Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Garmin navigace

Alojz3 (46)|22.11.2006 21:13
Topo Czech v1.0

http://www.garmin.cz/index.php?section=2009&category=mapy&sub_category=mapy_turisticke&view=detail&product=452

"Mapa vznikla spojením dat mapy TOPO 50 a navigační mapy Atlas CR10R. Mapa umí automatický výpočet trasy v silniční a uliční síti z mapy Atlas CR10R."

Mapa On-Line: http://www.garmin.com/cgi-bin/mapgen/webmap.cgi?p=52101121&u=1&z=8&w=480&h=360&rz=0&k=1&sc=1
Logman (95)|28.11.2006 00:15
Dnes jsem obdržel informaci, že zhruba tak za tři týdny bude k dispozici aktualizace na Atlas CR10R... a během 7-14 dní CityNavigator v9 (i jako update).
pax_ce4you (16)|29.11.2006 17:27
Nemám Garmina moc dlouho,ale dneska mě dostal.Z MB jsem naplánoval cestu do autoservisu v Brandýsi nad Labem.Po dálnici vše ok ale po sjezdu z dálnice to vedlo na druhou stranu na polní cestu.I když jsem použil překážky tak stále byla pro R10 nejrychlejší cesta po poli (zkoušel jsem to i přepočítat,resetovat-stále stejné).Cestu tam znám,ale v místech která člověk nezná to dokáže udělat paseku.Chybí mi funkce TT >vypočítat alternativu.Až po 300-500 metrech si to teprve přepočítá samo. Druhá věc u R10 co mě nemile překvapila tak je Absolutní nerespektování jednosměrky.Zkoušel jsem to v MB asi na 15ti místech (ty jednosměrky tu jsou co pamatuju,takže nic novýho) a programu to je úplně jedno.Vím že Praha je asi na toto vymakaná lépe,ale spokojil bych se třeba s menšími detaily ulic ale jednosměrky nebo zákazy by tam asi měli být:((
Logman (95)|29.11.2006 22:54
Altas 10R má spousty chyb a ani TOPO Czech není kdovíjak dokonalá. ATLAS zatím supluje chybějící pokrytí ČR originálních GARMINích map a jeho životnost bude s verzí CityNavigator v10 na zenitu. Základ podkladové mapy je od stejného dodavatele (CEDA), který poskytuje data ČR a SR také TELE ATLASu (využívá například TomTom), a PICODAS se snaží chyby co nejvíce eliminovat – například i na základě informací od koncových uživatelů. Připravovaný update ale určitě nebude na takové úrovni jako mapy od NAVTEQu, přesto každá aktualizace je vítána. Pamatuji, jak se mě ATLAS snažil „shodit“ z mostu 15 metrů dolů na silnici, když měl za to, že se jedná o křižovatku.

Raději jezdím podle TOPO Czech, která má aktuálnější informace a má ambice právě jako turistická mapa (kterou vyžaduji) i do budoucna. Ale i ta mě několikrát zavedla do roští :)

Každou chybu, kterou sem v mapě objevil jsem PICODASU poctivě hlásil. U třikrát otočené jednosměrky během šesti měsíců jsem ale rezignoval. Podle mého názoru je frekvence změn dopravního značení v krajině české opravdu značná :( Navíc co starosta, to jiný názor na místní úpravu.

Co se týká alternativní trasy... U některých zařízení od GARMINA je možnost volby objížďky s udáním vzdálenosti – 5, 10, 20, 30 km. Novější modely mají většinou pouze jedinou volbu "Překážka". Ale je fakt, že ne vždy to pomůže. Možnost alternativní trasy by se tedy rozhodně hodila.

Optimalizace trasy respektive její přepočet opravdu trvá u ATLASU i TOPO poměrně dlouhou dobu. Často při jízdě po souběžné ulici nereaguje dokonce vůbec. Rychlejší přepočet jsem zaregistroval u NT mapy od GARMINA. NT mapy využívají jiný kompresní algoritmus. Přepočet trasy, oproti klasické mapě, je přeci jen o něco svižnější. Dynamická navigace funguje také pouze u map NT. Tedy rozdíl je i v CityNavigator v8 a CityNavigator v8 NT+. Jinak pozor na aktualizace - je stále dvoulicenční, ale NT verze nepůjde odemknout na přístroji, který ji nepodporuje.
Logman (95)|20.12.2006 07:34
Pěkný návod na výměnu baterie u iQue 3600 najdete zde (cca 5 min. video):

Logman (95)|3.1.2007 07:38
Atlas 10R v6 - upgrade

Citace ze stránek www.garmin.cz:

Upgrade mapy je určeno pro uživatele map Atlas CR10R v5 a TOPO Czech v1. Upgrade je v tomto případě ke stažení zdarma. Pro uživatele, kteří nemají možnost novou verzi mapy stáhnout z našich stránek přípravíme během ledna 2007 možnost získat mapu na CD (za cenu 299 Kč včetně poštovného). Uživatelé jiných verzí nebo map ČR budou mít v druhé polovině ledna 2007 k dispozici novou verzi mapy na CD za 1990 Kč včetně DPH. Mapa v plné verzi bude jednolicenční, tzn. že zakoupené CD lze registrovat pouze na jeden GPS přístroj.

Více zde.
pax_ce4you (16)|3.1.2007 14:12
Tak tohle už vypadá docela zajímavě:) Už se těším až to večer testnu:D
tribiani (95)|10.1.2007 07:16
mám problém, když dám v nastavení, aby se mi zvětšíla křižovatka, když se k ní přiblížim, tak se tak stane, ale pak následouje to, že mě to hodí do today a program se minimalizuje do pozadí..dokáže někdo poradit?
dík
pax_ce4you (16)|29.1.2007 13:27
Aktualizoval jsem si R10 na v6 a od té doby mi Garmin odmítá odemknout mapy co mám na kartě (NT8 + Topo).Nevím jestli to má s aktualizací co dělat,ale předtím to chodilo v pohodě.Jen jeden postřeh k aktualizaci: Pokud špatně odbočím tak přepočet trasy následuje až po ujetí cca 800m a to mi třeba dnes v Praze udělalo pakárnu.Taky se mi snížila přesnost přístroje,není schopen ,,zaostřit´´ a výchozí bod mi hází třeba i o ulici dál.Řekl bych že ta aktualizace ho hodně zpomalila a pozdě reaguje.Je to jenom můj pocit nebo má někdo podobnou zkušenost ?? Každou radu přivítám,jezdím hodně a navigaci ve městech potřebuji.Díky všem:)
Logman (95)|29.1.2007 14:48
S aktualizací jsem neměl žádný problém. Mám v GPS více map a všechny šlapou v naprosté pohodě (CN 8 NT, Topo Czech, Atlas 6, SK) . Ale mám je nainstalované v přístroji - ne na kartě. I když instalaci na kartu jsem již taky absolvoval a opět bez problémů. Určitě bych zkusil mapy v gps reinstalovat. Předtím samozřejmě v mapsource zkontrolovat klíče.

A co se týče přepočtu u Atlasu 6, tak mám přesně opačnou zkušenost a to taky jezdím (nejen) Prahu. Reaguje na sjetí z trasy velmi rychle, obvykle cca 10-20 m. Pravda, neměřil jsem to, ale reaguje to opravdu svižně. Problémy s přepočtem se ale můžou vyskytnout u souběžných silnic, které jsou velmi blízko u sebe. Jediné co u Atlasu postrádám je dynamická navigace, proto poměrně často přepínám do CN 8 NT.
pax_ce4you (16)|1.2.2007 19:39
Už mi to jde,musel jsem to přeinstalovat.Já to bohužel musím dávat na kartu,do přístroje se mi to nevejde.Dík za radu:)
Logman (95)|29.3.2007 14:11
Tak už třetí den vozím vedle Nuvi 360 také Garmin Mobile 10 přikšírovaný k TyTNu a musím říct, že se jedná o velmi povedený kousek. Tohle nemá být žádná recenze, pouze informace o prvních poznatcích u přímého srovnání obou zařízení.

Aplikace je velmi svižná a ovládání příjemně intuitivní. Garmin Mobile 10 má navíc funkce, které stále u Nuvi postrádám. Zatím za největší neduh lze označit překlad menu nabídek do češtiny. Takhle příšernou lokalizaci jsem už dlouho neviděl. Například autoservis je uživatel nucen hledat pod názvem automatické služby. Varovné body pak pod názvem Blízké body atd. Tady doufám, že český Garmin brzy zasáhne.

BT přijímač není nijak zvlášť velký a na palubní desce sedí jako přibitý. Zatím se mi nepodařilo pouze úspěšné spojení přijímače s poslední verzí nRoute, ale MapSource GPS detekoval okamžitě. Počkám si na aktualizaci a uvidíme. WebUpdater se zatím taky netvářil moc nadšeně a po detekci GPS zkolaboval. Toto považuji za dětské nemoci, které brzy vytěkají.

Informaci o přesnosti měření zobrazovalo Nuvi tak i GPS mobile 10 zhruba tak nastejno (přístroje byly od sebe vzdáleny cca 15 cm), jen GPS mobile 10 tuto informaci indikoval navíc v desetinných místech. Tady jsem ztratil jistotu nad tím, jak Nuvi tyto hodnoty zaokrouhluje. Např. GM10 - 5,8m a Nuvi 5m, poté GM10 6,1m a Nuvi 6m.

Co u Garmin Mobile 10 postrádám, je příjem dopravních informací. Informace o počasí je sice prima, ale kdo má PDA, stahuje tyto informace pomocí jiného SW. Navíc není informace o počasí stejně provázána s dynamickou navigací, takže jde spíše o kosmetickou nálepku.

Nejvíc mě ale potěšila funkce "Kde jsem?", která zobrazuje aktuální polohu podle souřadnic, nejbližší adresu a nejbližší hlavní křižovatky. Navíc informace není statická a se změnou polohy se aktualizuje. Záznam projeté trasy také nechybí - Heuréka, včetně ukládání tras plánovaných.

Tedy,... je toho více, ale pokud někdo uvažuje o externí GPS, pak tudy vede cesta. Mapy nejsou vázané na PDA, ale na GPS, takže přenositelnost mezi zařízeními je snadná. Navíc cena je velmi příznivá. Kdo počítá s využitím GPSproxy, tak ať se zbytečně nepřepočítá. Sice nemám po ruce detailní informace o komunikačním protokolu, ale přenos dat mezi zařízením a GPS je každopádně šifrovaný. Z druhé ruky mám informaci, že GPS bude s ostatními aplikacemi spolupracovat v pohodě, ale osobně jsem toto zatím neodzkoušel.

Instalace map z DVD na kartu je prima, ale i tak si to vyžádalo cca 10MB v RAM na PDA, což byl u mě ze začátku problém. Aspoň mě to vedlo k "úklidu" PDA :) Kolik místa bude vyžadováno na Symbianu a na PALM OS však netuším.

Pro upřesnění o podporovaných OS: OS Windows, Palm OS, Windows Mobile, Nokia Symbian.

Bližší info o zařízení včetně technických parametrů: http://www.garmin.com/products/garminmobile10/

Bylo by fajn, kdyby se někdo podělil také o zkušenosti s tímto zařízením. Mám jej velmi krátce, navíc v zápůjčce. Víc hlav, víc rozumu.
Logman (95)|29.3.2007 17:50
Takhle vypadá obrazovka "Kde jsem?" v akci:
Logman (95)|29.3.2007 17:52
Dnes jsem natípal také pár obrázků pro vizuální srovnání Nuvi a GM10:
00207152_000_GM_aiKZ.jpg 00207152_000_N_BUZb.jpg 00207152_001_GM_Cfxo.jpg 00207152_001_N_2fi8.jpg 00207152_002_GM_QVlx.jpg 00207152_002_N_q8ra.jpg 00207152_003_GM1_c53.jpg 00207152_003_N1_h4lq.jpg 00207152_003_GM2_b8LE.jpg 00207152_003_N2_C1.jpg 00207152_004_GM_kbXk.jpg 00207152_004_N_uCbN.jpg
kopacek (466)|29.3.2007 18:33
No já sice používám software Mobile XT s předchozí verzí GPSky (GPS10) ale po mnoha desítkách tisíc km a zkušenostech se všemi dostupnými navigacemi pro PDA mohu směle prohlásit, že tato navigace patří mezi nejlepší na trhu. Řeší vše, co jsem silně postrádal na celé řadě Nüvi.
Rozšíření brání právě ta vázanost na konkrétní GPSku (naprostá většinu majitelů PDA již GPS má) a (co si budeme nalhávat) finanční stránka věci i to, že se "bezplatné" mapy neválí na internetu (ochrana Garminu je asi stoprocentní).
Jediným nedostatkem (ale bohužel v ČR téměř nepodstatným) je ta chybějící funkce RDS-TMC. Výhodou je dostupnost velmi dobrých map téměř všech zemí (typicky Chorvatsko), ovšem opět za peníze, za které se dají (např. iGO) koupit podrobné mapy celé Východní Evropy.
Ovšem samotná navigace je opravdu dokonalá, např. jako jediná na trhu nabízí propojení se softwarem na PC, kde se dokonale plánují dlouhé trasy, které lze následně přenést do PDA. Zhrnuto - pro fajnšmekry pravá "pochoutka", ale masové rozšíření tím pádem "nehrozí".
Logman (95)|29.3.2007 19:12
To ano. Na ochraně map od Garminu si - pravda - hodně crackerů vylámalo zuby. A souhrn cen jednotlivých produktů za komletní Evropu,.. fíha. Jinak maďarský i-Go považuji za špičkový produkt s (podle mého názoru) bezkonkurenčně nejlepším pokrytím právě východní Evropy. Navíc nabízí pokrytí 27 zemí na jediné kartě. Jenže problémem je samotná karta. Podporuje pouze SD/miniSD sloty a uživatelé s MicroSD jsou nahraní. I když letos by se situace ohledně MicroSD karty měla zlepšit. Řešení svázanosti karty s mapou mi nepříjde moc šťastné. Věčné prohazování karet je velmi nepraktické.

Cena za iGo (27 zemí) je navíc pouze o pár stovek nižší než pořizovací cena za Garmin Mobile 10 včetně City Navigatoru v9. A s každou aktualizací jde NAVTEQ stále víc na východ. Tady je dle mého názoru životnost iGo omezena právě na dobu, než bude pokryto od NAVTEQu. Mno, uvidíme... V každém případě je iGo mimořádně povedný soft.

Na GM10 se mi líbí právě jeho přenositelnost. Nepotřebuje kartu a tedy mapy sídlí hned vedle dat uživatele. Žádné prohazování karet při nasedání do auta a vice cersa. Nesvázanost se zařízením je taky vynikající řešení. Podle stylu dnešních reklad bych tento produkt s nadsázkou pojmenoval Garmin R.O.D.I.N.A. :) Já si naopak myslím, že tenhle produkt se rozšiřovat bude. Samozřejmě, že ti co jsou zvyklí brát zadarmo se s něčím podobným jen tak nepomazlí. Jen ty dopravní informace - ty mě tedy mrzí...
kopacek (466)|29.3.2007 19:36
No, jsem moc rád, že se našla "spřízněná duše". - Už jsem myslel, že zde na ce4you se nebude s kým dělit o zkušenosti.
Chci se zeptat, jak jste spokojený se samotnou GPSkou. - Jaká je citlivost na signál a jak to vypadá s výdrží? Jak lze připevnit na palubku? - Moje stará GPS10 má magnet, takže jsem ji mohl dát přímo pod střešní okno (na šíbr jsem přilepil oboustrannou samolepkou tenký plíšek) a příjem signálu je (vzhledem k tomu, že to není sirfIII) velmi dobrý.
Logman (95)|29.3.2007 23:32
Tak co se týká výdrže baterie, tady by mé informace nebyly objektivní. Zařízení mám zapůjčeno na otestování velmi krátce, takže k výdrži zatím moc říct nemohu. Jinak baterie je typu LI-ION, takže tak jako tak by si zasloužila častější dobíjení. Ostatně se k sadě dodává autoadaptér (mini USB), tedy není problém dobíjet jak ve vozidle, tak i doma u počítače s klasickým propojovacím kabelem. Výrobce uvádí výdrž při běžném použití cca 22 hodin, což je plně dostačující. Baterie má kapacitu 1100 mAh, 3,7V a mám za to, že obdobná se používá u Nokií.

GPS vodotěsná není, takže experimenty s přichycením na střeše vozidla by byla pěkná lapálie. Je vybavena čipem SIRFIII, takže signál chytá pěkně i v interiéru. Zkoušel jsem ji položit k popelníku, pod palubní desku a i když mám palubku vysokou (OPEL Omega A), neměla s příjmem žádný problém. Jen přesnost v horizontální poloze se o zhruba jeden metr snížila - než když byla umístěna palubce pod čelním sklem. Ale subjektivně mi přišlo, že Nuvi ukazovalo o metr a nějaké drobné přesněji. V Legerově ulici (vyšší budovy) na chvilku zaváhala a dvěstě metrů mlčela. Jinak šlapala naprosto stejně.

Provedení GPS je elegantní, jen tlačítko Power by mohlo mít vyšší zdvih. Musím tak vizuálně zkontrolovat, jetli jsem ji opravdu vypnul. To lze ale ošetřit přímo v aplikaci automatickým vypnutím. Čtyři pogumované nožky, sedí na palubce s jistotou, ale v ostřejší zatáčce přeci jenom o pár centimetrů poputovala. Navíc jsem dnes dostal od jednoho řidiče filuty pořádnou myšku, a protože jsem musel ostřeji přibrzit, GPS sjela až k ofukům čelního skla. Mám testovací kousek, tak nevím, zdali je součástí originálního balení nějaký pásek ze suchého zipu na přichycení. Tady si myslím, že je ale zbytečný. Vždy se najde nějaké místo, kde ji lze položit. Aplikace pásku by vyřadila využití gumových nožek - světlost zařízení je tak cca 1 mm a tak tenký pásek asi k dispozici nebude. Nějaký ten plíšek s magnetem by to samzřejmě vyřešit mohl celkem snadno (pokud by si to situace vyžadovala). K GPS by se měl dodávat nacvakávací klip na pásek (ten jsem neviděl) a asi by se těžko přichytil, pokud by tam bylo nějaké další oné :) viz obrázek dole.

A jak jsme s touto GPS spokojený? Je vynikající. V kapse ji ani necítím, není těžká a vypadá opravdu pěkně. Kdyby měla navíc vestavěný přijímač RDS TMC, pak bych řekl.. A je to všechno!
00207213_pt-garminmobile10case-lg_JkeE.jpg
kopacek (466)|29.3.2007 23:58
Díky moc za vyčerpávající popis! Velmi se mně líbí ta výdrž 22 hodin, nabíjení vidím tak na 1x týdně. GPSka vypadá luxusně, mám dojem, že mám tip na dárek pro své narozeniny... ;). Teď ještě kdy to bude v prodeji. Když jsem se ptal ve Fonsu v Brně před 14 dny tak říkali, že to bude tak někdy na vánoce... :(
Faktem je, že mrzí chybějící RDS-TMC. Holt Garmin vsadil u PDA na stahování dat přes internet a u nás to asi nikdy nebude fungovat. Na druhou stranu stav TMC je u nás bohužel takový, že nás to asi ještě delší dobu nemusí mrzet.
Logman (95)|30.3.2007 00:09
Cena už je zveřejněna zde:
http://www.gpscentrum.cz/pdf/cenik.pdf

Přepokládám, že se u nás bude prodávat velmi brzy. Jinak doprava je pro mě nepostradatelná, ale je fakt, že kvalita (čerstvost) informací je někdy úděsná.

RDS-TMC stejně nemá velkou budoucnost. Nicméně jde o zatím nejdostupnější technoogii a pánové na velíně ji poměrně tvrdě degradují. Přesto jsem si na tyto informace zvykl, byť na ně zásadně nesázím. Info přes internet v dnešní době za volantem taky ještě není košer. Taky postrádám info o počasí. Být upozorněn na vznikající náledí je to co požaduji. Češi ale i Evropa mají k systému jako je například OnStar od General Motors ještě hodně daleko. Přitom technologie je k dispozizi :(
Logman (95)|30.3.2007 09:52
Dnes ráno cestou do práce jsem úmyslně volil jinou cestu a na Nuvi i GPS 10X jsem aktivoval podporu WAAS. Na otevřenějším prostranství ukazovaly oba přijímače poměrně stejné hodnoty. Dokonce jsem na chvilku zachytil družice #10 a #31 což se mi delší čas nezadařilo a GPS 10X je měla uzamčené o pár vteřin déle než Nuvi, které se pořád nemohlo rozhodnout jestli družice vzít na milost či nemilost. Když jsem se ocitl v uzavřeném prostoru mezi domy, tak opět GPS 10X vykazovala o cca metr a půl horší hodnoty.

Se stejnou mapou a identickou navigační trasou hlásá Nuvi manévry (audio) odhadem o necelé půl sekundy dříve než GPS10X. Podobnou zkušenost ale mám také s 60CSx, takže se nad tím nijak zvlášť nepozastavuji. Na samotnou navigaci to nemá žádný vliv.

Při nájezdu do Strahovského tunelu se kurzor zastavil u obou GPS na stejném místě a to hned na začátku tunelu. Tady mě zaráží, že GARMIN na tunelech za poslední léta nijak nezapracoval. Za tunelem se oba přístroje chytli téměř v jeden okamžik.

Ještě přikládám foto baterie. Za kvalitu se omlouvám, fotil jsem to TyTNem, protože jsem neměl nic jiného po ruce.

00207248_Aku_bFci.jpg
kopacek (466)|30.3.2007 10:06
Tak cenu jsem dohledal a mně osobně se to jeví jako slušná nabídka. V ceně je vždy samotný GPS přístroj, navigační software a za čtyři tisíce (včetně DPH) s uliční a Topo mapou CZ a za sedm tisíc plus mapy celé Evropy.
U té mapy Evropy je ale napsáno: ... "Obsahuje podrobné mapy Evropy (CityNavigator Europe)". - Doufám, že jde o překlep a mělo by tam být CityNavigator Europe NT+. - Takto by nefungovaly dopravní informace ani v Německu (pokud by si je uživatel koupil na my.garmin.com). Já právě mám k mojí staré GPS10 mapy Evropy (verze 9) bez toho přívlastku NT+ a při pokusu o aktivaci dopravních informací mně to napíše, že mapa neobsahuje dopravní informace.
kopacek (466)|30.3.2007 10:12
[QUOTE="Logman"]...Při nájezdu do Strahovského tunelu se kurzor zastavil u obou GPS na stejném místě a to hned na začátku tunelu. Tady mě zaráží, že GARMIN na tunelech za poslední léta nijak nezapracoval. Za tunelem se oba přístroje chytli téměř v jeden okamžik....[/QUOTE]
To je nějaké divné. - Mně probíhá "simulovaná" navigace i v tunelu. Zkusil bych porovnat, jakou máte verzi programu Mobile XT. Na této adrese lze stáhnout poslední verzi, u které je výslovně uvedeno: "Changes made from version 4.00.60 to 4.00.62: Provide GPS signal propogation when navigating through a tunnel."
A opravdu to funguje! :yes:
xtonda (811)|30.3.2007 10:33
ale Mobile XT 4.00.62 je jen beta a jen pro starší GPS 10, pro Mobile 10 (GPS 10x) je tam 4.00.60.
xtonda (811)|30.3.2007 10:35
Mobile XT vypadá super, je to řádově někde jinde než Que, ale vzhledem k tomu, že už mám plně vyhovující Nokia LD-3W a TOPO Czech v1 taky, tak 4000 za to tedy nedám.
kopacek (466)|30.3.2007 10:52
[QUOTE="xtonda"]ale Mobile XT 4.00.62 je jen beta a jen pro starší GPS 10, pro Mobile 10 (GPS 10x) je tam 4.00.60.[/QUOTE]
Já myslím, že by neměl být problém použít verzi určenou pro GPS 10 s novou GPS 10x - alespoň já jsem několikrát provedl obrácený postup, protože verze přímo pro starou GPS10 nebyla téměř půl roku dostupná, takže jsem instaloval vše, co bylo pro novu GPSku a nikdy s tím nebyl problém. Ale pochopitelně se to pozná pouze zkouškou.
Logman (95)|30.3.2007 12:13
Kopacek: Je to tak. Mapa je opravdu typu NT. Jinak SW mám 4.00.60w. Pokud otázka tunelů bude řešena v příští verzi, pak jsme se konečně po letech dočkali :) Betu 4.00.62w pro GPS10 jsem nezkoušel.

Cena je opravdu super. A předpokládám, že by to za nějaký čas mohlo ještě spadnout níž. Už jen samotná cena za CNEU NT 9, Topo Czech a Atlas 10R se přehoupne výš, než když to uživatel koupí v jednom i se zařízením.

xtonda: Jasně, že nemá smysl zbavovat se současné GPS, když pracuje spolehlivě. To je spíš otázka uživatele, kteří ext. GPS nemají nebo chtějí-li obnovit staré modely. I když pokud bych měl kupovat např. iGO v celém pokrytí. Raději bych si za téměř stejnou cenu koupil mapy od Garmin a jako bonus s úplně novou GPS.
kopacek (466)|30.3.2007 13:56
Právě vyšla ke stažení aktualizace mapy Chorvatska, Slovinska a BIH AdriaRoute, nyní verze 1.60.
Změny:
Slovenia
– 6020 places with street names
– 1242 places with house numbers
Croatia
– 6800 places
– 255 cities covered with street names and 77 with house numbers
BIH
– 2000 places
– 17 cities covered with street names , Banja Luka with house numbers
Unlock kódy z předchozích verzí zůstavají platné.
Logman (95)|30.3.2007 15:01
Adria je aktualizovaná poměrně často. Takový přístup se mi líbí!

Našel jsem chybku při exportu tracklogu z MapSource, do app Garmin Mobile XT. Pokud je v názvu tracklogu pomlčka (např.: 05.06.17 - Pce - Naplavka), pak po spuštění importu aplikace zkolabuje. To mě tedy nakonec donutilo stáhnout verzi 4.00.62w Beta (s GPS10X spolupracuje), zdali je v betě tato chyba ošetřena, ale ani po aktualizaci nepomohlo nic jiného než tracklog natvrdo z PDA vymazat. Pak už se aplikace v klidu rozběhla.

Další problém jsem zjistil při přenosu uložené trasy (vytvořené v MapSource) do PDA. Ta se sice přenesla bez problému, ale převzala atributy trasy již v PDA uložené - zkrátka se zduplikovala.

Tyto výtky ale patří aplikaci, ne samotnému zařízení.
Logman (95)|30.3.2007 16:59
Tak jsem právě obdržel zprávu od Garmin supportu, že pokud mi webupdater při aktualizaci GPS10X hlásí chybu, pak že nemám korektně instalován ovladač a že GPS nemůže zařízení detekovat. Přitom MapSource komunikuje s GPS korektně. Tedy než jim na toto budu reagovat...

to Kopacek: Jak je to s WebUpdaterem při aktualizaci GPS10 u vás? Pracuje korektně nebo také hlásí chybu? Pokud aktualizuje normálně mohl by jste to zkusit při vypnuté GPS, respektive pouze při zapnutém PDA bez aktivního BT? Díky.
freewall_ce4you (476)|30.3.2007 17:25
To Logman : Problem asi bude nekde u jejich serveru - ja mam C510deluxe (street pilot) a Updater mi hlasi chybu uz asi 4 dny :(

Dej vedet jak jsi dopadl
freewall_ce4you (476)|30.3.2007 17:34
Tak uz je problem u nich asi odstranen - je 17:35 a milaaaasek se mi aktualizuje pomoci WebUpdateru :)
kopacek (466)|30.3.2007 17:57
To Logman: já jsem ještě nikdy během těch tří let, co mám GPS10, nepoužil WebUpdater na tuto GPSku (používám jej pouze na Nuvi a GPSMap10). Navigační software (Que nebo nyní Mobile XT) stahuji rovnou z garmin.com, hned jak zveřejní informaci o nové verzi. Firmware v GPS10 se pak aktualizoval při spuštění jedné z prvních beta-verzí Mobile XT sám...
A ještě jsem se zapomněl zepat na jednu, pro mě důležitou věc. Na mé kombinací Mobile XT + GPS10 kromě chybějícího TMC nejvíce postrádám pružnější reakci programu na opuštění naplánované trasy. Je to srovnatelné s tím, jak "líně" reagovaly první verze Nüvi ještě před cca podzimní řadou firmware. Nevím do jaké míry to je dáno GPSkou (ale u Nüvi to spravila aktualizace právě GPS) a tak se chci zeptat, jaké máte zkušenosti s novu GPSkou. Mně začíná přepočet tak nejdříve 20-30 vteřin a to ve městě, kde následuje jedna odbočovací možnost za druhou už může být problém. - Všechny ostatní navigace (včetně Nüvi) reagují tak do 10 vteřin.
Logman (95)|31.3.2007 04:35
to freewall: Má to problém pouze s aktualizací GPS10X, přestože je detekována. S Nuvi to šlape bez problému.

to kopacek: Tak to mě zajímalo jako první. Trápil jsem jak Nuvi tak i GPS10X častým sjížděním z tratě. Obě GPS reagovaly naprosto stejně a poměrně rychle (už při odchylce cca 10 - 20m). Problém byl u zatáčky tvaru S v Chotkových sadech, kde obě zarytě mlčely a to uctihodných 500m!! S CNEU NT9 byl přepočet téměř okamžitý. Firmware a mapy (ATLAS 10R) je o obou zařízení aktuální, takže nezáleží jen na samotné aplikaci, ale také na mapě samotné. Obrázek dané situace přikládám. Červený křížek je místo, kde došlo k přepočtu. Signál byl dostulpný a kurzor sledoval silnici přesně.
00207382_Prepocet_G5ep.jpg
našrot (126)|2.4.2007 02:36
Tak po dlouhé době se tu zase objevuju.. Garmin Mobile 10 mám objednanou už od konce února, poslední předběžný termín dodání mám 4. dubna, pokud nebude, tak 20. dubna... Nicméně co se týče ceny, tak Picodas na svém webu kecá (písou 6990 ale prodávají za 7990), nicméně jiní jí mají i za 6500 - není divu, když cena pro dealery je od Picodasu téměř poloviční ve srovnání s koncovou...

Nicméně abych se dostal k věci: jak se tedy dají přijímat dopravní informace, když to nemá TMC-RDS? A pak by mne ještě zajímala funkčnost Garmin XT, poněvadž ke své GPSce ho použít ještě nemůžu - jak rychle počítá a přepočítává trasu ve srovnání s iQue? A ještě co se týče protokolu - na webu jsem někde našel, že umí i normální NMEA0183, nejen protokol Garmin, tedy by to mělo fungovat s jakýmkoliv softwarem. Umí tedy či neumí? A co tedy pak telefon a java "navigace" (např. s http://www.gpsj.eu)?
Logman (95)|2.4.2007 09:52
Našrot: Zdar. Tak co se týká ceny... Držím teď v ruce tištěný ceník Picodasu co mají na pobočce na jaro 2007 a cena za Garmin Mobile je stanovena na 6.490,- Kč (včetně DPH) s EUCN9NT a 4.990,- (včetně DPH) s mapami ČR. Tady předpokládám, že v ceně bude jak ATLAS, tak i TOPO, ale konkrétně to uvedeno není.

Dopravní informace jsou poskytovány přes službu Garmin online. Týká se to informací o dopravě, počasí, ceny za hotely a paliva. Informace je nutné přijímat přes internet (např.GPRS). U nás chodí pouze počasí, takže tady spadla klec. Informace poskytuje NAVTEQ ( http://www.traffic.com/). Tedy žádný RDS-TMC.

Co máš na mysli k přepočítání u iQue? PDA? Aplikaci? Pokud máš zkušenost s Nuvi, tak jsem rozdíl v přepočítávání nezaregistroval. I když to už jsem předtím uváděl.

Protokol je NMEA 0183 a s ostatními aplikacemi by to chodit mělo. O víkendu jsem to akorát chtěl zkusit, ale na rychlo jsem ji půjčil kolegovi k vyzkoušení, tak řeknu později. Jinak se ale uvádí, že GPS10X komunikuje v podstatě s čímkoli. Bližší specifikace je např.tady: Setupandgo.pdf

Jinak jsem viděl aplikaci GM XT běhat i na Nokii se Symbianem. Taky jsem to chtěl vyzkoušet, ale Nokii nemám, takže jsem to zkusil u bratra, ale neměl jsem po ruce instalační DVD a na netu - loupežníci - zatím pro Symbiany update nezveřejnili.

EDIT: A ještě se omlouvám za dezinformaci. Automatické vypínání GPS při ukončení aplikace, vypíná pouze bluetooth na PDA a ne samotnou GPS. Když jsem to prvně zkoušel, asi jsem to musel nějak náhodou vypnout či kýho výra, protože od té doby se mi to už nepodařilo. Sám sobě jsem si tímto přesvědčením zavařil. Bádal jsem nad tím půl hodiny.
našrot (126)|2.4.2007 15:09
Logman: tak asi zase ceny změnili.. V novém Atlas10R je prý už TOPO integrovaná. Jinak co se týče té rychlosti: já pořád používám ten SW pro PDA iQue a co se týče rychlosti výpočtu trasy tak ve srovnání s jinými novými SW to není úplně rychlé (trasu kolem 800 km počítá asi 40s, přepočet při sjezdu z trasy od 2 do 15s), tak jestli má toXT třeba nějaký nový algoritmus a počítá rychleji - tys iQue na té 3600 taky používal, ne?
Logman (95)|2.4.2007 17:09
našrot: iQue 3600 mělo vlastní aplikaci šitou na míru přímo PDA zařízení (Palm OS). Ale nebylo to od iQue SW daleko, přestože iQue SW bylo postupem času stále lepší a lepší. Za dobu prodeje iQue 3600 Garmin poskytl 3 aktualizace (release 4 byla poslední) - moc chyb totiž iQue 3600 nemělo - a když pominu SIRF nebo jiný novější konkurenční čip - pořád tedy nemá.

S tím přepočtem se obávám, že to bude u každého zařízení jinak. Implus k přepočtu by měla dát aplikace na základě dat z GPS, která obvykle přepočítává polohu kontinuálně v intervalu 1s (u běžných přijímačů je 1s standard). Takže když se data přepočtou těsně před odbočením, tak např. při rychlosti 50 km/h to dělá cirka 14 m než aplikace bude vůbec reagovat. Další problém jsou např. křižovatky tvaru "V" vzhledem k přesnosti měření a určité toleranci. No však tobě to nemusím vykládat, máš v tom sám velké zkušenosti. A délka přepočtu už závisí na aplikaci a může se lišit verzi od verze - tady záleží na vývojářích jak dokáží programový kód vyladit. A co hlavně, rychlost výpočtu závisí na HW včetně jeho vytížení/zahlcení např.rezidentama. Tedy 2 PDA stejné značky mohou reagovat různě. Ale předpokládám, že nové XT bude mít jistojistě algoritmus optimalizace lepší než starší aplikace. Tohle se musí Garminu nechat - ve vývoji rozhodně neustali.

A k té TOPO Czech... Určitě není integrovaná v Atlasu. Picodas spíš využil data pro routing, které použil pro Atlasu právě i pro TOPO a naopak. Vždy poslední verze, ať už TOPO nebo ATLAS vychází z novějších dat. Jinak na novou TOPO se těším. Už by měla mít prý i barevné turistické stezky, cyklotrasy a opět o něco zpřesněná data routingu. Až jednoho dne konečně uvolní NAVTEQ data pro ČR, pak Atlasu zazvoní zvonec, ale TOPO přežije. Škoda jen, že Garmin zatím ignoruje zbrazení reliéfu na základě mapových dat.
našrot (126)|2.4.2007 17:31
Logman: no, já myslel dobu počítání od chvíle, kdy to oznámí, že to počítá, do zobrazení trasy - na mém Looxu to má časy, co jsem uváděl. Ve srovnání např. s iGo, které jsem tam taky zkoušel, je iQue podstatně pomalejší - iGo zpočítá celou 800km trasu cca do 10 sekund, přepočty všechny do 5s. Tak jestli se ti zdá to XT při počítání taky rychlé či ne?

A ještě k té TOPO - tak jsem to asi špatně pochopil - strýc si koupil nuvi 610 a k ní dostal Atlas10R, který má jako další vrstvy integrovanou původní samostatnou TOPO, tak jsem myslel, že už to tak je teď standardně...
Logman (95)|2.4.2007 18:17
Celkově se mi zdál přepočet velmi rychlý, ale dlouhé tratě jsem nezkoušel. Hned jakmile se mi vrátí GPS10X do ruky, zkusím tam nastavit nějaký delší okruh, ale v mezích ČR. Na CNEU9 se někam zatoulal klíč, tak to testuju na ATLASU.

Btw: Nevím ale jak srovnat mapy pro Garmina s mapou od iGo. Ideální by bylo mít iGO a Que na jedný palubě a pojezdit po republice pár km. Já měl zkušenost spíš s TomTomem vs Nuvi zato napříč republikou a zpět.
našrot (126)|3.4.2007 23:09
Logman: fajn, já se na to GPS10x těším ty 2 měsíce jako malej kluk :o)

iGo a iQue jsem měl na jedné palubě na 2 PDA na stejné trase, ale bohužel mi po asi 2 hodinách došly baterky :o) Nicméně bylo po cestě poměrně dost odboček a kruhových objezdů, takže se to srovnat dalo. Obě hlásily ty podstatné navigační hlášky přibližně ve stejnou chvíli (hodně záviselo i na přesnosti - iGo běželo na SiRF3, zatímco iQue na mé cfQue1620..., tedy 1,5m oproti 8-15m), nicméně iQue víc respektuje rychlost auta a typ silnice - např. iGo v zácpě na dálnici ve Francii, kdy jsem se pohyboval rychlostí cca 5km/h zahlásilo: "za 3 km se připravte odbočit vpravo" na což iQue neudělá... Stejně jako iGo po dokončení odbočení zahlásí jen např. "jeďte 5km" zatímco iQue "drive 5km and enter roundabout". Stejně tak iGo už nehlásí na kruhovém objezdu který výjezd se má vyjet (tedy spíš mi to přišlo jak kdy - když to byl první, tak to naposled řeklo tak 200m před křižovatkou, někdy to opakovalo každých posledních 50-100m). Nicméně humorné je, že iGo je schopné říct "za 675m zahněte vpravo", což je z hlediska běžných rychlostí jízdy zbytečné, stačí to zaokrouhlovat na 50 či 100m, což iQue dělá podle mne optimálně. Co je na iGo celkem dobré je, že hlásí místo "in 100m turn right", čímž iQue myslí většinou téměř hned další odbočku (pokud tam nejsou ještě 3 před ní), "za 100m zahněte následující vpravo", takže vím, že je to hned ta další (problém by nastal ve chvíli, kdyby běželo na něčem jako je ta cfQue, kde není problém v husté zástavbě mít "nepřesnost" i 30m). Pak mi osobně na iGo nevyhovovala "nepřehlednost" údajů na displayi hlavně malá písmenka textu a nezobrazování měřítka. Taky bylo docela špatné, že se nedají pro kontrolu předem zobrazit vyhledaná místa, což má třeba MioMap, neboli upravené iGo. Tak to je mám pocit tak všechno, co mi přišlo k tomu srovnání vhodné napsat :o)
Logman (95)|4.4.2007 00:40
Já když vzpomenu na jízdy s iQue 3600, tak to kruhové objezdy vůbec neřešilo a byl jsem závislý na vizuální kontrole. S příchodem Nuvi jsem sice musel oželet některé z (pro mě) standardních fcí, ale zato navigace byla vždy jasná, přesná a výstižná. Kruhové objezdy zvládá na jedničku a stejně tak i aplikace GMXT. Co mi u Nuvi chybí to přesně má GMXT. Tedy kromě RDS-TMC, ale konkrétně tahle služba mě poslední dobou spíš vytáčí než aby měla nějaký užitek. Třeba zrovna dnes jsem prostál napříč celou Prahou, ale podle dopravních informací mělo být vše cool (jo, trčel jsem na každým metru jako kůl).

Měl jsem trochu obavy, aby nešel Garmin i u POI ve stopách Nuvi, ale vše je jak má být a POI jsou u DMXT zobrazované tak jak mají a ne že čekají až je někdo objeví v nabídce 'Najít'. Vynikající mi příjde u GMXT taky fce ztmavení silnic při navigaci, čímž se displej ještě o něco více zpřehlední - nevím zdali iQue SW toto měl. Na to, že to testuju na TyTNu, kterej má pidi display, tak jsou informace slušně čitelné. Ale je to tedy na hraně.

Ještě k iQue 3600... I když tenhle už postarší vejlupek zvládal pouze 2D, tak jsem měl z mapy jasno jak ostrá se blíží zatáčka. 3D pohled u Nuvi přeci jenom o něco odhad zkresuje a o to víc při autozoomu. A bídák se ani neobtěžuje zobrazit měřítko mapy. Občas, v závislosti na charakteru husté spleti uliček, se mi stane, že i odbočku přejedu. Fakt je někdy problém tuhle informaci z 3D pohledu vyčíst.

Nejraděj bych napsal co všechno mě u Nuvi krká... Už jsem se lekl, že to Garmin myslí s osekáváním dávno vymyšlených fcí myslí natrvalo, ale u GM10X mi opět zaplesalo srdce, že tak zle zase nebude :) Ale jak píšeš o přesnosti 1,5m... Já se za celou Garminí éru nedostal pod 3m. Heh, čtyři roky zpět bych takovou informaci považoval za sci-fi :)
Logman (95)|11.4.2007 17:59
Tak je na světě update Garmin Mobile XT 4.10.00w. Odkaz tady.
Alda_BK (1)|14.4.2007 10:19
:?:
Ahoj lidi. Prosím vás o pomoc. Mám novou navigaci Garmin Nuvi 300 a sháním mapu evropy. Podařil se mě stáhnout soubor "cneurnt_v9.ISO", což by měla být mapa Garmin City Navigator Europe NT v9
Jenže nevím co dál se souborem ISO. :?
Může mě prosím někdo poradit?

Dííííky moc předem ;)

p.s.: Mám samozřejmě software MapSource
Logman (95)|16.4.2007 00:25
Aktualizace (update) stojí 75 USD. Samotná mapa bez klíče se v přístroji nedá použít. Jinak za těch 75 dolarů GARMIN zašle i to DVD. S aktualizací bych ale počkal na verzi 10, kde bude (by měla být) pokryta i ČR.

Mapu Evropy pro Nuvi lze koupit zde nebo informace v češtině tady.

Pokud jste se dosud na stránkách Garmina neregistroval a máte k Nuvi registrační kupón (žlutý list), můžete klíč k verzi CNEUNT9 získat zdarma. Návod je zde. Ale určitě bych vyčkal s registrací až po vydání verze 10.
BorekBorek (2)|16.4.2007 17:40
Prosím o radu zkušenější.
Od roku 2003 užívám iQue 3600 a jsem celkem spokojený. Postupně jsem zakupoval mapy City Select v5, v6, v7 a nyní jsem koupil upgrade CITY NAVIGATOR v9. Vše funguje normálně, ale při trasování se výpočet vyhýbá placeným cestám (zaškrnuto v pořádku).
Předám-li si kartu se starší maponapř. City Select v7 funguje iQue správně. V Picodasu si s tím neví rady a říkají, že chyba bude pravděpodobně v přístroji. To se mi nechce věřit, protože by tu chybu dělal i u starších map. Nevíte, co by to mohlo být.
Děkuji Borek
Logman (95)|17.4.2007 00:34
iQue 3600 už nemám, ale vypadá to na opravdu zajímavý problém. Abych řekl pravdu, tak mě vůbec nenapadá, proč by to tak mělo být. Máte nainstalovaný poslední Release v4? Pokud ano, pak to bude opravdu problém, protože GARMIN už iQue 3600 dál nepodporuje - novější update už pravděpodobně nebude. Zkuste se obrátit do nějakého fóra na uživatele, kteří mají tento přístroj i verzi mapy, ať tuto informaci potvrdí nebo vyvrátí. Pak bude jasno, kde je chyba. Fóra např.: tady, tady, tady, tady nebo přímo na support Garmin zde.

Poslední mapu na iQue jsem měl Metro Guide Europe v8 a ta chodila naprosto bez problémů. Asi nepodstatná otázka.. Máte samozřejmě verzi bez NT? A taky bych zkusil vypnout všechny ostatní mapy a testovat CNEU samotnou.

EDIT: Teď jsem si uvědomil, že píšete o zaškrtnuté volbě (zakrtnuto v pořádku).. Zaškrtnutá volba AVOID -> TOLL ROADS způsobí, že se placeným cestám vyhnete. Tedy volba v tomto případě musí být nezatržena.

A ta samá trasa se v MapSource se stejnými volbami zobrazí stejně?
Logman (95)|17.4.2007 02:21
Tak ještě k tomu předchozímu... Chvíli jsem pátral a narazil na váš problém, který se řeší zde. Takže chyba nebude v nastavení, ale opravdu v přístroji. Téma jsem prolétl v rychlosti, ale vypadá to, že budete muset bombardovat GARMIN, aby zveřejnil nějaký opravný fix nebo vrátil peníze. Za těch 75 dolarů bych na ně opravdu tlačil. Zkuste ale nejprve nainstalovat poslední Release pokud jej ještě nemáte. Ale pozor, pro tuto verzi nebyla česká lokalizace jestli si dobře vzpomínám.

Update Release v4 zde.
BorekBorek (2)|18.4.2007 07:34
Děkuji za Váš zájem a snahu pomoci.
Nezaškrntnuté políčko mám, 3 roky mi to pod mapami City Select v. 5, 6 a 7 chodilo bez problémů. Až po naistalování City NAvigator v9 nastaly problémy. Mám verzi update, nikoli NT. Všechno ostatní chodí jak mám.
Relase 4 jsem také zkoušel a přesto to nefunguje. Tak jsem se kvůli češtiněm využžívám hojně jako PDA k s Outlookem, vrátil na R3.
Odkaz kam mne směřujete " Chvíli jsem pátral a narazil na váš problém, který se řeší zde. " se i nedaří otevřít, hlásí mi to !Stránku nelze zobrazit". Můžete mi prosím popsat co ta píší anebo jak se tam dostanu.
PICODAS jsem na toto upozornil, ale jak jsem již dříve uvedl, podle nich by chyba měla být na mém přístroji. Nejsem tak zdatný v tomto oboru, abych jim mohl argumentovat. Proto si velice vážím Vaaší pomoci. Po prostudování všeho to shrnu a opětovně budu žáda PICODAS jako zástupce Garmin pro ČR, aby to řešili.
Děkuji a přeji pěkný den, Borek
Logman (95)|19.4.2007 02:55
Odkaz určitě chodí, teď jsem to zkoušel. 100 příspěvků těžko popsat, ale jeden motorkář (HighFive) tam popisuje problém, že koupil EUCNv9 na ique 3600 a dělá mu to problémy s výpočtem trasy Zurich - Basilej. Na Švýcarské straně se platí mýtné a tudíš je to zpoplatněné. Pak spousty testů a dva pokusy o kontakt garmina. Zatím ho Garmin poslal k šípku, ale radili mu vypnout jakousi volbu, kterou má pouze iQue 3600a, což je přístroj určen pro letce (sám tu volbu neznám) a ta volba na neleteckém přístroji není... ostatně poslední kontakt:

"Mr. HighFive,

After consulting with one of the engineers, he suggests unchecking the Carpool Lanes under Preferences > Routing > Avoidance to see if this eliminates the problem. Please let me know if this works or not.

Best regards,
Garmin Tech Support"

"Dear Garmin Tech Support,

There is no such option in the routing preferences menu of the iQue, as shown in the first attachment of my previous e-mail. The option only exists in Mapsource, which is irrelevant to the routing problem of the iQue 3600's with CNEv9.

Best regards,
HighFive"


Zkuste ten odkaz ještě jednou. Chce si to pročíst pořádně. Řeší se tam taky, že verze 9 zpomalila ve výpočtu trasy. Těžko ovšem soudit z těchto informací. Pravda je, že iQue už je staré železo a pokud na něj Garmin nevydá nějakej fix, pak bych to viděl na nákup něčeho novějšího.