10.2005 21:54
2 Pavel: Doufám, že jsi přežil svatební veselí a netočila se s Tebou postýlka... ;) Přechodu na LX718 nejenom že nelituji, ale jsem opravdu maximálně spokojený, velká paměť se ukázala jako obrovská výhoda. - Včera jsem doinstaloval úplně vše, co jsem měl na hx (dokonce i navigaci od Garminu) a stále mám 98MB volné paměti... Dnes jsem střídavě zkoušel při navigaci DNVX i toho Garmina a vše běží O.K. S Looxem & Dynavixem 1.2 jsem již urazil cca 1.000 km a DNVX ani jednou nespadl, nezatuhnul a ani neodešlo BT. Už se teším na další nové verze Dynavixu.
2 Telematix. - Zkušenost s použitím BT GPSky od Garminu GPS10 a Dynavixu: GPSku jsem přepnul pomocí softwaru od Garminu do režimu NMEA. Program GPS Dash (obecný software pro jednoduchou práci s GPSkami) s GPSkou řádně funguje (dojde ke spojení, určení pozice, z GPSky "tečou" NMEA příkazy). Stejně tak funguje originální software od Garminu Que, ale Dynavix se s GPSkou nespojí - neustále se opakovaně pokouší připojit ale bez úspěchu, vypadá to na nějakou chybu v počátku komunikace.
pepahrebik (1)|8.10.2005 22:39
Běží tenhle software na aceru n10? Shánim něco místo pocketkima a tohle vypadá až na tu cenu slušně.
Pavel Stejskal (155)|9.10.2005 15:21
2 Vítek
bohužel jsem měl s sebou auto, takže jsem uléhal naprosto střízliv. Navigaci jsem nepotřeboval, jezdil jsem v okruhu 15 km. Teď se moc a moc těším na Evropu, 3D a vlastní editaci POI.
Jsem zvědav, jestli i Yankee.106 přejde na LOOXe jak psal o něco výše.
2 pepahrebik
kontaktuj přímo technickou podporu na www.dynavix.com, přes sekci FAQ. Jsou velice ochotní a určitě se Ti ozvou.
kopacek (466)|9.10.2005 15:21
2 Telematix: upresnena informace o pouziti GPS 10: bohuzel to s Dynavixem jednoduse nepujde, protoze i kdyz GPSku prepnu (musi se na to pouzit PC) do protokolu NMEA, tak prvni spusteni Que si okamzite prepne GPSku do protokolu Garmin, takze tim je "vyrazena ze hry". Takze, pokud budete mit cas a chut ;-) tak by asi majitele GPS10 uvitali od vas jednoduchy programek, ktery by umel prepnout protokol primo na PDA. Jinak by asi obecne nebylo spatne, kdyby DNVX umel zobrazit vice informace o stavu GPSky, nez je pouze pocet satelitu: jake satelity a jak kvalitne vidi, jaka je presnost mereni a zda "bezi" komunikace (chodi prikazy). Pokud je s GPSkou nejaky problem, tak by to pomohlo zjistit, kde je "zakopany pes". Rovnez smysluplna informace je casovy udaj o vychodu a zapadu slunka v danem miste (umoznilo by to navic funkci automaticke zmeny na denni/nocni rezim displeje) a jelikoz je GPSka vlastne dokonalym zdrojem presneho casu, tak by program mohl "umet" nastavit presny cas v PDAcku. Vim, jsou to kraviny, ale kdyz uz to ty pristroje dokazou...
Lada Dekany (130)|9.10.2005 15:27
[QUOTE="kopacek"]
Můžu jenom vřele doporučit, zbaběle jsem "zběhl" k LX718, mám tam nainstalováno vše, co na hx, volná paměť 105 MB (!!!!) a DNVX neměl ani jednou "balící" problém.
A ty staré cesty v mapách. Myslím, že už by byl čas (po odladění těch nejhrubších chyb programu v předchozích verzích) na to, abychom měli kam posílat připomínky k chybám v mapách a hlavně, aby je příjemce měl čas a chuť odstraňovat. Protože co nám budou platné všechny další nové funkce programu, pokud budou rezervy v mapách?[/QUOTE]
Take jsem uvazoval o "prechodu" k LooXu.
Volil jsem ale nakonec upgrade memory na 128 MB u 4700. Cenove se mi to srovnalo s prodejem 4700 a koupi noveho LooXe.
Plus ve velikosti displeje mel a ma pro me HP 4700 urcitou vyhodu.
A s pameti 128 MB nebudou problemy s programy:)

Lada
Peta_ce4you (314)|9.10.2005 17:35
[QUOTE="Lada Dekany"]Volil jsem ale nakonec upgrade memory na 128 MB u 4700.[/QUOTE]muzez mi napsat jak se to da udelat?? dela se to nekde u nas??
kopacek (466)|9.10.2005 19:42
To Lada Dekany: Ano souhlasim s Tebou, displej hx-ka je opravdu lepsi, nejenom vetsi (na trochu mensi se da zvyknout), ale predevsim nema zadny barevny nadech, bila je proste bila, Loox ma celkem silny zluty nadech, navic je hx-ko velmi kvalitne vyrobeno, zadny vrzajici plast. Ale bohuzel jsem k zapornym vlastnostem hx-ka musel pridat i problematicky bluetooth - velmi casto nahlasi, ze nejde zapnout BT kvuli nedostatku pameti i kdyz je volnych napr. 40MB. - Zmizel Ti tento problem po navyseni pameti? - Na Looxu provadim soft-reset tak cca 1x za tyden a i to vicemene preventivne. A dost mi vadi, ze HP si je evidentne vedomo, ze 4700 neni bez vad na krase a "odepsali" ho - viz oznameni o ukonceni vyroby, velmi nejisty osud WM5 (nedivil bych se, kdyby ve finale oznamily, ze proste na 4700 nebude WM5 nikdy, ze si mame poridit novy, skvely model 4800), zadny ohlaseny upgrade ROMky, ktery by odstranil problemy s BT... Rekl bych, ze 4700 vejde do dejin jako vzor skveleho "zeleza", jehoz hodnotu silne pokazil software od HP...
A uz radeji koncim, tohle je diskuse o Dynavixu, rozhodne po prechodu na Looxe ted s Dynavixem opravdu naviguji a neresetuji. ;)
spiderxxl_ce4you (84)|10.10.2005 08:25
[QUOTE="Peta"]Volil jsem ale nakonec upgrade memory na 128 MB u 4700.[/QUOTE]Zdravim te Lado,taky by me zajímalo jak jsi spokojeny s vetsi ram?Jak dlouho to trvalo a byl jsi bez PDA a dalsi detaily.
Lada Dekany (130)|10.10.2005 08:33
Podrobnosti zde:
https://www.ce4you.cz/forums/view_topic.asp?t=10124

Spokojenost trva, problemy zatim nejsou. :)

Lada
Yankee.106 (231)|10.10.2005 09:03
[QUOTE="Pavel Stejskal"]Jsem zvědav, jestli i Yankee.106 přejde na LOOXe jak psal o něco výše.[/QUOTE]
Jj, když něco řeknu, tak i činím :D Jedu na LOOXu, právě jsem aktivoval DNVX a už se těším na první bezproblémovou navigaci ;) Jo a co je paráda, po spuštění DNVX je cca 95MB volné paměti :yes: No prostě úžasné. Jdu hledat "bugy", které mě sr.... na hx4700
IvanB_ce4you (46)|10.10.2005 12:31
Zdravím všechny. Už se Vám někomu stalo, že při zadávání bodu na trase DNVX Vámi určený bod nenašel. Zkusil jsem si o víkendu naplánovat cestu (v dohledné době mě čeká) z Prahy za Poděbrady a jako bod na trase jsem si určil Horní Počernice. DNVX mi je ale nenašel. Ani samotné, ani když jsem dal Praha - Horní Počernice. Když jsem zadal pouze Počernice našel jen Dolní. Horní ne. A kdaž jsem zadal pouze Prahu, tak mne upozornil, že je to moc bodů a chtěl pokud možno nějaké upřesnění. Rozhodl jsem se tedy Hor. Počernice, jako bod na trase nedávat a zadal jsem další. To tedy zafungovalo bezvadně a trasu spočítal, a protože jsem tamtudy už několikrát jel, tak vím, že to je ono. Trasa samozřejmě vede přes ty zmíněné Horní Počernice. Ale proč mi je nechtěl nalézt v zadání, tomu nerozumím. Setkal se někdo z Vás s něčím podobným. Jinak díky za přivítání. Ivan
kopacek (466)|10.10.2005 18:38
2 IvanB: tak to jsi opravdu narazil na chybu, zrejme mapy. - Zkusil jsem Horni Pocernice hledat taky, ale ty podle DNVXu opravdu nejsou. Vyzkousel jsem jak Najit adresu tak Najit bod zajmu a uvedl jako Cast nazvu mesta pocernice - zobrazi to mraky Pocernic, ale vzdy pouze Dolni Pocernice. Kazdopadne jsi mozna prvni, kdo na neco takoveho natrefil, ja jsem se s tim zatim nesetkal (DNVX zatim vzdy nasel, co jsem hledal).
Pavel Stejskal (155)|10.10.2005 19:14
2 Yankee.106
velice se mne líbí, jaký obrázek jsi zvolil pro svoji identitu :yes:
2 IvanB a Vítek
ano, taktéž jsem dopadl jako vy, ale ona je i D11 začarovaná, pokud se na ni podíváte, tak je na mapě delší než v reálu a navíc je v jedné části přerušená. Takže DNVX se mne snaží navigovat jinam, ale samozřejmě ho neposlechnu, jenže když dojedu do tohoto místa, tak to DNVX regulérně zabalí. Ale stačí ho potom jenom nahodit, ani není nutný SR. Pokud jedu po D11 a mám zapnutou navigaci, tak těsně před inkriminovaným místem vypnu PDA a v zase vím místo, kde ho mohu zapnout. DNVX se chová jako by pouze vypadl a naskočil signál GPS. Trasu pak samozřejmě ihned dopočítá a vše je OK.
kopacek (466)|10.10.2005 23:35
Hm, tak to je stoprocentne "binec" v mape, asi by to chtelo zacit korporativne tlacit na Telematix, aby zacal cilene sbirat pripominky k mape od uzivatelu. - Zatim nic nefunguje (napr. Navteq ma sber pripominek primo na svych www strankach) a do budoucna, az budou odstranene programove prohresky, bude kvalita Dynavixu (a tim nase spokojenost) temer zcela rovna kvalite map od jejich dodavatelu...
venousek_ce4you (29)|11.10.2005 07:30
Telematix: Měl bych pro vás tip na drobné zlepšení Dynavixu (takřka dokonalého). Týká se to zbývajícího času do cíle. Nemohl by program s tímto údajem více pracovat? Myslím tím v případě stání v koloně přepočítat? Vždyť program má k dispozici jak rychlost vozidla, tak ujetou dráhu, takže by to neměl být problém. Včera jsem jel v Praze z Letné na Prosek, stál jsem půl hodiny v koloně, a program na mě vesele svítil číslovkou 10 minut...:evil:
IvanB_ce4you (46)|11.10.2005 10:51
Zdravím všechny. Když už hovoříme o chybách, tak se mi přihodila ještě jedna zvláštní věc. V pátek jsem si zadal v místě bydliště (Karlovy Vary) cestu z domova napříč městem do Grandhotelu PUPP a vyrazil jsem. Jako bod na trase jsem si zadal ulici, kde je naše redakce, tam jsem na několik minut zastavil MDA a GPS jsem nechal v autě zapnutou a šel jsem si pro nějaké věci. Pak jsem pokračoval. Vzhledem k tomu, že mne DNVX navigoval ne nejkratší trasou (teď se musím přiznat, že si už nepamatuji co jsem mu zadal zda nejkratší či nejrychlejší, ale dle mého odhadu je v tomto konkrétním případě trasa nejrychlejší zároveň trasou nejkratší), jsem jeho příkaz ignoroval, což vzal vzápětí v potaz a trasu přepočítal, nicméně jen abych objel blok domů a vrátil se trochu jinde na jím určenou původní trasu. Takže to jsem opět ignoroval a jel ulicí, kudy je to prostě skutečně nejblíž a i nejrychleji. No, a to mne náš milý DNVX velice překvapil, a přestože jsem jel po regulérní městské ulici, tak se na nějaký přepočet vykašlal a sprostě mě ignoroval. Protože byla zapnutá GPS tak program jen ukazoval mou současnou pozici na mapě, ale navigace byla fuč. Pravdou je, že kdybych byl ve městě, kde to neznám, tak se budu řídit navigací DNVX a pravděpodobně by mě dostal tam. kam jsem chtěl. Otázka je, co by se stalo, kdyby tam byla krátkodobá uzavírka a nebylu vyhnutí než jet tou cestou, kterou jsem ve skutečnosti jel. Asi to budu muset ještě jednou projet, jestli ho opět načapám, nebo to byla jen jeho momentální indispozice. Setkal se s tím již někdo??? :evil: :?: Ivan
OldSoldier_ce4you (15)|11.10.2005 10:59
[QUOTE="IvanB"]Setkal se s tím již někdo???[/QUOTE]
Ano stava se mi to celkem casto. A kolikrat se mi to stane prave v situaci, kdy nemuzu jet cestou, kudy me Dnx naviguje.

Osvedcilo se mi jet stale rovne, nez se navigace zase chytne...

Reportoval jsem tu i ten "bug", kdy me Dnx stale nekompromisne vraci zpet na cestu odkud jsem sjel. Neni to pry chyba, ale vlastnost ;-)
IvanB_ce4you (46)|11.10.2005 11:17
Pro Telematix: Předem Vás zdravím a nyní jen několik málo postřehů z velice krátkodobého užívání Dynavixu a navigace GPS vůbec. I přes některé zřejmé chyby v mapách, které postupem času budou vyplouvat na povrch, je váš DNVX pravděpodobně tou nejpodrobnější navigaci České republiky, alespoň neznám jinou stejně podrobnou navigaci ČR. Chvála Vám za to.
Určitě byste měli co nejdříve zřídit nějakou adresu, na kterou by se daly zasílat postřehy, připomínky a třeba i nápady týkající se DNVX. Je to dobré pro Vás, autory SW, i pro nás, uživatele. Čím kvalitnější SW bude, tím víc poroste jeho popularita. A pak, konkurence taky nespí.
Já jsem toho zatím s DNVX moc nenajezdil, ale za těch několik málo kilometrů už vím co mne dost vadí. Stavové řádky jsou přiliš malé a pro nás, kterým se ukrutně rychle přibližuje padesátka a již začínáme používat brýle, jsou údaje za jízdy nečitelné, tudíž k ničemu. To se dle mého soudu týká i samotných ikonek, které jsou malé málo výrazné. Taky bych přivítal, kdyby přímo v DNVXu byla větší informovanost o GPS. V těchto diskuzích to již taky od někoho zaznělo, že by nebylo od věci kdyby DNVX ukazoval název příštího bodu na trase, kolik KM a času zbývá do tohoto bodu.
Dynavix jsem si zakoupil teprve před 14 dny s verzí 1.1, a tak nevím zda toto vše jste již nevyřešili ve verzi 1.2. Držím palce. Ivan
pantata_ce4you (149)|11.10.2005 12:00
[QUOTE="kopacek"]Kazdopadne jsi mozna prvni, kdo na neco takoveho natrefil, ja jsem se s tim zatim nesetkal (DNVX zatim vzdy nasel, co jsem hledal).[/QUOTE]
Tak zkuste vyrazit na sev. Moravu :) . Tam jsou obce tak zmatene, ze je docela umeni najit ten spravny Frydek Mistek nebo Havirov.
Pavel Stejskal (155)|11.10.2005 12:49
2 IvanB
tak, teď nevím, jestli Vám mám vykat, nebo tykat (zmínka o padesátce), nicméně všichni (až na vyjímky) máme upgradováno na verzi 1.2, která vzhledem k mému věku vyřešila čitelnost stavových řádků přijatelně. Pokud jsem pochopil správně Váš předcházející text, tak jezdíte stále s verzí 1.1?
Pokud nevíte jak upgradovat na 1.2, napište a večer až budu u notebooku, tak napíšu jak to provést. Je to velice jednoduché a musí se k tomu použít DynavixMobileManager, který se Vám nainstaloval do velkého PC při instalaci Dynavixu.
Zdravím
kopacek (466)|11.10.2005 13:03
To IvanB a OldSoldier: Ano, to je to, co jsem "reklamoval" par stranek diskuze dozadu. - Myslim, ze to je dost podstatna chyba verze 1.2, ale zatim se k ni hlasi na diskuzi malo lidi, coz povede k tomu, ze stejne to bude v dalsi verzi. Meli bychom tuto chybu jednozacne popsat: mne se to jevi tak, ze pokud pri navigaci zadam prujezdni body a sjedu z teto trasy, tak je od okamziku sjeti z trasy do navratu na puvodne spocitanou trasu DNVX nepouzitelny, tedy pouzitelny pouze jako ukazovatko v mape. Obchazim to tak, ze pokud musim vyrazit na trasu, ktera ma vice bodu, tak zadavam navigaci postupne, vzdy pouze k nasledujicimu bodu, protoze to pak DNVX funguje dokonale (az na chyby v mapach), ale to je ponekud neprakticke.
A rozhodne to NEMUZE byt povazovano za vlastnost. Prece sjeti z trasy musi byt uplne stejne osetreno jak v pripade navigace na jeden bod, tak i v pripade prujezdy vice body (pochopitelne za predpokladu, ze dalsi bod trasy je vzdalen od mista sjeti natolik, ze je vzdy lepsi se vydat novou trasou, nez tvrdosijne trvat na navratu na puvodni trasu).
Peta_ce4you (314)|11.10.2005 14:24
[QUOTE="pantata"][QUOTE="kopacek"]Kazdopadne jsi mozna prvni, kdo na neco takoveho natrefil, ja jsem se s tim zatim nesetkal (DNVX zatim vzdy nasel, co jsem hledal).[/QUOTE]
Tak zkuste vyrazit na sev. Moravu :) . Tam jsou obce tak zmatene, ze je docela umeni najit ten spravny Frydek Mistek nebo Havirov.[/QUOTE]

Frydku/Havirov to je znama chyba.. jinak bych nerekl ze je to na morave zmatene...
OldSoldier_ce4you (15)|11.10.2005 15:34
[QUOTE="kopacek"]Ano, to je to, co jsem "reklamoval" par stranek diskuze dozadu. -[/QUOTE]
Ty jsi IMHO reportoval neco jineho. A to to, ze dnx bere Tvuj prujezdni bod jako cil a po jeho projetim zahajuje znova navigaci do dalsiho cile. Kolikrat se pak stane, ze Te zene zpet na sjezd a pak dale.

Chyba, kterou jsem reportoval ja byla v tom, ze sjedu z trasy a dnx se me vehementne snazi dostat zpet na misto, odkud jsem prijel. Tehdy mi bylo argumentovano tim, ze kdyz to tam neznam, mam se drzet trasy, kterou mi dnx predlozi. A ze to tedy neni chyba.

Nerikam, ze nase reporty spolu nesouvisi, ale jen jsem to chtel uvest na pravou miru...
IvanB_ce4you (46)|11.10.2005 16:05
Pro Pavla Stejskala: S tykáním si starosti nedělej nejsem na to háklivej, takže můžeme zůstat klidně u tykání. Ta blížící se 50 je zmiňovaná spíše z důvodu, že mě některé ty technické věci přeci jen dýl trvaj než na ně přijdu, nebo si je osvojím. Mám na mysli různý vychytávky a fintičky a pod. s PC nebo PDA. A taky kvůli tomu, aby si v Telematixu uvědomili, že jejich SW nebudou využívat jen mladí kluci jejichž svět se točí kolem těchto hračiček a mají je dokonale zmáknuté. Navigaci v autě, budou podle mne používat čím dál tím častěji mnozí řidiči, a ne všichni budou v tomto ohledu zdatní. Jsem jen řadovej uživatel těchto technických zařízení, ikdyž se musím přiznat, že malé PDAčko (taky ho nevlastním dlouho) mě nadchlo. Taková hračka pro starší kluky.
Když jsem si Dynavixe kupoval, tak jsem si ho nechal v prodejně nainstalovat přímo do PDA (jen ČR), a ptal jsem se jestli to už je s tou novou verzí. Řekli mi že jo, tak jsem žil v domění, že mám 1.2, ale mám jen 1.1. Tudíž to nemám nainstalované ani ve svém přenosném PC. Budu rád za každou pomoc, protože si nejsem úplně jistej, jestli bych to nezvoral. Každá pomoc vítána. :sarcastic:
IvanB_ce4you (46)|11.10.2005 16:29
Pro Telematix a ostatní: Vážení pánové, případně i dámy. Nejprve si musíme položit otázku, co od navigace (jakékoliv) chceme. Myslím si, že všichni chceme, a to by měl být hlavní úkol navigace, aby nás dostala z bodu A do bodu B (cíl), bez ohledu na počet průjezdných bodů a případných sjetí z trasy. Důvodů pro sjetí může být hromada. Pokud jedu po regulérní silnici, která je v každém autoatlasu ČR, tak bych očekával, že mne Dynavix VŽDY!!! přepočítá trasu a dle mého nastavení nejrychlější/nejkratší dovede k cíli.JÁ OD NAVIGACE CHCI, ABYCH POKUD MOŽNO CO NEJJEDNODUŠŠÍM A NEJSROZUMITELNĚJŠÍM ZPŮSOBEM ZVOLIL TRASU A PAK UŽ JEN JEDNODUŠE ZAPNUL A V KLIDU JEL. V AUTĚ NENÍ ČAS NA NĚJAKÉ PŘESKAKOVÁNÍ BODŮ, ZNOVUNAHAZOVÁNÍ SW LUŠTĚNÍ IKON POD LUPOU A PODOBNĚ!!! Něco jiného je, když je slabý signál GPSky, vypadává a jiné extrémní situace. Ale v případě, že GPS běží, chytá stelity, PDA běží, měla by navigace taky běžet. Bez ohledu, jestli jsem si navolenou trasu rozmyslel a jedu úplně jinudy. Tak to vidím já.
beecher (9270)|11.10.2005 16:45
Jenze to je ten problem... Pokud vynecham objizdky, havarie apod. nemuzete na navigacni software nadavat kvuli umyslnemu sjeti z navigovane cesty... Pokud navigaci nechci poslouchat, proc ji pak mam? ;)
Ja podle TT5 chodim po Praze, kdyz jdu pesky nekam, kde to neznam a radeji se jim ridim, nez mit vlastni hlavu (a diky za to, ukazal mi kratsi pesi trasu do servisu firmy Koss, nez jsem si ja nasel na mape). Na cestu domu ho opravdu nepotrebuji.

Pokud to dobre chapu, v Dynavixu asi chybi funkce Preskoc na dalsi bod na trase (pokud mam naplanovano vice bodu), v pripade, ze mi nejaky "prujezdni bod" odpadl, coz si myslim, ze nebude pro Telematix velky problem do nejake dalsi verze dodelat.

Jeste mne napadlo, co takhle tam dodelat 3 typ itineraroveho bodu "zastavka"? Tedy misto, kterym "jak projizdim, tak tam zastavuji", proste neni to cilove misto, ale misto na trase, kde vsak chci zastavit... Pokud to tam je, tak mne nekamenujte, DNVX zatim nemam, ale mam ho v planu... ;)
IvanB_ce4you (46)|11.10.2005 17:11
Pro beechera: No možná máš pravdu, ale jen částečně. Podle mého, by měl navigační SW v případě, že někde na trase zastavím a mašinky nechám běžet, tak by měl maximálně přepnout do nějakého spícího módu a zohlednit časový údaj příjezdu do cílového bodu.
Dále podle mne není pravda, že pokud se nechci řídit navigací, přoč ji používat. Jsou to jen přístroje, které by nám měly usnadnit orientaci a dojetí do cíle naší cesty, nikoliv za nás rozhodovat. Vem si, že jsi na cestě a Tvůj šéf, nebo manželka (někdy je to stejné) Ti zavolá na mobi, cestou zařiď tohle a tohle. Takže musíš sjet z trasy objet pár krámů či kanceláří. Přece je nesmysl, abych si znovu dělal novou trasu. Jsem na GPS, ta zná mou přesnou pozici tak se musí domluvit s navigačním SW a můžeme vyrazit. To by přece neměl být žádný problém. Nemělo by se stát, že když dvakrát, třikrát neposlechnu navigaci, že to navigace zabalí a řekne si tak si jeď kudy chceš, když mě stejně neposloucháš. Měl by to být sluha, který VŽDY!!!, TRPĚLIVĚ!!! A OCHOTNĚ!!! VYPOČÍTÁ NOVOU TRASU Z MÍSTA , KDE SE ZROVNA NACHÁZÍM, PAKLIŽE JSEM NA DOSTATEČNÉM SIGNÁLU GPS. O tomhle bychom snad tady ani neměli hovořit. Konkrétně v mém případě, který jsem popisoval o něco dříve, že to Dynavix prostě zabalil mohu dát hlavu na špalek, že mě prostě nenavigoval ani nejkratší ani nejrychlejší trasou. Leda, že by to bylo tak vymakané, že by věděl, že je do té ulice zákaz vjezdu motorových vozidel, protože tam začíná zóna lázeňského území, kam se smí vjet jen na zvláštní povolení. To mám já, a všichni co tam bydlí včetně lázeňských hostů. Ale to se mi nezdá, že by to tím bylo. Ivan
kopacek (466)|11.10.2005 18:47
To Beecher: funkce Preskocit na dalsi bod na trase v Dynavixu je, ale to neresi muj problem... Ja se omlouvam, ze s tim porad otravuji, ale mne vadi, ze Dynavix naprosto odlisne reaguje na sjeti z trasy pri navigaci na jeden bod (=cil) nebo pri navigaci pres (byt jenom jeden prujezdni bod). Jedu z A do C, od sebe 100 km. Po 20 km sjedu, DNVX okamzite prepocitava trasu a ukazuje ji tam, kudy jedu (logicke) a rozhodne nenaviguje zpet. Mezi body A a C vlozim bod B, treba 50 km vzdaleny od A. Vyjedu, opet po 20 km sjedu (tedy prujezdni bod B mam 30 km pred sebou) a: ted jiz DNVX pouze trva na navratu na puvodni trasu (az do mista napojeni na puvodni trasu), - trasa vubec nevede misty, kde se nachazim.
Diskuze o tom, zda je sjeti z trasy "normalni" je (dle meho soudu) uplne spatna - proto se nechavam navigovat, abych si poradil i v pripade, kdy musim improvizovat. - Ostane vsechny me zkusenosti se sjetim vznikly opravdu pouze kvuli objizdkam (a to asi neni nic proti navigaci).
Stejne tak je nutne mit moznost planovat trasy pres body, az bude dostupna mapa Evropy, tak se bez toho neobejde nikdo, protoze vypocitana trasa nebude vyhovovat temer nikdy. Do vzdalenych mist se da prece jezdit naprosto odlisnymi trasami, dokonce uplne jinymi staty (mytne, poplatky, pravidelne zacpy,...).
Pavel Stejskal (155)|11.10.2005 18:56
2 IvanB
popis upgradu na 1.2 máš na SZ
Pavel Stejskal (155)|11.10.2005 19:42
Vítku zdravím Tě,
zatím jsem nepřivedl DNVX do stavu, který popisuješ, Dnes jsem jel trasu Vysoké Mýto - start, Nymburk - průjezd, Praha - průjezd, Mělník - cíl. Trasu DNVX spočítal přes Holice, H. Králové, Chlumec n/C atd. Okamžitě po výjezdu z Vys. Mýta jsem oproti spočítané trase schválně odbočil z trasy a jel jsem trasu přes Chrudim, Čáslav, Kolín. Prvních 20 km po sjetí z trasy se mne snažil DNVX vrátit zpět na E35, ale nikoliv do místa kde jsem sjel, prostě někam o kus dál ve směru jízdy, ale zpět. Potom to ale přepočítal správně přes Kolín. Trasa přes Kolín se napojila na trasu, kterou bych přijel od H. Králové, proto jsem se možná nedostal do stádia jako Ty. Možná kdybych se nenapojil na tu trasu a do Nymburka jel někde z druhé strany, než DNVX vypočítal, tak pak bych se možná dostal do stavu, který popisuješ. Nedovedu si to nějak vysvětlit.
RStein (2012)|11.10.2005 20:50
[QUOTE="beecher"]Jenze to je ten problem... Pokud vynecham objizdky, havarie apod. nemuzete na navigacni software nadavat kvuli umyslnemu sjeti z navigovane cesty...[/QUOTE]
Při vší úctě Richarde, tohle je blbina. Navigaci (a to TomTom je v tomhle opravdu skvělýj) použivam právě proto, že při sjeti z trasy z jakéhokoli důvodu (třeba i proto, že odbočím jinam kvůli špatně pochopené instrukci)dojde během chvíle k přepočítání trasy a jsem dále veden k cíli.

Takhle to funguje i u Dynavixu, kromě některých marginálních případů, které popisují kolegové výše ve svých příspěvcích. A pokud se nepletu, tak i Pavel Koza ve svém preview Dynavixu zmiňuje, že při sjetí z trasy Dynavix ihned a skoro nepostřehnutelně přepočítá trasu.
Telematix Software (289)|11.10.2005 22:29
[QUOTE="IvanB"]Leda, že by to bylo tak vymakané, že by věděl, že je do té ulice zákaz vjezdu motorových vozidel, protože tam začíná zóna lázeňského území, kam se smí vjet jen na zvláštní povolení. To mám já, a všichni co tam bydlí včetně lázeňských hostů. Ale to se mi nezdá, že by to tím bylo. Ivan[/QUOTE]
No prave, ze to tam je :) (uf ulevilo se mi) V mape by takova silnice mela byt "zakrizkovana"
kopacek (466)|11.10.2005 23:36
2 Pavel Stejskal: Ahoj Pavle, díky moc za naprosto konkrétní údaje. Víceméně se shodneme. Jak sám píšeš, tak skoro 25 km jsi byl navigován zpět, "sranda" je pouze v tom, že kdybys to příště zkusil ale jenom s cílem (bez průjezdních bodů), tak bude navigovat jinak, bleskurychle Tě povede "dopředu". Ale jak zde již někdo napsal, je to vskutku "marginální" prkotina, určitě daleko důležitější jsou jiné věci, asi snad ty chyby v mapách a jejich sběr. A v posledních dnech velmi začínám postrádat funkci "Pokračuj v přerušené navigaci" - po vypnutí PDA (odskočení na schůzku, uklizení před nenechavci,...) je třeba vše připravit znovu, dost to zdržuje.
Pavel Stejskal (155)|12.10.2005 07:08
2 Vítek
odcházím z auta, vypnu PDA (DNVX neukončuji), vypnu přijímač GPS. Přijdu do auta zapnu GPS, pak PDA a jedu dál. DNVX se chová jako by přišel a znovu našel signál GPS. Nefunguje to 100%, občas prostě po zapnutí hodí DNVX nějakou hlášku a já ho musím ukončit a znovu nastartovat. Ale to je málo kdy.
IvanB_ce4you (46)|12.10.2005 11:26
Pro Telematix: No, já si nejsem jistý, že to tam je . Konkrétně se jedná o ulici Krále Jiřího (Karlovy Vary) do které je zákaz vjezdu mot.voz. Boční ulice je Svahová, která je jednosměrná a vjezd je do ní povolen. Na rohu těchto dvou ulic je v reálu umístěná zmíněná značka, ale v Dynavixu na mapě jsem ji neviděl. Když jsem si dnes zadal v simulaci jízdu z ulice Moskevská do ulice Krále Jiřího až do křižovatky s ulicí Křižíkova, tak ji Dynavix ani nespočítal ani neukázal, přestože ji na mapě má. Navíc tam ten zákazový křížek není. Toto zadání jsem zkusil několikrát, ale Dynavix si s tím neví rady a stále jen běží vyhledávací kotouček.
Jinak jsem včera objevil další obec, kterou Dynavix nenašel, přestože je v autoatlasu. Je to Kobylé na Žluticku. Vesnička (a není zas až tak malá) se nachází na silnici mezi obcemi Pšov a Chyše a je vyznačena v autoatlasu 1:200 000.
Právě kvůli těmto malým obcím jsem si navigaci koupil. Pracuji jako krajský fotoreportér ČTK a občas se právě v těchto malinkatých obcích, kde dávají lišky dobrou noc něco stane, a já tam musím jet fotit. Jenže bývá problém kudy nejrychleji a jak se tam vůbec dostat. Kolikrát v reálu značení třeba chybí a člověk neví zda odbočit vpravo či vlevo. IvanB
IvanB_ce4you (46)|12.10.2005 13:53
Pro Telematix: Vážení musím se Vám velice omluvit za můj předešlý příspěvek. Týkal se verze 1.1. Nyní mám již verzi 1.2, ve které se SW Dynavixu chová jinak. Do ulice Krále Jiřího až po křižovatku s Křižíkovou mne nyní navigoval bez problému.Ale stejně to úplně bez chyb není. Nic méně nevím co si mám o tom myslet. Když jsem v simulaci nové verze 1.2 zadal start Moskevská - cíl Zámecký vrch - zadal jsem nejkratší trasu, která vede rovněž přes lázeńské územ zmiňovanou ulicí Krále Jiřího, navigoval mne DNVX jinou částí města až do cíle. Co mě není jasné Proč zvolil tuto trasu, když i ve skutečnosti na této trase je zákaz vjezdu motorových vozidel a navíc je ta trase přinejmenším jednou tak dlouhá. Jen mne navedl na tu adresu z opačné, delší strany. Nejkratší trasa je ulicí Krále Jiřího, kde je sice ten zákaz vjezdu (na mapě Dynavixu není, je až v ulici Petra Velikého). Takže nejkratší trasou se zákazem vjezdu mne nenavigoval, ale delší trasou, kde je později rovněž zákaz vjezdu, mne dovedl do cíle. Přinejmenším zvláštní.
Obec Kobylé jsem nenalezl ani ve verzi 1.2. Zdravím IvanB
kopacek (466)|12.10.2005 19:35
2 Pavel: Díky za skvělý tip! - Nenapadlo mně, že to jde vyřešit takovou vychytávkou (vypnout PDA se zapnutým Dynavixem). Už jsem to úspěšně aplikoval. ;)
Pavel Stejskal (155)|12.10.2005 19:45
Ivane zdravím Tě,
víš, musíme se oprostit od jedné věci a to, že Tě navigace nepovede vždy cestou, kterou si představuješ Ty. Ale podstatné je, jestli Tě navigace dovede tam, kam potřebuješ a povede Tě přijatelnými cestami. Ze začátku jsem si také párkrát říkal, že mne to nenaviguje, tak jak si představuji já, ale když mne to dovedlo do cíle, tak jsem uznal, že zadání bylo splněno. Takže já už jsem se od toho trochu oprostil, ale ještě ne na 100%.:D
kopacek (466)|12.10.2005 21:18
Pavle, tak stejně to je i se mnou (sžívání se s logikou navigace Dynavixu), mám to "horší" o to, že jsem si už před tím zvykl na logiku programu Que (Garmin) a každý z programů přistupuje ke stejné úloze poněkud odlišně. Ale musím souhlasit s Telematixem, že až bude fungovat TMC (nebo něco podobného), tak nebudu až tolik bazírovat na tom, kudy trasa povede (pochopitelně ne jednosměrkou) jen když nebudu stát v zácpách. ;)
Peta_ce4you (314)|13.10.2005 08:47
[QUOTE="Pavel Stejskal"]Ivane zdravím Tě,
víš, musíme se oprostit od jedné věci a to, že Tě navigace nepovede vždy cestou, kterou si představuješ Ty. Ale podstatné je, jestli Tě navigace dovede tam, kam potřebuješ a povede Tě přijatelnými cestami. Ze začátku jsem si také párkrát říkal, že mne to nenaviguje, tak jak si představuji já, ale když mne to dovedlo do cíle, tak jsem uznal, že zadání bylo splněno. Takže já už jsem se od toho trochu oprostil, ale ještě ne na 100%.:D [/QUOTE]

Můj názor je, že když znám cestu - tak nepotřebuju navigaci, když ji neznám tak je mi jedno kama to jede hlavně, že to tam dojede?:)
IvanB_ce4you (46)|13.10.2005 10:10
Ahoj Pavle, samozřejmě, že máš pravdu, a s tím myslím souhlasíme všichni, že když znám cestu, nepotřebuji navigovat. Nikdo z nás přece nebude jezdit s GPS po městě, které zná. Ale když máš takovouto novou "hračku", tak si prostě tu a tam s ní hraješ. A mne jen překvapilo, jak DNVX reagoval. Jen jsem to nahodil, jako svůj postřeh, a zda s tím má někdo taky takovou zkušenost. Je vidět, že má. Na druhou stranu mám-li něčemu důvěřovat, musím to znát, a mít ověřené, že tomu důvěřovat mohu. Stále mám za to, že by měl DNVX trasu přepočítat vždy, a mělo by být jedno, kolikrát z trasy sjedu. Ale rozhodně nechci být přílišný detailista a puntičkář. Pěkný den Ivan.
pantata_ce4you (149)|14.10.2005 13:10
Takových chybek, jak tady popisujete je v Dynavixu jako maku :). Staci s tim chvili jezdit. Ale podle mne je jich vetsina zpusobena chybama v datových podkladech aneb mapa CR je sice podrobna, ale mizerna co do kvality, za coz ovsem vyrobci Dynavixu nemohou a asi nic lepsiho neni....

Napr. zrovna vcera jsem se trochu toulal po Praze a mel jsem naplanovanou trasu z Brna, pres Kongresove centrum dal nekam na Plzenskou a dale. A hned na zacatku se me Dynavix snazil ke kongresovému centru protahnout stredem Prahy, misto aby mi pred nuslakem rekl, ze mam uhnout doprava ...

Vubec nepouzivam vypocet nejkratsi trasy, protoze pak me ve vetsine mest cpe do ulicek, kde se nevlezu ani s kolem ... Jako kdyby v mape byly spatne oznaceny urovne silnic.
IvanB_ce4you (46)|14.10.2005 15:08
Zdravím, asi se s tím budeme muset smířit, a doufat, že chyby v mapách časem zmizí. Pavel má pravdu, když to neznám jedu podle navigace, kde to znám , jedu bez navigace. Je to tak. Asi to chce skutečně trošičku se vžít do logiky Dynavixu. Ale jinak dobrý. Pěkný víkend Ivan.