GPS a tvorba map
mapy, ktore som nemohol tymto programom naskenovat mi uz idu.
Hacik je v tom, ze treba rozmery volitelneho obdlznika nastavit tak, ze ak ma zobrazovana mapa na monitore napr. 1000x650, musim zvolit napr. 700x400, dat ho do stredu mapy a funguje to. Ked treba, tak dajte este mensie rozlisenie. Idu mi vsetky mapy okrem http://www.podnemapy.sk/lpis/viewer.htm a to ma dost stve.
Hacik je v tom, ze treba rozmery volitelneho obdlznika nastavit tak, ze ak ma zobrazovana mapa na monitore napr. 1000x650, musim zvolit napr. 700x400, dat ho do stredu mapy a funguje to. Ked treba, tak dajte este mensie rozlisenie. Idu mi vsetky mapy okrem http://www.podnemapy.sk/lpis/viewer.htm a to ma dost stve.
To: Piato. Zkoušel jsem mapy z http://www.podnemapy.sk/lpis/viewer.htm a jde to vpohodě. Snímal jsem to přímo z Opery, program nastaven "ms" per move 5000 , steps per move 1.Tohle by mělo fungovat u všech mapserverů pracujících s ArcIms (nedělat další tah předtím, než je plně dokončen předchozí požadavek-proto těch 5000 ms).
vobec mi to nejde, neposuva ani jednym smerom,vzdy ofoti ten isty snimok, nepomaha nastavit ani tych 5000ms.
Ale na http://www.arcgeo.sk/svm50karto to ide v pohode. Je to inak asi najkrajsia plasticka mapa, aku som zatial nasiel.
Ale na http://www.arcgeo.sk/svm50karto to ide v pohode. Je to inak asi najkrajsia plasticka mapa, aku som zatial nasiel.
Jeste bych mel jednu prosbu a to jestli se muze treba pri posouvani mapou mysi anebo tlacitky aktualizovat i ta URL nahore a ukladat do *.ini.
Percejen je rychlejsi najit si potrebny stred "primo", nez v IE a nekdy jsou take trochu jine rozmery obrazu.
Jo a neslo by prosim neco pro opravu tech spatne stazenych obrazku ?
Stahl jsem 61x31 obrazku, 1 se nepodaril a uz se tam nestrefim at delam co delam, takze taham vse znovu a zas tam muze byt neco poskozeno, i kdyz uz taham docela pomalu :-( ...
(behem stahovani WXP uz 2x napsaly, ze si upravuji odkladaci soubor a uz to bylo poskozene, tak nevim, jestli ted pomuze jeho pevna velikost a jestli se mi vse vejde :-(...)
Dik...
Percejen je rychlejsi najit si potrebny stred "primo", nez v IE a nekdy jsou take trochu jine rozmery obrazu.
Jo a neslo by prosim neco pro opravu tech spatne stazenych obrazku ?
Stahl jsem 61x31 obrazku, 1 se nepodaril a uz se tam nestrefim at delam co delam, takze taham vse znovu a zas tam muze byt neco poskozeno, i kdyz uz taham docela pomalu :-( ...
(behem stahovani WXP uz 2x napsaly, ze si upravuji odkladaci soubor a uz to bylo poskozene, tak nevim, jestli ted pomuze jeho pevna velikost a jestli se mi vse vejde :-(...)
Dik...
Měl bych drobné vylepšení pro příští verzi: při snímání matice obrázků 01_01, 01_02, 01_03 se program vrací zpátky na začátek a snímá 02_01, 02_02, 02_03. Proč neudělat 01_01, 01_02, 01_03 skok o řádek níž a rovnou snímat v pořadí 02_03, 02_02, 01_01. V některých případech to ušetří téměř 50 % času.
Protoze se mi uz podruhe stahl 1 ze 63x63 obrazku spatne (a to uz jsem vickrat takhle zbytecne stahoval cele kvuli jedne chybe, protoze jsem se nedokazal strefit do toho vadneho mista a to nastve a hlavne hodne zdrzuje :-(...), tak jsem zjistil, ze dobry obrazek z prechoziho stahovani pouzit nemuzu, ze je to "trochu posunute" i kdyz jsem vychazel ze stejneho mista (snad mi neco nehnulo mysi)
V tom vadnem obrazku mi chybel 1 ctverecek (samozrejme chci mit vysledek dokonaly...), takze jsem jej tam rucne "vlepil" v grafickem editoru z prechoziho stahovani a tim mi vznikl problem :-(...
Obrazky jsou totiz 32-bitove (coz se mi zda zbytecne moc a asi je to moje blbost, ze jsem si nevsiml, na jakou barevnou hloubku je nastaveny pocitac, co mam momentalne pujceny na stahovani...).
Obrazek jsem opravoval ve starem PSP (jednoduchy a na podobne drobne upravy mi zcela vyhovuje, ale 32-bit bohuzel neumi), takze mi vznikl 24-bitovy vysledek a az kdyz jsem zkusil slozit v "BitmapCombine.exe", tak vlozeny opraveny obrazek byl "jakoby posunuty" (s tim puvodnim, neupravenym to nedela).
Nezjistil jsem, jak to v Photoshopu prevest na 32-bit (moc jej neovladam), takze jsem tam pres puvodni neupraveny 32-bit vlozil ten opraveny 24-bit, cimz jsem vysledek sice ulozil jako 32-bit, ale po spojeni v "BitmapCombine.exe" to opet bylo posunute :-(.
Kdyz jsem se dival do hlavicky *.bmp, tak jedna zacina BM6 a druha BM8 a nevim, cim tedy prevest obraveny obrazek do spravneho formatu :-(
BMP po zkomprimovani zabiraji na disku mene mista nez PNG (ktere asi samozrejme nema smysl znovu komprimovat) a chci si radeji uchovat i puvodni obrazky (protoze se velkymi slozenymi vysledky uz se bohuzel asi opravdu neda v zadnem grafickem editoru s 1GB RAM pracovat), takze jsem zkusil vsechny *.BMP prevest na 24-bit a ony se pak v "BitmapCombine.exe" take skladaly "posunute".
Nejde prosim "BitmapCombine.exe" upravit tak, aby umel pracovat s libovolnymi *.BMP a ne jen temi (zbytecne velkymi) 32-bitovymi a cim ted pripadne alespon mohu prevest ten opraveny 24-bitovy *.BMP aby mi sel normalne slozit ?
Dik a omlouvam se za tu "strucnost" ;-) ...
V tom vadnem obrazku mi chybel 1 ctverecek (samozrejme chci mit vysledek dokonaly...), takze jsem jej tam rucne "vlepil" v grafickem editoru z prechoziho stahovani a tim mi vznikl problem :-(...
Obrazky jsou totiz 32-bitove (coz se mi zda zbytecne moc a asi je to moje blbost, ze jsem si nevsiml, na jakou barevnou hloubku je nastaveny pocitac, co mam momentalne pujceny na stahovani...).
Obrazek jsem opravoval ve starem PSP (jednoduchy a na podobne drobne upravy mi zcela vyhovuje, ale 32-bit bohuzel neumi), takze mi vznikl 24-bitovy vysledek a az kdyz jsem zkusil slozit v "BitmapCombine.exe", tak vlozeny opraveny obrazek byl "jakoby posunuty" (s tim puvodnim, neupravenym to nedela).
Nezjistil jsem, jak to v Photoshopu prevest na 32-bit (moc jej neovladam), takze jsem tam pres puvodni neupraveny 32-bit vlozil ten opraveny 24-bit, cimz jsem vysledek sice ulozil jako 32-bit, ale po spojeni v "BitmapCombine.exe" to opet bylo posunute :-(.
Kdyz jsem se dival do hlavicky *.bmp, tak jedna zacina BM6 a druha BM8 a nevim, cim tedy prevest obraveny obrazek do spravneho formatu :-(
BMP po zkomprimovani zabiraji na disku mene mista nez PNG (ktere asi samozrejme nema smysl znovu komprimovat) a chci si radeji uchovat i puvodni obrazky (protoze se velkymi slozenymi vysledky uz se bohuzel asi opravdu neda v zadnem grafickem editoru s 1GB RAM pracovat), takze jsem zkusil vsechny *.BMP prevest na 24-bit a ony se pak v "BitmapCombine.exe" take skladaly "posunute".
Nejde prosim "BitmapCombine.exe" upravit tak, aby umel pracovat s libovolnymi *.BMP a ne jen temi (zbytecne velkymi) 32-bitovymi a cim ted pripadne alespon mohu prevest ten opraveny 24-bitovy *.BMP aby mi sel normalne slozit ?
Dik a omlouvam se za tu "strucnost" ;-) ...
Jo a opet se mi stala dalsi "neprijemnost" ;-(
Stahuju dost velke fotomapy na jinem PC a v rade 56 z 61 to asi po 2 dnech stahovani zarvalo "nedostaek mista na disku" (uz to obsadilo asi 12GB) a samozrejme jsem tam jak na potvoru mel ten disk nasdileny "jen pro cteni" :-(
Nesel by prosim dodelat nejaky Hotkey "Pause + Resume" ? Dik...
Stahuju dost velke fotomapy na jinem PC a v rade 56 z 61 to asi po 2 dnech stahovani zarvalo "nedostaek mista na disku" (uz to obsadilo asi 12GB) a samozrejme jsem tam jak na potvoru mel ten disk nasdileny "jen pro cteni" :-(
Nesel by prosim dodelat nejaky Hotkey "Pause + Resume" ? Dik...
Nemáte někdo tušení jaký souřadnicový systém by mohli používat Francouzi na http://www.geoportail.fr/ (mapy od IGN) ? Mapy odtamtud získané přes WebMapSaver (Korsika) jsou perfektní, ale když je natáhnu do OZIho a zkalibruji (UTM+WGS84), tak to místy hází chybu i 1 km - zkoušel jsem i jiné kombinace (např NTF France + France Zone) s podobným výsledkem. Zkoušel jsem to i vygooglovat a nic.
Kromě toho Franština zrovna není moje silná stránka a oni jiné jazyky samozřejmě znát nechtějí :-)
Kromě toho Franština zrovna není moje silná stránka a oni jiné jazyky samozřejmě znát nechtějí :-)
Zkoušel jsem stahovat obdélníky 1000x760px - 10x30 (tj. asi 300 čtverců nebo méně - to je pro BitMapCombine asi maximum a pro následné zpracování asi taky ), pospojoval jsem je v BitMapCombine (záležitost na delší dobu :-) - další úpravy tj. oříznutí a dolepení několika málo vypadlých čtverců jsem dělal v GIMPu - šlo to pomalu, ale šlo - P4 2,54GHz +1GB. Zjistil jsem, že GIMP je pro tenhle účel lepší než PHOTOSHOP (7), protože ten neumí ukládat velké PNG. Jinak si myslím, že PNG je pro tenhle účel optimálnější než 24bit BMP, protože 24bit hloubku pro mapy (v podstatě kvalita lepších omalovánek) rozhodně nevyužiješ (bohatě stačí 8bitů) - výsledný soubor je pak podstatně menší, lépe se s ním pracuje a rozdíl v kvalitě rozhodně nepoznáš. Jinak i když to tak nevypadá, opravy vypadlých čtverců je lépe dělat až po pospojování a oříznutí přebytečných okrajů - v normálním prohlížeči si najedu na vypadlý čtverec (+ přesah), přes ALT+PRTSCR zkopíruju celé okno do schránky, vložím do samostatného okna v GIMPu, vyříznu samotnou mapu a vložím do okna s celkovou mapou - tu zobrazím ve zvětšení cca 200% a čtverec usadím přesně na požadované místo (lze to v pohodě udělat naprosto přesně), potom vrstvu ukotvím (sloučení vrstev). Výsledek potom ukládám v PNG. Zkoušel jsem to celé i v PHOTOSHOPU, ale GIMP je kupodivu lepší.
Jo jo, ono by to stacilo uz rovnou i ukladat v 8-mi bitech a mozna i na "fotomapy" (nekomprimovane BMP mi zaberou 14GB a "rychlym" 7zipem asi 3.5GB), ale stahuju na PC, kde mi ovladace nabizi nejmene 16 bit a skoda, ze po konverzi uz si s tim asi BitmapCombine neporadi (je to "posunute" i v 16-ti bitech) a nic lepsiho na skladani tolika obrazku nemam a programy na panoramata (vyzadujici vetsinou presahy) se na to nehodi :-(...
PNG by mi take urcite stacil, ale pro schovani originalu (pokud zatim treba nebudu mit cas skladat anebo jeden nevi, kdy se jeste mohou hodit a radej bych je tedy take "bezchybne") se zda, ze je mensi komprimovat BMP (uz komprimovane PNG samozrejme nema smysl komprimovat) a ze je ucinnejsi 7zip nez, winrar, ale trva to take "100 let" ;-(
Uz jsem premyslel, ze ty vadne asi bude lepsi opravovat na vysledku, ale kdyz je dost podrobne cela CR (mam nekde i 61x61 ctvercu 1024x1024) a chci co nejmene vyslednych obrazku, tak na to nejak ma 1GB RAM zatim nikde nestaci.
Gimp jsem zatim nezkousel (vetsinou na tyhle "jednoduche" opravy pouzivam stary PSP tusim 3.2) a asi s gimpem moc neumim, takze na nej budu muset mrknout - diky ...
PNG by mi take urcite stacil, ale pro schovani originalu (pokud zatim treba nebudu mit cas skladat anebo jeden nevi, kdy se jeste mohou hodit a radej bych je tedy take "bezchybne") se zda, ze je mensi komprimovat BMP (uz komprimovane PNG samozrejme nema smysl komprimovat) a ze je ucinnejsi 7zip nez, winrar, ale trva to take "100 let" ;-(
Uz jsem premyslel, ze ty vadne asi bude lepsi opravovat na vysledku, ale kdyz je dost podrobne cela CR (mam nekde i 61x61 ctvercu 1024x1024) a chci co nejmene vyslednych obrazku, tak na to nejak ma 1GB RAM zatim nikde nestaci.
Gimp jsem zatim nezkousel (vetsinou na tyhle "jednoduche" opravy pouzivam stary PSP tusim 3.2) a asi s gimpem moc neumim, takze na nej budu muset mrknout - diky ...
Safra nema nahodou WebMapSaver nejake problemy s resourcy ci co ? :-(
Cim dele bezi, tim je pak vetsi problem jej pod WXP ukoncit.
Zdanlive skonci, ale ve spravci procesu je dal viditelny, zatezuje CPU a nekdy je obtizne jej kilnout.
Ten "blikajici ctverec s vyberem" to bohuzel take dost zdrzuje pri rucnim posouvani a pokud je vetsi nez cela aplikace (kdyz se ta hned nespusti maximalizovana), tak take blika cela apliace :-(.
Ted je ale pro mne nejhorsi, ze se mi ted mi turisticke mapy 61x61 ctvercu uz stahuji 3. den, jsem teprve u rady 29, zdalo se mi, ze to porad spomaluje, ale ted uz to bezi neskutecne pomalu a stale neco hrabe na disku (nic jineho a ani antivirak by v PC bezet nemelo a vse jsem peclive skontroloval a zbytecnosti zastavil).
Je tu prosim jeste dostupny autor programku, anebo uz je zatceny ? :-D
Cim dele bezi, tim je pak vetsi problem jej pod WXP ukoncit.
Zdanlive skonci, ale ve spravci procesu je dal viditelny, zatezuje CPU a nekdy je obtizne jej kilnout.
Ten "blikajici ctverec s vyberem" to bohuzel take dost zdrzuje pri rucnim posouvani a pokud je vetsi nez cela aplikace (kdyz se ta hned nespusti maximalizovana), tak take blika cela apliace :-(.
Ted je ale pro mne nejhorsi, ze se mi ted mi turisticke mapy 61x61 ctvercu uz stahuji 3. den, jsem teprve u rady 29, zdalo se mi, ze to porad spomaluje, ale ted uz to bezi neskutecne pomalu a stale neco hrabe na disku (nic jineho a ani antivirak by v PC bezet nemelo a vse jsem peclive skontroloval a zbytecnosti zastavil).
Je tu prosim jeste dostupny autor programku, anebo uz je zatceny ? :-D
Me objekty by mely byt vsechny uvolnene, na to si davam bacha, ale zda se mi, ze je chyba v rutine pro snimani screenshotu obrazovky (tu jsem prevzal z netu), borec tam ma ReleaseDC ale bez handlu na okno, pricemz to DC ale z HWND bere, takze je teoreticky mozne, ze to alokuje stale nove DC handly a skutecne odcerpava resourcy Windows. Prekompiluju tu verzi (doplnim i tech par kosmetickych veci co tady zaznely) a hodim sem v prubehu dne novy download.
P.S.: Zatceny bych snad byt nemel, ja jsem jak vyrobci nozu, nemuzu za to, ze jsi tim nekoho zapichl ;)
P.S.: Zatceny bych snad byt nemel, ja jsem jak vyrobci nozu, nemuzu za to, ze jsi tim nekoho zapichl ;)
Tak to je parada! Uz jsem myslel, jestli treba nemas dovolenou, ze se tu nejak nic nedelo :-)...
Akorat ted nevim, jestli tu stavajici mapu nespustit potom radeji znovu v nove verzi, protoze asi nebude hotova ani do pondeli a vedet na 100%, ze to nova verze nebude delat take, nebo ze neni problem v tom PC, ktere si zatim "zuby nechty drzim", protoze jej budu uz asi muset brzy vratit (mam je na to jen pujcene, protoze na svem musim PC take "obcas pracovat" ;-( a stejne ho pak asi budu muset novemu majiteli komplet preinstalovat, ale tim jsem se nechtel zdrzovat pred stahovanim map, abych jich stihl co nejvice...)
Hlavne jestli neco pujde udelat i s tim "zdrzujicim ctvercem" aby porad neblikal a dalo se rucne posouvat plynule (treba aby se po zvoleni regionu dal rucne vypnout) a viz i ty nase dalsi napady a pripominky a uz se mooc mooc tesime ;-)...
Akorat ted nevim, jestli tu stavajici mapu nespustit potom radeji znovu v nove verzi, protoze asi nebude hotova ani do pondeli a vedet na 100%, ze to nova verze nebude delat take, nebo ze neni problem v tom PC, ktere si zatim "zuby nechty drzim", protoze jej budu uz asi muset brzy vratit (mam je na to jen pujcene, protoze na svem musim PC take "obcas pracovat" ;-( a stejne ho pak asi budu muset novemu majiteli komplet preinstalovat, ale tim jsem se nechtel zdrzovat pred stahovanim map, abych jich stihl co nejvice...)
Hlavne jestli neco pujde udelat i s tim "zdrzujicim ctvercem" aby porad neblikal a dalo se rucne posouvat plynule (treba aby se po zvoleni regionu dal rucne vypnout) a viz i ty nase dalsi napady a pripominky a uz se mooc mooc tesime ;-)...
Nová verze:
- blikající obdélník znázorňující snímanou oblast je nyní při startu vypnutý, na dialogovém okně Position and size je možné zaškrtnout, že má být viditelný
- po spuštění snímání se nyní neprve čeká 3 sekundy (pro situace, kdy člověk potřebuje přepnout do jiného okna a snímat v něm)
- posouvání myší jsem snad definitivně odladil a po každém eventu teď následuje ta správná pauza, takže by to mělo již v pořádku posouvat třeba na těch beta mapách (pozor, nenavádím, že si tam máte mapy snímat, jen říkám, že posouvání funguje ;-))
- rutina pro snímání screenshotu nyní snad korektně uvolňuje DC
http://ftp.nepsin.com/WebMapSaver.zip
- blikající obdélník znázorňující snímanou oblast je nyní při startu vypnutý, na dialogovém okně Position and size je možné zaškrtnout, že má být viditelný
- po spuštění snímání se nyní neprve čeká 3 sekundy (pro situace, kdy člověk potřebuje přepnout do jiného okna a snímat v něm)
- posouvání myší jsem snad definitivně odladil a po každém eventu teď následuje ta správná pauza, takže by to mělo již v pořádku posouvat třeba na těch beta mapách (pozor, nenavádím, že si tam máte mapy snímat, jen říkám, že posouvání funguje ;-))
- rutina pro snímání screenshotu nyní snad korektně uvolňuje DC
http://ftp.nepsin.com/WebMapSaver.zip
Diky, tak jsem to vcera radeji zastavil, pres noc zapakoval (alespon castecny) vysledek, kdyby se dnes nahodou opet nezadarilo a teprve ted spustil znovu.
Co jsem v nove verzi zatim pozoroval, tak se mi zda to "rucni posouvani" pomale, i kdyz ted diky vypnuti ctverce uz nastesti reaguje hned a jakoby to cekalo, az se stahne komplet obrazovka, anebo vkladalo nejakou pauzu - neni to zbytecne, protoze pri tom rucnim posunovani nepotrebuju mit vse bezchybne, ale aby se to hlavne posouvalo co nejrychleji a mohl jsem co nejrychleji pocitat potrebny pocet posunu ? ...
Zrovna ted jsem ted jsem chtel zkusit celou CR turistickou v max. rozliseni asi 125x73 obrazku 1024x2024 (ty BMP se daji dobre zapakovat a schovat to, abych si casem mohl vytvaret co nejpodrobnejsi mapy zvolenych oblasti...) , ale bohuzel nestaci na sirku tech 99 a asi tedy jedine na sirku na 2 casti a vymyslet jak to prekryt i kdyz by to bylo samozrejme pohodlnejsi a hlavne prehlednejsi udelat rovnou :-(.
Vic nez tech 99 by asi neslo, ze?
A kdyz, tak uz by se to asi blbe indexovalo 001 a musely i jinak jmenovat soubory pro BitmapCombine, coz chapu ze take neni asi moc prijemne :-( ...
Mozna by se pro tyhle ucely hodila i nejaka utilitka "BitmapRename", pokud se chce treba cela oblast posunout a odriznout "nepotrebny zacatek", kdyz uz se treba omylem stahne moc severozapadne, aby se nemusely schovavat zbytecnosti, nebo stahovat vse znovu, ale na to asi existuji nejake vhodne "renamery" (mozna to umi VC) a jen pohledat ;-( ...
(popr. aby se takto dala takto "sloucit" oblast stazena na 2x pro pozdeji uchovani jeste pred spojovanim v BitmapCombine, protoze ulozit cely slouceny vysledek je bohuzel nerealne, ale to si mozna uz ?moc vymyslim" ;-( ...)
Zatim dnes stahuji 1. radu a jeste nevim, jak to bude "couvat", ale nebylo by vhodne jak uz tu psal XXMZ aby to ukladalo i pri "couvani", anebo to couvani alespon zrychlit ?
(nevim, jestli ale neni to "couvani" umyslne pomale kvuli cachovani obrazku...)
Dik ;-) ...
Co jsem v nove verzi zatim pozoroval, tak se mi zda to "rucni posouvani" pomale, i kdyz ted diky vypnuti ctverce uz nastesti reaguje hned a jakoby to cekalo, az se stahne komplet obrazovka, anebo vkladalo nejakou pauzu - neni to zbytecne, protoze pri tom rucnim posunovani nepotrebuju mit vse bezchybne, ale aby se to hlavne posouvalo co nejrychleji a mohl jsem co nejrychleji pocitat potrebny pocet posunu ? ...
Zrovna ted jsem ted jsem chtel zkusit celou CR turistickou v max. rozliseni asi 125x73 obrazku 1024x2024 (ty BMP se daji dobre zapakovat a schovat to, abych si casem mohl vytvaret co nejpodrobnejsi mapy zvolenych oblasti...) , ale bohuzel nestaci na sirku tech 99 a asi tedy jedine na sirku na 2 casti a vymyslet jak to prekryt i kdyz by to bylo samozrejme pohodlnejsi a hlavne prehlednejsi udelat rovnou :-(.
Vic nez tech 99 by asi neslo, ze?
A kdyz, tak uz by se to asi blbe indexovalo 001 a musely i jinak jmenovat soubory pro BitmapCombine, coz chapu ze take neni asi moc prijemne :-( ...
Mozna by se pro tyhle ucely hodila i nejaka utilitka "BitmapRename", pokud se chce treba cela oblast posunout a odriznout "nepotrebny zacatek", kdyz uz se treba omylem stahne moc severozapadne, aby se nemusely schovavat zbytecnosti, nebo stahovat vse znovu, ale na to asi existuji nejake vhodne "renamery" (mozna to umi VC) a jen pohledat ;-( ...
(popr. aby se takto dala takto "sloucit" oblast stazena na 2x pro pozdeji uchovani jeste pred spojovanim v BitmapCombine, protoze ulozit cely slouceny vysledek je bohuzel nerealne, ale to si mozna uz ?moc vymyslim" ;-( ...)
Zatim dnes stahuji 1. radu a jeste nevim, jak to bude "couvat", ale nebylo by vhodne jak uz tu psal XXMZ aby to ukladalo i pri "couvani", anebo to couvani alespon zrychlit ?
(nevim, jestli ale neni to "couvani" umyslne pomale kvuli cachovani obrazku...)
Dik ;-) ...
Vladas, člověče ty máš po každé změně programu dalších 10 požadavků :), já byt na MEMově místě tak už ti radši dávno poskytnu zdroják :D
Mno kdysi jsem sice programoval, ale posledni dobou nejak "nejsou lidi" (anebo spis cas a nalada) a je pravda, ze vymysleni "co by jeste bylo hezke" mi jde docela dobre :-D
Ted to nechci zakriknout, ale pustil jsem nejnovejsi verzi s 99x75 obrazku 1024x1024 (leva polovina CR, co se vlezla a pravou budu muset bohuzel zkusit zvlast), zas "couvam" teprve ve 3. rade a zas no nejak cim dal vic zacina hrabat na disku, tak ze by neco porad bylo spatne anebo je to jen u mne ? :-(
Ted to nechci zakriknout, ale pustil jsem nejnovejsi verzi s 99x75 obrazku 1024x1024 (leva polovina CR, co se vlezla a pravou budu muset bohuzel zkusit zvlast), zas "couvam" teprve ve 3. rade a zas no nejak cim dal vic zacina hrabat na disku, tak ze by neco porad bylo spatne anebo je to jen u mne ? :-(
No vladas se do toho opravdu ponořil :) Vypadá to, jk kdyby to chtěl dělat profesionálně a program využívat komerčně :D
Tak na to opravdu nemam ani pomysleni, ale ruzne "netradicni" mapy do Oziho (fotomapy, podrobne turisticke, hezky "autoatlas" a pod.) se hodi vzdy (doufam, ze take najdu cas to pospojovat a zkalibrovat), ale uz prosim piste radeji jen "k veci", at zde nezanikne to podstane, co by pomohlo programek jeste vylepsit a zdokonalit, aby nam co nejlepe slouzil, pokud na to tedy bude mit MEM cas a naladu ...
[QUOTE="vladas"]...ale posledni dobou nejak "nejsou lidi" (anebo spis cas a nalada)...[/QUOTE]
Jsem rad, ze me chapes, jsme na tom stejne ;)
Na ten bug bych ale chtel prijit, chtelo by to videt, jestli stoupa vytizeni commit memory celeho procesu, anebo skutecne resource handly.
Co se tyce zvyseni poctu dlazdic pro snimani, vzhledem k problemum se spojovanim mi prijde i tech 99 spis utopie ;), resp. musel bych BitmapCombine prepsat tak, aby vysledny obrazek udelal rucne a ne ho cely nagenerovat v pameti. Otazka je, jestli jsou graficke editory, ktere by s tim pak dokazaly jeste rozumne pracovat. A treba u GPSDash2 jsem narazil na to, ze i blba mapka 32x32 512x512px pri true-color nesla prevest tou jeho PC utilitou (protoze to mel napsane pro .NET FW 1.0 kde je memory heap bug). I kdyz jsem mu to hlasil, tak zatim to menit nehodla kvuli kompatibilite s FW.
Jinak napad se snimanim sudych a lichych radku zleva doprava a zprava doleva je dobry, urcite to nejaky cas usetri. Co se tyce toho, ze se ti to zda pomalejsi, jakou mas nastavenou dobu "ms per move" a steps per move? Mozna by ti stacilo to snizit
Jsem rad, ze me chapes, jsme na tom stejne ;)
Na ten bug bych ale chtel prijit, chtelo by to videt, jestli stoupa vytizeni commit memory celeho procesu, anebo skutecne resource handly.
Co se tyce zvyseni poctu dlazdic pro snimani, vzhledem k problemum se spojovanim mi prijde i tech 99 spis utopie ;), resp. musel bych BitmapCombine prepsat tak, aby vysledny obrazek udelal rucne a ne ho cely nagenerovat v pameti. Otazka je, jestli jsou graficke editory, ktere by s tim pak dokazaly jeste rozumne pracovat. A treba u GPSDash2 jsem narazil na to, ze i blba mapka 32x32 512x512px pri true-color nesla prevest tou jeho PC utilitou (protoze to mel napsane pro .NET FW 1.0 kde je memory heap bug). I kdyz jsem mu to hlasil, tak zatim to menit nehodla kvuli kompatibilite s FW.
Jinak napad se snimanim sudych a lichych radku zleva doprava a zprava doleva je dobry, urcite to nejaky cas usetri. Co se tyce toho, ze se ti to zda pomalejsi, jakou mas nastavenou dobu "ms per move" a steps per move? Mozna by ti stacilo to snizit
Ted jsem to radeji prerusil, ze mne napadlo tu celou CR rozdelit na 2 dily 64x71 dlazdic s tim, ze u te zapadni dam Move Left=63 a u Vychodni Move Left=0, (vlastne nesly by ty posuny i do zapornych hodnot, protoze treba tady by se mi to "pro jistotu" zrovna hodilo...) cimz bych to doufejme mel mit cele (snad jsem dostatecke odkrokoval, ze tam nechci "zbytecnosti" a jak jsem psal to "krokovalo rucne trochu pomalu") i s prekryvem a snad alespon ten zapad do pondeli bude.
Spustil jsem ted pres to alespon Spravce uloh WXP kde by melo byt videt alespon to vyuziti pameti (po spusteni bere 8552 kb) ale jeste nesnimam a doufam, ze to nebude zdrzovat - od snimaneho ctverce to mam napravo a pri velkem rozliseni se to nastesti vejde. Na ty resource nemam ted pod WXP nic po ruce, v "Monitorovani vykonu" jsem nic nenasel jak to nastavit a rsrcmtr.exe z W98 tam nechodi ze nenajde neco z kernelu :-(, tak snad alespon uvidime tu RAM ...
Jo ty editory s tim celym obrazkem asi pracovat vetsinou bohuzel nedokazou (alespon na mych 1GB jsem zatim se vsemi programy "narazil" a doporucovany Gimp jeste nezkousel). Proto si chci schovat ty dlazdice a casem si z nich pospojovat, co prave budu potrebovat a co to pobere.
(treba jednou bude i jiny HW, tedy jestli jeste ty mapy budou aktualni ;-)...)
Pro ulozeni na DVD je vyhodnejsi asi pakovat ty BMP dlazdice a pakovat 7Zipem (WinRar byl vetsi), kde mi to zatim vyslo nejmensi (vyjde to zatim mensi, nez PNG, ktere samozrejme nema smysl pakovat kdyz uz pakovane jsou), ale jak jsem psal, ovladac grafiky mi nedovoli na tom PC mene nez 24bit, coz se mi zda u tech map take zbytecne moc a to i u fotomap (viz. muj minuly prispevek o problemech s konverzi 32->24 bit jak uz to pak BitmapCombine neposklada spravne - PROC ? - aha, ted ctu o tom .NET FW bugu - neni to nahodou ono ? ;-(
Mam "ms per move"=200, "s before save"=2 a "steps"=2, protoze nekdy to bylo opravdu "jen tak tak, ze to stihalo"
(zajimave, ze na mem PC s W98 to stiha i se vsemi hodnotami nejmensimi, co jdou nastavit, ale zas na nem nedam tak velke rozliseni grafiky jako na texh vypujcenych WXP a musim na nem hlavne pracovat, takze tady snimat nemuzu :-( ...
Ted to schvalne spustim s temi vyse uvedenymi parametry (akorat jsem dal ms per move=1 (doufam, ze zas nebudu "skarede litovat" a v pondeli vse spouste znovu kvuli 1 chybejicimu ctverecku, kdyz momentalne nejsem schopny vadne dlazdice opravit (viz. vys) a zkusim sledovat alespon tu RAM a take doufam, ze jsem ten Spravce uloh WXP nedal nekam "do cesty mysi" i kdyz vypada, ze ta beha po tom "nakreslenem ctverecku" ktery pred tim nesel schovat ;-) ...
Vlastne jeste trochu premyslim, ze ten "ms per move" asi nema na ztracene ctverecky moc vliv (na co vlastne potom je dobry ?) a ze dulezitejsi tu asi je ten "s before save" anebo ne ?
Spustil jsem ted pres to alespon Spravce uloh WXP kde by melo byt videt alespon to vyuziti pameti (po spusteni bere 8552 kb) ale jeste nesnimam a doufam, ze to nebude zdrzovat - od snimaneho ctverce to mam napravo a pri velkem rozliseni se to nastesti vejde. Na ty resource nemam ted pod WXP nic po ruce, v "Monitorovani vykonu" jsem nic nenasel jak to nastavit a rsrcmtr.exe z W98 tam nechodi ze nenajde neco z kernelu :-(, tak snad alespon uvidime tu RAM ...
Jo ty editory s tim celym obrazkem asi pracovat vetsinou bohuzel nedokazou (alespon na mych 1GB jsem zatim se vsemi programy "narazil" a doporucovany Gimp jeste nezkousel). Proto si chci schovat ty dlazdice a casem si z nich pospojovat, co prave budu potrebovat a co to pobere.
(treba jednou bude i jiny HW, tedy jestli jeste ty mapy budou aktualni ;-)...)
Pro ulozeni na DVD je vyhodnejsi asi pakovat ty BMP dlazdice a pakovat 7Zipem (WinRar byl vetsi), kde mi to zatim vyslo nejmensi (vyjde to zatim mensi, nez PNG, ktere samozrejme nema smysl pakovat kdyz uz pakovane jsou), ale jak jsem psal, ovladac grafiky mi nedovoli na tom PC mene nez 24bit, coz se mi zda u tech map take zbytecne moc a to i u fotomap (viz. muj minuly prispevek o problemech s konverzi 32->24 bit jak uz to pak BitmapCombine neposklada spravne - PROC ? - aha, ted ctu o tom .NET FW bugu - neni to nahodou ono ? ;-(
Mam "ms per move"=200, "s before save"=2 a "steps"=2, protoze nekdy to bylo opravdu "jen tak tak, ze to stihalo"
(zajimave, ze na mem PC s W98 to stiha i se vsemi hodnotami nejmensimi, co jdou nastavit, ale zas na nem nedam tak velke rozliseni grafiky jako na texh vypujcenych WXP a musim na nem hlavne pracovat, takze tady snimat nemuzu :-( ...
Ted to schvalne spustim s temi vyse uvedenymi parametry (akorat jsem dal ms per move=1 (doufam, ze zas nebudu "skarede litovat" a v pondeli vse spouste znovu kvuli 1 chybejicimu ctverecku, kdyz momentalne nejsem schopny vadne dlazdice opravit (viz. vys) a zkusim sledovat alespon tu RAM a take doufam, ze jsem ten Spravce uloh WXP nedal nekam "do cesty mysi" i kdyz vypada, ze ta beha po tom "nakreslenem ctverecku" ktery pred tim nesel schovat ;-) ...
Vlastne jeste trochu premyslim, ze ten "ms per move" asi nema na ztracene ctverecky moc vliv (na co vlastne potom je dobry ?) a ze dulezitejsi tu asi je ten "s before save" anebo ne ?
Ahoj, náhodou jsem narazil na tuhle diskusi a objevil skvělý WMS. Konečně si můžu udělat mapu německého pohraničí. Narazil jsem ale na drobný problém: měl jsem 10ms per move, 1s before save a 8 steps per move (co přesně znamená tahle hodnota?), našel jsem si pravý dolní roh mapy (google, hybridní), dal move left 20, move up 20, velikost 20x20 čtverců, velikost 500x400px, odkliknul start mezerníkem, ale po čtverců jsem zjistil, že levé a pravé čtverce jsou blbě slepené, místo Naturpark je zobrazeno Natturpark. Co s tím?
edit: ještě dvě připomínky:
1) nešlo by, že by po dojetí úplně doprava nescrolloval na začátek (úplně doleva), ale jen by se posunul o řádek níž a ukládal zprava doleva? Opravdu by to ušetřilo dost času (přesně 50%)
2) bitmapcombine při skládání v okně dole vyjíždí aktuální čtverce, které lepí, ale pokud je jich více, než se do okna vejde, uživatel nevidí ten čtverec, který zrovna jede a nepozná, kdy proces skončí. Navrhuji okno zmenšit na 10 čtverců a aby se posouvalo, tj. aby byl vždy vidět konec. Mohlo by to mít i progressbar nebo alespoň počítadlo, např. při zadání x=20 a y=20 by to ukazovalo, že jede čtverec 350/400. Možná by i stačilo jen to a při posledním by to místo 400/400 ukázalo -DONE-
díky
edit: ještě dvě připomínky:
1) nešlo by, že by po dojetí úplně doprava nescrolloval na začátek (úplně doleva), ale jen by se posunul o řádek níž a ukládal zprava doleva? Opravdu by to ušetřilo dost času (přesně 50%)
2) bitmapcombine při skládání v okně dole vyjíždí aktuální čtverce, které lepí, ale pokud je jich více, než se do okna vejde, uživatel nevidí ten čtverec, který zrovna jede a nepozná, kdy proces skončí. Navrhuji okno zmenšit na 10 čtverců a aby se posouvalo, tj. aby byl vždy vidět konec. Mohlo by to mít i progressbar nebo alespoň počítadlo, např. při zadání x=20 a y=20 by to ukazovalo, že jede čtverec 350/400. Možná by i stačilo jen to a při posledním by to místo 400/400 ukázalo -DONE-
díky
8 steps per move znamena, ze na posunuti jednoho ctverce se mys posune 8x (8mi tahy). Jinak - pri sirce ctverce 800px se posouva 8x po 100px. Vetsinou staci nastavit 1. To s tou nenavaznosti ctvercu muze byt tim, ze se jedna o mapu generovanou z vektoru na zaklade aktualniho pozadavku, umisteni textu popisku muze byt odlisne na zaklade aktualniho zobrazeni. Pokud ti ale nenavazuji treba silnice tak je to chybnym nastavením posunu - zkus zmenit parametry snimani.
[QUOTE="xxmz"]8 steps per move znamena, ze na posunuti jednoho ctverce se mys posune 8x (8mi tahy). Jinak - pri sirce ctverce 800px se posouva 8x po 100px. Vetsinou staci nastavit 1. To s tou nenavaznosti ctvercu muze byt tim, ze se jedna o mapu generovanou z vektoru na zaklade aktualniho pozadavku, umisteni textu popisku muze byt odlisne na zaklade aktualniho zobrazeni. Pokud ti ale nenavazuji treba silnice tak je to chybnym nastavením posunu - zkus zmenit parametry snimani.[/QUOTE]
Ahoj, díky za vysvětlenou, prosím ještě mi vysvětli, co přesně myslíš "zkus změnit parametry snímání"-co přesně?
Jinak ujetý je nejen název, ale i mapa (silnice, domy). Teď jsem ale zkoušel mapu 2x2 čtverce a tam nic.. :-/
Ahoj, díky za vysvětlenou, prosím ještě mi vysvětli, co přesně myslíš "zkus změnit parametry snímání"-co přesně?
Jinak ujetý je nejen název, ale i mapa (silnice, domy). Teď jsem ale zkoušel mapu 2x2 čtverce a tam nic.. :-/
Je to případ pro pokus omyl , pro začátek zkus 100ms per move, 5s before save, 1steps per move, pokud to bude ok můžeš zkusit časy snižovat. Jen dodám co určitě víš, při běhu posunu nehýbat myší :D .
[QUOTE="xxmz"]Je to případ pro pokus omyl , pro začátek zkus 100ms per move, 5s before save, 1steps per move, pokud to bude ok můžeš zkusit časy snižovat. Jen dodám co určitě víš, při běhu posunu nehýbat myší :D .[/QUOTE]
jojo, vím, ani tu nedutám, spouštím mezerníkem. Zkusím to ještě spustit na noťasu, tam se touchpad ani nehne :-)
jojo, vím, ani tu nedutám, spouštím mezerníkem. Zkusím to ještě spustit na noťasu, tam se touchpad ani nehne :-)
Zkus myš přímo odpojit z compu (tedy vytáhnout kabel) ;) Tak máš zaručeno, že se opravdu nemůže ani hnout.
Hm, tak mi asi brzy to PC s WXP vezmou (jeden Smoula uz na tom pracuje ;-(...), takze jsem myslel, ze pres vikend stihnu alespon levou polovinu CR s nejpodrobnejsimi turistickymi mapami (sice uz mam "nejake cizi" ;-) zkalibrovane, ale treba Jesenik je spojeny presne kde se mi to nehodi, mapmerge mi nepomohl a rad bych nektere oblasti vetsi a viditelnejsi), takze jsem v patek pustil 64x71 ctvercu 1024x1024 leve poloviny CR s parametry 1/2/2 a bezi teprve 24_08, takze asi nebudu mit ani levou ani pravou polovinu CR, kde jsem puvodne take stahl z tech Jeseniku jen polovinu (jinak jsem ji pres vikend zkalibroval od Polska po Sumperk v jednom kuse a i pro cykloturistiku parada...)
Chyba bude opravdu nekde v pameti (resource jsem nesledoval, ze jsem nemel cim, ale mohou to byt i ony...), protoze kdyz jsem spustil v patek capture, tak to "zralo" neco kolem 60 000 kB RAM a bezelo normalni rychlosti.
Ted se ani nemohu dockat kdy to poskoci na dalsi snimek, porad hrabe na tom HD a RAM vzdy (nepravidelne) pribyva a ubyva od 40 000 nekam pres 220 000 kB.
Vzdy to udela u kazdeho snimku nekolikrat "nahoru a dolu" a je to opravdu tak nepravidelne, ze se neda vysledovat kolikrat to dela a podle jakych "pravidel" :-(.
Chjo, tak jsem se tesil na ty mapy a jestli treba casem dostanu nove PC, tak asi s Vistama a na mych soucasnych W98 (kde navic musim pracovat) nedopstanu rozliseni abych si mohl dovolit snimat ctverce 1024x2024 a poskladat tak velke uzemi "v kuse" :-(.
Ted bohuzel zadne volne PC s Vistami nemam, ale jak to tam soupalo tim "zoomovacim posuvnikem" na mapy.cz misto tahani mysi - jeste to prosim dela, anebo uz se da pouzit i pod Vistama ? Dik ...
Chyba bude opravdu nekde v pameti (resource jsem nesledoval, ze jsem nemel cim, ale mohou to byt i ony...), protoze kdyz jsem spustil v patek capture, tak to "zralo" neco kolem 60 000 kB RAM a bezelo normalni rychlosti.
Ted se ani nemohu dockat kdy to poskoci na dalsi snimek, porad hrabe na tom HD a RAM vzdy (nepravidelne) pribyva a ubyva od 40 000 nekam pres 220 000 kB.
Vzdy to udela u kazdeho snimku nekolikrat "nahoru a dolu" a je to opravdu tak nepravidelne, ze se neda vysledovat kolikrat to dela a podle jakych "pravidel" :-(.
Chjo, tak jsem se tesil na ty mapy a jestli treba casem dostanu nove PC, tak asi s Vistama a na mych soucasnych W98 (kde navic musim pracovat) nedopstanu rozliseni abych si mohl dovolit snimat ctverce 1024x2024 a poskladat tak velke uzemi "v kuse" :-(.
Ted bohuzel zadne volne PC s Vistami nemam, ale jak to tam soupalo tim "zoomovacim posuvnikem" na mapy.cz misto tahani mysi - jeste to prosim dela, anebo uz se da pouzit i pod Vistama ? Dik ...
Tak nejak mne napadlo, nesel by na ty nedokoncene ctverce udelat "cudlik na jednorazove rucni capture" aby se nemuselo poustet vse znovu anebo zjistovat, ze jsem spatne nasel pozici toho vadneho ctverce (nekdy se ani dost dobre najit neda) az po spusteni zdlouhaveho automatickeho snimani ?
Zkratka ze by se do vadneho ctverce najelo rucne pomoci UP DOWNN atd. a ulozila jen jedna obrazovka, pricemz nazev cverce by to bud vygenerovalo samo (z poctu rucniho odkrokovani), anebo muze byt nazev jakykoliv a rucne uz to neni problem prejmenovat. Dik ...
Ted jsem neco snimal uz potreti se zpozdenim snimani 4s a vzdy nejaky ctverec nekde chybel :-(.
Jak jsem psal, pokud ctverc opravim rucne, tak BitmapCombine uz jej pak neslozi spravne a slozene vysledky mam vetsinou tak velke, ze uz editovat nejdou :-(
(rad bych mel tedy ulozeny i "zdrave zdrojove ctverce" ;-( ...)
Dik ...
Zajimave, ze kdyz to couva, tak se necita vse pekne rychle a plynule a kdyz jede dopredu a snima, tak je to asi pomale PC a i z cache se jednotlive ctverce nacitaji pomalu :-(
Zkratka ze by se do vadneho ctverce najelo rucne pomoci UP DOWNN atd. a ulozila jen jedna obrazovka, pricemz nazev cverce by to bud vygenerovalo samo (z poctu rucniho odkrokovani), anebo muze byt nazev jakykoliv a rucne uz to neni problem prejmenovat. Dik ...
Ted jsem neco snimal uz potreti se zpozdenim snimani 4s a vzdy nejaky ctverec nekde chybel :-(.
Jak jsem psal, pokud ctverc opravim rucne, tak BitmapCombine uz jej pak neslozi spravne a slozene vysledky mam vetsinou tak velke, ze uz editovat nejdou :-(
(rad bych mel tedy ulozeny i "zdrave zdrojove ctverce" ;-( ...)
Dik ...
Zajimave, ze kdyz to couva, tak se necita vse pekne rychle a plynule a kdyz jede dopredu a snima, tak je to asi pomale PC a i z cache se jednotlive ctverce nacitaji pomalu :-(
Myslím, ze cudlik neni potreba nastavis X 1 Y1 ctverec a das start. Sejme ti jeden aktualni ctverec bez posunu...
Mno jo, uz asi nepremyslim ;-( ...
Stejne ale mam obavu, ze do nekterych ctvercu znovu najet treba ted pri snimani 53x31 obrazku asi nezvladnu, takze jsem to radeji pustil znovu s "before save"=5 a "steps per move"=4 a to by bylo abych to nestahl ani napotvrte ;-( ...
Jeste chci tu samou mapu se znacenymi turistickymi trasami (ted to delam bez nich, protoze nekde dost prekazi a zhorsuji prehlednost mapy a pri turistice podle GPS to barevne znaceni stejne az tak nevyuzivam a ma uz jine mapy) a pak fotomapu a nekde bych rad i detailneji, ale asi to takhle nestihnu, nez mi to PC (mozna uz brzy) vezmou ;-( ...
Stejne ale mam obavu, ze do nekterych ctvercu znovu najet treba ted pri snimani 53x31 obrazku asi nezvladnu, takze jsem to radeji pustil znovu s "before save"=5 a "steps per move"=4 a to by bylo abych to nestahl ani napotvrte ;-( ...
Jeste chci tu samou mapu se znacenymi turistickymi trasami (ted to delam bez nich, protoze nekde dost prekazi a zhorsuji prehlednost mapy a pri turistice podle GPS to barevne znaceni stejne az tak nevyuzivam a ma uz jine mapy) a pak fotomapu a nekde bych rad i detailneji, ale asi to takhle nestihnu, nez mi to PC (mozna uz brzy) vezmou ;-( ...
K tem chybejicim ctvercum - ja na tech webovych mapach empiricky zjistil, ze kdyz tahnu mysi o velky kus najednou, tak se nekdy nektere ctverce nenactou, zatimco kdyz to posouvam kousek po kousku, tak se to minimalizuje. Z toho duvodu jsem tam zavedl to "Steps per move", pocet jednotlivych tazeni mysi, nez se posune na dalsi snimanou obrazovku. Pokud neni server webovych map moc vytizeny, tak na rozumne rychlem pripojeni (ADSL) se mi osvedcila ta hodnota 4 steps, mensi bych osobne nedaval, i kdyz klidne i 1 muze zafungovat.
Na některých serverech je hodnota steps per move 1 nutnost, nepříjmou další požadavek dokud neni vyřízen požadavek předchozíi, ale to se pak výsledný obrázek generuje jako celek.
U některých map jsem narazil na problém - při stojícím kurzoru na mapě se objeví bublinová nápověda (třeba Obec:Praha) a ta se pak sejme do čtverce. Pokud by jsi zasahoval do algoritmu posouvání (viz. snímání taky při couvání) možná by se hodilo provést úpravu tak, aby se kurzor před sejmutím čtverce skryl nebo třeba přesunul do levého horního rohu obrazovky kde by neměl dělat problémy.
U některých map jsem narazil na problém - při stojícím kurzoru na mapě se objeví bublinová nápověda (třeba Obec:Praha) a ta se pak sejme do čtverce. Pokud by jsi zasahoval do algoritmu posouvání (viz. snímání taky při couvání) možná by se hodilo provést úpravu tak, aby se kurzor před sejmutím čtverce skryl nebo třeba přesunul do levého horního rohu obrazovky kde by neměl dělat problémy.
Tak jsem se díval na ty nedotažené čtverce. Zdá se že server opravdu občas nezvládne skokový přesun řádově o 100vky px. Nešlo by to vyřešit posunem po pixelech? Např. posun o 800px za dobu 1s provést 800 násobným cyklem posun o 1px s delay 1/800s. Potom by to mělo být nerozeznatelné od "běžného" tahu myší.
Je to sice mimo téma (i když asi ne tak úplně:)), na izgard.cenia.cz jsou nově dostupné digitální vektorové mapy s visualizací blížící se armádním topo mapám (KČT), lze i volitelně zapnout cyklo a turistické trasy. Prostě lahůdka.
Safra nebylo by prosim mozno precejen dodelat pro ty nedotazene ctverce aby se dalo automaticky zajet treba na ctverec 36_41 z 72_54 apod. a pak stahnout jen ten ?
Je to opravdu pakarna to pocitat a najizet tam rucne (nebo to delam zbytecne slozite) a poustet kvuli tomu neco co trva treba 3 ddny take neni "to prave", zvlast kdyz nekdy zjistim, ze jsem spustil ze stejnych souradnic, ale to "2. kolo" je cele komplet (nevim proc) posunuto treba o cca 2cm (samozrejme podle rozliseni obrazovky) a take tam zase nektere (samozrejme jine) ctverce chybi ;-(. Dik...
Je to opravdu pakarna to pocitat a najizet tam rucne (nebo to delam zbytecne slozite) a poustet kvuli tomu neco co trva treba 3 ddny take neni "to prave", zvlast kdyz nekdy zjistim, ze jsem spustil ze stejnych souradnic, ale to "2. kolo" je cele komplet (nevim proc) posunuto treba o cca 2cm (samozrejme podle rozliseni obrazovky) a take tam zase nektere (samozrejme jine) ctverce chybi ;-(. Dik...
Prave ze ten referencni bod mam na te "nejmenovane www" ;-) primo v URL a uz se mi nekolikrat stalo, ze jsem kvuli blbym ctvercum radeji pustil cele znovu (ze bych pouzil potom jen ty spravne ctverce, protoze docela urcite zas nebude spravne vse i pri "dostatecne pomalosti") a presto to bylo komplet o par cm posunute, i kdyz jsem doufam nepohl mysi ani klavesnici kdyz jsem je hned po spusteni vytahoval.
Ted jsem potreboval tusim 17_25 z fotomapy 64_72, takze jsem to z hlavy odecetl a rucne nakrokoval (coz je docela pakarna a zrejme se musi zachovat i "step per move", aby se to trefilo, i kdyz ostani casy jsem dal pochopitelne co nejnizsi). Rucni krokovani trva dlouho a muze se snadno splest (tak jsem zjisil tak jsem opravdu musel jeste o 1 ctverec doleva i nahoru, ze jsem blbe odecetl), ale jeste ze jsem nepouzil "automaticky posun", protoze to bylo opet o nekolik cm posunute, ale tentokrat jsem s tim tedy hybal rucne mysi tak dlouho, az jsem se skoro strefil, i kdyz +- nejaky ten pixel posun urcite bude a na fotomape se snad ztrati lepe, nez "prazdny ctvererec" :-(...
Pokud se pohybuje (a odecita z hlavy) jen doleva a nahodu tak to jeste jde, ale pokud je vadny ctverec "za stredem snimani" (tedy nekde vpravo dole), tak uz to premysleni "precejen vic boli" ;-) (a jak jsem psal, i nalevo nahoru jsem se o jednu radu a sloupec napred spletl a na fotomape mel mozna vic stesti nez rozumu, ze jsem se "skoro strefil") a takova funkce, kdyz vi ze mam treba 64x72 a chci najet do 53x64 by opravdu vse moc ulehcila nez vzdy takto "namahat mozek" a vysledek byva (alespon u mne) "vzdy nejisty" ;-( ...
Ted jsem potreboval tusim 17_25 z fotomapy 64_72, takze jsem to z hlavy odecetl a rucne nakrokoval (coz je docela pakarna a zrejme se musi zachovat i "step per move", aby se to trefilo, i kdyz ostani casy jsem dal pochopitelne co nejnizsi). Rucni krokovani trva dlouho a muze se snadno splest (tak jsem zjisil tak jsem opravdu musel jeste o 1 ctverec doleva i nahoru, ze jsem blbe odecetl), ale jeste ze jsem nepouzil "automaticky posun", protoze to bylo opet o nekolik cm posunute, ale tentokrat jsem s tim tedy hybal rucne mysi tak dlouho, az jsem se skoro strefil, i kdyz +- nejaky ten pixel posun urcite bude a na fotomape se snad ztrati lepe, nez "prazdny ctvererec" :-(...
Pokud se pohybuje (a odecita z hlavy) jen doleva a nahodu tak to jeste jde, ale pokud je vadny ctverec "za stredem snimani" (tedy nekde vpravo dole), tak uz to premysleni "precejen vic boli" ;-) (a jak jsem psal, i nalevo nahoru jsem se o jednu radu a sloupec napred spletl a na fotomape mel mozna vic stesti nez rozumu, ze jsem se "skoro strefil") a takova funkce, kdyz vi ze mam treba 64x72 a chci najet do 53x64 by opravdu vse moc ulehcila nez vzdy takto "namahat mozek" a vysledek byva (alespon u mne) "vzdy nejisty" ;-( ...
pro autora :Narazil jsem opet na pripad, kdy nefunguje posouvani - podklad stoji a sipka beha naprazdno :) uz to tu jednou bylo. Neslo by "vytahat" nastaveni prodlev a pohybu (stisku) mysi tak, aby to bylo uzivatelsky pristupne ? Stacilo by to v txt forme do ini souboru. Dik
Ahoj,
mam problem, ze potrebuju spojit 2 BMP obrazky (mapy, protoze BitmapCombine mi to vcelku tak velke nespoji a musim tedy alespon nadvakrat..) 18000 x 1200 pixelu do jednoho velkeho na PC s WXP a 1 GB RAM.
Programky jako Irfan View, xnView, a vsechno co mam na panoramata mely bud nedostatek RAM, anebo zhavarovaly a zbyva zrejme jen Photoshop, se kterym to bohuzel moc neumim ;-(
Jde je prosim v tom Photoshopu spojit "primo" a jak ?
Nasel jsem zatim jen moznost, ze vytvorim spodni vrstvu jako "platno" o velikosti tech dvou BMP (jsou vedle sebe)
a na ne vlozim jako dalsi 2 vrstvy ty obrazky, ale bohuzel neumim s maskou pracovat "presne".
Rucne se bohuzel asi presne nestrefim, ale jak udelat (pri Free Transform?) aby se maska leveho obrazku zarovnala (OPRAVDU PRESNE) s levym okrajem "masky podkladu" a maska praveho obrazku s pravym okrajem, anebo mam pouzit na spojeni tech obrazku jiny program a jaky ?
Dik ...
mam problem, ze potrebuju spojit 2 BMP obrazky (mapy, protoze BitmapCombine mi to vcelku tak velke nespoji a musim tedy alespon nadvakrat..) 18000 x 1200 pixelu do jednoho velkeho na PC s WXP a 1 GB RAM.
Programky jako Irfan View, xnView, a vsechno co mam na panoramata mely bud nedostatek RAM, anebo zhavarovaly a zbyva zrejme jen Photoshop, se kterym to bohuzel moc neumim ;-(
Jde je prosim v tom Photoshopu spojit "primo" a jak ?
Nasel jsem zatim jen moznost, ze vytvorim spodni vrstvu jako "platno" o velikosti tech dvou BMP (jsou vedle sebe)
a na ne vlozim jako dalsi 2 vrstvy ty obrazky, ale bohuzel neumim s maskou pracovat "presne".
Rucne se bohuzel asi presne nestrefim, ale jak udelat (pri Free Transform?) aby se maska leveho obrazku zarovnala (OPRAVDU PRESNE) s levym okrajem "masky podkladu" a maska praveho obrazku s pravym okrajem, anebo mam pouzit na spojeni tech obrazku jiny program a jaky ?
Dik ...
I v tom PS by to mělo jít dorovnat přesně (zvětšit si měřítko nad 100 % a sledovat číselné hodnoty), a třeba v Corel Paint Shop Pro jde selekce/vrstvy pozicovat po pixelech i pomocí klávesnice.
Nebo doporučuji sadu open source nástrojů na manipulaci s obrázky ImageMagick, součástí je i názorná HTML nápověda, myslím, že pro spojení více obrázků do jednoho se tam používá utilita montage.
Nebo doporučuji sadu open source nástrojů na manipulaci s obrázky ImageMagick, součástí je i názorná HTML nápověda, myslím, že pro spojení více obrázků do jednoho se tam používá utilita montage.
Co jsem zkoušel tak většina programů je z hlediska potřeby RAM výrazně rozežranější než bitmapcombine. Většinou platí co nesložíš v bitmapcombine nesložíš ani jinde. Max. hranice je tak kolem 18000x18000 px, pak to naráží na možnosti paměti a velikosti canavasu.Gimp, PSP ani Imagemagick při pokusu složit 4 čtverce 10000x10000 px na kompu s 1GB ram neuspěly. Škoda že u Oziho image2ozf není při převodu do OZF3 možnost složit výsledný obraz z více dílů, Mapmerge pro toto není zrovna ideální
Ani imagemagick? Tak to by nezbývalo než to skládání in-situ, tam by nebyla potřeba paměti žádná, doufám, že někdo takovou utilitu už napsal, ať nemusím já ;)
Imagemagick jsem musel po 1/2 hod. utnout protože jsem měl obavy o disk :). Co jsem hledal na netu kupodivu nic podobného jako bitmapkombine (nebo lepší:)) neexistuje. Dá se sehnat komerční StitchMaps (podle rozhraní a webu amatérská záležitost) , který má někde vcelku dobré nápady, ale je omezen stejně jako bitmapcombine velikostí canavasu.
[QUOTE="xxmz"]Co jsem zkoušel tak většina programů je z hlediska potřeby RAM výrazně rozežranější než bitmapcombine. Většinou platí co nesložíš v bitmapcombine nesložíš ani jinde. Max. hranice je tak kolem 18000x18000 px, pak to naráží na možnosti paměti a velikosti canavasu.Gimp, PSP ani Imagemagick při pokusu složit 4 čtverce 10000x10000 px na kompu s 1GB ram neuspěly. Škoda že u Oziho image2ozf není při převodu do OZF3 možnost složit výsledný obraz z více dílů, Mapmerge pro toto není zrovna ideální [/QUOTE]
Jo MapMerge jsem chtel slozit turisticke mapy z Internetu (byly nesikovne spojene akorat v miste, kde je potrebuju nejvic pouzivat), ale pracovalo to cely den a vysledek byl porad v Ozim "neviditelny" i kdyz jsem nastavoval Bits pre Pixel (nebo jak to tam je) jak jsem chtel :-(.
Jo v cem je lepsi ten OZF3 OZF2 ?
(muj ImageToOzf nejaka verze x.8 nabizi jen OZF2) Dik ...
A ted jeste nevim, jestli mi vubec ten ImageToOzf zkonvertuje alespon ty 2 poloviny a natoz celou mapu a doufam, ze se nesnazim zbytecne ;-(.
Hral jsem si s tim spojovanim vcera do 3 v noci a rano vstaval v 5 a dnes to vidim "podobne" ;-) ...
Jo MapMerge jsem chtel slozit turisticke mapy z Internetu (byly nesikovne spojene akorat v miste, kde je potrebuju nejvic pouzivat), ale pracovalo to cely den a vysledek byl porad v Ozim "neviditelny" i kdyz jsem nastavoval Bits pre Pixel (nebo jak to tam je) jak jsem chtel :-(.
Jo v cem je lepsi ten OZF3 OZF2 ?
(muj ImageToOzf nejaka verze x.8 nabizi jen OZF2) Dik ...
A ted jeste nevim, jestli mi vubec ten ImageToOzf zkonvertuje alespon ty 2 poloviny a natoz celou mapu a doufam, ze se nesnazim zbytecne ;-(.
Hral jsem si s tim spojovanim vcera do 3 v noci a rano vstaval v 5 a dnes to vidim "podobne" ;-) ...
[QUOTE="Mem_"]Ani imagemagick? Tak to by nezbývalo než to skládání in-situ, tam by nebyla potřeba paměti žádná, doufám, že někdo takovou utilitu už napsal, ať nemusím já ;)[/QUOTE]
Ten imagemagick jsem ted stahnul i s napovedou pro "montage" a zkusit muzu az doma, ale s tim "rachocenim disku" jak pisete to nevidim moc nadejne ;-( ...
Nadejne vidim ten Photoshop i kdyz rachoti a trva mu vse dlouho, ale muze pouzivat nekolik vlastnich odkladacich souboru na ruznych discich na rozdil od programu WXP ktere zrejme pro jeden proces pouziji max. 2GB RAM a ani ty nemam jako fyzickou RAM.
Jeste mi na grafice tedy poradili toto a nevim jak to pujde s tou presnosti a jak se s tim bude rucne posunovat (kvuli tomu rachoceni):
- otevri Photoshop
- otevri v nem jeden z BMP obrazku (proc je to proboha BMP...?)
- stiskni Ctrl+Alt+C (zmena velikosti platna - Canvas size)
- zadej pozadovanou velikost vysledneho obrazku
- otevri druhy BMP
- stiskni Ctrl+A (vyber vseho), pak Ctrl+C (zkopirovani do schranky) a pak Ctrl+W (zavreni souboru)
- stiskni Ctrl+V (vlozeni kopirovaneho obrazku do prvniho)
- stiskni V (nastroj Move)
- mysi nahrubo posun vlozeny obrazek na jeho misto
- prepni se do 100% nebo 200% zobrazeni a presun se v plose obrazku na misto, kde na sebe maji obrazku navazovat
- mysi nebo kurzorovyma klavesama dolad presnou pozici
- stiskni Ctrl+Shift+E (slouceni vrstev)
- uloz vysledek
Ten imagemagick jsem ted stahnul i s napovedou pro "montage" a zkusit muzu az doma, ale s tim "rachocenim disku" jak pisete to nevidim moc nadejne ;-( ...
Nadejne vidim ten Photoshop i kdyz rachoti a trva mu vse dlouho, ale muze pouzivat nekolik vlastnich odkladacich souboru na ruznych discich na rozdil od programu WXP ktere zrejme pro jeden proces pouziji max. 2GB RAM a ani ty nemam jako fyzickou RAM.
Jeste mi na grafice tedy poradili toto a nevim jak to pujde s tou presnosti a jak se s tim bude rucne posunovat (kvuli tomu rachoceni):
- otevri Photoshop
- otevri v nem jeden z BMP obrazku (proc je to proboha BMP...?)
- stiskni Ctrl+Alt+C (zmena velikosti platna - Canvas size)
- zadej pozadovanou velikost vysledneho obrazku
- otevri druhy BMP
- stiskni Ctrl+A (vyber vseho), pak Ctrl+C (zkopirovani do schranky) a pak Ctrl+W (zavreni souboru)
- stiskni Ctrl+V (vlozeni kopirovaneho obrazku do prvniho)
- stiskni V (nastroj Move)
- mysi nahrubo posun vlozeny obrazek na jeho misto
- prepni se do 100% nebo 200% zobrazeni a presun se v plose obrazku na misto, kde na sebe maji obrazku navazovat
- mysi nebo kurzorovyma klavesama dolad presnou pozici
- stiskni Ctrl+Shift+E (slouceni vrstev)
- uloz vysledek
Zatím jsem nenarazil na věc, kterou by Img2ozf nezvládl. Rozdíly mezi OZF2 a OZF3 budou asi nepodstaté (asi jen ve velikosti výsledku).
Pozor na Imagemagick pro uživatele WINDOWS je to zlý sen. Prvně se podívej jestli jsi nestáhl jen zdrojáky (jako já) :) A pak už jen pár hodin studování "jak na to" (tyto znalosti jsem už naštěstí z hlavy vytěsnil).
Pokud kvůli mapám nespíš tak se na to vybodni slož to co ti půjde a Ozi CE si pak automatickynatáhne každý další čtverec.
Pozor na Imagemagick pro uživatele WINDOWS je to zlý sen. Prvně se podívej jestli jsi nestáhl jen zdrojáky (jako já) :) A pak už jen pár hodin studování "jak na to" (tyto znalosti jsem už naštěstí z hlavy vytěsnil).
Pokud kvůli mapám nespíš tak se na to vybodni slož to co ti půjde a Ozi CE si pak automatickynatáhne každý další čtverec.