![Nejlepší celoroční pneumatiky pro rok 2024 mají nové vítěze, Michelin už není nejlepší 8630/nejlepsi-celorocni-pneumatiky-50.webp](nejlepsi-celorocni-pneumatiky-pro-rok-2024-maji-nove-viteze-michelin-uz-neni-nejlepsi/8630/img/nejlepsi-celorocni-pneumatiky-50.webp)
OziExplorerCE - rady, tipy, zkušenosti
Už se tady jednou řešily soubory tfw (jfw). Pokud jsou naskenované mapy stejné a jsou známé rovinné souřadnice rohů (UTM), pak je snadné vygenerovat tfw soubory, které jsou ascii a obsahují souřadnice rohu mapy a počet metrů na pixel obrázku. Soubor se musí jmenovat stejně, jako obr. předloha. Pak to umí OZI (PC) naimportovat z adresáře najednou. :)
ja vim ,ale mapa CR v 1:25 000 je uz dost velika, co? POkud to je na beznou jizdu do auta, asi je to zbytecny prepych. Na kolo je dobra 1:50T, 1:25T je lepsi a vetsinou staci jen cast uzemi.
OT : pro me ta cast uzemi v posledni dobe staci tak 10*10 km :oops:
OT : pro me ta cast uzemi v posledni dobe staci tak 10*10 km :oops:
Mám problém s tím, že mi Img2ozf nechce načítat obrázky. Načte pouze obrázky ve formátu *.map, ale nikoliv gif, jpg atd. Snažil jsem senajít odpověď všude včetně helpu u zmíněného pgm, ale nic. Ví někdo co dělám špatně?
Pozn.: Naprosto jistě v adresáři mám takové soubory, cestu do adresáře mám nastavenou a filtr Všechny obrázky a stejně nic.:?
Pozn.: Naprosto jistě v adresáři mám takové soubory, cestu do adresáře mám nastavenou a filtr Všechny obrázky a stejně nic.:?
To je správně.A *.map není obrázek,ale texťák.A podle něj img2ozf transformuje.Takže nejprve musíš obrázek kalibrovat v oziPC,tím vytvoříš .map. Potom img2ozf podle něj vytvoří ozf2(3) pro ozi ce.Mě to chodí na všechny formáty-jpg,png,tif,gif..
Ahoj, snad se nekdo neptal jiz drive, ale nemate nekdo mapu Vysokych Tater pro Osziho? Jedu tam ted na vikend, tak by se hodila...
myslim, ze uz to tu bylo... tady
[QUOTE="Vava"]Mám problém s tím, že mi Img2ozf nechce načítat obrázky. .... [/QUOTE] Mám verzi 2.08, v seznamu se mi objeví jen obrázky jpg,gif,bmp,ozf2 atd, i dyž mám filtr nastaven na ALL. V img2ozf se nedají zobrazit v seznamu souborů soubory MAP (alespoň v mojí verzi). Naopak postupiji obráceně. Nejprve překonvertuji obrázek do ozf2 a pak ho teprve kalibruji. Nejedná se o program MapMerge? Ten spojuje ozf2 soubory, na základě MAP údajů
[QUOTE="ZdenekJ"]V pořádku, všiml jsem si. Já tedy musím být supr nóbl, protože chci (a částečně i používám) 1:25000[/QUOTE]
No jo, tyhle 1:100 000 jsou dobrý fakt tak do auta .... ale pro mě občas i do auta by bodla lepší :) ... když člověk jezdí např vojenským prostorem ;)
Ale jak píšeš o těch mapách 1:25000, máš nějaké? Jaké a co můžeš poskytnout? Já mám totiž v lepším jak 1:50000 akorát nástenou mapu Prahy :((
No jo, tyhle 1:100 000 jsou dobrý fakt tak do auta .... ale pro mě občas i do auta by bodla lepší :) ... když člověk jezdí např vojenským prostorem ;)
Ale jak píšeš o těch mapách 1:25000, máš nějaké? Jaké a co můžeš poskytnout? Já mám totiž v lepším jak 1:50000 akorát nástenou mapu Prahy :((
Ještě jsem se zapomněl zeptat ... jedu tedka na rally do Příbramy ... nemáte někdo podorbné mapy Příbram + okolí (okruh 20km) ... 1:50, 25 ? Dík moc za pomoc
Kdysi se tu resil problem, ze pri zobrazeni pravitka se vzdalenosti se misto cisel zobrazuji pouze ctverecky. Ten samy problem je videt v HP Asset Vieweru. Me podezrejni, ze za to muzou fonty z Lingei Lexikon pro foneticky zapis se potvrdilo. Po prejmenovani souboru Lipa*.ttf na *.old vse funguje jak ma (az teda na foneticky zapis ve slovniky, ale to ozelim).
Doufam ze jsem neobjevil Ameriku :-)
Doufam ze jsem neobjevil Ameriku :-)
[QUOTE="PavelM"]Kdysi se tu resil problem, ze pri zobrazeni pravitka se vzdalenosti se misto cisel zobrazuji pouze ctverecky. Ten samy problem je videt v HP Asset Vieweru. Me podezrejni, ze za to muzou fonty z Lingei Lexikon pro foneticky zapis se potvrdilo. Po prejmenovani souboru Lipa*.ttf na *.old vse funguje jak ma (az teda na foneticky zapis ve slovniky, ale to ozelim).
Doufam ze jsem neobjevil Ameriku :-)[/QUOTE]
¨
Óóóó díky ti, už mě to štvalo hezky dlouho. Konečně jsem se toho zbavil.
I když, proč do Oziho autor neudělá měření vzdálenosti kreslením čáry pomoci stylusu?
Doufam ze jsem neobjevil Ameriku :-)[/QUOTE]
¨
Óóóó díky ti, už mě to štvalo hezky dlouho. Konečně jsem se toho zbavil.
I když, proč do Oziho autor neudělá měření vzdálenosti kreslením čáry pomoci stylusu?
No to se me neptej, zkus autora :-) Uz me to neustale vytvareni WP a navigace k WP jenom abych zmeril vdalenost stve.
[QUOTE="PavelM"]No to se me neptej, zkus autora :-) Uz me to neustale vytvareni WP a navigace k WP jenom abych zmeril vdalenost stve.[/QUOTE]
Autora jsem se zeptat chtěl, ale na jeho stránkách jsem nenašel kontakt. Těch připomínek mám vícero.
Nevíte jak ho kontaktovat?
Autora jsem se zeptat chtěl, ale na jeho stránkách jsem nenašel kontakt. Těch připomínek mám vícero.
Nevíte jak ho kontaktovat?
Ztahl jsem si jednu uz zkalibrovanou mapu a doma mi to ukazuje, ze jsem asi o 2 ulice dal.
Jsou to Krusne hory a nerad bych je cele objizdel autem, kdyz asi body jen v okoli meho bydliste nejspis stacit nebudou :-( ...
Ma 9 kalibracnich bodu, ale prepsat jeden z nich na mou pozici nepomohlo.
Musi se to prosim kalibrovat cele ?
Dik ...
Jsou to Krusne hory a nerad bych je cele objizdel autem, kdyz asi body jen v okoli meho bydliste nejspis stacit nebudou :-( ...
Ma 9 kalibracnich bodu, ale prepsat jeden z nich na mou pozici nepomohlo.
Musi se to prosim kalibrovat cele ?
Dik ...
Dokud nebudeš mít cestu i na druhý konec, nebudeš (pokud to nepotvrdí někdo jiný se stejnou mapou) vědět jestli je ta mapa posunutá celá, nebo jen lokálně u tvého bydliště. Já bych asi prohlásil, že kolem baráku je to pro mě nejdůležitější a nahnul tu kalibraci jako celek na to svoje bydliště a teprve dodatečně řešil jak to bude vypadat jinde, až bych tam měl cestu a uložil si nejlépe trasu, protože z té si pak můžu brát případné kalibrační body kterékoliva ještě je pak vidět v Ozim věrohodnost cest v mapě. Pár uložených wpt se může dodatečně nehodit, protože si např vybereš wpt na nějaká křižovatce, která je právě jak na potvoru v mapě kousek posunutá (třeba kvůli množství kartografických informací v tom místě). Pro orientaci podle té mapy to nevadí, tam na místě se člověk vyzná, ale pro kalibraci je to bod na houby, protože ti nahýbá na toto lokální posunutí celou mapu. Uložená trasa ti může leckdy tato místa odhalit a kalibraci tím zjednodušit a zpřesnit. Přes všechna tato "moje vlastní" doporučení ale preferuji kalibrace pokud možno na km sítě, pokud jsou v mapě. Tyto sítě jsou při tvorbě map základ a v celé ploše mapového listu je můžeme pokládat za to nejpřesnější co máme. Veškeré ostatní mapové prvky a informace už podléhají kartografické anamorfóze.
[QUOTE="Benedikt"]Tyto sítě jsou při tvorbě map základ a v celé ploše mapového listu je můžeme pokládat za to nejpřesnější co máme. Veškeré ostatní mapové prvky a informace už podléhají kartografické anamorfóze.[/QUOTE]
Diky, je to turisticka mapa Krusnych hor (zrejme 1:50000 i kdyz bych rad i podrobnejsi), kterou uz jsem ztahl zkalibrovanou a vypada ze je stejna, jako mam v papirove podobe.
Ty site na ni jsou, i kdyz ted nevim v jakych jednotkach a jestli je tedy budu umet pouzit primo.
Ta odchylka v miste bydliste se mi zdala dost velka (zkousel jsem to jen v byte a chytal 6 satelitu), takze uvidime az to doufam zkusim pres vikend i jinde.
Snad budou pouzitelne alespon ty vzdalene body, takze bych tam nechal treba zatim jen 1 nebo 2 co nejvzdalenejsi a jako 3. pouzil zatim ten svuj ?
Diky, je to turisticka mapa Krusnych hor (zrejme 1:50000 i kdyz bych rad i podrobnejsi), kterou uz jsem ztahl zkalibrovanou a vypada ze je stejna, jako mam v papirove podobe.
Ty site na ni jsou, i kdyz ted nevim v jakych jednotkach a jestli je tedy budu umet pouzit primo.
Ta odchylka v miste bydliste se mi zdala dost velka (zkousel jsem to jen v byte a chytal 6 satelitu), takze uvidime az to doufam zkusim pres vikend i jinde.
Snad budou pouzitelne alespon ty vzdalene body, takze bych tam nechal treba zatim jen 1 nebo 2 co nejvzdalenejsi a jako 3. pouzil zatim ten svuj ?
pokud mas papirovou mapu,ktera je nase, tak tam mas uvedeno map.datum. Ty mas asi S-42, pripadne WGS84. A je to bud v LAT/LON, nebo USER GIRD. Ale posunuti o vic, nez 120 m je uz zpusobeno chybnou kalibraci. Zkus nechat jen nekolik kalibr bodu /2-3/ nekde, kde treba znas pozici. A novou kalibraci uloz pod jinym jmenem, aby se dalo vratit k puvodnimu stavu. Pokud je na mape nakreslena souradna sit, da se to i jednoduse zkontrolovat. Zapni si v OZIm zobrazovani site a pokud se zobrazuje sikmo /kose/, nebo jen na casti mapy, je to spatne. Normalne je sit temer pravouhla.
A jeste jedna moznost: http://supermapy.centrum.cz/ pomoci toho se da taky kalibrovat.
treba http://supermapy.centrum.cz/map.php?ql=&qlc=1207959622&mapsize=1 najed na 1:50 000 a dole ve stavovem radku se ti zobrazuje poloha. Myslim, ze to je WGS 84 a USER GIRD. Kalibrovat se da treba podle vrcholu kopcu.
Me se to dobre dela tak, ze odectu souradnice, natahnu spatne zkalibr. mapu, kamkoli udelam WPT a ten edituji a dopisu tam ty souradnice. Tohle udelam na zacatek tak 3x. POtom tyhle WPT pouziju pro opravu kalibrace. Rozhodne bych vypnul stare kalibracni body a nechal jen ty nove. Kontrola se dobre dela pomoci nejakeho skutecneho tracku.
A jeste jedna moznost: http://supermapy.centrum.cz/ pomoci toho se da taky kalibrovat.
treba http://supermapy.centrum.cz/map.php?ql=&qlc=1207959622&mapsize=1 najed na 1:50 000 a dole ve stavovem radku se ti zobrazuje poloha. Myslim, ze to je WGS 84 a USER GIRD. Kalibrovat se da treba podle vrcholu kopcu.
Me se to dobre dela tak, ze odectu souradnice, natahnu spatne zkalibr. mapu, kamkoli udelam WPT a ten edituji a dopisu tam ty souradnice. Tohle udelam na zacatek tak 3x. POtom tyhle WPT pouziju pro opravu kalibrace. Rozhodne bych vypnul stare kalibracni body a nechal jen ty nove. Kontrola se dobre dela pomoci nejakeho skutecneho tracku.
[QUOTE="Ivanm"]http://supermapy.centrum.cz/map.php?ql=&qlc=1207959622&mapsize=1 najed na 1:50 000 a dole ve stavovem radku se ti zobrazuje poloha. [/QUOTE]
Jo zrovna dnes jsem si ze supemap ztahl cele obrazovky (maji to ti "sycaci" umylsne rozkouskovane) ze to doma vyriznu a zkusim cvicne na tom, i kdyz je mapa mala - jedine pospojovat, ale to by byla makacka stejne jako jsem s z http://tms.iriscrr.cz/ natahal letecke snimky, ze je pak pospojuju (jeden obrazek mi bohuzel chybi, ze jim akorat spadl server a uz se do toho mista presne nestrefim), ale na supermapach jsem bohuzel ve stavovem radku zadne souradnice nevidel :-(.
Mely by jit zkalibrovat i ty letecke snimky, nebo to bude focenim z letadla "sisate" ?
Neni prosim nekde misto mapy nejaka zkalibrovana letecka fotka Krusnych hor, nebo nepracuje na tom nekdo, at se nesnazim o hotove a treba i lepe ?
Jo zrovna dnes jsem si ze supemap ztahl cele obrazovky (maji to ti "sycaci" umylsne rozkouskovane) ze to doma vyriznu a zkusim cvicne na tom, i kdyz je mapa mala - jedine pospojovat, ale to by byla makacka stejne jako jsem s z http://tms.iriscrr.cz/ natahal letecke snimky, ze je pak pospojuju (jeden obrazek mi bohuzel chybi, ze jim akorat spadl server a uz se do toho mista presne nestrefim), ale na supermapach jsem bohuzel ve stavovem radku zadne souradnice nevidel :-(.
Mely by jit zkalibrovat i ty letecke snimky, nebo to bude focenim z letadla "sisate" ?
Neni prosim nekde misto mapy nejaka zkalibrovana letecka fotka Krusnych hor, nebo nepracuje na tom nekdo, at se nesnazim o hotove a treba i lepe ?
[QUOTE="Ivanm"] Zapni si v OZIm zobrazovani site a pokud se zobrazuje sikmo /kose/, nebo jen na casti mapy, je to spatne. Normalne je sit temer pravouhla.
[/QUOTE]
Tak jsem si prosel alespon malu trasu v okoli, nasbiral body a podle tech zkalibroval nejake mapy ze supesmaps i ty letecke snimky a jakz tak sedi.
Co mam ale tu ztazenou mapu 1:50000 z netu jak byla rozhozena v miste meho bydliste, tak jsem si zobrazil mapu a je oproti caram na mape opravdu hodne sikmo a ani mi do ni moc nesedi ty body z tech jiz zminenych map ztazenych ze supermaps.
Zkousel jse vsechna mozna ta WGS84 a pod. (je jich tam bohzuel hodne),
i to "custom" (nevim jak se to ted presne jmenuje), ale sit jsem nesrovnal.
Muzete prosim poradit lame jak se to dela ? ;-)
(body jsem sbiral jako stupen+ minuty tusim WGS84, ale tu mapu 1:50 s nimi poravdu jen v tom bydlisti poradne nezkalibruju - mozna je to male misto opravdu blbe kresleno, nebo byla blbe zkalibrovana anebo to chce vzdalenejsi body ?)
[/QUOTE]
Tak jsem si prosel alespon malu trasu v okoli, nasbiral body a podle tech zkalibroval nejake mapy ze supesmaps i ty letecke snimky a jakz tak sedi.
Co mam ale tu ztazenou mapu 1:50000 z netu jak byla rozhozena v miste meho bydliste, tak jsem si zobrazil mapu a je oproti caram na mape opravdu hodne sikmo a ani mi do ni moc nesedi ty body z tech jiz zminenych map ztazenych ze supermaps.
Zkousel jse vsechna mozna ta WGS84 a pod. (je jich tam bohzuel hodne),
i to "custom" (nevim jak se to ted presne jmenuje), ale sit jsem nesrovnal.
Muzete prosim poradit lame jak se to dela ? ;-)
(body jsem sbiral jako stupen+ minuty tusim WGS84, ale tu mapu 1:50 s nimi poravdu jen v tom bydlisti poradne nezkalibruju - mozna je to male misto opravdu blbe kresleno, nebo byla blbe zkalibrovana anebo to chce vzdalenejsi body ?)
[QUOTE="vladas"]Ztahl jsem si jednu uz zkalibrovanou mapu a...Ma 9 kalibracnich bodu, ale prepsat jeden z nich na mou pozici nepomohlo.
Musi se to prosim kalibrovat cele ?
[/QUOTE] Pokud jsi si stahl mapu z http://www.skyfly.cz/gpspraxe/ tak ta je zkalibrovaná skoro dobře. Nicméně asi tím, že kalibrace obsahuje mnoho bodů je v některých místech nepřesná. Použil jsem pouze 4 body v průsečících sítě a dle mého názoru je maximální odchylka 2mm. Ta je dána spíše špatným nascanováním a spojením map.Kalibraci provádím na Pulkovo(2) ne S-42.
Musi se to prosim kalibrovat cele ?
[/QUOTE] Pokud jsi si stahl mapu z http://www.skyfly.cz/gpspraxe/ tak ta je zkalibrovaná skoro dobře. Nicméně asi tím, že kalibrace obsahuje mnoho bodů je v některých místech nepřesná. Použil jsem pouze 4 body v průsečících sítě a dle mého názoru je maximální odchylka 2mm. Ta je dána spíše špatným nascanováním a spojením map.Kalibraci provádím na Pulkovo(2) ne S-42.
[QUOTE="ZdenekJ"] Pokud jsi si stahl mapu z http://www.skyfly.cz/gpspraxe/ tak ta je zkalibrovaná skoro dobře. Nicméně asi tím, že kalibrace obsahuje mnoho bodů je v některých místech nepřesná. Použil jsem pouze 4 body v průsečících sítě a dle mého názoru je maximální odchylka 2mm. Ta je dána spíše špatným nascanováním a spojením map.Kalibraci provádím na Pulkovo(2) ne S-42.[/QUOTE]
Jo je to ta mapa - mel jsem ji uz tak domrsenou (cary hodne sikmo), ze jsem radeji zacal od zacatku. Nakonec jsem zjistil, ze tema sikmyma carama se da "hybat" prave kalibracnimi body a ze se da treba i na mape kde mam jen "vykreslenou caru prosle drahy" z GPS vytvorit ctyri kalibracni body kus od rohu a temi tu mapu "dopasovat" na proslou trasu. (mapa byla napred kalibrovana "priblizne", "pichl" jsem tam styri ruzne body a ve jejich miste pak vytvoril kalibracni body s jejich souradnicemi). Temi body pak tak dlouho posouvam az trasa sedi co nejpresneji v mape a u detailnejsich (bohuzel mensich) map ze supermaps je videt i po jake strane silnice jsem sel . Vlastne k tomu ani nebylo potreba ukladat body cestou a stacily treba jen dva na tu pribliznou prvotni kalibraci. Asi je to "cunicarna" a nevim jak je to presne, ale zkalibroval jsem tak tu turistickou mapu, pak jeste 3 ty podrobne mapy ze supermaps a 2 letecke fotky a vsechny tri trasy co jsem mel prosle mi ve vsech fotkach docela sedi (nekde je i videt na jakem miste jsem prechazel na prechodu). Tedy je to asi takova metoda "pokus omyl", takze uvidim, az ted s temi mapami vyrazim do terenu, jak tam budou sedet dalsi prosle trasy. U nekterych map je ale videt, ze si je autor take "trochu prizpusobil", aby se mu tam vse veslo, protoze tam jsou male odchylky, ktere opravdu kalibraci "vykompenzovat" nejdou :-(, ale neni jich nastesti moc a hlavne ta mista nepouzit omylem pri kalibraci.
I kdyz jsem ke kalibraci pouzil opravdu presne body ulozene na prosle trase, tak jsem s nimi nekdy musel "brutalne hybat" a u tech malych detailnich map jsem dosahl stejnych vysledku anic bych pouzil presne body z trasy - je to tedy opravdu metoda "cunicarna", anebo je to "v nouzi" postup pouzitelny kalibrovat body ktere jsem si vytvoril kdekoliv a uplne mimo cesty, kdyz pak mapa vypada, ze pasuje a cary jsou skoro rovne (nekdy bohuzel trochu utikaji, ale mapa sedi) ? Safra to je "strucne" a "srozumitelne" ze jo ? ;-) ...
Jo je to ta mapa - mel jsem ji uz tak domrsenou (cary hodne sikmo), ze jsem radeji zacal od zacatku. Nakonec jsem zjistil, ze tema sikmyma carama se da "hybat" prave kalibracnimi body a ze se da treba i na mape kde mam jen "vykreslenou caru prosle drahy" z GPS vytvorit ctyri kalibracni body kus od rohu a temi tu mapu "dopasovat" na proslou trasu. (mapa byla napred kalibrovana "priblizne", "pichl" jsem tam styri ruzne body a ve jejich miste pak vytvoril kalibracni body s jejich souradnicemi). Temi body pak tak dlouho posouvam az trasa sedi co nejpresneji v mape a u detailnejsich (bohuzel mensich) map ze supermaps je videt i po jake strane silnice jsem sel . Vlastne k tomu ani nebylo potreba ukladat body cestou a stacily treba jen dva na tu pribliznou prvotni kalibraci. Asi je to "cunicarna" a nevim jak je to presne, ale zkalibroval jsem tak tu turistickou mapu, pak jeste 3 ty podrobne mapy ze supermaps a 2 letecke fotky a vsechny tri trasy co jsem mel prosle mi ve vsech fotkach docela sedi (nekde je i videt na jakem miste jsem prechazel na prechodu). Tedy je to asi takova metoda "pokus omyl", takze uvidim, az ted s temi mapami vyrazim do terenu, jak tam budou sedet dalsi prosle trasy. U nekterych map je ale videt, ze si je autor take "trochu prizpusobil", aby se mu tam vse veslo, protoze tam jsou male odchylky, ktere opravdu kalibraci "vykompenzovat" nejdou :-(, ale neni jich nastesti moc a hlavne ta mista nepouzit omylem pri kalibraci.
I kdyz jsem ke kalibraci pouzil opravdu presne body ulozene na prosle trase, tak jsem s nimi nekdy musel "brutalne hybat" a u tech malych detailnich map jsem dosahl stejnych vysledku anic bych pouzil presne body z trasy - je to tedy opravdu metoda "cunicarna", anebo je to "v nouzi" postup pouzitelny kalibrovat body ktere jsem si vytvoril kdekoliv a uplne mimo cesty, kdyz pak mapa vypada, ze pasuje a cary jsou skoro rovne (nekdy bohuzel trochu utikaji, ale mapa sedi) ? Safra to je "strucne" a "srozumitelne" ze jo ? ;-) ...
Jo tu metodu "ctyr nahodnych bodu" ;-) jsem samozrejme nepouzil na tu ztazenou mapu, ale jen na ty male detailni ze supermaps, kde jsem bohuzel cestou u vsech 3 proslych tras neukladal presne body a mohl pouzit stejne jen ty "automaticky logovane". Tady jsem jen zrusil asi 3 vzdalenejsi body, ty pak pouzil na mistech, jejichz souradnice jsem znal presne z GPS a temi pak tak dlouho hybal, az jsem ty prosle trasy v miste meho bydliste dopasoval - jak to bude sedet i ve vetsich vzdalenostech samozrejme uvidim , az se tam vypravim ...
Mimochodem jeste detailnejsi mapa Krusnych hor "vcelku" (tedy aby se nemusel "lepit" treba ze tech malych kousicku nebo radeji nasnimanych obrazovek ze supermaps) anebo letecke snimky, ktere by se nemusely stejne narocne spojovat z malych kousku z webu asi nebudou ze ?
Mimochodem jeste detailnejsi mapa Krusnych hor "vcelku" (tedy aby se nemusel "lepit" treba ze tech malych kousicku nebo radeji nasnimanych obrazovek ze supermaps) anebo letecke snimky, ktere by se nemusely stejne narocne spojovat z malych kousku z webu asi nebudou ze ?
Jo a jeste dalsi pokracovani meho "monolgu" ;-). Ty zvuky u OziExplorera se daji nejak pouzit i pri navigaci v PDA (ze jsem je zatim nikde neslysel a navigaci pripravene trasy vcera vyzkousel vcetne toho "navigacniho kompasu" v levem dolnim rohu) ?
Ted nevim presne oznaceni, ale jak je dole na displayi pri navigaci uvedena treba okamzita rychlost, nadmorska vyska, vzdalenost k dalsimu navigacnimu bodu atd. (ted nevim, jestli je vse v jednom okne), co znamenaji ty dalsi "divne udaje" ?
Ted nevim, jestli je ten jeden oznaceny "lbs" (mozna se pletu), ale zkratka ty dalsi veci, co nejsou jasne "na prvni pohled" ? ;-) Diky ...
Ted nevim presne oznaceni, ale jak je dole na displayi pri navigaci uvedena treba okamzita rychlost, nadmorska vyska, vzdalenost k dalsimu navigacnimu bodu atd. (ted nevim, jestli je vse v jednom okne), co znamenaji ty dalsi "divne udaje" ?
Ted nevim, jestli je ten jeden oznaceny "lbs" (mozna se pletu), ale zkratka ty dalsi veci, co nejsou jasne "na prvni pohled" ? ;-) Diky ...
Možná by pomohlo se trochu podíval do helpu - je tam toho dost popsáno.
Hlášky fungují při zakreslení ROUTE - nejsou-li body "silent", tak u nich hlásí směr další cesty (přímo, odbočit vlevo/vpravo, konec cesty...) Pak jde také ke každému WAYPOINTU dopsat jméno obrázku, který se zobrazí při dosažení "proximity" a jméno zvukového souboru, který se přehraje. Také lze nastavit změna měřítka mapy při přiblížení k danému bodu.
:)
Co není v helpu OZICE, je v helpu k OZI pro PC - a ten už je i ve slovenštině.
:))
Hlášky fungují při zakreslení ROUTE - nejsou-li body "silent", tak u nich hlásí směr další cesty (přímo, odbočit vlevo/vpravo, konec cesty...) Pak jde také ke každému WAYPOINTU dopsat jméno obrázku, který se zobrazí při dosažení "proximity" a jméno zvukového souboru, který se přehraje. Také lze nastavit změna měřítka mapy při přiblížení k danému bodu.
:)
Co není v helpu OZICE, je v helpu k OZI pro PC - a ten už je i ve slovenštině.
:))
[QUOTE="vladas"][QUOTE="ZdenekJ"] Asi je to "cunicarna" a nevim jak je to presne, ale zkalibroval jsem tak tu turistickou mapu,....[/QUOTE]
Turistické mapy můžeš vždy kalibrovat metodou popsanou na [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] .Je rychlá, vůbec tam nemusíš být a máš nakalibrováno. Někdy je u turistických map problém ta čísla najít, ale je to kilometrová síť, tak to můžeš vždy dopočítat, nebo dohledat podle sousední mapy. Většina KČT map to má na svém okraji.
Turistické mapy můžeš vždy kalibrovat metodou popsanou na [odkaz, pro zobrazení se přihlaste] .Je rychlá, vůbec tam nemusíš být a máš nakalibrováno. Někdy je u turistických map problém ta čísla najít, ale je to kilometrová síť, tak to můžeš vždy dopočítat, nebo dohledat podle sousední mapy. Většina KČT map to má na svém okraji.
[QUOTE="vladas"] tedy aby se nemusel "lepit" ... [/QUOTE]
Puökud jsi schopen kalibrovat "kousíčky, nemusíš nic lepit.
Puökud jsi schopen kalibrovat "kousíčky, nemusíš nic lepit.
[QUOTE="Zdenál"]
Co není v helpu OZICE, je v helpu k OZI pro PC - a ten už je i ve slovenštině.
:)) [/QUOTE]
Jo nejaky help ve slovenstine jsem vcera cetl, ale o tech hlaskach jsem nenasel nic - musim mrknou jestli neco bude v tom helpu CE, protoze o nejakem "Silent" a pod. i kdyz jsem prochazel nastaveni slysim prvne :-( ...
Co není v helpu OZICE, je v helpu k OZI pro PC - a ten už je i ve slovenštině.
:)) [/QUOTE]
Jo nejaky help ve slovenstine jsem vcera cetl, ale o tech hlaskach jsem nenasel nic - musim mrknou jestli neco bude v tom helpu CE, protoze o nejakem "Silent" a pod. i kdyz jsem prochazel nastaveni slysim prvne :-( ...
Když pod "VIEW/toolbar/route create toolbar" vytvořím ROUTE, tak jednotlivé body jsou buď větší nebo menší podle toho jsou-li aktivní nebo "pomocné". Ty aktivní spouští při navigaci hlasové komentáře, směřuje k nim linie a v rohu zobrazená šipka. Je potřeba to v "view/toolbar/route nav toolbar" spustit.
V helpu je to pod "menu option/view menu"
Tenhle soft toho umí hodně a je dobrej - aspoň mě vyhovuje, mám totiž mapy, které potřebuju a když ne, tak na netu se dá vždycky něco najít a zkalibrovat.
:))
V helpu je to pod "menu option/view menu"
Tenhle soft toho umí hodně a je dobrej - aspoň mě vyhovuje, mám totiž mapy, které potřebuju a když ne, tak na netu se dá vždycky něco najít a zkalibrovat.
:))
[QUOTE="ZdenekJ"][QUOTE="vladas"] tedy aby se nemusel "lepit" ... [/QUOTE]
Puökud jsi schopen kalibrovat "kousíčky, nemusíš nic lepit.[/QUOTE]
Jo mam Autoatlas 1:200000 "po kouskach" a jednotlive kousky si to najde podle indexu a GPS samo.
Ted jsem ale jeste oskenoval i radeji "celkovy" (mene podrobny) autoatlas CR
(vyslo to na dve casti, ktere slepim) kde jsou videt i nektera mensi mesta a pro prohlizeni "nahrane" trasy z auta bude urcite postacovat a hlavne to na nem bude urcite i prehlednejsi.
Puökud jsi schopen kalibrovat "kousíčky, nemusíš nic lepit.[/QUOTE]
Jo mam Autoatlas 1:200000 "po kouskach" a jednotlive kousky si to najde podle indexu a GPS samo.
Ted jsem ale jeste oskenoval i radeji "celkovy" (mene podrobny) autoatlas CR
(vyslo to na dve casti, ktere slepim) kde jsou videt i nektera mensi mesta a pro prohlizeni "nahrane" trasy z auta bude urcite postacovat a hlavne to na nem bude urcite i prehlednejsi.
[QUOTE="Zdenál"]Když pod "VIEW/toolbar/route create toolbar" vytvořím ROUTE, tak jednotlivé body jsou buď větší nebo menší podle toho jsou-li aktivní nebo "pomocné". Ty aktivní spouští při navigaci hlasové komentáře, směřuje k nim linie a v rohu zobrazená šipka. Je potřeba to v "view/toolbar/route nav toolbar" spustit.
V helpu je to pod "menu option/view menu"
Tenhle soft toho umí hodně a je dobrej - aspoň mě vyhovuje, mám totiž mapy, které potřebuju a když ne, tak na netu se dá vždycky něco najít a zkalibrovat.
:)) [/QUOTE]
Tak tohle jsem v helpu hledal a nenasel, protoze asi nemam help k CE ale jen k velkemu Ozimu :-(
Nenasel jsem ani jak se nastavi ty hlavni nebo pomocne - jen jak se zobrazi.
Zkousel jsem se navigovat prave podle te zlute cary - bylo to dobre kdyz jsem nedaval do trasy moc bodu (tedy "nevyhlazoval zatacky") ze ta cara i "kompas" porad ukazovaly k cili a zrejme by to navedlo treba i "skrz zed" tedy pokud bych ji samozrejme obesel ;-) ...
Hlasy jsem ale zadne nenasel, ani kde je to zminene nastaveni "Silent" a pod :-(
V helpu je to pod "menu option/view menu"
Tenhle soft toho umí hodně a je dobrej - aspoň mě vyhovuje, mám totiž mapy, které potřebuju a když ne, tak na netu se dá vždycky něco najít a zkalibrovat.
:)) [/QUOTE]
Tak tohle jsem v helpu hledal a nenasel, protoze asi nemam help k CE ale jen k velkemu Ozimu :-(
Nenasel jsem ani jak se nastavi ty hlavni nebo pomocne - jen jak se zobrazi.
Zkousel jsem se navigovat prave podle te zlute cary - bylo to dobre kdyz jsem nedaval do trasy moc bodu (tedy "nevyhlazoval zatacky") ze ta cara i "kompas" porad ukazovaly k cili a zrejme by to navedlo treba i "skrz zed" tedy pokud bych ji samozrejme obesel ;-) ...
Hlasy jsem ale zadne nenasel, ani kde je to zminene nastaveni "Silent" a pod :-(
Dival jsem se na ten Ozi3D? Jde tam natahnut wheatpointy, trasu (coz samozrejme umim) a jeste pro mne nejake nezname body, ale jak tam dostat vlastni mapu netusim :-(. Jde tim otevrit jen ta uz jejich hotova :-( Ze bych mel nejakou onezenou verzi a nebo to jen neumim ? ;-(
[QUOTE="vladas"] ... a nebo to jen neumim ? ;-([/QUOTE]
Tím to bude :)
Musíš začít v Ozim. Tam je menu3D/Výška/3D/Výška Ovládání. Otevře se ti nová nástrojová lišta. Zde si vybereš výřez na právě otevřené mapě a dáš vytvořit 3D mapu. Podmínkou je, že máš k dispozici a správně nastavenou cestu k výškovým datům. Zkus to, když tak poradím podrobně, možná to tu už někdo popisoval.
Tím to bude :)
Musíš začít v Ozim. Tam je menu3D/Výška/3D/Výška Ovládání. Otevře se ti nová nástrojová lišta. Zde si vybereš výřez na právě otevřené mapě a dáš vytvořit 3D mapu. Podmínkou je, že máš k dispozici a správně nastavenou cestu k výškovým datům. Zkus to, když tak poradím podrobně, možná to tu už někdo popisoval.
Tak uz jsem si cetl poslany help, i kdyz bohuzel jen vecer narychlo, protoze jsem u toho skoro usinal (diky za nej) a co se tyka toho "navigovani hlasem", tak to jde tu cestu pripravovat i ve verzi CE, nebo jen ve "velkem" Ozi ?
V tom CE (o ktery mi hlavne jjde, abych to tam mohl pripravovat primo)
ma treba nastaveni proxomity spolecne v "nastaveni route" (tedy asi kde vsem bodum), ale nevim, jestli to hlasi jen kdyz mu do toho prostoru vlezu, protoze pokud jsem nastavil treba proxomity 500 a byl uvnitr, tak to nehlasilo nic :-(.
Take jsem se dival do tech *.wpt souboru, ale primo z CE tam nebylo nastaveno nic - jde to opravdu i primo z CE, nebo tady jedine editaci wpt souboru ? Diky ...
V tom CE (o ktery mi hlavne jjde, abych to tam mohl pripravovat primo)
ma treba nastaveni proxomity spolecne v "nastaveni route" (tedy asi kde vsem bodum), ale nevim, jestli to hlasi jen kdyz mu do toho prostoru vlezu, protoze pokud jsem nastavil treba proxomity 500 a byl uvnitr, tak to nehlasilo nic :-(.
Take jsem se dival do tech *.wpt souboru, ale primo z CE tam nebylo nastaveno nic - jde to opravdu i primo z CE, nebo tady jedine editaci wpt souboru ? Diky ...
routy jdou dělat v CE. v OZI PC to jde taky, ale uložit se to dá pouze v koupené verzi. Taky má trochu jiný formát.
V CE se pod "view/toolbars/route create" zobrazí lišta, kde po stisku levého tl. se přidávají body (na kurzoru) po stisku druhého tl. se vloží bod mezi dva již existující. Jde nastavit editaci bodu hned po zadání.
Já si napřed udělaám route nahrubo v automapě a pak ji dopřesním v 50. Odkazy na(další) hlasové a obrazové soubory se bohužel musí dopsat "růčo" v editoru (nebo koupit plnou verzi OZI PC). Běžné příkazy navigace jsou v OZI defaultně v "sound files".
Hlasová navigace se aktivuje někde v konfig. (je nutné mít taky nastevenou cestu na pracovní adresář a mít tam ty Wavy.:)
Přeji pěknou zábavu s OZI CE
V CE se pod "view/toolbars/route create" zobrazí lišta, kde po stisku levého tl. se přidávají body (na kurzoru) po stisku druhého tl. se vloží bod mezi dva již existující. Jde nastavit editaci bodu hned po zadání.
Já si napřed udělaám route nahrubo v automapě a pak ji dopřesním v 50. Odkazy na(další) hlasové a obrazové soubory se bohužel musí dopsat "růčo" v editoru (nebo koupit plnou verzi OZI PC). Běžné příkazy navigace jsou v OZI defaultně v "sound files".
Hlasová navigace se aktivuje někde v konfig. (je nutné mít taky nastevenou cestu na pracovní adresář a mít tam ty Wavy.:)
Přeji pěknou zábavu s OZI CE
[QUOTE="Zdenál"]routy jdou dělat v CE. v OZI PC to jde taky, ale uložit se to dá pouze v koupené verzi. Taky má trochu jiný formát.
[/QUOTE]
Jo dival jsem se ze jedno je rt2 a jedno rte a na CE asi nezbyde nic jineho nez ta rucni editace *.wpt :-(
[QUOTE="Zdenál"]
(nebo koupit plnou verzi OZI PC). Běžné příkazy navigace jsou v OZI defaultně v "sound files".
[/QUOTE]
Ty zvuky mam v " \CE OziExplorerCE Common Files\Sound Files" a prepsane ceskymi zvuky (mimo jine jsem tam nakonec nasel i help k CE :o)
Data file path mam nastaveno na "\Storage Card\CE OziExplorerCE Common Files" a nema to take byt na " \CE OziExplorerCE Common Files\Sound Files" ?
[QUOTE="Zdenál"]
Hlasová navigace se aktivuje někde v konfig. (je nutné mít taky nastevenou cestu na pracovní adresář a mít tam ty Wavy.:)
Přeji pěknou zábavu s OZI CE[/QUOTE]
[/QUOTE]
Nevim jestli je to zvukove oznameni "Auto Prompt" a "Say distance", ale jeste jsem neslysel ani hlasek :-( ...
Ty cervene kruhy kolem bodu trasy co se da menit jejich polomer jsou asi jine "proxomity", nez pro ty zvuky ze jo ?
[/QUOTE]
Jo dival jsem se ze jedno je rt2 a jedno rte a na CE asi nezbyde nic jineho nez ta rucni editace *.wpt :-(
[QUOTE="Zdenál"]
(nebo koupit plnou verzi OZI PC). Běžné příkazy navigace jsou v OZI defaultně v "sound files".
[/QUOTE]
Ty zvuky mam v " \CE OziExplorerCE Common Files\Sound Files" a prepsane ceskymi zvuky (mimo jine jsem tam nakonec nasel i help k CE :o)
Data file path mam nastaveno na "\Storage Card\CE OziExplorerCE Common Files" a nema to take byt na " \CE OziExplorerCE Common Files\Sound Files" ?
[QUOTE="Zdenál"]
Hlasová navigace se aktivuje někde v konfig. (je nutné mít taky nastevenou cestu na pracovní adresář a mít tam ty Wavy.:)
Přeji pěknou zábavu s OZI CE[/QUOTE]
[/QUOTE]
Nevim jestli je to zvukove oznameni "Auto Prompt" a "Say distance", ale jeste jsem neslysel ani hlasek :-( ...
Ty cervene kruhy kolem bodu trasy co se da menit jejich polomer jsou asi jine "proxomity", nez pro ty zvuky ze jo ?
Je potřeba odlišovat .wpt a .rt2.
Pravdou je, že při dosažení "proximity zone" se u .rt2 spustí příkaz k zabočení nebo pokračování přímo... popřípadě i vzdálenost od bodu (say distance). Přii spuštění GPS je potřeba načíst route a v "route nav toolbar" spustit "forward navigation ..." (zelený křížek). Potom hlásí poctivě.
U .wpt je nutné mít v souboru dopsané odkazy na zvukové a obrazové soubory a ty musí existovat.
Nastavení cest se mi jeví správné.
Nejlepší je v takovémto případě 5min. porady ne místě, než dalekosáhle popisovat..
Pravdou je, že při dosažení "proximity zone" se u .rt2 spustí příkaz k zabočení nebo pokračování přímo... popřípadě i vzdálenost od bodu (say distance). Přii spuštění GPS je potřeba načíst route a v "route nav toolbar" spustit "forward navigation ..." (zelený křížek). Potom hlásí poctivě.
U .wpt je nutné mít v souboru dopsané odkazy na zvukové a obrazové soubory a ty musí existovat.
Nastavení cest se mi jeví správné.
Nejlepší je v takovémto případě 5min. porady ne místě, než dalekosáhle popisovat..
Moc mi to neni z helpu jasne - ktere nastaveni prosim presne udava, jak casto se ma prosla cesta logovat ?
Chci si totiz na pozadi logovat cestu autem pres 330 km (pres 5 hodin jizdy) a jeste zpet, abych videl, kudy jsem presne bloudi ;-), a obavam se, ze pri hustote bodu, jakou to pouzivalo, kdyz jsem sel pesky, by mi nemusela stacit SD ;-( Dik ...
Chci si totiz na pozadi logovat cestu autem pres 330 km (pres 5 hodin jizdy) a jeste zpet, abych videl, kudy jsem presne bloudi ;-), a obavam se, ze pri hustote bodu, jakou to pouzivalo, kdyz jsem sel pesky, by mi nemusela stacit SD ;-( Dik ...
Prvda, pravda - tohle je opravdu problém i když se to nezdá. Logovací soubory jsou defaultně 2 - wpt a plt. Jsou v pracovním adresáři a jméno začíná ce...
Logování se pouští v "file/waypoints(tracklog)/log....to file". Od této chvíle se vytvořené wpt a projetá plt ukládá na "disk" do uvedených souborů a to TAK, ŽE BEZ OMEZENÍ!!! A to je to, na co jsem už 2x dojel. Prostě "daleko od domova" mi zamrznul PDA a to tak, že HARD BOOT se všemi projevy - nahatý mobil bez SW.
Takže : wpt log vypnout. U záznamu plt se rozhodnout - buď potřebuji opravdu celou trasu (např pro rozbory atd.) pak zapnout log a v "file/config../track/" nastavit file log dist na 500 a více - jsou to metry, po kterých se zapisuje bod. Navíc ale zapisuje při změně rychlosti o nějaké km (v helpu) a směru o 15st. Takže na trasu přes 500 km doporučuji inastavit i 1000. Pokud stačí mít přehled o posledních teď nevím přesně kolika)bodech může být log vypnutý - trasa se ukládá do "paměti" a je zobrazená na displeji - po překročení max. bodů pro paměť se odzadu odmazávají takže PDA nepadne. Po ukončení lze i toto uložit do souboru (s omezenou velikostí).:)
Logování se pouští v "file/waypoints(tracklog)/log....to file". Od této chvíle se vytvořené wpt a projetá plt ukládá na "disk" do uvedených souborů a to TAK, ŽE BEZ OMEZENÍ!!! A to je to, na co jsem už 2x dojel. Prostě "daleko od domova" mi zamrznul PDA a to tak, že HARD BOOT se všemi projevy - nahatý mobil bez SW.
Takže : wpt log vypnout. U záznamu plt se rozhodnout - buď potřebuji opravdu celou trasu (např pro rozbory atd.) pak zapnout log a v "file/config../track/" nastavit file log dist na 500 a více - jsou to metry, po kterých se zapisuje bod. Navíc ale zapisuje při změně rychlosti o nějaké km (v helpu) a směru o 15st. Takže na trasu přes 500 km doporučuji inastavit i 1000. Pokud stačí mít přehled o posledních teď nevím přesně kolika)bodech může být log vypnutý - trasa se ukládá do "paměti" a je zobrazená na displeji - po překročení max. bodů pro paměť se odzadu odmazávají takže PDA nepadne. Po ukončení lze i toto uložit do souboru (s omezenou velikostí).:)
Jinak v ".../config//logbook" lze nastavit taky pěknou věc - ukládá se do htm a umí v zadaných bodech uložit i obrázek (výřez mapy) - je to pěkné, ale taky to žere paměť..:)
[QUOTE="Zdenál"]Pravda, pravda - tohle je opravdu problém i když se to nezdá. Logovací soubory jsou defaultně 2 - wpt a plt. Jsou v pracovním adresáři a jméno začíná ce...
Logování se pouští v "file/waypoints(tracklog)/log....to file". Od této chvíle se vytvořené wpt a projetá plt ukládá na "disk" do uvedených souborů a to TAK, ŽE BEZ OMEZENÍ!!! A to je to, na co jsem už 2x dojel. Prostě "daleko od domova" mi zamrznul PDA a to tak, že HARD BOOT se všemi projevy - nahatý mobil bez SW.
[/QUOTE]
Nastesti to mam instalovane na SD a doufejme ze to sem takto kriticke neni ale jen pri ukladani do RAM, ale predevcirem se mi malem stalo neco podobneho.
Nechtene jsem zmackl 5. tlacitko pro puvodne mapovane pro nahravani zvuku ktere bylo defaultne do RAM a doma se divil, proc mam "kriticky nedostaek RAM", ze uz malem nesel spustit ani total comander na smazani toho wavu. Nastesti mam instalovane utilitky pro hledani nejvetsich souboru a byl jsem "hned doma" ;-) ..
Tlacitko uz jsem radeji premapoval na uzitecnejsi spousteni eUtility na snizeni frekvence CPU pokud jsem venku s GPS pesky a uz na to ztahl (jeste nevyskousel) XCPUScalar.
[QUOTE="Zdenál"]
buď potřebuji opravdu celou trasu (např pro rozbory atd.) pak zapnout log a v "file/config../track/" nastavit file log dist na 500 a více - jsou to metry
[/QUOTE]
Jo diky, to je to co jsem potreboval - prave nejlepe celou trasu, ze jsem si oskenoval a zkalibroval automapu 1:1000000 (a mam i autoatlas z Inernetu) abych se pak mohl doma "pokochat" kde jsem bloudil podle TomToma (jako se mi to stalo s Kimem vlastni blbosti, kdyz mne nejkratsi cestou malem poslal podle hrbitova a pak jsem musel preplanovat a nejak se nemohl chytit ;-) ...)
Ted je otazka, jestli by to nebylo lepsi logovat jen do GPSgate kdyz uz stejne bude muset bezet (take asi bude ten log velky) a pak to do toho Ozicho nasimulovat rychlosti 10x a teprve doma zaznamet.
Oziho ale stejne chci mit na pozadi, abych se pripadne mohl mrknout kudy mne aktualne TomTom presne zene, kdyby se nahodou vyskytl nejaky "mensi problem v navigaci" ;-) ...
[QUOTE="Zdenál"]
Pokud stačí mít přehled o posledních teď nevím přesně kolika)bodech může být log vypnutý - trasa se ukládá do "paměti" a je zobrazená na displeji - po překročení max. bodů pro paměť se odzadu odmazávají takže PDA nepadne. Po ukončení lze i toto uložit do souboru (s omezenou velikostí).:) [/QUOTE]
To bych neriskoval, protoze je to tusim jen 1000 bodu a nevesla se tam ani cela vychazka, nebo cesta z prace, i kdyz body mely tu "defaulni" mozna zbytecne velkou hustotu - zas bylo ale videt, kde treba autobus stal na zastavce a pod., coz v aute zas tak podrobne potrebovat nebudu a stacilo by asi tak tech 500 az 1000 m.
Necham radeji jen ten jeho *.plt co si uklada do pracovniho adresare na SD (take prusvih, ze pesky to zere baterku i kdyz v aute nastesti nevadi a uz radeji zkousim bastlit alepon nahradni zdroj) a ktery se pak ukladnanim vlastne asi nen kopiruje na urcene misto a v pripade nedostaku mista se mozna da i rucne prsunout a prejmenovat.
Anebo ze by se dalo spolehnout jen na ten log GPSgate a ten pak do toho prehrat ? (nevim ale kolik se do nej vejde a tam asi hustotu bodu neomezim :-( ...)
Logování se pouští v "file/waypoints(tracklog)/log....to file". Od této chvíle se vytvořené wpt a projetá plt ukládá na "disk" do uvedených souborů a to TAK, ŽE BEZ OMEZENÍ!!! A to je to, na co jsem už 2x dojel. Prostě "daleko od domova" mi zamrznul PDA a to tak, že HARD BOOT se všemi projevy - nahatý mobil bez SW.
[/QUOTE]
Nastesti to mam instalovane na SD a doufejme ze to sem takto kriticke neni ale jen pri ukladani do RAM, ale predevcirem se mi malem stalo neco podobneho.
Nechtene jsem zmackl 5. tlacitko pro puvodne mapovane pro nahravani zvuku ktere bylo defaultne do RAM a doma se divil, proc mam "kriticky nedostaek RAM", ze uz malem nesel spustit ani total comander na smazani toho wavu. Nastesti mam instalovane utilitky pro hledani nejvetsich souboru a byl jsem "hned doma" ;-) ..
Tlacitko uz jsem radeji premapoval na uzitecnejsi spousteni eUtility na snizeni frekvence CPU pokud jsem venku s GPS pesky a uz na to ztahl (jeste nevyskousel) XCPUScalar.
[QUOTE="Zdenál"]
buď potřebuji opravdu celou trasu (např pro rozbory atd.) pak zapnout log a v "file/config../track/" nastavit file log dist na 500 a více - jsou to metry
[/QUOTE]
Jo diky, to je to co jsem potreboval - prave nejlepe celou trasu, ze jsem si oskenoval a zkalibroval automapu 1:1000000 (a mam i autoatlas z Inernetu) abych se pak mohl doma "pokochat" kde jsem bloudil podle TomToma (jako se mi to stalo s Kimem vlastni blbosti, kdyz mne nejkratsi cestou malem poslal podle hrbitova a pak jsem musel preplanovat a nejak se nemohl chytit ;-) ...)
Ted je otazka, jestli by to nebylo lepsi logovat jen do GPSgate kdyz uz stejne bude muset bezet (take asi bude ten log velky) a pak to do toho Ozicho nasimulovat rychlosti 10x a teprve doma zaznamet.
Oziho ale stejne chci mit na pozadi, abych se pripadne mohl mrknout kudy mne aktualne TomTom presne zene, kdyby se nahodou vyskytl nejaky "mensi problem v navigaci" ;-) ...
[QUOTE="Zdenál"]
Pokud stačí mít přehled o posledních teď nevím přesně kolika)bodech může být log vypnutý - trasa se ukládá do "paměti" a je zobrazená na displeji - po překročení max. bodů pro paměť se odzadu odmazávají takže PDA nepadne. Po ukončení lze i toto uložit do souboru (s omezenou velikostí).:) [/QUOTE]
To bych neriskoval, protoze je to tusim jen 1000 bodu a nevesla se tam ani cela vychazka, nebo cesta z prace, i kdyz body mely tu "defaulni" mozna zbytecne velkou hustotu - zas bylo ale videt, kde treba autobus stal na zastavce a pod., coz v aute zas tak podrobne potrebovat nebudu a stacilo by asi tak tech 500 az 1000 m.
Necham radeji jen ten jeho *.plt co si uklada do pracovniho adresare na SD (take prusvih, ze pesky to zere baterku i kdyz v aute nastesti nevadi a uz radeji zkousim bastlit alepon nahradni zdroj) a ktery se pak ukladnanim vlastne asi nen kopiruje na urcene misto a v pripade nedostaku mista se mozna da i rucne prsunout a prejmenovat.
Anebo ze by se dalo spolehnout jen na ten log GPSgate a ten pak do toho prehrat ? (nevim ale kolik se do nej vejde a tam asi hustotu bodu neomezim :-( ...)
Jeste k tem "nestastnym" zvukum. Muzu si tedy trasu pripravit v CE (pokud to potrebuju delat na ceste) a pak tam jedine rucne nacpat ty "prilohy" a to i s celou cestou, kdyz je sam nenajde ?
Trochu mne matou ty 2 adreare, ze je do jednoho CE instalovany a pak ma jeste jeden s daty a kdyz je nastavena cesta na datove soubory do "rootu" toho datoveho adresare, tak mi pripada, ze tam ty zvuky a pod. nenajde.
Pokud jsem ale doma, jde to tedy i si treba cestu (bez zvuku) pripravit na CE a pak az budu u PC to nahrat do velkeho Oziho, ktery tusim tam ty zvuky umi do toho *.wpt priradit, abych je nemusel vsechny vypisovat ?
Pak to samozrejme jen nahrat zpet do CE a jen upravit cesty ke zvukum tam, kde je ma on ?
Dik ...
Trochu mne matou ty 2 adreare, ze je do jednoho CE instalovany a pak ma jeste jeden s daty a kdyz je nastavena cesta na datove soubory do "rootu" toho datoveho adresare, tak mi pripada, ze tam ty zvuky a pod. nenajde.
Pokud jsem ale doma, jde to tedy i si treba cestu (bez zvuku) pripravit na CE a pak az budu u PC to nahrat do velkeho Oziho, ktery tusim tam ty zvuky umi do toho *.wpt priradit, abych je nemusel vsechny vypisovat ?
Pak to samozrejme jen nahrat zpet do CE a jen upravit cesty ke zvukum tam, kde je ma on ?
Dik ...
když v CE udělám route, tak žádné odkazy už nemusím dopisovat. když si spustím v route nav toolbar sledování, tak při příjezdu do "proximity" mi hlásí jak pokračovat. Nemám zkušenost s instalací na Sd, já mám SW v PDA a pouze mapy na SD.
Zvuky k wpt je nutno buďto udělat v PC ("trial" soubor bodů neuloží... a shareware načte mapy jenom bmp.) nebo růčo dopsat. Tady si můžu použít jaké zvuky chci.
Route používá zvuky "ozi_***.wav"
Zvuky k wpt je nutno buďto udělat v PC ("trial" soubor bodů neuloží... a shareware načte mapy jenom bmp.) nebo růčo dopsat. Tady si můžu použít jaké zvuky chci.
Route používá zvuky "ozi_***.wav"
[QUOTE="Zdenál"]když v CE udělám route, tak žádné odkazy už nemusím dopisovat. když si spustím v route nav toolbar sledování, tak při příjezdu do "proximity" mi hlásí jak pokračovat. Nemám zkušenost s instalací na Sd, já mám SW v PDA a pouze mapy na SD.
Zvuky k wpt je nutno buďto udělat v PC ("trial" soubor bodů neuloží... a shareware načte mapy jenom bmp.) nebo růčo dopsat. Tady si můžu použít jaké zvuky chci.
Route používá zvuky "ozi_***.wav"[/QUOTE]
Ze by to mohlo byt tim, ze to mam instalovane cele na SD ?
Normalne jsem se podle toho nechal uz parkrat navigovat (viz. treba ten obrazek vys jak jsem delal pokusy s tou "fotomapou"), vzdycky to ukazuje jen tu zlutou caru s cervenymi okraji k nejblizsimu (zlutemu) bodu trasy a i kdyz projdu tim jeho proxomity (tenky cervany krouzek kolem zluteho bodu, jejhoz prumer se da v nastaveni menit), tak se nedeje nic.
CE ma na SD 2 adresare - v jednom je nainstalovany vlastni program a uklada si tam treba i logy (pak doufam nehrozi to preplneni RAM) a ve 2. ahresari ma help a dalsi data, vcetne podadresare "sounds", kde jsou prave ty zvuky a zacinaji ozi_*.wav (mam tam nahrane ceske, ktere jsem od nekud ztahl a doufam ze nemaji treba jiny pocet bitu a pod, ze by je Ozi prehrava nejak "nestandardne". (je mi divne, proc ma na SD 2 "hlavni" adresare a jestli to tak opravdu ma byt ...)
Strukturu adresaru bych radeji obtiskl, ale bohuzel tu ted PDA nemam :-(.
Nemas prosim radeji nejaky kousek (rt2 ?) souboru, kde je videt, jestli jsou v nem ty zvuky opravdu i videt ?
Co jsem se dival do toho helpu, tak tam na nevim kolikate pozici (oddelene ",") primo mely byt ty zvuky tusim videt, ale jak je tam vlozit primo z CE ?
Nebo si ty zvuky CE voli podle "vlastniho" uvazeni a v rt2 byt videt nemusi ?
Dik, vim, jsem asi pekna lama co ;-( ...
Zvuky k wpt je nutno buďto udělat v PC ("trial" soubor bodů neuloží... a shareware načte mapy jenom bmp.) nebo růčo dopsat. Tady si můžu použít jaké zvuky chci.
Route používá zvuky "ozi_***.wav"[/QUOTE]
Ze by to mohlo byt tim, ze to mam instalovane cele na SD ?
Normalne jsem se podle toho nechal uz parkrat navigovat (viz. treba ten obrazek vys jak jsem delal pokusy s tou "fotomapou"), vzdycky to ukazuje jen tu zlutou caru s cervenymi okraji k nejblizsimu (zlutemu) bodu trasy a i kdyz projdu tim jeho proxomity (tenky cervany krouzek kolem zluteho bodu, jejhoz prumer se da v nastaveni menit), tak se nedeje nic.
CE ma na SD 2 adresare - v jednom je nainstalovany vlastni program a uklada si tam treba i logy (pak doufam nehrozi to preplneni RAM) a ve 2. ahresari ma help a dalsi data, vcetne podadresare "sounds", kde jsou prave ty zvuky a zacinaji ozi_*.wav (mam tam nahrane ceske, ktere jsem od nekud ztahl a doufam ze nemaji treba jiny pocet bitu a pod, ze by je Ozi prehrava nejak "nestandardne". (je mi divne, proc ma na SD 2 "hlavni" adresare a jestli to tak opravdu ma byt ...)
Strukturu adresaru bych radeji obtiskl, ale bohuzel tu ted PDA nemam :-(.
Nemas prosim radeji nejaky kousek (rt2 ?) souboru, kde je videt, jestli jsou v nem ty zvuky opravdu i videt ?
Co jsem se dival do toho helpu, tak tam na nevim kolikate pozici (oddelene ",") primo mely byt ty zvuky tusim videt, ale jak je tam vlozit primo z CE ?
Nebo si ty zvuky CE voli podle "vlastniho" uvazeni a v rt2 byt videt nemusi ?
Dik, vim, jsem asi pekna lama co ;-( ...
vladas: ty, mozna to bude mimo misu, nemam ted cas cist v cem je presne tvuj problem. Ale jestli mas problem v tom, ze ti Ozi "nemluvi", tak jsem mel ten samy problem. Pote, co jsem ho preinstaloval z SD do hlavni pameti, tak je vse ok.
Ale jak rikam, cely prispevky jsem necetl, takze jsem mozna uplne mimo ;-)
Ale jak rikam, cely prispevky jsem necetl, takze jsem mozna uplne mimo ;-)
v rte žádný odkaz na zvukový soubor NENÍ. hlášky si vybírá sám podle směru příjezdu k bodu (to je žlutočervená čára) a bodu následujícího. proto je nabízena volba "silent" bodů aby v místě, kde sice musím odbočit, ale pak pokračuji přímo jsem oziho "donutil" mi správně napovídat.
to dopisování odkazů se týká wpt souborů, kdy mi třeba může říct, že přijíždím k benzince, nebo míjím hrad atd.
to dopisování odkazů se týká wpt souborů, kdy mi třeba může říct, že přijíždím k benzince, nebo míjím hrad atd.
Aha, PavelM mozna tak "mimo misu" nebude - ze by to opravdu bylo tim, ze to mam vsechno na SD ?
Budu to muset zkusit doma preinstalovatdo RAM a doufejme, ze se to vejde :-(.
Jo ty hlasky u WP jsem si mozna opravdu spletl - nemam to ted pred sebou a mam tu "porcelanovou nemoc" jak rikal tusim Holzman ;-) ...
Budu to muset zkusit doma preinstalovatdo RAM a doufejme, ze se to vejde :-(.
Jo ty hlasky u WP jsem si mozna opravdu spletl - nemam to ted pred sebou a mam tu "porcelanovou nemoc" jak rikal tusim Holzman ;-) ...