be•on•road - rady a zkušenosti uživatelů
Takhle se chovaji i SmartMaps - jakmile clovek sjede z trasy, neustale trvaji na navratu stejnou cestou az do chvile, kdy je jinou cestou kratsi nez zpet
Do dalsiho update bych uvital ze otoceni bude povazovat pouze v pripade, ze vjedu do slepe ulice. Pocitani trasy smerem dopredu povazuju za samozrejmost.
Ad aktivace - ten algoritmus overujici SN PDA a aktivacni kod by mel fungovat vsude stejne (krome emulatoru)
Do dalsiho update bych uvital ze otoceni bude povazovat pouze v pripade, ze vjedu do slepe ulice. Pocitani trasy smerem dopredu povazuju za samozrejmost.
Ad aktivace - ten algoritmus overujici SN PDA a aktivacni kod by mel fungovat vsude stejne (krome emulatoru)
[QUOTE]
Několikrát tady bylo již opakováno, aby Aponie se zamyslela na INSTALACÍ a stále je to marné.:(( [/QUOTE]
Na instalátoru samozřejmě pracujeme, ale bohužel to není záležitost na jeden den. V co nejkratší době vydáme novou verzi instalátoru, který bude celý přepracovaný a hlavně intuitivní. Problém je, že některá nefunkčnost instalátoru se projevuje pouze na některých PC. Testovali jsme to na cca 10 pc + cca 8 typech pda a instalace vždy proběhla bez problému - o to hůř se provádí testování.
[QUOTE]
Ad mapy - lidi, vazne si myslite ze za to ze na mape od TeleAtlasu neni nejaka vesnicka, ze je to chyba Aponie ?
[/QUOTE]
Tohle je opravdu chyba u nás, na které pracujeme. Vesničky jsou sice v mapě vykreslené, ale některé není možné naleznout v hledání. Je to způsobeno tím, že některé jsou uvedeny v datech jako část obce, nikoliv jako samostatný celek. Tato chyba bude opravena v release, který vydáme počátkem ledna. Dále bude obsahovat předělané vrsty (zobrazování detailů ve vyšším pohledu, možnost zoomu na celou republiku atp.)
Několikrát tady bylo již opakováno, aby Aponie se zamyslela na INSTALACÍ a stále je to marné.:(( [/QUOTE]
Na instalátoru samozřejmě pracujeme, ale bohužel to není záležitost na jeden den. V co nejkratší době vydáme novou verzi instalátoru, který bude celý přepracovaný a hlavně intuitivní. Problém je, že některá nefunkčnost instalátoru se projevuje pouze na některých PC. Testovali jsme to na cca 10 pc + cca 8 typech pda a instalace vždy proběhla bez problému - o to hůř se provádí testování.
[QUOTE]
Ad mapy - lidi, vazne si myslite ze za to ze na mape od TeleAtlasu neni nejaka vesnicka, ze je to chyba Aponie ?
[/QUOTE]
Tohle je opravdu chyba u nás, na které pracujeme. Vesničky jsou sice v mapě vykreslené, ale některé není možné naleznout v hledání. Je to způsobeno tím, že některé jsou uvedeny v datech jako část obce, nikoliv jako samostatný celek. Tato chyba bude opravena v release, který vydáme počátkem ledna. Dále bude obsahovat předělané vrsty (zobrazování detailů ve vyšším pohledu, možnost zoomu na celou republiku atp.)
Ja rikal ze chyby budou opravene - tomu se rika spravny pristup
Slo by upravit prepocitavani trasy, aby program preferoval pokracovani ve smeru jizdy ?
Slo by upravit prepocitavani trasy, aby program preferoval pokracovani ve smeru jizdy ?
[QUOTE="petr22"]Ja rikal ze chyby budou opravene - tomu se rika spravny pristup
Slo by upravit prepocitavani trasy, aby program preferoval pokracovani ve smeru jizdy ?[/QUOTE]
Tato "vlastnost" bude poopravena ihned v dalsi verzi (pocitame zacatek unora). Je v baliku uprav, ktere se tykaji routingu. Vypocitani trasy bude zrychleno a jako vystup bude mozne zvolit nejkratsi a nejrychlejsi trasu. Prepocitani trasy i v teto chvili pocita trasu podle smeru jizdy, nicmene pokud je pro vas vyhodnejsi se vratit na puvodni trasu, tak vas nuti se otocit. Vse bude vyreseno ve zminovane verzi.
Lednova verze bude dale obsahovat:
- lepsi hledani v POI
- zobrazovani okresu u mest (pri hledani)
- lepsi vykresleni mapy v 3D
Slo by upravit prepocitavani trasy, aby program preferoval pokracovani ve smeru jizdy ?[/QUOTE]
Tato "vlastnost" bude poopravena ihned v dalsi verzi (pocitame zacatek unora). Je v baliku uprav, ktere se tykaji routingu. Vypocitani trasy bude zrychleno a jako vystup bude mozne zvolit nejkratsi a nejrychlejsi trasu. Prepocitani trasy i v teto chvili pocita trasu podle smeru jizdy, nicmene pokud je pro vas vyhodnejsi se vratit na puvodni trasu, tak vas nuti se otocit. Vse bude vyreseno ve zminovane verzi.
Lednova verze bude dale obsahovat:
- lepsi hledani v POI
- zobrazovani okresu u mest (pri hledani)
- lepsi vykresleni mapy v 3D
Ciste matematicky bude navrat vyhodnejsi vzdy, pokud trasa zpet bude kratsi nez trasa rovne kupredu, takze mohou vzniknout situace ze treba 10-15 km jizdy bude program neustale pocitat trasu dozadu.
Ja spis myslel (muze to byt i vypinaci) aby program vzdy prepocitaval trasu ve smeru jizdy bez ohledu na to, ze je to zpet kratsi. Se SmartMaps jsem se dostal do spousty situaci, kdy v tu chvili byla navigace nepouzitelna, protoze neustale trvala napriklad na neprujezdne trase a nenechala si vysvetlit ze chci jet okolo.
Ja spis myslel (muze to byt i vypinaci) aby program vzdy prepocitaval trasu ve smeru jizdy bez ohledu na to, ze je to zpet kratsi. Se SmartMaps jsem se dostal do spousty situaci, kdy v tu chvili byla navigace nepouzitelna, protoze neustale trvala napriklad na neprujezdne trase a nenechala si vysvetlit ze chci jet okolo.
[QUOTE="petr22"]Ciste matematicky bude navrat vyhodnejsi vzdy, pokud trasa zpet bude kratsi nez trasa rovne kupredu, takze mohou vzniknout situace ze treba 10-15 km jizdy bude program neustale pocitat trasu dozadu.[/QUOTE]
To ano - ve většině případů. Proto se otočení počítá, jako kdyby jste jel ČAS ZPĚT + xMINUT (nebo xKILOMETRŮ) - je to forma penalizace otočení v případě počítání trasy.
To ano - ve většině případů. Proto se otočení počítá, jako kdyby jste jel ČAS ZPĚT + xMINUT (nebo xKILOMETRŮ) - je to forma penalizace otočení v případě počítání trasy.
[QUOTE="basic"]Treba destinator na to ma funkci Disable U-turn. coz je skvele.[/QUOTE]
Ano, to je skvělá vlastnost, Disable U-turn má i Que od Garminu, lze to vypnout/zapnout kdykoliv během navigace, to by myslím vyřešilo onen problém "tvrdošíjného" návratu nebo návratu, který sice zcela matematicky je výhodnější ale přesto je potřeba jet "dopředu". - Při dynamické navigaci (změna trasy kvůli dopravním problémům, např. totální zácpě) je totiž vždy třeba jet dopředu, protože návrat zpátky by opravdu nic nevyřešil. ;)
Ano, to je skvělá vlastnost, Disable U-turn má i Que od Garminu, lze to vypnout/zapnout kdykoliv během navigace, to by myslím vyřešilo onen problém "tvrdošíjného" návratu nebo návratu, který sice zcela matematicky je výhodnější ale přesto je potřeba jet "dopředu". - Při dynamické navigaci (změna trasy kvůli dopravním problémům, např. totální zácpě) je totiž vždy třeba jet dopředu, protože návrat zpátky by opravdu nic nevyřešil. ;)
TomTom to mozna resi jeste lepe. U-turn pouziva jenom v nejhorsich pripadech.
a) bud opravdu jedete super spatne nebo jednosmerka
nebo
b) nebo by se trasa hodne prodlouzila, ale pokud chvili ignorujete tak se pak prepocita smerem dopredu, takze jakoby pozna, ze u-turn nechcete udelat a prizpusobi se.
a) bud opravdu jedete super spatne nebo jednosmerka
nebo
b) nebo by se trasa hodne prodlouzila, ale pokud chvili ignorujete tak se pak prepocita smerem dopredu, takze jakoby pozna, ze u-turn nechcete udelat a prizpusobi se.
[QUOTE="Aponia Software"]Vypocitani trasy bude zrychleno a jako vystup bude mozne zvolit nejkratsi a nejrychlejsi trasu.[/QUOTE]
Když už to budete dělat, použijte prosím nějaký inteligentní algoritmus na volbu "optimální trasa". Negativní zkušenost s TomTom:
- nejkratší trasa vede skrz nechutně necivilizované cesty, nicméně vypočtena jako 55km, 57 minut
- nejrychleší cesta vypočtena jako 75km, 56 minut
- v reálu cesta po normálních silnicích je cca 57km a trvá zhruba stejně dlouho, jako ta nejkratší
Abych kvůli ušetřené jedné minutě jel nejrychlejší trasu a skoro o 50% delší, to opravdu nemá smysl. Nejhorší na tom je, že to nezjistím dříve, než pokud si nechám vypočítat obě alternativy, což zdržuje.
Takže udělat navíc variantu optimální, která vybere trasu, jež je
- skrz slušné komunikace
- třeba i o něco časově náročnější (např. o 10%), ale zase o (např.) více než 20% kratší. Tak nějak bych si to zhruba představoval.
Když už to budete dělat, použijte prosím nějaký inteligentní algoritmus na volbu "optimální trasa". Negativní zkušenost s TomTom:
- nejkratší trasa vede skrz nechutně necivilizované cesty, nicméně vypočtena jako 55km, 57 minut
- nejrychleší cesta vypočtena jako 75km, 56 minut
- v reálu cesta po normálních silnicích je cca 57km a trvá zhruba stejně dlouho, jako ta nejkratší
Abych kvůli ušetřené jedné minutě jel nejrychlejší trasu a skoro o 50% delší, to opravdu nemá smysl. Nejhorší na tom je, že to nezjistím dříve, než pokud si nechám vypočítat obě alternativy, což zdržuje.
Takže udělat navíc variantu optimální, která vybere trasu, jež je
- skrz slušné komunikace
- třeba i o něco časově náročnější (např. o 10%), ale zase o (např.) více než 20% kratší. Tak nějak bych si to zhruba představoval.
Podle me by bylo mnohem lepsi, kdybych zadal cestu z bodu A do bodu B a pak vyskocilo okynko s informacemi:
Varianta 1 - 57 km/40 minut
Varianta 2 - 70 Km/ 30 minut
Varianta 3 - 60 Km/38 minut
A uzivatel by zvolit bud tu nebo tu...
Varianta 1 - 57 km/40 minut
Varianta 2 - 70 Km/ 30 minut
Varianta 3 - 60 Km/38 minut
A uzivatel by zvolit bud tu nebo tu...
To by ale i pri extreme rychlem vypoctu znamenalo desnou dobu. I vemi rychlemu destinatoru (zase ho sem taham ale mam ho rad) tohle trva par sekund
[QUOTE="basic"]To by ale i pri extreme rychlem vypoctu znamenalo desnou dobu. I vemi rychlemu destinatoru (zase ho sem taham ale mam ho rad) tohle trva par sekund[/QUOTE]
No, osobně se přiznám, že si radší minutu počkám na nabídku variant (což mi přijde velmi dobrý nápad), než abych pak kvůli ušetřené minutě (v nejrychlejší variantě oproti nejkratší či optimální) najel navíc 50km.
No, osobně se přiznám, že si radší minutu počkám na nabídku variant (což mi přijde velmi dobrý nápad), než abych pak kvůli ušetřené minutě (v nejrychlejší variantě oproti nejkratší či optimální) najel navíc 50km.
Hm, určitě by varianty tras mohly být zajímavou možností, ale je to naprostá prkotina proti tomu, kdyby taky u nás už někdo konečně rozchodil jakoukoliv dynamickou navigaci. - Všechny i sebe lépe spočítané trasy se nakonec stanou bezvýznamné, pokud projíždíte krajské město dvě hodiny nebo jste hodinu bez pohybu na dálnici. Měl jsem možnost projezdit cca dvacet tisíc km po přeplněných německých silnicích s dynamickou navigací v autě a to je neuvěřitelná věc, projet ty tisíce km bez jediného stresu v kolonách nebo zácpách...
[QUOTE="kopacek"]Měl jsem možnost projezdit cca dvacet tisíc km po přeplněných německých silnicích s dynamickou navigací v autě a to je neuvěřitelná věc, projet ty tisíce km bez jediného stresu v kolonách nebo zácpách...[/QUOTE]
To je sice pravda, ale maximum, co proto Aponie může udělat, je doimplementovat TMC. Zbytek (dle mně zásadní část problému) už na nich nezávisí.
Ostatně myslím, že by bylo pro nás všechny užitečnější, kdyby výrobci implementovali TMC a společně (protože jsou sice konkurenti, ale zároveň jsou "jedna rodina" proti alternativě papírové mapy) prosadit jeho používání. Aby si každý výrobce navigace dělal vlastní řešení, navíc přes GPRS, které opravdu v autě nemá každý (že, TomTome!), tudy myslím cesta nevede, resp. je to nejhorší možné řešení.
To je sice pravda, ale maximum, co proto Aponie může udělat, je doimplementovat TMC. Zbytek (dle mně zásadní část problému) už na nich nezávisí.
Ostatně myslím, že by bylo pro nás všechny užitečnější, kdyby výrobci implementovali TMC a společně (protože jsou sice konkurenti, ale zároveň jsou "jedna rodina" proti alternativě papírové mapy) prosadit jeho používání. Aby si každý výrobce navigace dělal vlastní řešení, navíc přes GPRS, které opravdu v autě nemá každý (že, TomTome!), tudy myslím cesta nevede, resp. je to nejhorší možné řešení.
[QUOTE="basic"]To by ale i pri extreme rychlem vypoctu znamenalo desnou dobu. I vemi rychlemu destinatoru (zase ho sem taham ale mam ho rad) tohle trva par sekund[/QUOTE]
Proc by to melo trvat desnou dobu? Vzdyt staci tak 2 az 4 moznosti, vice neni potreba. Co si budeme rikat - kdyz planujeme trasu, tak stejne vyzkousime jak nejkratsi, tak i nejrychlejsi variantu. Abychom je mohli porovnat.
BOR by tohle mohl udelat znova, a zobrazit vysledky, bez zmeny nastaveni, klikani a pamatovani si hodnot jednotlivych varianta.
Proc by to melo trvat desnou dobu? Vzdyt staci tak 2 az 4 moznosti, vice neni potreba. Co si budeme rikat - kdyz planujeme trasu, tak stejne vyzkousime jak nejkratsi, tak i nejrychlejsi variantu. Abychom je mohli porovnat.
BOR by tohle mohl udelat znova, a zobrazit vysledky, bez zmeny nastaveni, klikani a pamatovani si hodnot jednotlivych varianta.
No to je sice pravda ja se na tu trasu ale vetsinou jeste podivam, protoze navigace jsou schopne vymyslet extra trasy a cas ani vzdalenost v tom nehraje roli. Pokud by to pocitalo rychlosti destinatoru pak by to zvladlo dve trasy za dobu za kterou to spocte TomTom coz by bylo fajn mozna s nahledem na itinerar. ale pocitalo-li by to rychlosti tom toma tak cesta do genku by se pocitala 4hodiny a to bych asi vyrostl. aler jo byt to vypinatelne bylo by to super ale jek rikam i s nejakou moznosti nahledu. vybrat jednu mrknout zpet mrknot na druhaou a pak dat navigate ->
[QUOTE="basic"]No to je sice pravda ja se na tu trasu ale vetsinou jeste podivam, protoze navigace jsou schopne vymyslet extra trasy a cas ani vzdalenost v tom nehraje roli. Pokud by to pocitalo rychlosti destinatoru pak by to zvladlo dve trasy za dobu za kterou to spocte TomTom coz by bylo fajn mozna s nahledem na itinerar. ale pocitalo-li by to rychlosti tom toma tak cesta do genku by se pocitala 4hodiny a to bych asi vyrostl. aler jo byt to vypinatelne bylo by to super ale jek rikam i s nejakou moznosti nahledu. vybrat jednu mrknout zpet mrknot na druhaou a pak dat navigate -> [/QUOTE]
Už si fakt toho TT alespoň od někoho vem na vyzkoušení, ať víš o čem píšeš.
Už si fakt toho TT alespoň od někoho vem na vyzkoušení, ať víš o čem píšeš.
Ja vim o cem pisu je vazne vyrazne pomalejsi ale to sem nepatri, pravda mel sem jen verzi 5.0 a ta byla hrozna, Graficky super ale rychlosti a spoustou neprijemnych vlastnosti hruza. na nx4700 nejala vubec cekam na 5.2 uz sem ji chtel koupit ale v sunnysoftu ji nemeli takze jsem ji nekoupil. takze zatim mi staci destinator ktery je skutecne suverenne nejrychlejsiu je to dano tim ze ma minimalizovanou grafiku
Tak jsem vyzkousel BOR verze 1.0.2 a me potrehy jsou nasledujici:
- instalace mi prisla zmatena. Prvne spustite ten 113 MB exe soubor. Ten neco nainstaluje a pak na vas vyskoci okynko, kde musite nainstalovat nejaky Framework 1.1. Kdyz to probehne, musite spustit dalsi instalaci, ktera vam nainstaluje nejakeho BOR Wizarda. Pomoci nej se pravdepodobne program instaluje do PDA. No, tzuto cast shrnu. Rozhrani Wizarda je zmatene a neintuitivni, nakonec jsem spustil kopirovani, jenze to trvalo siiiiiiiiiilene dlouho. Kdyz jsem se prepnul do jineho okna ve Windows, okno Wizarda se mi uz neobjevilo a nevedel jsem tedy, v jakem stavu je kopirovani souboru. Kdyz to trvalo asi 20 minut, ztratil jsem trpelivost, shodil to, a nakopirovat do PDA celou slozku, kterou jsem mel v Program Files. Bylo to tam za par sekund. Nechapu, proc je pro aplikaci PDA nutne instalovat Framework a vymyslet vlastni instalacni rozhrani. Abych si mohl zvolit, zdali se mi program nainstaluje do PDA nebo na kartu? To dela i ActiveSync a nezatuhava pritom.
- Navigace po Brne probihala OK. Silnou chybou programu je, ze sipka ukazujici vasi pozici je VELMI MALA a navic ma nevhodnou barvu. Vyznacena trasa je totiz hneda, a sipka je tmave hneda. Fakt blba kombinace :)
- Nevyhovuje mi prubezne zoomovani pri navigaci. Kdyz jedete rychle, mapa se oddali a naopak. Jsem zvykly z KIMu na jedno meritko, ale budiz, dokazal bych s tim zim. Jenom mi to melo probihat podstatne rychleji (to zoomovani)
- V teto verzi je BOR naprosto nevhodny pro delsi trasy. Zkusmo jsem zadal svoji oblibenou trasu Brno - Sluknov (300km). BOR ji pocital na muj vkus docela dlouho, nehlede na to, ze s programem se pak prakticky nedalo nic delat(!!). Proste jste mohli klikat na tlacitko Menu ci jine tlacitka,aby to nic nedelalo. Nebo neco udelalo, ale az za nekolik minut. Proste PDA je ve stavu blizkeho vytuhnuti. A to mam docela vykonne CPU (520 MHz). Navic mi SILNE vadi, ze si nemuzu zobrazit celou trasu (v tomto pripade celou republiku), abych vedel, kudy trasa alespon priblizne vede. Se zapnutymi placenymi useky ma trasa kolem 297 Km a doba jizdy pres pet hodin. Jenze, nevim KUDY vede. To je mi k nicemu. Kdyz jsem placene useky vypnul, trasa bylo kilometrove stejna, doba jizdy kolem 32 hodin (!!!!!!!!!!!). Opet jsem nebyl schopen zjistit, kudy ta trasa vede, nehlede na to, ze se s PDA prakticky nedalo nic delat (viz ty "brutalne zpomalene reakce").
Budu to zkouset jeste dale, ale k BORu jsem ponekud skepticky.
- instalace mi prisla zmatena. Prvne spustite ten 113 MB exe soubor. Ten neco nainstaluje a pak na vas vyskoci okynko, kde musite nainstalovat nejaky Framework 1.1. Kdyz to probehne, musite spustit dalsi instalaci, ktera vam nainstaluje nejakeho BOR Wizarda. Pomoci nej se pravdepodobne program instaluje do PDA. No, tzuto cast shrnu. Rozhrani Wizarda je zmatene a neintuitivni, nakonec jsem spustil kopirovani, jenze to trvalo siiiiiiiiiilene dlouho. Kdyz jsem se prepnul do jineho okna ve Windows, okno Wizarda se mi uz neobjevilo a nevedel jsem tedy, v jakem stavu je kopirovani souboru. Kdyz to trvalo asi 20 minut, ztratil jsem trpelivost, shodil to, a nakopirovat do PDA celou slozku, kterou jsem mel v Program Files. Bylo to tam za par sekund. Nechapu, proc je pro aplikaci PDA nutne instalovat Framework a vymyslet vlastni instalacni rozhrani. Abych si mohl zvolit, zdali se mi program nainstaluje do PDA nebo na kartu? To dela i ActiveSync a nezatuhava pritom.
- Navigace po Brne probihala OK. Silnou chybou programu je, ze sipka ukazujici vasi pozici je VELMI MALA a navic ma nevhodnou barvu. Vyznacena trasa je totiz hneda, a sipka je tmave hneda. Fakt blba kombinace :)
- Nevyhovuje mi prubezne zoomovani pri navigaci. Kdyz jedete rychle, mapa se oddali a naopak. Jsem zvykly z KIMu na jedno meritko, ale budiz, dokazal bych s tim zim. Jenom mi to melo probihat podstatne rychleji (to zoomovani)
- V teto verzi je BOR naprosto nevhodny pro delsi trasy. Zkusmo jsem zadal svoji oblibenou trasu Brno - Sluknov (300km). BOR ji pocital na muj vkus docela dlouho, nehlede na to, ze s programem se pak prakticky nedalo nic delat(!!). Proste jste mohli klikat na tlacitko Menu ci jine tlacitka,aby to nic nedelalo. Nebo neco udelalo, ale az za nekolik minut. Proste PDA je ve stavu blizkeho vytuhnuti. A to mam docela vykonne CPU (520 MHz). Navic mi SILNE vadi, ze si nemuzu zobrazit celou trasu (v tomto pripade celou republiku), abych vedel, kudy trasa alespon priblizne vede. Se zapnutymi placenymi useky ma trasa kolem 297 Km a doba jizdy pres pet hodin. Jenze, nevim KUDY vede. To je mi k nicemu. Kdyz jsem placene useky vypnul, trasa bylo kilometrove stejna, doba jizdy kolem 32 hodin (!!!!!!!!!!!). Opet jsem nebyl schopen zjistit, kudy ta trasa vede, nehlede na to, ze se s PDA prakticky nedalo nic delat (viz ty "brutalne zpomalene reakce").
Budu to zkouset jeste dale, ale k BORu jsem ponekud skepticky.
To priblizovani/vzdalovani mapy je zcela bezna a velice vitana funkce - kdyz jedu rychle, vidim kus pred sebe, kdyz stojim na miste na svetlech, vidim celou krizovatku zvetsenou. Treba u TomToma to funguje perfektne, vzdalovani/priblizovani krasne plynule.
Nektere programy to maji vypinatelne (map auto zoom on/off).
Jedno meritko je dost spatne (budto vidim 10m pred auto nebo nevim kudy na krizovatce), (ne)schopnost programatoru PocketKimu takovou vec implementovat (pri rychlosti PK skoro nemozne) netreba komentovat. Ovsem nez aby dana funkce fungovala spatne (pomalu a cukane) je lepsi ji tam nemit vubec.
Ad Framework - pod nim bezi cela ta PC aplikace, z hlediska funkce je to zcela zbytecne. To je holt lenost programatoru - pouzijes nejnovejsi Visual Studio .NET, a vysledny produkt uz se bez dalsich knihoven neobejde.
Nektere programy to maji vypinatelne (map auto zoom on/off).
Jedno meritko je dost spatne (budto vidim 10m pred auto nebo nevim kudy na krizovatce), (ne)schopnost programatoru PocketKimu takovou vec implementovat (pri rychlosti PK skoro nemozne) netreba komentovat. Ovsem nez aby dana funkce fungovala spatne (pomalu a cukane) je lepsi ji tam nemit vubec.
Ad Framework - pod nim bezi cela ta PC aplikace, z hlediska funkce je to zcela zbytecne. To je holt lenost programatoru - pouzijes nejnovejsi Visual Studio .NET, a vysledny produkt uz se bez dalsich knihoven neobejde.
Me to moc nevyhovuje. Proste jedu pri jednom meritku a pokud potrebuji zvetsit meritko, klepnu do kurzoru (v pripade KImu). Kdyby ovsem zvetsovani/oddalovani bylo fakt plynule, asi by mi to vyhovalo take :)
PK ma to meritko nekde uprostred (neni na nem videt dal dopredu), 3D navigace ovsem v normalnim rezimu (tzn vzdaleny pohled) neni natolik podrobna, aby se podle ni dalo poznat kudy projet krizovatku. Kdyby se to melo ovladat rucne, muselo by ve meste kazdych par metru mackat + a -.
Mimochodem, nema uz nekdo nejake videa z BOR ? Uz se to prodava 14 dni a recenze nikde
Mimochodem, nema uz nekdo nejake videa z BOR ? Uz se to prodava 14 dni a recenze nikde
To Petr22: Prominte, ale placate nesmysly. Compact .Net Framework nema nic spolecneho s nejnovejsi verzi VS.NET - i v nem jdou delat nativni aplikace.
CF autori pravdepodobne pouzili kvuli snazsimu programovani a automaticke sprave pameti. Sam bych CNF na tento typ aplikace asi radeji nepouzil, coz rikam jako clovek, ktery (Compact) .Net Framework opravdu miluje ...:D
CF autori pravdepodobne pouzili kvuli snazsimu programovani a automaticke sprave pameti. Sam bych CNF na tento typ aplikace asi radeji nepouzil, coz rikam jako clovek, ktery (Compact) .Net Framework opravdu miluje ...:D
[QUOTE="petr22"]PK ma to meritko nekde uprostred (neni na nem videt dal dopredu), 3D navigace ovsem v normalnim rezimu (tzn vzdaleny pohled) neni natolik podrobna, aby se podle ni dalo poznat kudy projet krizovatku. Kdyby se to melo ovladat rucne, muselo by ve meste kazdych par metru mackat + a -.
Mimochodem, nema uz nekdo nejake videa z BOR ? Uz se to prodava 14 dni a recenze nikde[/QUOTE]
PK nema 3D rezim. To meritko PK se da nastavovat velmi jednoduse, kurzorem nahoru a dolu. Pouzivam to tak porad a nemam s tim problem, nehlede na to, ze PK umoznuje zmenit meritko v pripade prijezdu do krizovatky.
Recenze bude. Ale az tak v lednu, na mobilmanii.
Mimochodem, nema uz nekdo nejake videa z BOR ? Uz se to prodava 14 dni a recenze nikde[/QUOTE]
PK nema 3D rezim. To meritko PK se da nastavovat velmi jednoduse, kurzorem nahoru a dolu. Pouzivam to tak porad a nemam s tim problem, nehlede na to, ze PK umoznuje zmenit meritko v pripade prijezdu do krizovatky.
Recenze bude. Ale az tak v lednu, na mobilmanii.
OT: Nikde nepisu ze Frameworks a Visual Studio .NET ma nejakou spojitost, takze ani nemuzu placat nesmysly. A fakt, ze instalor jde udelat aniz by Frameworks vyzadoval je jasny. Existuje spousta SW ktera s Frameworksem neni kompatibilni (nebo nekterou jeho verzi) a uzivatel BOR by mel byt upozornen, co si to vlastne instaluje a co to muze provest. Instalator by sam o sobe nemel obsahovat dalsi instalaci cehokoliv, hlavne kdyz existuje Active Sync.
Snazsi programovani ---> nutnost instalace podpornych programu = liny programator. Jsem zvedav, kdy se tu zacnou objevovat prispevky ze instalace BOR mnela vliv na nejaky jiny program na PC
A co treba RDS/TMC ? V Praze uz to nejakou dobu beha
Snazsi programovani ---> nutnost instalace podpornych programu = liny programator. Jsem zvedav, kdy se tu zacnou objevovat prispevky ze instalace BOR mnela vliv na nejaky jiny program na PC
A co treba RDS/TMC ? V Praze uz to nejakou dobu beha
Petr22 napsal:
[CODE]Pouzijes nejnovejsi Visual Studio .NET, a vysledny produkt uz se bez dalsich knihoven neobejde.[/CODE]
To mi prijde pomerne smele tvrzeni. Ale obejde, samozrejme ze obejde.
Framework je potreba jen na desktopu pro instalaci? Pokud ano, tak tvrzeni o CNF beru zpet - ja myslel, ze si nekdo kvuli rychlosti vyvoje troufl napsat navigaci v CNF.
Dale .Net Framework podporuje side by side instalaci verzi , TAKZE vam na pocitaci zadne problemy zpusobit nemuze, protoze nativni aplikace NF nevyuzivaji a aplikace napsane v NF maji primo ve svem manifestu napsano, s jakou verzi spolupracuji a kterou pripadne vyzaduji (requiredRuntime x supportedRuntime).
[CODE]Pouzijes nejnovejsi Visual Studio .NET, a vysledny produkt uz se bez dalsich knihoven neobejde.[/CODE]
To mi prijde pomerne smele tvrzeni. Ale obejde, samozrejme ze obejde.
Framework je potreba jen na desktopu pro instalaci? Pokud ano, tak tvrzeni o CNF beru zpet - ja myslel, ze si nekdo kvuli rychlosti vyvoje troufl napsat navigaci v CNF.
Dale .Net Framework podporuje side by side instalaci verzi , TAKZE vam na pocitaci zadne problemy zpusobit nemuze, protoze nativni aplikace NF nevyuzivaji a aplikace napsane v NF maji primo ve svem manifestu napsano, s jakou verzi spolupracuji a kterou pripadne vyzaduji (requiredRuntime x supportedRuntime).
Ja bych tu OT diskusi ukoncil. Proste je halda aplikaci delana ve VS6.0 a .NET, co jinak nechodi a pak se batakama musi preregistrovavat knihovny a pdo.
Ad BOR - mozna by nebyl spatny napad, aby byly instalacni soubory zakodovane a demoverze nebyla shodna s plnou verzi. Nebo se stane presne to same co se Smart Maps
Ad BOR - mozna by nebyl spatny napad, aby byly instalacni soubory zakodovane a demoverze nebyla shodna s plnou verzi. Nebo se stane presne to same co se Smart Maps
Tak jsem to tak nějak dostal do MDAc a nějak to nefunguje. Konkrétně plánování tras a simulace. Píše mi že čeká na signál GPS, ale ten tam je. Nevíte zda podpora funguje nonstop, nebo až zítra?
[QUOTE="niky"]u BOR nezapinejte BT a nespojujte se s GPSkou. BOR si to udela sam :)[/QUOTE]
No právě teď tady nad tím koumám.
No právě teď tady nad tím koumám.
Mám MDA Compact a taky se za nic na světě nemohu na BT připojit s GPS. TomTom v pohodě, Smart i PocketKIM, ale BOR ani náhodou. A vůbec netuščím, čím to je... :no:
U mne to bylo naopak. Musel jsem napřed zapnout BT a pak spustit BOR. Samotná aplikace mi BT nespustila. (L)
Zdravim.Já mám nově zakoupenou 10-ti denní verzi B.O.R ,takže také testuji.BT
musim zapnout také předem,SM zapínají při spuštění
automaticky.Nechal jsem se navigovat Nýrsko -Plzeň.
Některé bezvýznamné křižovatky v malých vesnicích naviguje a např.důležitou světelnou kř. v Přešticích bere jako levotočivou zatáčku.A dorazil mě tím,že před Plzní zmodral a začel přepočítávat a už se nechytil.Pomohl až soft.reset.Jinak Aponii držím palce.
musim zapnout také předem,SM zapínají při spuštění
automaticky.Nechal jsem se navigovat Nýrsko -Plzeň.
Některé bezvýznamné křižovatky v malých vesnicích naviguje a např.důležitou světelnou kř. v Přešticích bere jako levotočivou zatáčku.A dorazil mě tím,že před Plzní zmodral a začel přepočítávat a už se nechytil.Pomohl až soft.reset.Jinak Aponii držím palce.
Me prijde ponekud usmevne toto:
Vetsina lidi je nespokojenych s BOR /nebo testovaci verzi/, ale skoro pokazde se tu objevi:
...sice to nedela to, co by melo, ale...
-drzim palce
-zase rychle komunikuji
-co cekat od prvni verze
-za ty penize
-stejne Aponii fandim
My jsme vlastne nesmirne tolerantni skupina nadsencu.
Vetsina lidi je nespokojenych s BOR /nebo testovaci verzi/, ale skoro pokazde se tu objevi:
...sice to nedela to, co by melo, ale...
-drzim palce
-zase rychle komunikuji
-co cekat od prvni verze
-za ty penize
-stejne Aponii fandim
My jsme vlastne nesmirne tolerantni skupina nadsencu.
Mně to všechno přijde dost logické
[QUOTE="Ivanm"]-drzim palce
-stejne Aponii fandim[/QUOTE]
Čím větší konkurence, tím vyšší tlak za lepší funkčnost a nižší cenu pro výrobce na trhu. Čili výhoda i pro ty, kteří produkt BOR nechtějí či nebudou využívat.
[QUOTE="Ivanm"]-zase rychle komunikuji[/QUOTE]
Ti, co by BOR chtěli používat, toto samozřejmě ocení.
[QUOTE="Ivanm"]-co cekat od prvni verze[/QUOTE]
Není to snad pravda? Ukažte i první verzi čehokoliv (auto, software, životní partner ;) apod.), co se povedlo hned napoprvé.
[QUOTE="Ivanm"]-za ty penize[/QUOTE]
Jistě, když si koupím Mercedes E500, bude mi vadit, že při 180km/hod slyším motor, když si koupím Logana, bude rád, když to ve 150km/hod ještě pojede. Ono krásné přísloví vždy dostaneš jen to, co si zaplatíš perfektně vystihuje, že různé produkty za různé peníze nabízejí různé hodnoty.
[QUOTE="Ivanm"]-drzim palce
-stejne Aponii fandim[/QUOTE]
Čím větší konkurence, tím vyšší tlak za lepší funkčnost a nižší cenu pro výrobce na trhu. Čili výhoda i pro ty, kteří produkt BOR nechtějí či nebudou využívat.
[QUOTE="Ivanm"]-zase rychle komunikuji[/QUOTE]
Ti, co by BOR chtěli používat, toto samozřejmě ocení.
[QUOTE="Ivanm"]-co cekat od prvni verze[/QUOTE]
Není to snad pravda? Ukažte i první verzi čehokoliv (auto, software, životní partner ;) apod.), co se povedlo hned napoprvé.
[QUOTE="Ivanm"]-za ty penize[/QUOTE]
Jistě, když si koupím Mercedes E500, bude mi vadit, že při 180km/hod slyším motor, když si koupím Logana, bude rád, když to ve 150km/hod ještě pojede. Ono krásné přísloví vždy dostaneš jen to, co si zaplatíš perfektně vystihuje, že různé produkty za různé peníze nabízejí různé hodnoty.
Ackoliv je pravda, ze v teto verzi prvni verzi je pro me BOR neprilis pouzitelny (dlouhe trasy proste nezvlada, PDA je tak vytizeno, ze se s nim neda nic delat), rozhodne me osobne zaujmul. A pokud se program zrychli, a pridaji se moznosti pro vyber trasy, tak urcite do nej pujdu, protoze to bude silne pouzitelny program.
Tak dnes jsem na sedadle spolujezce sledoval co vlastně ukazuje. Po ujetí cca 2 km (bez zadání jakékoliv trasy) zatuhnul. Při dalším pokusu spadnul. Bezdůvodně vypadává komunikace s GPS a program ji neumí znuvu sám obnovit.
Naopak podrobnost "děr" které znám je hodně dobrá. Jsem přesvědčen že do jara po našich betatestech to bude hóóóódně slušný program.:)
Naopak podrobnost "děr" které znám je hodně dobrá. Jsem přesvědčen že do jara po našich betatestech to bude hóóóódně slušný program.:)
Ja Aponii taky preji /koupil jsem si SM navigatora/.
Vetsinu /vsechny/ tech mych bodu jsem mohl doplnit ;) .
Jen mi pripada usmevne, ze se primo ocekava, ze prvnich x verzi nebude pracovat tak, jak by melo.
Proste mnozstvi chyb je ohromne, z meho pohledu je to spis verze RC.
A malo funkcni instalator - co jineho by melo fungovat dobre?
Navic -chtit penize za demo, ktere ani nedemuje ... :sarcastic:
Aponii sice fandim, jenze tohle neni ta spravna cesta. Mozna po dalsim mesici testovani a uprav. Trh u nas neovlada PK, aby si tohle Aponia mohla dovolit bez ztraty kyticky.
Jo- holt vanoce byly blizko...
Vetsinu /vsechny/ tech mych bodu jsem mohl doplnit ;) .
Jen mi pripada usmevne, ze se primo ocekava, ze prvnich x verzi nebude pracovat tak, jak by melo.
Proste mnozstvi chyb je ohromne, z meho pohledu je to spis verze RC.
A malo funkcni instalator - co jineho by melo fungovat dobre?
Navic -chtit penize za demo, ktere ani nedemuje ... :sarcastic:
Aponii sice fandim, jenze tohle neni ta spravna cesta. Mozna po dalsim mesici testovani a uprav. Trh u nas neovlada PK, aby si tohle Aponia mohla dovolit bez ztraty kyticky.
Jo- holt vanoce byly blizko...
Zdravím.Včera pozdě večer jsem vyzkoušel B.O.R. v malém městečku .Zkoušel jsem projíždět kdejakou uličku a vždy kupodivu rychle přepočítal a naváděl k cíli.Noční režim je také v pohodě.Nesouhlasí rychlost pohybu vozidla s rychlostí na tachometru,i při stojícím vozidle ukazoval B.O.R. 3km/h.Při dojezdu k cíli se program sám úplně vypnul.Nicméně program se mi zamlouvá a tak zakoupím.
Všem hezké vánoce.
Všem hezké vánoce.
Stále čekám na signál z GPS ačkoliv GPS je nalezeno. Polohu to zaměří, ale nenaviguje ani v módu simulace. Stále píše že čeká na ...
Včera jsem jel vlakem a v tom vlaku to při souběžné silnici ukazovalo polohu na silnici. Normální by mi to připadlo nebýt rozestupu cca 20 m. Doma mi to také ukazuje polohu na silnici, byť jsem mimo cca 8 m.
Včera jsem jel vlakem a v tom vlaku to při souběžné silnici ukazovalo polohu na silnici. Normální by mi to připadlo nebýt rozestupu cca 20 m. Doma mi to také ukazuje polohu na silnici, byť jsem mimo cca 8 m.
[QUOTE="MLB"]Stále čekám na signál z GPS ačkoliv GPS je nalezeno. Polohu to zaměří, ale nenaviguje ani v módu simulace. Stále píše že čeká na ...
Včera jsem jel vlakem a v tom vlaku to při souběžné silnici ukazovalo polohu na silnici. Normální by mi to připadlo nebýt rozestupu cca 20 m. Doma mi to také ukazuje polohu na silnici, byť jsem mimo cca 8 m.[/QUOTE]
Ohledne toho umisteni na silnici kdyz jsi mimo ni mi prijde normalni dela to i TomTom je to myslim tak delany. Program to dela kvuli moznym nepresnostem mapovych podkladu (aspon tak si to vysvetluji ja)
Včera jsem jel vlakem a v tom vlaku to při souběžné silnici ukazovalo polohu na silnici. Normální by mi to připadlo nebýt rozestupu cca 20 m. Doma mi to také ukazuje polohu na silnici, byť jsem mimo cca 8 m.[/QUOTE]
Ohledne toho umisteni na silnici kdyz jsi mimo ni mi prijde normalni dela to i TomTom je to myslim tak delany. Program to dela kvuli moznym nepresnostem mapovych podkladu (aspon tak si to vysvetluji ja)
No ale 20 m na dálnici je jízda v protisměru. Dobrá beru pokud mne to "hodí" na nejbližší cestu, ale zatím to moc nefunguje. Vše bych chápal včetně našeho testování. Ale mrzí mne tato (ne)funkčnost s ohledem na muj telefonický rozhovor a ujištění slečny že verze která mi bude zaslaná je funkční včetně instalace.
Občas mi vadí že ze mne někdo dělá pitomce.:D
Občas mi vadí že ze mne někdo dělá pitomce.:D
[QUOTE="MLB"]No ale 20 m na dálnici je jízda v protisměru. Dobrá beru pokud mne to "hodí" na nejbližší cestu, ale zatím to moc nefunguje. Vše bych chápal včetně našeho testování. Ale mrzí mne tato (ne)funkčnost s ohledem na muj telefonický rozhovor a ujištění slečny že verze která mi bude zaslaná je funkční včetně instalace.
Občas mi vadí že ze mne někdo dělá pitomce.:D [/QUOTE]
Ale jestli se jedna o 20m na dalnici tak to asi v poradku nebude
Občas mi vadí že ze mne někdo dělá pitomce.:D [/QUOTE]
Ale jestli se jedna o 20m na dalnici tak to asi v poradku nebude