Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Mŕtvy bod - vypálený pixel

milos797 (259)|26.12.2008 11:36
Dnes som si všimol jeden malinky vypaleny pixel na HD-čku a neviem, či sa mi oplatí s tým zapodievať, alebo to mám hodiť hneď za hlavu. Sú predajcovia ochotný vymeniť to za nový kus? Ide o to, že ten bod je tesne nad krížikom na zatváranie okien, teda vpravo hore asi 1mm pod horným okrajom obrazovky. Keď som tam mal tú fóliu, ktorú malo nové HD-čko, tak som ten bod nevidel - kvôli tomu čo tam bolo napísané. Keď som ju dal dolu a vymenil za druhú fóliu, tak som to zbadal. Samozrejme, že aj keď ide o malinky bodík, tak mi to na tej čiernej bije do oči a v mojej hlave to je obrovská škvrna na dokonalosti HD-čka.
Máte nejaké skúsenosti?
Zdenek Malinsky (9781)|26.12.2008 12:47
Zkusit to můžeš, třeba to vyjde. Ale z dřívějších diskuzí vím, že uznávají pouze pokud je vadných pixelů více.
šimi_ce4you_oldd (20)|26.12.2008 16:40
Tak jsem si přečetl tohle vlákno a nedalo mi to, abych si display taky zkontroloval. Neměl jsem to dělat, protože jsem zjistil, že mám taky jeden bodík špatnej a pěkně mě to s..e. U takhle drahého zařízení by se to snad nemělo stát, moc se mi nechce reklamovat, protože mi něco v duchu říká, že to nemá cenu, je to pěkná bída.:mad:
bjirka (380)|26.12.2008 17:08
Cenu to rozhodně má! Pokud byl výrobek koupený přes internet je možné jej vrátit do čtrnácti dnů od dodání bez udání důvodů. Pokud byl výrobek koupen na "kamenné" prodejně je možné žádat v Čr výměnu výrobku za nový bezvadný kus 6 měsíců od koupě. Tato závada je evidentně bránící bezvadnému používání, nicméně před odchodem (odesláním) na reklamaci doporučiji Hardreset - občas se rebelující pixel navždy umoudří.
Losos_ce4you (1147)|26.12.2008 17:55
No bohuzel asi nemas pravdu , vadny pixel neni reklamovatelna zavada - v technickych listech se v techto pripadech uvadi jakasi procentualni tolerance do ktere se 1.pixel vejde . Vyrobce s temito pripady pocita . Pokud by nahodou pri reklamaci uspeje bude to spis stastna nahoda , v pripade sporu s vyrobcem neuspeje ... to same tyka treba LCD monitoru atd.... Idealni na tyto pripady je internetovy obchod kde opravdu plati 14 dni bez udani duvodu - v pripade kamenne prodejny to chce pristroj pred koupi prohlednout .
bjirka (380)|26.12.2008 18:22
A kde v návodu dodávanému k zařízení je toto zmíněné? Jednoznačně je toto chyba - reklamovat! V zákoně o "ochraně spotřebitele" o nějakém pixelu anebo třech není žádná zmínka (ani ve výkladovém znění).
Losos_ce4you (1147)|26.12.2008 18:48
To neni samozrejme v zadnem navodu ..... proste to je "vlastnost" , povolena tolerancni chyba - to vytahnou jako odpoved az bude reklamovat , jedina sance je ze pretahnou 30 denni limit :-)
šimi_ce4you_oldd (20)|26.12.2008 19:40
Tak já asi nemám vadný bod na display, bude to vadný bod fotoaparátu, protože mi svítí jen u fotografování, když jsem normálně v menu, tak tam není. Je možné, že by to mohla být vada fotoaparátu? Nemám s tím velké zkušenosti, ale fakt to vypadá na foťák.
UserN1 (172)|26.12.2008 22:21
Ja nastesti mam dispej v poradku, ale mam zas jine mouchy v krytu jako je uhnuta cocka oproti krytu, nebo treba sirsi spara okolo dispeje v jedne casti...Jinak videl jsem dispej s jednim vadnym a co jsem zjistoval a bavil se s prodejcem a servisem tak to maji osetreny prave vetickou ze jako vada se to bere az od 3 vadnych pixelu. Normalne to vsak zatim obcas nekteri prodejci berou zpet, je to na jeho posouzeni umisteni pixelu vaznosti vady a stavu zarizeni, ptz oni to stejne musi dat zpet do prodeje, HTC to zpet nevezme a prodejce spoleha, ze nekdo si toho nevsimne....zpet to berou hlavne v pripade ze je pixel nekde uprostred displeje, presneji tam kde to je hodne videt, a take ty ktere nejdou do cerna, ale naopak sviti nejakou zarivou barvou jako je zelena nebo cervena...takze zkusit to muzes, ale pokud to mas takhle v rohu, myslim ze moce velke sance nemas bohuzel...
milos797 (259)|27.12.2008 15:27
No ja by som sa vyjadril akurát k tým zákonom - u nás je tak isto lehota na vrátenie výrobku kupovanom cez internet. Je to 7 dní a je tam prídavok - v neporušenom balení. To je prídavok ktorý si tam dá väčšina predajcov. Takže ide skôr o to, že ak si niečo kúpim, tak si môžem ešte 7 dní nad krabicou premýšľať, či to naozaj chcem :-) A keďže môj vadný pixel pod tou fóliou s nápismy nebol vidieť, tak už bohužiaľ asi nič. Avšak moja skúsenosť hovorí, že niekedy dobre zatlačiť a ono to pôjde - kupoval som 2 notebooky v obchode www.hej.sk, to bol piatok. Doma sme rozbalili, zistili sme že aba majú povolené klávesnice - jeden viac, druhý menej. Zobrali sme v podnelok jeden do Hejka a tam mi ten mlady povedal, že to musí byť v krabici - hovorím že je. On že to musí byť nepoužité - hovorím, že ta závada sa bez toho, aby som niečo napísal odhaliť nedá... Požiadal som o zavolanie vedúceho, a s tým asi po 10 minútach pinpongu sme dospeli k záveru, že mi to vymení. Na druhý deň sme tam mali notebook (aj keď tiež s povolenou klávesnicou, našťastie však menej - asi večný problém FS). Takže pokiaľ sa dá, asi treba trošku potlačiť na predajcu. Inak pokiaľ ide o nákup z kamennej predajne (môj prípad) tak to myslím u nás nie je zákon, ktorý by nejako ochraňoval spotrebiteľa pred vadným výrobkom. Možno jedine to braŤ ako skrytú vadu - keďže na tom bola fólia... Ale nie som si istý... Ja to skúsim po sviatkoch, potom budem referovať.
Zdenek Malinsky (9781)|27.12.2008 18:05
Vím, že to člověka naštve až nase..., když má novou věc a je tam hned takovýhle .... nepříjemná zlá věc, ale jak jsem řekl, zkus to nějak vyměnit nebo vyreklamovat, ale obávám se, že při jednom pixelu to nejspíše nepůjde (pokud ano, tím lépe). Někde ve freeware je softík na kotrolu mrtvých pixelů, tak koukni, zda tam toho není víc. Můžeš zkusit i hard reset (klidně opakovat několikrát), třeba se to umoudří.

Je-li to na horní systémové liště, můžeš se pokusit to "vyzmizíkovat" použitím témátka, kde je horní lišta stejné nebo podobné barvy. Jinde na ploše by to určitě prudilo víc. V každém případě držím palce, ať to dobře dopadne. Když nepomůže asertivita, zkus nesertivitu. :D
milos797 (259)|27.12.2008 20:14
Tak tak, nasertívne to ide niekedy lepšie :-) Ja už som skúšal hľadať Ďalšie body ale myslím že nemám žiadny. Akurát keď som veČer zapol foťák, tak tam stále bol taký modrý bod, ale to je asi niečo iné. A foťák pre mňa nie je dôležitý...
Zdenek Malinsky (9781)|27.12.2008 21:42
Zkus [odkaz, pro zobrazení se přihlaste]. Jsou-li potřeba CABy, pak [odkaz, pro zobrazení se přihlaste].
Celsius_ce4you (26)|31.1.2009 22:26
skusal niekto toto
http://udpix.free.fr/index.php?p=dl
ak ano pomohlo to??
hafush (136)|1.2.2009 01:25
Tato problematika ohledně pixelů a bodů fotáku je podle mě vyřešena.
Na foták HTC udělalo oficiální softwarový fix.
LCD neprohlížejte podrobně,protože v servisním manuálu pro servis,který tu je také ke stažení je podrobný popis kolik a jak vadných pixelů je na reklamaci.
A podle mých zkušeností pokud si přidáte podsvícení na maximum a budete podrobně prohlížet jednotlivé barevné plochy R,G,B, bílou a černou,tak s velkou určitostí najdete vadný pixel,nebo subpixel. Proto má rada zní: na LCD se podívejte při normálním podsvícení a příliš to nezkoumejte,protože se jedině naserete,protože vám začne neskutečně vadit něco o čem jste nevěděli a nevadilo vám to.
První dvě HD co jsem měl jsem podrobně prohlédl a šup pixeli mě nedávali spát.
Ted mám třetí HD nezkoumal jsem ho a o žádném pixelu nevím a tudíž jsem spokojen.
dvzd (139)|1.2.2009 03:54
To potvrzuji, raději to nezkoumat. Měl jsem HD s jedným mrtvým bodem, na černé ploše svítil bíle, bylo to vidět pouze při velkém podsvícení (takže vlastně jen při spouštění systému). Vrátil jsem ho v rámci 14 dnů od převzetí při zakoupení "na dálku". Teď mám druhý, zkoumal jsem ho pořádně a je bez mrtvého bodu. Ale ten mrtvý bod u toho prvního HD vlastně ničemu nevadil, pouze má teď moje dušička klid. Ale kdyby byl takový mrtvý bod i na tom druhém HD, asi už bych to nijak neřešil.