Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

VSP Data - nevysvětlené odmítnutí záruční opravy + návrh opravy za 20 kKč

PhSnake (872)|7.6.2008 13:55
Zdenku,pripadne iny mod alebo admin: dala by sa do tohto threadu pridat anketa? Napr. 'kto je spokojny s VSP servisom' a 'Kto mal s nimi prob'? Hlavne kvoli objektivite, nech s nich nerobime este nieco horsie ako je udajne gsmobile(aj tie nfo mam z pocutia) pripadne otazka 'myslite si ze vsp je lepsi ako gsmobile'
oldasuk (38)|7.6.2008 14:08
Jo také vím že VSP Data nejsou žádný podrazáci,a ta anketa není špatný nápad.Ahoj Olda ;)
sirandrew (210)|7.6.2008 14:12
[QUOTE="dort"] jak v citacích z prosince 2007, tak v prvním postu jasně dáváš najevo - líbilo by se m i vrácení peněz - je to tak nebo ne?[/QUOTE]

Kdyz mam ze zakona tuto moznost tak proc ji nevyuzit? Jen blazen by si misto plne castky vzal 2 roky pouzivane PDA v hodnote 7000. Promin, ale nejsem hlupak a nenecham si uprit toto pravo.
Navic se tohoto prava nedomaham, jen jsem ho zminil.
Miloš Strouhal (3997)|7.6.2008 14:15
[QUOTE="dort"]a snad právě proto mají ve svých podmínkách, že reklamace se příjmá přez prodejce :D , aby se předešlo možným problémům a spekulacím ať stran servisu, nebo zákazníka[/QUOTE]Opet nepravda. Kvuli tomu to tam nemaji. Setri si tim cas, praci a pripadny napor zakazniku v jejich servisnim stredisku, ktere na kazdodenni frontu zakazniku zkratka vubec nema kapacity. Uz ted maji celkem srumec se servisem zarizeni znacky MIO, HP, Pentax atd. Najednou jim spadlo do klina jeste vse co ma na sobe napsano HTC, Qtek, T-mobile MDA, Vodafone bla bla, O2 bla bla, atd. Dukazem budiz napriklad servis znacky Acer, u ktereho si zakaznik resi reklamace sam bez ucasti prodejce. Tam by slo dle tvych slov take spekulovat, ovsem o tom to proste neni. Jakmile kuryr nebo dopravce zarizeni preda na prijmu servisu, bezi 30 dni na vyrizeni reklamace. Tecka! Servis muze mit naval a do opravenky napsat datum az pet dni pote, ale je to jen a jen jeho problem a o tech pet dni se mu zkracuje cas, ktery ma vymezeny na opravu zarizeni v zakonem stanovene lhute. Nikoho to nezajima a tricaty den od doruceni zarizeni kuryrem nebo dopravcem do servisu se bude zakaznik zcela opravnene domahat vraceni opraveneho zarizeni nebo vystaveni dobropisu.
Docent (1234)|7.6.2008 14:57
[QUOTE="sirandrew"]Kdyz mam ze zakona tuto moznost tak proc ji nevyuzit? Jen blazen by si misto plne castky vzal 2 roky pouzivane PDA v hodnote 7000. Promin, ale nejsem hlupak a nenecham si uprit toto pravo.
Navic se tohoto prava nedomaham, jen jsem ho zminil.[/QUOTE]
Z kterého že to zákona máš právo žádat po 2 letech vrácení peněz za zařízení, které nikdy nebylo v opravě a nyní má takové závažné vady, jako ošoupaný lak :D ? Fakt nejseš hlupák, ty seš totální blbec.
oldasuk (38)|7.6.2008 15:11
Pozor VSP Data dělají servis pro T-Mobile už od 1 listopadu 2007.Olda
sirandrew (210)|7.6.2008 15:21
[QUOTE="Docent"]
Z kterého že to zákona máš právo žádat po 2 letech vrácení peněz za zařízení, které nikdy nebylo v opravě a nyní má takové závažné vady, jako ošoupaný lak :D ? Fakt nejseš hlupák, ty seš totální blbec.[/QUOTE]

Z prava na odstoupeni od kupni smlouvy, ktera udava tento narok mimo jine kdyz se 3x vyskytne 1 zavada, kdyz se vyskytnou 4 naraz nebo pet ruznych reklamaci. Ja mam bodu reklamace dokonce 6.

Jen blbec jako ty si muze myslet, ze bys to tam musel poslat 5x.
Je to i logicke. Proc to tam posilat 5x, pokazde kvuli 1 zavade, kdyz to muzes poslat jednou s vice zavadami - timto zakonem jsem si naprosto jisty takze blbec jsi ty, protoze nevis o co jde.

To ze nikdy nebylo v oprave neznamena ze pracovalo korektne. Nebudu to tam prece kvuli kazde kravine na mesic posilat. To bych pak byl presne pul roku bez mobilu.
To jestli to tam poslu prvni nebo posledni den zaruky muze byt servisu uplne jedno. Zaruka je 24 mesicu, neni nic jako "nova zaruka 10 mesicu", "stredni zaruka 10 mesicu" a "konecna zaruka 4 mesice" kdy nemam pravo reklamovat vady vznikle jindy.
Zas valis kraviny!
oldasuk (38)|7.6.2008 15:33
Manželka reklamovala Nokii a měla 3 po sobě stejné závady a pak teprve měla nárok na vrácení peněz,ne dříve.A to vše dle zákona.Ahoj Olda ;)
Miloš Strouhal (3997)|7.6.2008 15:40
Pokud je vada zboží odstranitelná, bude zboží opraveno a vráceno kupujícímu. Prodávající je oprávněn vadné zboží kupujícímu vyměnit za nové zboží, nebo zboží se stejnými, nebo podobnými užitnými vlastnostmi.

Jedná-li se o neodstranitelnou vadu a povaha vady nebrání obvyklému užívání, může se prodávající s kupujícím dohodnout na přiměřené slevě z ceny zboží, nebo odstoupení od kupní smlouvy. Volba způsobu vyřešení reklamace náleží kupujícímu. Pro vadu, pro niž byla sleva poskytnuta nelze následně zboží reklamovat.

Jedná-li se o neodstranitelnou vadu, která brání tomu, aby věc mohla být řádně užívána jako věc bez vady, prodávající vadné zboží vymění za zboží se stejnými, nebo podobnými užitnými vlastnostmi, nebo odstoupí od kupní smlouvy. Volba způsobu vyřešení reklamace náleží kupujícímu.

Za neodstranitelnou vadu se v souladu s konstantní judikaturou považují i tři stejné odstranitelné vady věci, nebo čtyři různé odstranitelné vady věci.

Reklamace zboží prodávající vyřizuje bez zbytečného odkladu, nejvýše však do 30 dnů od data uplatnění reklamace kupujícím.

Záruční doba se prodlužuje o dobu, v níž byla odstraňována vada věci, tj. dobu trvání reklamace. V případě neoprávněné reklamace se záruční doba neprodlužuje. Byla-li reklamace zboží v zákonné záruční lhůtě vyřízena výměnou zboží za nové, začne záruční doba běžet znovu od data převzetí nového zboží kupujícím.
oldasuk (38)|7.6.2008 15:42
Ano ale Sir andrew to neřešil přes prodávajícího ale rovnou přes servis a tam je podle mně chyba a kámen úrazu.Peníze mu nemůže vrátit servis ale prodávající,Nebo se mýlím a jsem blbej že to nechápu?Ahoj Olda ;)
Miloš Strouhal (3997)|7.6.2008 15:46
Ale tam to funguje obdobne. Pouze v pripade neodstranitelne zavady se se zakaznikem vyporadava opet prodejce, ktereho servis a zakaznik neprodlene kontaktuje. Pri reklamacnich procesech se necha prodejce casto vynechat. Zatahne se do toho treba az kdyz jde do tuheho. Nejsi blbej, penize mu muze vratit opravdu jen prodejce, ale na zaklade vyjadreni servisu.
Zdenek Malinsky (9781)|7.6.2008 15:58
1. Zkrátil jsem název vlákna - zainteresovaní už vědí oč jde a ostatní pochopí z textu prvního příspěvku.

2. Prosím, vynechte urážky a jiné slovní přestřelky a útoky.

3 k věci
Myslím, že bylo vše podstatné řečeno a nemá cenu stále dokola opakovat to samé. Stěžovatel by se měl v pondělí snažit v klidu a slušně (tj.bez výhrůžek soudem apod.) ale nekompromisně nějak dohodnout se servisem, popř. s přispěním prodejce. Teprve v případě neúspěchu postupovat dle výše uvedených návodů.
Docent (1234)|7.6.2008 16:27
[QUOTE="sirandrew"]Z prava na odstoupeni od kupni smlouvy, ktera udava tento narok mimo jine kdyz se 3x vyskytne 1 zavada, kdyz se vyskytnou 4 naraz nebo pet ruznych reklamaci. Ja mam bodu reklamace dokonce 6.[/QUOTE]
No comment. Zkus se nechat zaměstnat v nějaké advokátní kanceláři, seš borec na občanské právo (zvracející smajlík tady není, takže nedávám žádný).
milennium (336)|7.6.2008 18:03
Takže.
30 denní reklamační lhůta začíná bežet až od chvíle sepsání reklamačního protokolu. To znamená po vybalení přístroje s balíku,a sepsání nezbytných věcí a náležitostí spojené s reklamačním protokolem. Ja jasné,že nezáleží vůbec,ale vůbec jak a kdy doručila pošta. Je to blbé,ale je to tak.
Proto je lepší zboží.
A. Reklamovat osobně.
B. Zboží reklamovat u prodejce.
Neboť,prodejce má většinou upraven reklamační vztah se servisním střediskem.
Pošta toto nemá,nebo o tom prostě nevím.
Osobně jsem dnes zjišťoval u jedné velké firmy (né GSmobil, né VSP).
Sol_ce4you (10)|7.6.2008 21:05
[QUOTE="Jarda Lukas"]Osobně jsem dnes zjišťoval u jedné velké firmy (né GSmobil, né VSP).[/QUOTE]
Ono není ani tak důležité co řekne "velká" firma, ale jak je věc ošetřena zákonem.
Protože nad zákonem stojí už jen Ústava a nic víc (Listinu základních práv a svobod záměrně neuvádím). Takže jakékoli úpravy, které si firma stanoví a nejsou výslovně uvedeny v konkrétním předpisu jsou neplatné.

Občanský zákoník obsahuje jako každý zákon svůj komentář, kde je dovysvětlena spousta důležitých věcí a pojmů. Obsahuje často také odkazy na související právní předpisy. Zmiňuje i zaslání předmětu reklamace cestou poštovních služeb, přičemž v souvislosti se zahájením reklamačního řízení je zde uveden pojem jediný, a to "Převzetí zásilky". Které je v tomto případě definováno jako okamžik, kdy adresát (jedno jestli osoba fyzická nebo právní) PODEPÍŠE převzetí zásilky doručovateli do příslušného protokolu.

Není pravda, že reklamační řízení bude zahájeno později, až někdo něco vybalí, sepíše atd., atd. V našich poměrech by to otevíralo takové možnosti ke zneužití, které si mnoho lidí ani nedokáže představit.
Ale zpět k tématu: časové zahájení reklamace je jasně dáno v protokolu doručení. Abych to řekl lidově: "A přes to nejede vlak".
Pokud dojde na soudní projednání, nemá firma argumentující tímto směrem žádnou šanci, protože porušila jedno ze základních pravidel pro reklamační řízení. I koncipient kauzu vyhraje. :)
PhSnake (872)|7.6.2008 21:26
Jarda,Sol: v tomto pripade vobec nejde o 30dnovu lehotu na opravu/vymenu/zamietnutie. z hladiska prava je podstatne ze servis prevzal(sice neotvoril) balik v ramci 24mes. zarucnej doby. To ze pozreli ho az po zaruke je pravne irelevantne. Ked doneses cokolvek do autorizovaneho servisu v posledny den zaruky,10min pred ich zaverecnou musia to riesit ako reklamaciu-zarucnu opravu.

Ad Jarda: chod na 5rokov na pravo a potom poriadne porozmyslaj a az nakoniec pis. O prave mas mozno zbezny prehlad, ale trepes blbosti v kazdom prispevku. Urcite mate nejaku stranku so zakonmi tak si najprv precitaj ako plynu lehoty(je to v obcanskem zakonniku, inac mozu plynut podla obchodu). A prosim nepis bludy, ja mam vela roboty, nechce sa mi hladat vase zakony ale uspesne som v uk vyhral spor s t-debilom, takze o reklamaciach asi nieco viem.
sirandrew (210)|7.6.2008 21:39
Nabidl se mi jeden vyborny pravnik s pomoci. Pokd si to nebude prat, pak tu nezverejnim kdo. Podle Vasich nazoru jsem vycuranek tak byste si o nem treba mysleli ze takove lidi rad podporuje. Pokud stoji o zverejneni, at se prihlasi.
Timto bych mu tady verejne chtel moc podekovat za vypomoc. Je tu mezi nama vyborny clovek.
Spolecne jsme dali dokupy odpoved na ten email.
Prikladam do prilohy.

Neni vyhruzny a je osetren zakony -> nijak lip uz to ani resit nejde.
Docent (1234)|7.6.2008 21:42
[QUOTE="Jarda Lukas"]30 denní reklamační lhůta začíná bežet až od chvíle sepsání reklamačního protokolu. To znamená po vybalení přístroje s balíku,a sepsání nezbytných věcí a náležitostí spojené s reklamačním protokolem. Ja jasné,že nezáleží vůbec,ale vůbec jak a kdy doručila pošta. Je to blbé,ale je to tak.(né GSmobil, né VSP).[/QUOTE]
Aha. Takže podle této logiky někam něco pošlu na reklamaci, za měsíc tam zavolám, že jaksi přešvihli zákonnou dobu, kdy měli reklamaci vyřídit, a oni mně s úsměvem řeknou "Vážený pane, nic jsme neprošvihli, Váš balík tady leží nerozbalený v koutě a ještě 5 let tady ležet bude" :sarcastic: ?

EDIT: a to bych ještě řekl, že v tomhle případě zákon nahrává výrobcům a prodejcům, protože u úředních dokumentů (odvolání ve správním řízení apod.) je rozhodující, kdy byl dokument podán k přepravě, nikoliv doručen (viz ono známé "Rozhodující je datum poštovního razítka").
scrollbol (42)|7.6.2008 21:47
Doufam,ze reklamace nebude uznana z duvodu napriklad nevhodneho zachazeni apod.Taci zakaznici jako Andrew by si zaslouzili akorat povesit za koule do pruvanu
Docent (1234)|7.6.2008 21:47
[QUOTE="sirandrew"]Nabidl se mi jeden vyborny pravnik s pomoci. Spolecne jsme dali dokupy odpoved na ten email.
Prikladam do prilohy.

Neni vyhruzny a je osetren zakony -> nijak lip uz to ani resit nejde.[/QUOTE]
Jo, napsaný je to hezky a pokud je to tak, jak tvrdíš, tak jsi v právu. Nicméně reklamovat konstrukční vady přístroje po 2 letech jeho používání, k tomu ošoupání barvy způsobené používáním + další věci, které tady našel ipf, dokazují, že jsi totální kokot a vyčůránek. BTW na každou svini jednou přijde řezník....
sirandrew (210)|7.6.2008 21:48
Presne tak

O stranku drive jsme se do sebe trochu pustili, ale i presto plne souhlasim s tvojim nazorem.
Podepise prevziti -> zacne opravovat.

EDIT: nez jsem to napsal tak se objevily dalsi prispevky. Pro uplnost: souhlasim s pribehem o 5-ti lete oprave.
scrollbol (42)|7.6.2008 21:56
Docent opraveno.Jinak ja osobne uz nyni jsem zaslal VPS DATA otisky nekterych vyjadrenich Andrewa jak o tom ze plno z toho jsou kraviny a nektere starsi prispevky o zamernem doniceni apod.
scrollbol (42)|7.6.2008 21:56
Docent opraveno.Jinak ja osobne uz nyni jsem zaslal VPS DATA otisky nekterych vyjadrenich Andrewa jak o tom ze plno z toho jsou kraviny a nektere starsi prispevky o zamernem doniceni apod.a
sirandrew (210)|7.6.2008 22:01
Zamerne niceni? Kdy a kde? To, ze jsem nad tim premyslel neznamena, ze jsem to udelal.

Navic servisu nikdo nedokaze, ze tento nick na foru opravdu patri me.

Clovek sem da svou zkusenost s VSP a vy na neho jeste donasite a hazete klacky pod nohy.

EDIT: to o tech kravinach je vyrtzene z kontextu. Psal jsem kraviny, co dokazu opravit sam, ale proc se s tim piplat a riskovat poskozeni, kdyz soucasti nemale ceny vyrobku je i moznost bezplatneho a odborneho odstraneni zavad!
sirandrew (210)|7.6.2008 22:14
Ale tento nick treba nemusi vubec patrit onomu cloveku.

Treba jsem nejaky hacker, ktery ma ted pristup k jeho mailu, foru... vsude.

Nejake anonymni phpbb forum o totoznosti nedokazuje vubec nic.

I kdyby nekdo vypatral IP adresu, tak mam net pres T-Mobile, ktery IP adresy prirazuje dynamicky a jeste porad to nemusim byt ja. Hacknuti nebo "osoba blizka" je ted celkem bezne.
htcjirka (1875)|7.6.2008 22:21
Nech se prekvapit,odeslana tva komunikace s nimi,tve jmeno,emei tveho zarizeni,vyjadreni,ktera si zde publikoval a odkaz na tyto stranky s tvym topicem plus nejake to psani k tomu.
sirandrew (210)|7.6.2008 22:23
To co prave delas je zneuzivani osobnich udaju a porad ti nikdo nedokaze, ze to, co jde zda psane pod nickem sirandrew opravdu psal Ondrej Chmelar.
Sol_ce4you (10)|7.6.2008 22:25
[QUOTE="PhSnake"]Jarda,Sol: v tomto pripade vobec nejde o 30dnovu lehotu na opravu/vymenu/zamietnutie. z hladiska prava je podstatne ze servis prevzal(sice neotvoril) balik v ramci 24mes. zarucnej doby. To ze pozreli ho az po zaruke je pravne irelevantne. Ked doneses cokolvek do autorizovaneho servisu v posledny den zaruky,10min pred ich zaverecnou musia to riesit ako reklamaciu-zarucnu opravu.[/QUOTE]
Toto ale přesně píšu ve svém příspěvku. A předpokládal jsem, že docela jasně ...

[QUOTE="uiqjirka"]Nech se prekvapit,odeslana tva komunikace s nimi,tve jmeno,emei tveho zarizeni,vyjadreni,ktera si zde publikoval a odkaz na tyto stranky s tvym topicem.[/QUOTE]
Z právního hlediska jen k pousmání.
htcjirka (1875)|7.6.2008 22:29
[QUOTE]To co prave delas je zneuzivani osobnich udaju a porad ti nikdo nedokaze, ze to, co jde zda psane pod nickem sirandrew opravdu psal Ondrej Chmelar[/QUOTE]

Nenech se vysmat,sam jsi sve udaje zde zverejnil ;)

Z pravniho hlediska sice k pousmani,ale sam uvidis,VSP Data uz najde zpusob a minimalne se stejne vychcanym zpusobem na pana Chmelare pripravit :cool:

Mnoho stesti :yes:
sirandrew (210)|7.6.2008 22:33
Zverejnil jsem je pouze z duvodu shlednuti meho postupu, ne aby je nekdo siril a posilal dal.

Nezapominej, ze ani tady na foru (ac to treba vubec nejsem ja a nikdo ti to nedokaze) jsem nenapsal nic, co by vyvracelo pravni "cistotu" celeho procesu takze prakticky mas bezcenne informace od nespolehliveho zdoje.
htcjirka (1875)|7.6.2008 22:36
Sám uvidíš,mám s tím výborné zkušenosti.To co je zde psano stačí,aby si na tebe tato firma dala pozor :yes: Nejednou jsem s tim slavil uspech.
Dobrou všem :)
sirandrew (210)|7.6.2008 22:42
Skodolibost nekterych lidi je donebe volajici. Jak muze byt nekdo tak ubohy aby si dal praci s nabonzovanim cloveka, ktery mu v zivote nic neudelal, nezna ho a jen se mu nelibi jeho etika.

Donaseni jak za protektoratu nebo socialismu.

Jak rikam: podle mnoha lidi je to neeticke, ale z pravniho hlediska spravne + navic nedokazes, ze jsem/nejsem O. Ch.
chevy_ce4you (32)|7.6.2008 22:57
Bohužel z vlastní zkušenosti vím, že i tací zákazníci existují, když týden před koncem záruční doby přinesou zboží, třeba MB kterej vrazej do mikrovlnky a chtěj ho reklamovat, protože chtěj omladit PC. Jenomže servis není žádnej blbec a umí si takovéto věci ošetřit. Takže to co je tady psáno je přesně stejná vychcávka jako strčit bord do mikrovlnky. Pokud je něco vadný má se to reklamovat neprodleně a ne vychytrale na konci ZD s tím že na to servis skočí....
Pavel Koza (4761)|7.6.2008 22:57
Pratele, budte prosim od te dobroty a kdyz uz debatujete, drzte se v mezich slusnosti. Dekuji.

Pro Sira - zijeme v pravnim state, takze pokud nejste s vyrizenim reklamace spokojen, muzete se obratit na soud, ktery je jediny dostatecne fundovany rozhodnout, kdo z vas je v pravu. Reklamovat tolik zavad tyden pred skoncenim zaruky je sice trochu neobvykle, ale zakon to nezakazuje a tak jsou nazory vsech zde diskutujicich irelevantni. Dejte to k soudu a pak (tak kolem roku 2015;) nas muzete seznamit s vysledkem. Hodne stesti.
Martin Ráž Hoch (1832)|7.6.2008 23:41
A DOST!

Pavel se to psal už nejednou a já popravdě takovou trpělivost jako on nemám! TO SE OPRAVDU MUSÍTE CHOVAT JAKO OMEZENCI?!. Co sakra uživatele (i zkušené) pudí k tomu, neustále se do někoho opírat, dokazovat mu, že to on je idiot se svým přístupem atp? Tak pokud se vám přístup tazatele nelíbí, můžete to rozumně napsat (ne 20x), ale vynechte slova "blbečku, vyčůránku... a jiná" protože to jsou invektiva a ono opravdu platí, že ZLO PLODÍ JEN DALŠÍ ZLO!.

KOMPLEXY SI OPRAVDU JDĚTE LÉČIT JINAM! Zase musím přistoupit ke stejnému principu co v jiných "flamewar" fórech, a to mazat všechno co nebude k tématu a co bude jen trochu smrdět urážkou, či vyvoláváním sporu. Je mi líto, že se neustále tato potřeba opakuje.

P.S. Posledních cca 5 příspěvků jsem smazal - byly tam urážky, tak nerespektování pravidel (citace).

A vůbec, teď jsem to procházel a všechno podstatné bylo řečeno! Zamknuto!