omlouvam se, pokud to tu nekde je, ale nenasel jsem ...
neni nejaka finta, jak donutit tomtoma (pocket pc), aby pri navigaci psal, v jake jsem zrovna ulici (silnici) a ne jen pristi krizovatku ?
neni nejaka finta, jak donutit tomtoma (pocket pc), aby pri navigaci psal, v jake jsem zrovna ulici (silnici) a ne jen pristi krizovatku ?
Naneštěstí není. Název aktuální ulice zobrazuje pouze v případě kdy není naplánována žádná trasa (tedy ne v navigačním módu)
tak tak, toho jsem se obaval, no taxe treba chytnou u tomtoma za nos a nekdy to tam pridelaj ... a nebo pockam, az bude poradne odladenej be on road, dik :-(
Me to nejdrive take prislo divne, ale pak jsem si uvedomil ze to ma logiku.
Pokud nekam jedu a nechavam se navigovat, zajima me nazev ulice na dalsi odbocce (kam mam zahnout?), ne kde jsem ted. To je nezajimavy udaj.
Jakmile jedu jen tak (bez navigovani), zobrazuje se nazev aktualni ulice/silnice, coz je to co se hodi (kde jsem ted?).
Pokud nekam jedu a nechavam se navigovat, zajima me nazev ulice na dalsi odbocce (kam mam zahnout?), ne kde jsem ted. To je nezajimavy udaj.
Jakmile jedu jen tak (bez navigovani), zobrazuje se nazev aktualni ulice/silnice, coz je to co se hodi (kde jsem ted?).
ninja: no svym zpusobem, jak to pises, to logiku ma, nicmene nemyslim si, ze by byl az takovy problem do nastaveni tomtoma pridat 'zaskrtavadlo' zda chci nebo nechci zobrazit jmeno aktualni ulice/silnice ... me by to pomohlo, ac rodily prazak spoustu ulic neznam, takze bych se za jizdy mohl vzdelavat (samozrejme pri zachovani maximalni pozornosti pri rizeni ;-) )
me je vetsinou jedno, jaxe nasledujici krizovatka jmenuje, spis koukam na display jak vypada, prece nezastavim nekde uprostred krizovatky/odbocky a nebudu koukat na ceduli na jmeno ulice (nehlede na to, ze ne vzdy tu ceduli zrovna vidis)
me je vetsinou jedno, jaxe nasledujici krizovatka jmenuje, spis koukam na display jak vypada, prece nezastavim nekde uprostred krizovatky/odbocky a nebudu koukat na ceduli na jmeno ulice (nehlede na to, ze ne vzdy tu ceduli zrovna vidis)
Me by se ještě líbilo zobrazení v jakym městě nebo vesnici jsem... často se mi stane, že přehlídnu ceduli :yes:
mark: takze by to chtelo co nejvic voleb pro textove info = pro mapu uz na displayi nezbude misto :D
jaja01: no kdyby misto toho posledniho radku, kde je oznaceni silnice (mam tam porad akorat nejaky Exx), byl nazev obce, tak by to bylo pekny... a vubec by nic neubylo
jasne, myslel jsem to jako vtip
proste by bylo pekne nechat to na uzivateli, at ma sam moznost si rozhodnout, jake info chce videt, taky prece nemam pozapinane vsechny info o trvani a vzdalenosti trasy ... jenze to je holt ponekud utopie, ale treba to tu ctou vyvojari cz navig. softu a z rozumnych pripominek si neco vezmou
proste by bylo pekne nechat to na uzivateli, at ma sam moznost si rozhodnout, jake info chce videt, taky prece nemam pozapinane vsechny info o trvani a vzdalenosti trasy ... jenze to je holt ponekud utopie, ale treba to tu ctou vyvojari cz navig. softu a z rozumnych pripominek si neco vezmou
[QUOTE="jaja01"]jproste by bylo pekne nechat to na uzivateli, at ma sam moznost si rozhodnout, jake info chce videt[/QUOTE]
Je to o globální strategii firmy. Jakožto SW inženýr jsem zažil oba přístupy managementu a marketingu: program co nejjednodušší, žádné zbytečné (nezbytné) volby, udělat tak, aby vyhovoval většině. Čím je jednodušší na ovládání, tím lépe. Druhý přístup je přesně opačný: když už to je naprogramované, ať z toho uživatel vytříská maximum. Mnoho voleb, nastavení apod. Což ocení technicky nadaní uživatelé (jako jsme třeba my z tohoto fóra), ale běžnému člověku to přijde neskutečně komplikované a od softu ho to odradí. Ze všeho nejhorší totiž je, že čím víc funkcí, tím větší nároky na dokumentaci a hlavně (což je paradoxní, když si uvědomím, co prostředků stojí vývoj a udržování dokumentace v aktuálním stavu) by pak uživatel byl donucen číst manuál, což je špatně, protože všechno má být intuitivní.
Typickým příkladem předchodu z varianty 2 na variantu 1 byl TomTom, který ve verzi 3 měl řadu nastavovátech a vychytávek, verze 5 nenechá nastavit skoro nic. Přitom je opravdu na tři řádky v kódu nechat uživatele zapnout/vypnout/změnit řadu interních parametrů, které v programu jsou "natvrdo". Ale přesto je to práce na víc, kterou pro těch pár technických fandů dělat nebudou.
Zajímavý je z tohoto pohledu přístup Dynavixu, který IMHO vypadá jako dost "nastavovatelný", jen se obávám, aby se to v důsledku neobrátilo proti tvůrcům ("jéé, to já nechci, to je zbytečně složitý").
Je to o globální strategii firmy. Jakožto SW inženýr jsem zažil oba přístupy managementu a marketingu: program co nejjednodušší, žádné zbytečné (nezbytné) volby, udělat tak, aby vyhovoval většině. Čím je jednodušší na ovládání, tím lépe. Druhý přístup je přesně opačný: když už to je naprogramované, ať z toho uživatel vytříská maximum. Mnoho voleb, nastavení apod. Což ocení technicky nadaní uživatelé (jako jsme třeba my z tohoto fóra), ale běžnému člověku to přijde neskutečně komplikované a od softu ho to odradí. Ze všeho nejhorší totiž je, že čím víc funkcí, tím větší nároky na dokumentaci a hlavně (což je paradoxní, když si uvědomím, co prostředků stojí vývoj a udržování dokumentace v aktuálním stavu) by pak uživatel byl donucen číst manuál, což je špatně, protože všechno má být intuitivní.
Typickým příkladem předchodu z varianty 2 na variantu 1 byl TomTom, který ve verzi 3 měl řadu nastavovátech a vychytávek, verze 5 nenechá nastavit skoro nic. Přitom je opravdu na tři řádky v kódu nechat uživatele zapnout/vypnout/změnit řadu interních parametrů, které v programu jsou "natvrdo". Ale přesto je to práce na víc, kterou pro těch pár technických fandů dělat nebudou.
Zajímavý je z tohoto pohledu přístup Dynavixu, který IMHO vypadá jako dost "nastavovatelný", jen se obávám, aby se to v důsledku neobrátilo proti tvůrcům ("jéé, to já nechci, to je zbytečně složitý").
Ano, některé firmy to řeší i tak, že produkt je jednoduchý a pak "neoficiálně" zveřejní informace, jak povolit další volby a nastavení - např. bývalý Siemens u mobilů, kdy po změně pár bajtů v servisním menu se objevily další volby, tak byly jednoduché pro BFU i nastavovatelné pro hračičky. Škoda, že takto nepostupoval ve verzi 5 i TomTom!
jj, nebo ve stylu volby 'povolit expertni nastaveni ano/ne', jako to byva v nekterych programech ...
[QUOTE="jaja01"]jj, nebo ve stylu volby 'povolit expertni nastaveni ano/ne', jako to byva v nekterych programech ...[/QUOTE]
Ale jistě, nicméně to vyžaduje určité úsilí (= čas na vývoj a betatesting = peníze) a většinou těch hračičků není tolik, aby se to zaplatilo. Ono to třeba může vypadat jako detail, ale s přibývajícími funkcemi roste náročnost testování často exponenciálně, protože je třeba ověřovat mnoho nových kombinací, až se to stane neúnosným.
Ale jistě, nicméně to vyžaduje určité úsilí (= čas na vývoj a betatesting = peníze) a většinou těch hračičků není tolik, aby se to zaplatilo. Ono to třeba může vypadat jako detail, ale s přibývajícími funkcemi roste náročnost testování často exponenciálně, protože je třeba ověřovat mnoho nových kombinací, až se to stane neúnosným.