Recenze  |  Aktuality  |  Články
Doporučení  |  Diskuze
Auto-Moto
Mobilní telefony
Notebooky  |  Tablety
Příslušenství
Wearables  |  Ostatní
Svět hardware  |  Digimanie  |   TV Freak

Acer n300 (n310, n311) - zatuhnutie, nenabehne ani po hard resete

TheKnight (53)|7.3.2006 23:21
Ak je to pravda tak su to celkom dobre spravy. Hlavne ROM uz existuje aj v ENG verzii, a osobne nevidim dovod, ktory by im branil v tom, aby ho spristupnili na FTP.

Updatol som 1. message na zaklade novych info (nech sa novi ludia lahsie zorientuju v problematike)
jugo (18)|7.3.2006 23:50
Děkuji ! Tak se necháme překvapit ! -)
Sharp_ce4you (25)|8.3.2006 10:21
Zdravim klub...
Tak uz se mi stalo to ze pda neslo zapnout. Proste jen cerna obrazovka. Nastesti mi pomohlo vydelat a zadelat baterku. Nejaky ten zavadec mam taky ve verzi 0.98 tak jsem zvedav.

ROM revision date 20051125
ROM version 1.00.08
firmware ver. v2.6
bootloader v0.98

Nikdy jsem nepouzil hard reset. Wifi pouzivam casto a stejne tak bluetooth. Tak bych zatim vsem tem kterym to jede doporucil nepouzivat hard reset - v pripade nouze nejvetsi vytahnout baterii....
timmynovak (100)|8.3.2006 11:29
[QUOTE="TheKnight"]Ak je to pravda tak su to celkom dobre spravy. Hlavne ROM uz existuje aj v ENG verzii, [/QUOTE]

a do nasich milacku:-) budeme davat jinou? ja myslel, ze cestina se resi az lokalizaci. To jsem ted ztoho fakt jelen:(
TheKnight (53)|8.3.2006 12:04
Mozno to chapem zle, ale cakame na ROM 1.00.15 s anglickym WM5. Lokalizacia sa riesi ako pridavok k systemu, tj predpokladam ze po update nabehne vsetko v anglictine, a bude treba iba znova aplikovat lokalizaciu.

Opravte ma ak sa mylim.
timmynovak (100)|8.3.2006 12:39
ja to vidim stejne, proto pokud uz nekde EN ROM existuje, tak kdo to zkusi?:-)
bobby_ce4you (145)|8.3.2006 12:57
hard reset jsem u svojí n311tky prováděl zatím dvakrát při zaseknutém Resco picture vieweru na mpg souboru (Proběhl bez problémů ) a potom při po špatném backupu ze sunnysoft backup manageru to mi "zamrzl" nicméně opakoval jsem způsobem stisknutí dvou tlačítek nahoře a potom krátce a lehce softreset a už to šlo bez problémů.
_blackBone (271)|8.3.2006 13:10
uudajne by jeden z prodejcu mel dnes nebo zitra dostat z Aceru novy OS, problem vsak je, ze je pry mozna rozbity i ten OS Loader, takze by ho nemohli nahrat a bylo by to na servisni zasah ...

tahle zprava je ale v nepotvrzena, proto nechci vzbuzovat pozitivni iluze, az ho budu mit zpatky funkcni, dam vedet ...
timmynovak (100)|8.3.2006 13:19
takze jestli to dobre chapu, tak ho mas na reklamacce s tim, ze snad se to vyresi behem dne, dvou? To je prizniva zprava, snadten loader bude ok. Drzim pesti.
TheKnight (53)|8.3.2006 13:39
[QUOTE="timmynovak"]ja to vidim stejne, proto pokud uz nekde EN ROM existuje, tak kdo to zkusi?:-) [/QUOTE]

Ved prave... ze zatial sa neda normalne zohnat. Pravdepodobne ho ma iba acer, a niektori predajcovia.

_blackBone: drzim palce
mostar (40)|8.3.2006 14:26
Tak vcera jsem to poslal na reklamaci a dnes jsem dostal mail, ze mi to opravene posilaj zpět. :-)) Takze jsem zvedavy, jakou verzi mi tam nahrali. Jak to pak zjistim? Zase drzenim spousteciho tlacitka pri spusteni nebo to lze najit nekde v nastaveni?
TheKnight (53)|8.3.2006 14:34
Start > Settings > System > System Info > OS Version (rozkliknut) a tam su zaujimave polozky hlavne:

ROM version: v1.00.08
Bootloader version: v0.98

(cisla verzii za : su tie ktore mam ja, a podla vsetkeho vsetci, ktori acer nemali v servise..., tak potom treba pozriet ci mas ine verzie)
mostar (40)|8.3.2006 14:43
díky,
uz se tesim, do 2 dnu je tady :-)
timmynovak (100)|8.3.2006 14:50
ted jeste aby byl funkcni:) a ted vazneji, dobra zprava, nebot se zda, ze reseni opravdu existuje! Ted jen, aby Acer dodrzel svuj slib prostrednictvim slecny z hotline a uvolnil co nejdrive upgrade romky.

EDIT: je tajne, co to bylo az prodejce?
hanysek3099 (115)|8.3.2006 17:14
Tak už jsem dalším členem spolku totálně vytuhlých N311. Stalo se to v noci. Najednou zatuhlo PDA při práci s BT netem, nereagovalo na nic takže zbývalo jen vyndání aku. No a potom chvíle napětí a ..... slibovaná bílá obrazovka s nákresem a nic :oops: No snad se to rychle vyřeší. Zajímal by mě váš názor, má smysl posílat ho na reklamaci do Brna nebo zkusit počkat jestli nám opravdu uvolní novou ROM ke stažení.
S updatem ROM mám zkušenosti z N50 tam to šlo naprosto v pohodě.
VoDo (87)|8.3.2006 17:54
Me takhle vytuhl uz nekolikrat, ze jsem musel vyndat baterii, ale vzdy jsem ho nahodil, ale ted uz asi tri dny je v pohode a netuhne. Nevim co s tim provadite:D
hanysek3099 (115)|8.3.2006 19:27
No vůbec nic ty vtipálku :D. Já např jsem nedělal ani jeden hard reset a z ničeho nic se sekl a vymalováno. Po vyndání baterie ani ťuk už nenaběhl. No a po hard reset jen "obrazovka smrti"
Tak ti hlavně přeju ať máš víc štěstí a nám všem co nejrychlejší upgrade ROM ať máme konečně pokoj a klid ;)
Saico (41)|8.3.2006 22:34
Co takhle vyhlásit soutěž komu n311 vydrží nejdéle. Jak tak koukám, mám docela šanci. :D S tou ROMkou na webu jsem spíš pesimista, sám bych to spíš poslal do servisu. To je jistota. Jinak kdo nakoupil na webu má myslím právo vrátit zboží bez udání důvodu, do 14 dnů? Opravte mně pokud se pletu.
xmike_ce4you (183)|8.3.2006 22:38
Nepletieš sa, je to tak.
ddano (122)|9.3.2006 07:29
Ak je tu ešte niekto, komu n311ka nezdochla :-) tak mám jeden dotaz: koľko vydrží pri reálnom používaní ( písanie poznámok, čítanie dokumentu, pozeranie obrázkov, podsvietenie na nejakej rozumnej hodnote)? Díky.
timmynovak (100)|9.3.2006 08:16
[QUOTE="Pavel Koza"]
Takze - zkusime pockat:) Pry vetsinou reaguji behem jednoho dne, takze mame sledovat ftp://ftp.support.acer-euro.com/handheld/n300/...[/QUOTE]

Mozna by stalo za to se slecne zase ozvat, ze bnehem jednoho dne uz obvykle je pryc:) Mimochodem, odpovedel Acer nejak na ten tvuj oficialni dotaz? Dik.
_blackBone (271)|9.3.2006 08:57
[QUOTE="ddano"]tak mám jeden dotaz: koľko vydrží pri reálnom používaní ( písanie poznámok, čítanie dokumentu, pozeranie obrázkov, podsvietenie na nejakej rozumnej hodnote)? Díky.[/QUOTE]

tenhle dotaz je spis do obecne diskuse. Ja jsem delal test baterie tesne pred poslednim zatuhnutim, skoncil jsem na 30% baterie a vsechno ukazovalo na vydrz 6-8 hodin, bez zapnuteho wifi (realne spis k te spodni hranici).
Vypada to celkem optimisticky, kdyztak muzeme rozpoutat debatu v normalni diskusi ;) (btw rozumna hodnota podsviceni je ta nejnizsi, pokud to nechces pouzivat pro osvetleni mistnosti, alespon tak se mi to zda)
S wifi je to nezarucene cca 2 hodky, ale to jsem netestoval, jen jsem se to doslech.
Tomáš1522 (46)|9.3.2006 09:02
Tak já mám n311 od úterý a a zatím docela v pohodě ,jen včera jeden HR , protože se mi to seklo při odinstalaci jednoho programu! U bílé obrazovky jsem se lekl , ale nakonec to naběhlo:))
ddano (122)|9.3.2006 09:03
Díky, to je rozumný údaj, ktorý ma posunul bližšie k jeho kúpe ...
Saico (41)|9.3.2006 09:18
[QUOTE="ddano"]... dotaz: koľko vydrží pri reálnom používaní ....[/QUOTE]

Těžko říct. Ať dělám, co dělám, ještě se mi ho za den nepodařilo vybít a to používám pořád wifi, skype, čtu knihy, web, sem tam nějaký film. Podsvícení mám pořád na 2ku (celkem je tam 20 stupňů) a to mám pocit, že mi to ve tmě svítí do očí jako baterka. Nevíte někdo proč mi pořád ještě jede? :D
hanysek3099 (115)|9.3.2006 10:10
Tak jsem to nevydržel a dneska ráno zavolal do Aceru ať si pro něj přijedou a dají ho dohromady v ofic. servisu. Nechce se mi čeka na to kdy konečně uvolní ROM pro uživatele a doufám že tam narvou i novější verzi boot souboru. Zítra nebo nejpozději v pondělí pro něj dorazí PPL a potom uvidíme. Dle slečny z IL (mimochodem velmi přijemné s kultivovaným projevem) by mělo být zpátky vcelku rychle - pokud to prý bude jen SW problém tak nejpozději do týdne ho mám mít doma. Držte pěsti a já budu referovat jak vše probíhá ;)
Pavel Koza (4761)|9.3.2006 10:27
Tak dve informace - dobra a spatna.

Ta dobra je, ze dle overeneho zdroje skutecne upgrade pomuze. Ta spatna je, ze se mi zatim nedari k tomu flashi dostat... Bodik k dobru je pryc, dneska jsem na support volal znova, misto slecny tam byl mlady pan a ze pry mam vyplnit formular, ze pry mi technici ten FW poslou.

Btw., v Aceru musi byt TECHNIK asi hodne chraneny druh... Na jakykoliv naznak, ze by se mi mohl ozvat technik sam, pripadne ze by se dalo neco resit primo s technikem, je vzdy reagovanou napul s udivem, napul s udesem... Tak nevim, davam jim jeste 24 hodin a pak...:evil:
ddano (122)|9.3.2006 10:42
jedna možno naivná otázka: ak by už niekto ten upgrade mal, nie je možné to nejako uložiť na kartu alebo tak?
timmynovak (100)|9.3.2006 10:44
To jsou dobre zpravy! Jeste - o jaky formular by melo jit? Ja ho kldien vyplnim, kdyz prijde na vec:)
hanysek3099 (115)|9.3.2006 10:54
No pro mě je to super zpráva, aspoň vím, že pokud si to nechám u nich dát dohromady mělo by to poté být ok. Jinak na druhou stranu pokud to Pavlík dokáže z nich vymlátit rychleji než dorazí PPL od Aceru, rád si to upgraduju sám a nebudu je s tím otravovat. Takže Pavle hodně štěstí a pevné nervy ;)
Saico (41)|9.3.2006 10:58
Jejich n311-ky postupně chcípají jedna po druhé jak včely na podzim a oni na nás s žádostí a formuláři. :evil: Jejich technici by měli sami objíždět zákazniky a na počkání flashovat nebo měnit kus za kus. A ještě s velkou omluvou a malým dárkem navíc. Vždyť je to jejich PDA nepoužitelné na jakoukoliv seriózní práci, když s velkou pravděpodobností hrozí, že se v ten nejméně vhodný okamžik sekne i se všemi daty. :(
S tím technikem je to jasné, na to mají formuláře a kravaty, které se tváří, že je vše ok. K technikovi vás v žádné větší firmě nepustí, nemá většinou potřebné školení a praxi jak neříct víc než je nutné. ;)
_blackBone (271)|9.3.2006 11:16
tady se jich musim trosku zastat. Je patrne, ze Acer si s tou n311 zadelal pekne problemy a vyprodukovali patch, ktery nemohli nikde otestovat.
Proto je pochopitelne, ze se ho snazi v prvni chvili rozdistribuovat mezi co nejmensi mnozstvi lidi, kdyby tam byl nejaky problem, aby sel hned opravit.
Uz vidim, ze kdyby se neotestovany patch objevil na jejich oficialnim serveru, po prvnich problemech by propukla daleko vetsi hysterie nez ted...
Dussan (66)|9.3.2006 11:38
[QUOTE="_blackBone"]...Acer si s tou n311 zadelal pekne problemy...[/QUOTE]

Zda se ze jsem cim dal vic rad, ze jsem nakonec sel do n310. :) Nevite jestli ten bootloader a rom bude jak pro n311 tak pro n310?

PS: Proc je najednou u vsech lidi utajen pocet prispevku? :sarcastic:

PPS: Omlouvam se za meho PS
Saico (41)|9.3.2006 11:58
Nesouhlasím s ani jednou tvou větou. ;) To se nikdo u Aceru nezabývá tím, jak jsou uživatelé spokojení s jejich produkty? O problému moc dobře ví už hodně dlouho, to se spolehni. Na testování jsou firemní laboratoře a ne zákazníci. To PDA musí vydržet 100000x po sobě HR, dokud neodejde samotná flashka... Co takhle viditelná omluva a informace o problému na oficiálních stránkách Aceru? S tím bych se spokojil. Nejsem naivní, u jiných firem to není jiné. U Aceru zůstávám i nadále a čekám... :)
mostar (40)|9.3.2006 12:28
Tak mi prisla n311ka opravena ze servisu. Je v ni ROM version 1.00.15, firmware v2.6, bootloader version v1.15. Funguje ale nevim proc, kdyz tam chci nahrat zálohu z karty, tak mi po nacteni vyhodi chybu a mam ty okna prelozeny jen tak na pul a programy se neobjevi. :-( Ze by mu vadilo, ze zaloha byla delana na jine verzi? Udelal jsem HR a nabehnul. Ale zpotil jsem se u toho. :-)
beecher (9270)|9.3.2006 12:38
Samozrejme, po upgradu ROM se nikdy neobnovuje zaloha...
timmynovak (100)|9.3.2006 12:49
a to jako, kdyz nepouzivam velky outlook nebo nemam k programum adekvatni desktop veci, tak prijdu o data s kazdym upgrade ROM?
Dussan (66)|9.3.2006 12:59
[QUOTE="mostar"]Tak mi prisla n311ka opravena ze servisu. Je v ni ROM version 1.00.15, firmware v2.6, bootloader version v1.15. Funguje ale nevim proc, kdyz tam chci nahrat zálohu z karty, tak mi po nacteni vyhodi chybu a mam ty okna prelozeny jen tak na pul a programy se neobjevi. :-( Ze by mu vadilo, ze zaloha byla delana na jine verzi? Udelal jsem HR a nabehnul. Ale zpotil jsem se u toho. :-)[/QUOTE]

Koukam prvni stastny majitel nove ROMky :) Jeste kdyby to z toho slo nejak vytahnout a rozdistribuovat ostatnim tady na foru....
beecher (9270)|9.3.2006 14:15
[QUOTE="timmynovak"]a to jako, kdyz nepouzivam velky outlook nebo nemam k programum adekvatni desktop veci, tak prijdu o data s kazdym upgrade ROM? [/QUOTE]Takhle: myslel jsem kompletni zalohu zarizeni a jeji obnovu... Samozrejme zaloha ciste dat Outlooku v PDA (kontakty, kalendar atd..) a datovych souboru (pokud nejdou ukladat na kartu) a jejich obnova je v poradku...
Karlík_oldd (15)|9.3.2006 14:52
Pozor, pokud máte zálohy udělané na SD kartě a děláte hard reset, vyndejte kartu ze slotu. Právě jsem přišel na kartě o všechna data a zálohy. Mrcha (n311) mně celou kartu po HR vymazala.
Pavel Koza (4761)|9.3.2006 15:07
Tak dobrych zprav bylo pro dnesek asi dost. Prave jsem dostal email ze supportu Aceru a bylo mi receno, ze zadny ROM upgrade ke stazeni nebude a ze mam reklamovat. Takze jsem jim poslal odpoved, kterou si dovolim ocitovat:

[QUOTE]Dobry den,

to je jak u trotliku na dvorecku. V utery mi slecna od vas rekne do telefonu, ze s ROM image neni problem, ze upozorni Acer a ti to daji na jejich FTP. Dneska mi nekdo jiny, tentokrat muzsky hlas, do telefonu rekne, at zadam pozadavek a ROM dostanu od techinku. A ted mi pisete Vy, ze zadna ROM nebude a at zarizeni poslu do servisu.

Takze kdyz to shrnu - pred vic jak tydnem jsem si koupil PDA Acer n311 a zaplatil jsem za ne asi 11 tisic koru. Fungoval mi necele 4 dny. (vzhledem k povaze problemu je zcela zjevne, ze vyrobek byl prodavan s vadou a tudiz je mozne odstoupit od smlouvy, to jen tak pro informaci) Nasledne 4 dny zbytecne cekam, az se nekde objevi nekolikrat slibeny ROM upgrade, kterych je na FTP aceru pro jina zarizeni plno a kupodivu jsou k dizpozici I pro n300, bohuzel pouze v jazyce jinem nez anglickem. A nakonec mi napisete, ze jina moznost nez poslani do servisu Aceru neni, coz krome nutnosti balicek nekde odevzdat a nekde vyzvednout znamena I dalsich nekolik dni (tydnu?) bez zarizeni.

Plne chapu, ze ne vzdy se povede uvest zarizeni 100% odladeno. Ale pokud dojde k takovemu MASOVEMU problemu, ktery se tyka mnoha desitek zakazniku, ocekaval bych trochu vstricnejsi pristup. Nevidim jediny duvod, proc by nemela byt ROM k dispozici, kdyz pro ostatni Pocket PC modely od Aceru jsou na webu ke stazeni.

Timto tedy dekuji za Vasi "pomoc". Zarizeni jdu vratit prodejci a na svem webu (www.ce4you.cz) upozornim potencialni zakazniky, ze kupovat jakkoliv povedena Pocket PC od Aceru neni dobry napad. Vseobecne zname problemy s n35 byly, zda se, jen zacatkem.

S pozdravem
Pavel Koza, ce4you.cz
www.ce4you.cz[/QUOTE]

Technicky vzato to jeste musim probrat s manzelkou, pac je to jeji zarizeni (fakticky), ale osobne ji doporucim Acer vratit. Je to sice uzasne zarizeni (na sve recenzi trvam a technicky vzato na ni neni nutne nic menit), ovsem skutecne nehodlam ze svych penez podporovat podobne experimenty. A pritom stacilo tak malo - v utery vypublikovat ROMku, Acer mohl mit plus a manzelka uz 2 dny zase funkcni PDA... Ach jo:evil:
hanysek3099 (115)|9.3.2006 15:47
Skvěle sepsáno :yes: Jsem zvědav zda oficiálně odpoví nebo to prostě nechají spát. Bohužel mají na podobný oficiální postup, to jest reklamace dle zákona nárok, ovšem nic to nemění na tom, že je to vůči nám uživatelům hodně málo vstřícná varianta. Jinak Pavle zajímalo by mě zda by se přes tvé známosti s největšími prodejci - sunnysoft, apod. nedalo na Acer CZ nějak "zatlačit".
Já jsem každopádně již "nahlášený případ" a doufám, že budu mít funkční PDA zpátky stejně rychle jako "mostar"
PS: To Mostar jen malý dotázek posílal jsi předpokládám svůj Acer klasicky do Brna do oficiálního servisu?
timmynovak (100)|9.3.2006 16:14
Tak timhle si to myslim nejen u mne Acer pekne poo... Napisu par veci, jak to vidim ja (mozna reseni)

1. Neslo by vypreparovat z nejakeho upgradnuteho stroje ROMku?
2. Napsat na vedeni Aceru (v tomto pripade asi do Nemecka?) - ale toto je asi korporatni politika
3. Obratit se na jeste vetsi redakce / media, treba Zive apod. - to by mohlo pomoci
4. Alespon Acer donutit k tomu, aby kdyz tam prijedu, aby to udelali na pockani prede mnou (triskani se zarizenim poskrabani apod. je pry u Aceru bezne)


Holt i ja budu svym znamym doporucovat, aby acera ne,e:( Osobne mne Acer pekne nastval, ale jemu je to ocividne jedno - on sva zarizeni proda. Ale myslim si, ze minimalne ja uz od nich nikdy nic nekoupim.

No nic, jsem pekne nas... Asi jedine mozne je (1)

Jo a podle mne si z toho dopisu nic delat nebudou...

EDIT::o tady to? IMAGE ROM

koukam dovnitr a jsou tam anglicke veci, ne hatmatilky...
Saico (41)|9.3.2006 17:12
Já už svou n311 nikomu nedám, bude nakonec možná jedina s ROMkou 1.00.08, která přežije. :D Akumulátor už zvládnu odpojit a zapojit pod 4 vteřiny. :cool: Pokud nezklame a nakonec vytuhne, bude z ní pěkná LCD baterka...
timmynovak (100)|9.3.2006 17:22
no za takovyhle sarkasmus by patrilo soudruhy z Aceru povesit do pruvanu za ... Nejhorsi je, ze oni meli verzi 15 k dispozici jiz koncem ledna (jak se zda). Pokud jeste koncem unora a zacatkem brezna prodavaji verzi 0.8, o ktere vedi, ze je spatna, tak to je fakt sila.

Mimochodem, myslite si, ze kdyby se nasla treba francouzska romka a nahrala se hned lokalizace, ze to nebude fungovat?
TheKnight (53)|9.3.2006 17:22
timmynovak: skusis to risknut? :)
timmynovak (100)|9.3.2006 17:31
ne, mne zatim funguje:) ale je fakt, ze se bojim, jak hrom a pouzivam jej nyni minimalne. ale stve mne, ze zarizeni nemuzu pouzivat poradne, o data se fakt bojim (nejake zalohy mam:-) )

fakt tohle chovani aceru nedokazu pochopit a nemam pro ne omluvu. Oni neco doslova POS.., maji reseni, uz asi mesic neco (pokud se to potvrdi), prosazuji reseni, ktere je pro ne jednoznacne drazsi a zakazniky nastvavajici. Takze bud:

a) je v tom cele jeste neco jineho, co nechteji priznat a neni to jen o image rom

b) jsou to neskutecni id***
VoDo (87)|9.3.2006 17:51
Mam sto chutí ten image testnout, co když se to nenaběhne? Přijdu o záruku?
beecher (9270)|9.3.2006 17:52
Jenom upozorneni, aby zase nekdo nesilel, kdyby sehnal cokoliv jineho nez EN ROM, ze lokalizace na jine jazykove verzi nefunguje.
VoDo (87)|9.3.2006 17:55
no a jde treba dat EN lokalizace do francouzsky, nebo jiny?